Seznam.cz··3 min

Diskuze Seznamu nově sumarizuje umělá inteligence

Seznam.cz

Seznam.cz

Seznam.cz je český internetový portál a vyhledávač. Byl založen roku 1996 Ivem Lukačovičem a posléze se stal jedním z prvních českých internetových katalogů a vyhledávačů v České republice. Má sídlo v Praze, centrálu na Smíchově a část obchodního oddělení v Holešovicích.

Tisková zpráva

Seznam Diskuze jsou nedílnou součástí obsahových služeb Seznam.cz už více než čtyři roky. Nově se pod články kromě samotných diskuzních příspěvků zobrazuje shrnutí nejdiskutovanějších témat, které vytváří umělá inteligence. Díky sumarizaci nejčastějších úhlů pohledu uživatelé získají rychlý přehled o tom, co rezonuje v konkrétní diskuzi, aniž by museli pročítat desítky či stovky komentářů.

Identifikaci a zobrazování klíčových témat v diskuzích pod články kompletně vyvinul náš interní tým, který se Diskuzím věnuje od jejich spuštění. S rostoucím počtem příspěvků jsme hledali způsob, jak čtenářům ukázat to hlavní, o čem se v konkrétní diskuzi mluví, a motivovat je tím k zapojení. Díky AI a pokročilejším verzím velkých jazykových modelů můžeme poté, co počet příspěvků v diskuzi přesáhne určitou hranici, identifikovat hlavní témata, určit jejich význam a zobrazit jejich procentuální zastoupení v diskuzi,“ přibližuje fungování sumarizace Jiří Vítek, ředitel divize Obsahových služeb a sociálního ekosystému.

Top témata jsou generována automaticky v průběhu diskuze, pokud obsahuje alespoň vyšší desítky příspěvků. Nebudou proto zobrazena u všech článků. Vše je přehledně prezentováno ve dvou krocích. První obsahuje název tématu a procentuální zastoupení diskutujících, kteří tento názor zastávají. Druhý pak po rozkliku přináší detailnější popis daného narativu.

Podpora zapojení se do diskuze a přehled samotných příspěvků

Pod články jsou často stovky až tisíce příspěvků, ve kterých chceme čtenářům usnadnit orientaci. Nová funkce jim poskytuje přibližný obraz o náladě a postojích diskutujících, i když se do diskuze sami aktivně nezapojí. Zároveň sumarizace pomůže filtrovat komentáře podle témat, která uživatele zajímají, a motivuje je pak třeba také k vlastnímu příspěvku nebo reakci,“ popisuje funkcionalitu Peter Jančárik, který má na starosti obsah diskuzí Seznam.cz.

Shrnutí vytvořená pomocí AI nyní procházejí schvalováním editorů, časem by vše mělo probíhat automaticky. „Sumarizaci neprovádíme u článků o trestných činech, pokud jsou oběťmi děti, ani u případů násilí, smrti či tragických diagnóz. Chceme se vyhnout traumatizaci obětí a propagaci dezinformačních narativů,“ vysvětluje Peter Jančárik.

Zdroj: blog.seznam.cz

Další články

Další články od Seznam.cz

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
| Seznam.cz
Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
| Seznam.cz
Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
| Seznam.cz
Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
| Seznam.cz
Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
| Seznam.cz
Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
| Seznam.cz
Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
| Seznam.cz
Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
| Seznam.cz
Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
| Seznam.cz
Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
| Seznam.cz