ČSOB··4 min

ČSOB rozdává k dětským účtům 600 Kč. Chce spolu s rodiči podpořit děti v samostatnosti a finanční odpovědnosti

ČSOB

ČSOB

Československá obchodní banka, a. s., známá pod zkratkou ČSOB, je bankovní instituce působící na českém a slovenském trhu finančních služeb a řídící osoba stejnojmenného koncernu. Poskytuje bankovní a další finanční služby fyzickým osobám, podnikatelským subjektům, korporátním a institucionálním klientům.

Tisková zpráva

Dvě třetiny rodičů dávají svým dětem kapesné, v průměru 600 korun měsíčně. Výše kapesného pak skokově narůstá s přechodem na střední školu, vyplývá z aktuálního průzkumu ČSOB. Většina dotázaných se svými potomky mluví o rodinném rozpočtu už od předškolního věku, zhruba polovina pak útraty svých dětí kontroluje nebo přímo určuje, co si smějí koupit. V této snaze o zvyšování finanční gramotnosti dětí jde ČSOB rodičům naproti. K dětským účtům otevřeným do konce září dostanou noví klienti až 600 korun a šanci vyhrát velký rodinný výlet.

„Vedení dětí k finanční gramotnosti dlouhodobě vnímáme jako jeden z našich nejdůležitějších úkolů. Je důležité, aby děti chápaly, že peníze jsou výsledkem práce a naučily se s nimi zodpovědně hospodařit. Rodičům i dětem jdeme naproti speciální aplikací Filip, kde se hravou formou můžou učit fungování světa financí. K novému dětskému účtu aktuálně navíc přidáváme motivaci v podobě měsíčního kapesného ve výši až 600 korun, kterým chceme děti podpořit a vést k tomu, aby si aktivně spořily,“ říká Martin Procházka, ředitel pro oblast Retailové klientely ve skupině ČSOB.

Podmínky získání finanční odměny jsou snadno splnitelné. Stačí se zaregistrovat do mobilní aplikace ČSOB Smart, zaplatit kartou Mastercard v kamenném obchodě nebo na internetu a poslat dítěti na jeho nový účet první kapesné alespoň 100 korun. Po splnění těchto tří výzev bude každý navíc automaticky zařazen do slosování o nezapomenutelný zážitek s Amazing Places v hodnotě 30 000 korun.

Účet, který roste s dítětem

Rodiče mohou svým dětem otevřít účet již po narození, posílat na něj třeba symbolické kapesné a zhodnocovat prostředky propojením se spořicím účtem. Od osmých narozenin pak dítě může získat vlastní platební kartu a vykročit tak dál směrem k finanční samostatnosti. Od patnácti let je možné používat i kartu v mobilních telefonech nebo hodinkách.

Účet se tak postupně přizpůsobuje potřebám dítěte a rodiče přitom mohou na všechny transakce dohlížet, zatímco děti získávají cenné zkušenosti. Vedení účtu a výběry z bankomatů ČSOB, stejně jako na pobočkách České pošty, jsou zdarma. Po 18. narozeninách se účet změní na standardní Plus Konto, se kterým si už mladý dospělý může nakládat dle libosti.

„Naše data ukazují, že děti využívají kapesné nejen na osobní potřeby, jako jsou sladkosti a videohry, ale také na důležité výdaje, například jízdné, což jim umožňuje přijmout větší zodpovědnost za své finance. Průměrně utratí v rámci jednoho nákupu 89 korun v obchodě, 220 korun za herní aplikaci a 50 korun za jízdenku,” uvádí Martin Procházka.

Účet a karta jako symboly samostatnosti

Z průzkumu ČSOB dále vyplývá, že u nejmenších dětí rodiče obvykle vyplácejí kapesné v hotovosti. S rostoucím věkem dítěte častěji využívají bankovní účet. V aplikaci ČSOB Smart mohou děti jednoduše sledovat pohyby na účtu, stav úspor, nebo si zobrazit zapomenutý PIN ke své kartě.

„Vlastní účet a platební karta je pro děti a dospívající zásadní krok do světa dospělých, který zvyšuje pocit zodpovědnosti. Četnost používání platebních karet s přibývajícím věkem výrazně stoupá a v osmnácti letech se tento způsob placení už stává nejběžnějším. Bezhotovostní platby jsou totiž jednoduché, pohodlné a hlavně bezpečné,“ říká Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

ČSOB dlouhodobě podporuje finanční gramotnost dětí prostřednictvím programu Finanční a digitální vzdělávání pro školy a také bezplatné aplikace Filip – Poznej svět peněz. Na ni je navázána i každoroční soutěž Filipův pohár finanční gramotnosti, v rámci níž děti soutěží o zajímavé ceny.

Zdroj: www.csob.cz

Další články

Další články od ČSOB

Do Zelené výzvy ČSOB a Mastercard se zapojil rekordní počet bank, pojišťoven a dalších institucí z finančního trhu

Do Zelené výzvy ČSOB a Mastercard se zapojil rekordní počet bank, pojišťoven a dalších institucí z finančního trhu

Konec letních prázdnin znamená pro školáky návrat do lavic, pro zaměstnance finančního sektoru zase příležitost zapojit se do udržitelného dojíždění do práce. Od 2. září se začínají sčítat kilometry ve třetím ročníku Zelené výzvy s podtitulem Objevte nové cesty do práce, kterou vyhlásily společnosti ČSOB a Mastercard. Letos poprvé oslovily i pojišťovny a i díky tomu už na startu padl rekord – přihlásilo se totiž dvakrát více institucí než vloni. Objevovat a soupeřit se bude až do 30. října.
| ČSOB
Úřad práce ČR a Skupina ČSOB spojily síly: podpoří společně efektivnější pracovní trh

Úřad práce ČR a Skupina ČSOB spojily síly: podpoří společně efektivnější pracovní trh

Úřad práce ČR a bankopojištovací skupina ČSOB chtějí společnými silami podpořit atraktivitu České republiky v mezinárodním srovnání a pomoci s potřebnou transformací dodavatelské ekonomiky do ekonomiky inovativní, digitální a znalostní. Cílem tohoto unikátního partnerství největší státní pomáhající organizace a renomované soukromé instituce je podpora rozvoje naší země v oblasti vzdělávání, inovací a zefektivnění trhu práce. Plyne to z Memoranda o spolupráci, které podepsali generální ředitel skupiny ČSOB Aleš Blažek a generální ředitel Úřadu práce ČR Daniel Krištof.
| ČSOB
Mladí lidé upřednostňují investice a spoření – ČSOB odhaluje výsledky průzkumu v rámci nové kampaně.

Mladí lidé upřednostňují investice a spoření – ČSOB odhaluje výsledky průzkumu v rámci nové kampaně.

ČSOB za podpory Mastercard představuje kampaň zaměřenou na zástupce generace Z ve věku 18 až 26 let, která nese motto „Co bych udělal se 100 000 Kč?“. Kampaň, spojená s lákavou nabídkou založení nového běžného účtu, je doplněna o výsledky průzkumu, který odhaluje, jak by mladí lidé naložili s výhrou ve výši sto tisíc korun.
| ČSOB
ČSOB otevírá na labském nábřeží v Hradci Králové odpočinkovou zónu s říčním molem

ČSOB otevírá na labském nábřeží v Hradci Králové odpočinkovou zónu s říčním molem

Příjemné posezení u vody pro relax a odpočinek přináší obyvatelům Hradce Králové nové plovoucí molo a dřevěné schody na břehu Labe, které skupina ČSOB postavila v blízkosti své nejmodernější regionální centrály. Jedinečné rekreační místo propojuje moderní architekturu s přírodou. Projekt mola završuje několikaletou proměnu lokality u Aldisu jako centra komunitního a pracovního života v Hradci Králové.
| ČSOB
Pozor na falešné SMS o pokutách, varuje ČSOB před novým trikem kyberpodvodníků

Pozor na falešné SMS o pokutách, varuje ČSOB před novým trikem kyberpodvodníků

V posledních dnech se začal šířit nový nebezpečný druh internetových podvodů, který již tradičně cílí na důvěřivé příjemce prostřednictvím SMS zpráv. Tyto zprávy vypadají jako oficiální upozornění, ve kterých útočníci tvrdí, že dlužíte na pokutách a že je nutné je okamžitě uhradit. Ale pozor! Trik je opět důmyslný a jediná SMS zpráva může lidi připravit o velké peníze!
| ČSOB
ČSOB a Mastercard vyhlašují třetí ročník Zelené výzvy. Do udržitelného dojíždění do práce se nově zapojí i pojišťovny

ČSOB a Mastercard vyhlašují třetí ročník Zelené výzvy. Do udržitelného dojíždění do práce se nově zapojí i pojišťovny

Přesednout z auta, zvolit si k dojíždění do práce udržitelnější způsob dopravy a díky tomu objevit nová místa a zážitky. To je smyslem již třetího ročníku Zelené výzvy, kterou pořádá ČSOB spolu s Mastercard. Do přátelského soupeření zaměstnanců finančního sektoru ve sbírání zelených kilometrů na cestě do práce a z práce chtějí letos ČSOB a Mastercard zapojit ještě více institucí, včetně pojišťoven. Soutěžit se bude od 1. září do 30. října 2024 a společnost Mastercard v závislosti na počtu celkově ušetřeného CO2 podpoří obnovu světových lesů výsadbou stromů.
| ČSOB
ČSOB Index bydlení za 2. čtvrtletí: Ceny domů i bytů rostou stále rychleji

ČSOB Index bydlení za 2. čtvrtletí: Ceny domů i bytů rostou stále rychleji

Zdražování nemovitostí nabírá na rychlosti. Ceny rodinných domů ve druhém čtvrtletí stouply mezičtvrtletně o 1,5 procenta a u bytů to bylo dokonce o 0,6 procenta. U obou kategorií to byl nejrychlejší růst od obnovení trendu zvyšování cen. Vyplývá to z aktuálních výsledků ČSOB Indexu bydlení.
| ČSOB
Důchod plný odpočinku? Nikoliv. Lidé chtějí být aktivní a cestovat, ukázal průzkum

Důchod plný odpočinku? Nikoliv. Lidé chtějí být aktivní a cestovat, ukázal průzkum

ČSOB Penzijní společnost společně s agenturou STEM/MARK představila výsledky průzkumu, který se zaměřil na plány a očekávání lidí ohledně jejich důchodu. Z výsledků vyplývá, že Češi chtějí být v důchodu aktivní a cestovat. Zároveň však odhadují, že budou mít naspořeno méně, než by bylo podle jejich mínění potřeba na plnění svých plánů v penzi.
| ČSOB
ČSOB upozorňuje na nový podlý trik kyberpodvodníků. K první „investici“ zneužívají účty dobročinných firem

ČSOB upozorňuje na nový podlý trik kyberpodvodníků. K první „investici“ zneužívají účty dobročinných firem

ČSOB varuje před novou podlou taktikou z oblasti investičních podvodů. Kyberpodvodníci se v ní snaží obalamutit důvěřivce tím, že jim pro první investici nabídnou český účet, často velké dobročinné organizace, která věří, že jde o nezištný dar. Pro další a mnohem vyšší investice už jsou takto zmanipulovaným lidem nabízeny zahraniční účty, kde se po penězích slehne zem.
| ČSOB
Počet elektronicky podepsaných hypotečních úvěrů v ČSOB roste. Lidé oceňují, že nemusí ani na katastr

Počet elektronicky podepsaných hypotečních úvěrů v ČSOB roste. Lidé oceňují, že nemusí ani na katastr

Zhruba každá desátá hypotéka v ČSOB Hypoteční bance už je podepsaná elektronicky. Od března, kdy banka jako první na trhu umožnila využít k podpisu hypotečních i zástavních smluv elektronický podpis nejvyšší úrovně, podíl takto sjednaných úvěrů strmě roste. Jen v červnu klienti podepsali prostřednictvím Smart klíče a Hypoteční zóny rovnou 8,5 % všech hypoték. Nejvíce elektronicky podepsaných hypoték je na jižní Moravě, v Praze, ve východních a v severních Čechách. Také v ostatních regionech počet roste. Například ve Zlíně klienti letos v červenci podepsali elektronicky 49 % sjednaných hypoték.
| ČSOB