Ministerstvo dopravy··4 min

Dálnice D6 a D35 se můžou ještě letos začít stavět, informaci o přípravě staveb dostala vláda

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

Největší šanci na zahájení stavebních prací ještě do konce letošního roku má pokračování karlovarské dálnice D6 a dálnice D35, která spojí Hradec Králové a Olomouc. Další stavby jako je dostavba D1 u Přerova, pokračování jihočeské D3, hradecké dálnice D11 nebo napojení D56 na D48 a obchvat Frýdku-Místku budou pravděpodobně zahájeny začátkem a v průběhu příštího roku. Vyplývá to z aktuálního přehledu přípravy staveb, se kterým se seznámila vláda.

Dálnice D6 a D35 se můžou ještě letos začít stavět, informaci o přípravě staveb dostala vláda

„Předpokládané termíny zahajování jednotlivých staveb jsou v převážné většině na přelomu roku 2017 a 2018 nebo v první polovině roku 2018. Dodržení těchto termínů závisí hlavně na získání pravomocného stavebního povolení a na úspěšném dokončení procesu výběru zhotovitele,“ popisuje ministr dopravy Dan Ťok předkládanou informaci vládě.

Podle přehledu přípravy staveb jsou v současnosti nejblíže zahájení tří úseků karlovarské dálnice D6 v délce 14,6 kilometrů. Konkrétně se jedná o stavbu dvou úseků ve Středočeském kraji od Nového Strašecí do Řevničova, včetně samotného obchvatu města. Třetím připravovaným úsekem je obchvat Lubence v Ústeckém kraji. Pokud se podaří zahájit stavby ještě v letošním roce, mohly by být nové úseky D6 hotovy do roku 2020.

Naději na zahájení ještě na přelomu roku pak má pokračování dálnice D35 směřující na Olomouc, konkrétně jsou to dvě stavby v úsecích Opatovice nad Labem – Časy a Časy – Ostrov v celkové délce 27 kilometrů. V tomto úseku už probíhá archeologický průzkum a bylo již vydáno mj. pravomocné stavební povolení na nejsložitější část stavby, mostní estakádu přes Labe a přes pět kilometrů hlavní trasy.

U některých staveb je momentálně vysokým rizikem dokončení majetkoprávní přípravy ve fázi probíhajících vyvlastňovacích řízení a samotný průběh správních řízení, kde dochází k odvolání, která jsou často účelová s cílem zdržovat realizaci stavby. Příkladem je podaný rozklad spolkem Děti země, kvůli kterému hrozí zdržení zahájení pokračování dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic o půl roku až o rok.

„V případě pozemků pod budoucími dálnicemi hodně pomůže novelizovaný stavební zákon, který umožňuje vydat stavební povolení pro veřejně prospěšnou stavbu ještě před dokončením majetkoprávního vypořádání,“ stojí v překládané informaci pro vládu.

Mezi další prioritní dopravní stavby, které na základě výjimky s Evropskou komisí nemusejí opakovat celý proces posuzování vlivu staveb na životní prostředí (tzv. EIA), patří také dostavba dalších dvou úseků jihočeské dálnice D3, konkrétně stavby Úsilné – Hodějovice – Třebonín. Ta se začne stavět po dokončení majetkoprávního vypořádání v příštím roce.

Stejně tak budou zahájeny dvě stavby dálnice D11 z Hradce Králové přes Smiřice do Jaroměře, u nichž aktuálně probíhá archeologický průzkum a byly již podány nabídky uchazečů v rámci výběrového řízení na zhotovitel stavby. Jejich zahájení je závislé na ukončení správních řízení a vyřízení odvolání sdružení Děti země. Na zahájení výstavby také čeká obchvat Frýdku Místku na D48 a připojení z D56, u kterých opět dochází ke zpoždění zahájení stavby z důvodu odvolání do stavebních povolení ze strany sdr. Děti země. V příštím roce se také se také předpokládá realizace na pokračování D1 v úseku Říkovice – Přerov nebo dálnice D49 Hulín – Fryšták či pokračování obchvatu Otrokovic na D55.

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Ustupující voda umožnila zprovoznit další úseky dálnice D1 na Ostravu, mezi Ostravou a Opavou je silnice I/56 již průjezdná pro osobní auta a autobusy.
| Ministerstvo dopravy
Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Vláda projednala výstupy studie proveditelnosti k projektu Rychlých spojení Morava, která doporučuje využít budování metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP) tří částí sítě kolejí pro rychlé vlaky na střední, jižní a severní Moravě. Na řadě je výběr transakčního poradce.
| Ministerstvo dopravy
Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Státní odborný dozor odhalil v minulém týdnu další emisní stanici, která měla podle analýzy dat z informačního systému technických prohlídek podezřelé naměřené hodnoty. Kontrola na místě obavy potvrdila, stanice měření emisí proto dostala okamžitý zákaz činnosti. Provozovateli i technikům nyní hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

Dálnice jsou průjezdné, omezení trvá na D1 směrem na Polsko na exitu 354. Provoz na železniční trati České Budějovice - České Velenice a České Budějovice - Horní Dvořiště byl obnoven a je bez omezení.
| Ministerstvo dopravy
Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Omezení provozu se týká přibližně 15 % pravidelně vypravovaných vlaků Českých drah. Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo tunel Klimkovice a přilehlé úseky D1.
| Ministerstvo dopravy
Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

V důsledku rozsáhlých povodní je zastavený provoz na téměř šesti desítkách traťových úseků po celém Česku, včetně hlavního koridoru. Nejkritičtější situace panuje v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Hasiči Správy železnic od pátku řešili okolo 280 událostí souvisejících s povodněmi a budou se podílet na co nejrychlejším obnovení provozu. Předběžné odhady škod na infrastruktuře dosahují stovek milionů korun.
| Ministerstvo dopravy
Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Záplavy nejvíc postihly Moravskoslezský a Olomoucký kraj. Nejvíce jsou zasaženy velkou vodou oblasti Ostravska a Opavska a dále oblast Jeseníku a Opavska.
| Ministerstvo dopravy
Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Ministerstvo dopravy odhalilo nedostatky při měření emisí automobilů a posuzování technického stavu vozidel při třech provedených kontrolách. Na základě toho kontrolující zastavil okamžitě činnost stanice měření emisí v Lipníku nad Bečvou, stanici v Plzni hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Varování před extrémně silnými srážkami vydal Český hydrometeorologický ústav, podle kterého by v dalších čtyřech dnech mohlo dojít k rozvodnění některých toků.
| Ministerstvo dopravy
První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

V areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově se uskutečnila prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.
| Ministerstvo dopravy