Společný cíl aktivnějšího pracovního využití volného času rodičů s malými dětmi přivedl ke spolupráci skupinu ČSOB a platformu Mumdoo. ČSOB se stala hlavním partnerem nové kampaně „Mámy to chtěj taky“, která ukazuje, že práce během rodičovské není tabu. Mumdoo propojuje volné kapacity maminek s poptávkou ze strany sektoru malých a středních firem a podnikatelů.
„V ČSOB aktivně vytváříme vhodné prostředí rodičům. Už před deseti lety jsme otevřeli vlastní školku. Předtím pracovalo během mateřské nebo rodičovské šest procent maminek, teď je to už pětina. Z rodičovské dovolené se nám vrací přes 87 procent rodičů, což je vysoko nad průměrem nejen v bankovnictví. I proto nám partnerství s Mumdoo dává velký smysl. Z aktivit Mumdoo může mít prospěch celá ekonomika, protože k jejím bolestem patří dlouhodobě nedostatek kvalifikované pracovní síly," říká Michaela Bauer, členka představenstva ČSOB zodpovědná za inovace, technologie a operations.
Tři čtvrtiny českých maminek by si podle Mumdoo přály flexibilní práci, což ale naráží na překážky, protože Česko má v Evropě dlouhodobě nejnižší podíl částečných úvazků, a to pouhých šest procent. Ženám chybí místa pro jejich děti ve školkách, ochotní příbuzní na hlídání nebo vstřícní a komunikativní zaměstnavatelé.
Součástí komplexní podpory rodičů v ČSOB jsou firemní školky přímo v bankovních centrálách v Praze a Hradci Králové. V dalších místech dostávající rodiče příspěvky na hlídání, loni čerpalo 75 osob zhruba milión korun. V ČSOB je možnost využívat práci z domova a flexibilní pracovní dobu. Banka s rodiči na rodičovské nebo mateřské komunikuje a zve je na různé akce, aby s nimi neztratila kontakt.
Databáze Mumdoo nyní firmám a podnikatelům nabízí pro občasnou nebo pravidelnou pracovní výpomoc více než 400 expertek. Platformu vybudovaly Kristýna Cejnarová a Lucie Bášová a startup Mumdoo v roce 2023 úspěšně prošel i akceleračním programem Start it @ČSOB.
Více o kampani Mumdoo „Mámy to chtěj taky“ najdete zde.
Zdroj: www.csob.cz