ČSOB··7 min

Dny spálených nosů jsou tu! Dejte si pozor na nejčastější nesnáze při dovolené

ČSOB

ČSOB

Československá obchodní banka, a. s., známá pod zkratkou ČSOB, je bankovní instituce působící na českém a slovenském trhu finančních služeb a řídící osoba stejnojmenného koncernu. Poskytuje bankovní a další finanční služby fyzickým osobám, podnikatelským subjektům, korporátním a institucionálním klientům.

Tisková zpráva

Sezona dovolených se blíží. A to znamená jediné. Nezapomenout si doma opalovací krém, kartičku pojištěnce a sjednat si vhodné cestovní pojištění! Praxe i statistiky dokazují, že se jedná o důležitou součást vašich (nejen) letních radovánek. Den spálených nosů v nadcházejícím slunečném období čeká asi každého, ale na cestách nás často potkají i složitější problémy. A právě cestovní pojištění vám může pomoci s finančními následky spojenými s nesnázemi, která vás mohou nepříjemně zaskočit v zahraničí.

Dovolenou si chce každý užít a nepříjemnosti, jakými mohou být nemoci, úrazy, anebo třeba krádeže dokladů, si nechce pravděpodobně nikdo připouštět. Obliba exotických dovolených stoupá, opatrnost cestovatelů ale podle zkušeností pojišťoven klesá. Z toho důvodu vzrostl počet hospitalizací a s tím spojených repatriací zpět do České republiky. „Přestože se sjednání cestovního pojištění může zdát jako nadbytečná položka na dovolenkovém seznamu, je to malá cena ve srovnání s možnými finančními ztrátami a nepříjemnostmi, které vám vzniknou v případě, že se na vaší cestě něco pokazí,“ varuje produktová manažerka cestovního pojištění ČSOB Pojišťovny Ivana Nekvindová.

TOP 5 pojistných událostí z dovelených:

  1. Horečka/angína
  2. Bolesti ucha
  3. Střevní potíže
  4. Alergie/vyrážky
  5. Bolest zubů

Chcete cestovat? Pojistěte se

Inflace se „podepsala“ i na cenách ošetření. Návštěva lékaře v dovolenkové destinaci se tak kvůli bolestem uší, dehydrataci, úrazu v zábavním parku, v horším případě třeba zlomenině, může vyšplhat klidně až do desítek tisíc korun. V případě hospitalizace v nemocnici už se jedná o částky statisíců a vyšších. „Pokud se zraním například při horské turistice a je třeba zásah helikoptéry, následná hospitalizace a převoz zpět do České republiky, tak pak mohou být náklady i k půl milionu korun,“ vypočítává Ivana Nekvindová.

Sjednat si vhodnou ochranu v podobě cestovního pojištění by se proto mělo stát alfou a omegou každého cestovatele. Cena tohoto produktu se odvíjí od výše vybraných limitů pojistného plnění, zvolených rizik i případných doplňkových připojištění. Při jeho sjednání myslete nejen na své vlastní zdraví a ochranu, ale také na situace, při nichž se může zranit někdo jiný.

Další nejčastější dovolenkové nesnáze:

  • Úraz – pád na kole, uklouznutí u bazénu
  • Hospitalizace – těžší úrazy, zlomeniny, vážnější nemoci
  • Ostatní zdravotní komplikace – úžeh, úpal
  • Specifické – šlápnutí na ježka, žahnutí medúzou
  • Ztráta zavazadel – odcizení, odeslání jinam
  • Problémy s vozem – nehody, poruchy, policejní kontroly
  • Stornopoplatky – přerušení zájezdu, zrušení letu
  • Krádež – dokladů, peněz, dokumentů

„Jako takovou zajímavost, že ne vždy se může jednat jen o zdraví klienta, ale i jeho okolí, může být případ, kdy náš pojištěný byl na atrakci v aquaparku, která ho vyhodila mimo dráhu a on při dopadu zalehl jiného člověka. Klientovi se nic nestalo, nicméně poškozený po něm požadoval odškodné. V rámci sjednaného pojištění odpovědnosti za újmu jsme však celou situaci vyřešili ke spokojenosti obou stran,” uvádí příklad z praxe Ivana Nekvindová.

Já cestovní pojištění nepotřebuji, aneb nejčastější mýty o cestovním pojištění

Fakt, že vám na zahraniční dovolené stačí ochrana v podobě vaší kartičky pojištěnce, je jeden z mýtů, s nimiž se můžete setkat. Stejně tak jeden z důvodů, proč se v případě úrazu v zahraničí může z dovolené stát opravdová noční můra. Nejasností týkajících se cestovního pojištění je však mnohem více.

  • Cestovní pojištění? Vyhozené peníze! Mnoho lidí si myslí, že ho nikdy nebudou potřebovat, tak proč si ho kupovat? Zejména proto, že vám může poskytnout finanční jistotu v případě neočekávaných událostí, jako je zrušení cesty, odcizení zavazadel, nehoda s vypůjčeným autem nebo naléhavé zdravotní potíže. Tyto události mohou být nákladné a v případě absence pojistného krytí způsobit velké finanční problémy.
  • Vyplatí se jen pro zahraniční cesty Myslíte si, že když budete cestovat v rámci České republiky, cestovní pojištění nepotřebujete? Omyl. Cestovní pojištění může být stejně důležité pro tuzemské cesty jako pro ty zahraniční.
  • Pokud je let zpožděn nebo zrušen, letecká společnost mě odškodní Toto tvrzení neplatí vždy. Letecké společnosti nejsou vždy povinny odškodnit cestující za zpoždění nebo zrušení letu. Pokud tak učiní, může být výše odškodnění omezená. Cestovní pojištění naproti tomu může poskytnout krytí v některém z těchto případů. Může vám také uhradit dodatečné výdaje, jako je ubytování a strava. Takovou situaci je nejprve nutné řešit s aerolinkami, následně s pojišťovnou.
  • Cestovní pojištění je nejužitečnější pro milovníky extrémních sportů Pravdou je, že naprostá většina pojistných událostí z cestovního pojištění pochází z „menších“ léčebných výloh, ze zpoždění či zrušení cesty, odcizení zavazadel nebo se týkají potíží s automobilem. Extrémní sporty (potápění, via ferrata, bungee jumping, canyoning atd.) jsou tzv. rizikové aktivity, na které se vztahuje speciální připojištění. Cestovní pojištění by se mělo stát součástí každé dovolené, ať už je ryze odpočinková nebo „odvážnější“.
  • Cestovní pojištění je vyžadováno pouze ve vybraných zemích Častou mylnou představou o cestovním pojištění je, že ho potřebujete pouze v případě, že je povinné v zemi, kterou navštěvujete. Je pravda, že některé země ho mohou vyžadovat jako podmínku vstupu na své území. Bez ohledu na tento vstupní požadavek může cestovní pojištění nabídnout užitečné krytí a je proto důležité si ho před jakoukoliv cestou zřídit, bez ohledu na zemi, kterou chcete navštívit. K nepředvídaným událostem může dojít kdykoli a kdekoli.
  • Cestovní pojištění pokryje všechny dovolenkové problémy Není tomu tak. Necháte-li například na pláži bez dozoru své doklady a osobní věci, pojišťovna vám v tomto případě nepomůže. Vždy je potřeba důkladně si přečíst podmínky cestovního pojištění. Jednotlivé nabídky se mohou lišit, pokud jde o rozsah krytí, limity, výluky a plnění.

Za ČSOB Pojišťovnu na závěr Ivana Nekvindová dodává: „Pojištění klientovi sice náklady související s pojistnou událostí pokryje, ale pamatujme, že nikdo nejsme superman a polovina úspěchu a radosti začíná u nás samotných. Buďme proto obezřetní k sobě i okolí, ať nám nenadálá situace nezkazí dovolenou, na kterou se dlouho těšíme.”

Zdroj: www.csob.cz

Další články

Další články od ČSOB

Do Zelené výzvy ČSOB a Mastercard se zapojil rekordní počet bank, pojišťoven a dalších institucí z finančního trhu

Do Zelené výzvy ČSOB a Mastercard se zapojil rekordní počet bank, pojišťoven a dalších institucí z finančního trhu

Konec letních prázdnin znamená pro školáky návrat do lavic, pro zaměstnance finančního sektoru zase příležitost zapojit se do udržitelného dojíždění do práce. Od 2. září se začínají sčítat kilometry ve třetím ročníku Zelené výzvy s podtitulem Objevte nové cesty do práce, kterou vyhlásily společnosti ČSOB a Mastercard. Letos poprvé oslovily i pojišťovny a i díky tomu už na startu padl rekord – přihlásilo se totiž dvakrát více institucí než vloni. Objevovat a soupeřit se bude až do 30. října.
| ČSOB
Úřad práce ČR a Skupina ČSOB spojily síly: podpoří společně efektivnější pracovní trh

Úřad práce ČR a Skupina ČSOB spojily síly: podpoří společně efektivnější pracovní trh

Úřad práce ČR a bankopojištovací skupina ČSOB chtějí společnými silami podpořit atraktivitu České republiky v mezinárodním srovnání a pomoci s potřebnou transformací dodavatelské ekonomiky do ekonomiky inovativní, digitální a znalostní. Cílem tohoto unikátního partnerství největší státní pomáhající organizace a renomované soukromé instituce je podpora rozvoje naší země v oblasti vzdělávání, inovací a zefektivnění trhu práce. Plyne to z Memoranda o spolupráci, které podepsali generální ředitel skupiny ČSOB Aleš Blažek a generální ředitel Úřadu práce ČR Daniel Krištof.
| ČSOB
Mladí lidé upřednostňují investice a spoření – ČSOB odhaluje výsledky průzkumu v rámci nové kampaně.

Mladí lidé upřednostňují investice a spoření – ČSOB odhaluje výsledky průzkumu v rámci nové kampaně.

ČSOB za podpory Mastercard představuje kampaň zaměřenou na zástupce generace Z ve věku 18 až 26 let, která nese motto „Co bych udělal se 100 000 Kč?“. Kampaň, spojená s lákavou nabídkou založení nového běžného účtu, je doplněna o výsledky průzkumu, který odhaluje, jak by mladí lidé naložili s výhrou ve výši sto tisíc korun.
| ČSOB
ČSOB otevírá na labském nábřeží v Hradci Králové odpočinkovou zónu s říčním molem

ČSOB otevírá na labském nábřeží v Hradci Králové odpočinkovou zónu s říčním molem

Příjemné posezení u vody pro relax a odpočinek přináší obyvatelům Hradce Králové nové plovoucí molo a dřevěné schody na břehu Labe, které skupina ČSOB postavila v blízkosti své nejmodernější regionální centrály. Jedinečné rekreační místo propojuje moderní architekturu s přírodou. Projekt mola završuje několikaletou proměnu lokality u Aldisu jako centra komunitního a pracovního života v Hradci Králové.
| ČSOB
Pozor na falešné SMS o pokutách, varuje ČSOB před novým trikem kyberpodvodníků

Pozor na falešné SMS o pokutách, varuje ČSOB před novým trikem kyberpodvodníků

V posledních dnech se začal šířit nový nebezpečný druh internetových podvodů, který již tradičně cílí na důvěřivé příjemce prostřednictvím SMS zpráv. Tyto zprávy vypadají jako oficiální upozornění, ve kterých útočníci tvrdí, že dlužíte na pokutách a že je nutné je okamžitě uhradit. Ale pozor! Trik je opět důmyslný a jediná SMS zpráva může lidi připravit o velké peníze!
| ČSOB
ČSOB a Mastercard vyhlašují třetí ročník Zelené výzvy. Do udržitelného dojíždění do práce se nově zapojí i pojišťovny

ČSOB a Mastercard vyhlašují třetí ročník Zelené výzvy. Do udržitelného dojíždění do práce se nově zapojí i pojišťovny

Přesednout z auta, zvolit si k dojíždění do práce udržitelnější způsob dopravy a díky tomu objevit nová místa a zážitky. To je smyslem již třetího ročníku Zelené výzvy, kterou pořádá ČSOB spolu s Mastercard. Do přátelského soupeření zaměstnanců finančního sektoru ve sbírání zelených kilometrů na cestě do práce a z práce chtějí letos ČSOB a Mastercard zapojit ještě více institucí, včetně pojišťoven. Soutěžit se bude od 1. září do 30. října 2024 a společnost Mastercard v závislosti na počtu celkově ušetřeného CO2 podpoří obnovu světových lesů výsadbou stromů.
| ČSOB
ČSOB Index bydlení za 2. čtvrtletí: Ceny domů i bytů rostou stále rychleji

ČSOB Index bydlení za 2. čtvrtletí: Ceny domů i bytů rostou stále rychleji

Zdražování nemovitostí nabírá na rychlosti. Ceny rodinných domů ve druhém čtvrtletí stouply mezičtvrtletně o 1,5 procenta a u bytů to bylo dokonce o 0,6 procenta. U obou kategorií to byl nejrychlejší růst od obnovení trendu zvyšování cen. Vyplývá to z aktuálních výsledků ČSOB Indexu bydlení.
| ČSOB
Důchod plný odpočinku? Nikoliv. Lidé chtějí být aktivní a cestovat, ukázal průzkum

Důchod plný odpočinku? Nikoliv. Lidé chtějí být aktivní a cestovat, ukázal průzkum

ČSOB Penzijní společnost společně s agenturou STEM/MARK představila výsledky průzkumu, který se zaměřil na plány a očekávání lidí ohledně jejich důchodu. Z výsledků vyplývá, že Češi chtějí být v důchodu aktivní a cestovat. Zároveň však odhadují, že budou mít naspořeno méně, než by bylo podle jejich mínění potřeba na plnění svých plánů v penzi.
| ČSOB
ČSOB upozorňuje na nový podlý trik kyberpodvodníků. K první „investici“ zneužívají účty dobročinných firem

ČSOB upozorňuje na nový podlý trik kyberpodvodníků. K první „investici“ zneužívají účty dobročinných firem

ČSOB varuje před novou podlou taktikou z oblasti investičních podvodů. Kyberpodvodníci se v ní snaží obalamutit důvěřivce tím, že jim pro první investici nabídnou český účet, často velké dobročinné organizace, která věří, že jde o nezištný dar. Pro další a mnohem vyšší investice už jsou takto zmanipulovaným lidem nabízeny zahraniční účty, kde se po penězích slehne zem.
| ČSOB
Počet elektronicky podepsaných hypotečních úvěrů v ČSOB roste. Lidé oceňují, že nemusí ani na katastr

Počet elektronicky podepsaných hypotečních úvěrů v ČSOB roste. Lidé oceňují, že nemusí ani na katastr

Zhruba každá desátá hypotéka v ČSOB Hypoteční bance už je podepsaná elektronicky. Od března, kdy banka jako první na trhu umožnila využít k podpisu hypotečních i zástavních smluv elektronický podpis nejvyšší úrovně, podíl takto sjednaných úvěrů strmě roste. Jen v červnu klienti podepsali prostřednictvím Smart klíče a Hypoteční zóny rovnou 8,5 % všech hypoték. Nejvíce elektronicky podepsaných hypoték je na jižní Moravě, v Praze, ve východních a v severních Čechách. Také v ostatních regionech počet roste. Například ve Zlíně klienti letos v červenci podepsali elektronicky 49 % sjednaných hypoték.
| ČSOB