ČSOB··4 min

ČSOB rozdává k dětským účtům 600 Kč. Chce spolu s rodiči podpořit děti v samostatnosti a finanční odpovědnosti

ČSOB

ČSOB

Československá obchodní banka, a. s., známá pod zkratkou ČSOB, je bankovní instituce působící na českém a slovenském trhu finančních služeb a řídící osoba stejnojmenného koncernu. Poskytuje bankovní a další finanční služby fyzickým osobám, podnikatelským subjektům, korporátním a institucionálním klientům.

Tisková zpráva

Dvě třetiny rodičů dávají svým dětem kapesné, v průměru 600 korun měsíčně. Výše kapesného pak skokově narůstá s přechodem na střední školu, vyplývá z aktuálního průzkumu ČSOB. Většina dotázaných se svými potomky mluví o rodinném rozpočtu už od předškolního věku, zhruba polovina pak útraty svých dětí kontroluje nebo přímo určuje, co si smějí koupit. V této snaze o zvyšování finanční gramotnosti dětí jde ČSOB rodičům naproti. K dětským účtům otevřeným do konce září dostanou noví klienti až 600 korun a šanci vyhrát velký rodinný výlet.

„Vedení dětí k finanční gramotnosti dlouhodobě vnímáme jako jeden z našich nejdůležitějších úkolů. Je důležité, aby děti chápaly, že peníze jsou výsledkem práce a naučily se s nimi zodpovědně hospodařit. Rodičům i dětem jdeme naproti speciální aplikací Filip, kde se hravou formou můžou učit fungování světa financí. K novému dětskému účtu aktuálně navíc přidáváme motivaci v podobě měsíčního kapesného ve výši až 600 korun, kterým chceme děti podpořit a vést k tomu, aby si aktivně spořily,“ říká Martin Procházka, ředitel pro oblast Retailové klientely ve skupině ČSOB.

Podmínky získání finanční odměny jsou snadno splnitelné. Stačí se zaregistrovat do mobilní aplikace ČSOB Smart, zaplatit kartou Mastercard v kamenném obchodě nebo na internetu a poslat dítěti na jeho nový účet první kapesné alespoň 100 korun. Po splnění těchto tří výzev bude každý navíc automaticky zařazen do slosování o nezapomenutelný zážitek s Amazing Places v hodnotě 30 000 korun.

Účet, který roste s dítětem

Rodiče mohou svým dětem otevřít účet již po narození, posílat na něj třeba symbolické kapesné a zhodnocovat prostředky propojením se spořicím účtem. Od osmých narozenin pak dítě může získat vlastní platební kartu a vykročit tak dál směrem k finanční samostatnosti. Od patnácti let je možné používat i kartu v mobilních telefonech nebo hodinkách.

Účet se tak postupně přizpůsobuje potřebám dítěte a rodiče přitom mohou na všechny transakce dohlížet, zatímco děti získávají cenné zkušenosti. Vedení účtu a výběry z bankomatů ČSOB, stejně jako na pobočkách České pošty, jsou zdarma. Po 18. narozeninách se účet změní na standardní Plus Konto, se kterým si už mladý dospělý může nakládat dle libosti.

„Naše data ukazují, že děti využívají kapesné nejen na osobní potřeby, jako jsou sladkosti a videohry, ale také na důležité výdaje, například jízdné, což jim umožňuje přijmout větší zodpovědnost za své finance. Průměrně utratí v rámci jednoho nákupu 89 korun v obchodě, 220 korun za herní aplikaci a 50 korun za jízdenku,” uvádí Martin Procházka.

Účet a karta jako symboly samostatnosti

Z průzkumu ČSOB dále vyplývá, že u nejmenších dětí rodiče obvykle vyplácejí kapesné v hotovosti. S rostoucím věkem dítěte častěji využívají bankovní účet. V aplikaci ČSOB Smart mohou děti jednoduše sledovat pohyby na účtu, stav úspor, nebo si zobrazit zapomenutý PIN ke své kartě.

„Vlastní účet a platební karta je pro děti a dospívající zásadní krok do světa dospělých, který zvyšuje pocit zodpovědnosti. Četnost používání platebních karet s přibývajícím věkem výrazně stoupá a v osmnácti letech se tento způsob placení už stává nejběžnějším. Bezhotovostní platby jsou totiž jednoduché, pohodlné a hlavně bezpečné,“ říká Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

ČSOB dlouhodobě podporuje finanční gramotnost dětí prostřednictvím programu Finanční a digitální vzdělávání pro školy a také bezplatné aplikace Filip – Poznej svět peněz. Na ni je navázána i každoroční soutěž Filipův pohár finanční gramotnosti, v rámci níž děti soutěží o zajímavé ceny.

Zdroj: www.csob.cz

Další články

Další články od ČSOB

Patria investiční společnost rozšiřuje portfolio nemovitostí na téměř osm miliard korun

Patria investiční společnost rozšiřuje portfolio nemovitostí na téměř osm miliard korun

Patria investiční společnost, jejímž stoprocentním akcionářem je skupina ČSOB, dynamicky navýšila své portfolio díky již třetí strategické akvizici v tomto roce. Podílový fond ČSOB Nemovitostní, který se příští rok otevře i veřejnosti, nově zahrnuje i moderní retailové parky v Česku a na Slovensku s vysokým energetickým standardem. Hodnota transakce převyšuje 1,5 miliardy korun.
| ČSOB
Ester Ledecká novou ambasadorkou ČSOB Premium

Ester Ledecká novou ambasadorkou ČSOB Premium

Skupina ČSOB dnes s hrdostí oznámila novou ambasadorku pro svou prémiovou značku ČSOB Premium. Je jí Ester Ledecká, světově proslulá sportovkyně, která inspiruje svou jedinečnou všestranností, nadšením a úspěchy.
| ČSOB
Mezinárodní den domácích mazlíčků je tu! Pojištění psů a koček chrání nejen finance, ale i klid chovatelů. Nejvíce pojištěných je buldočků!

Mezinárodní den domácích mazlíčků je tu! Pojištění psů a koček chrání nejen finance, ale i klid chovatelů. Nejvíce pojištěných je buldočků!

Ne nadarmo se o českém národu hovoří jako o národu pejskařů a milovníků koček. Podle dostupných statistik má přibližně 40 % českých domácností psa a asi 20 % kočku. Podtrženo, sečteno, Češi jich doma mají zhruba 4,5 milionu A už dávno neplatí, že jsou tato zvířata pouze hlídači u boudy nebo lovci myší. Již dlouhou dobu jsou plnohodnotnou součástí rodiny. K příležitosti Mezinárodního dne domácích mazlíčků, který připadá na pátek 25. 10., ČSOB Pojišťovna a PetExpert apelují na majitele čtyřnohých miláčků, aby nezapomínali také chránit jejich zdraví, třeba pomocí pojištění.
| ČSOB
Stala se generálním partnerem Univerzitní ligy ledního hokeje

Stala se generálním partnerem Univerzitní ligy ledního hokeje

ČSOB se nově stala generálním partnerem Univerzitní ligy ledního hokeje (ULLH). Partnerství potvrzuje závazek banky podporovat mladé lidi, sport i vzdělávání. Spojení s ULLH je pro ČSOB klíčové nejen z hlediska podpory mladých, ale také jako příležitost nabídnout fanouškům univerzitního hokeje unikátní výhody.
| ČSOB
Dnes je Světový den duševního zdraví: Více o něj pečujme, apeluje ČSOB Pojišťovna. Průzkum jí dává za pravdu

Dnes je Světový den duševního zdraví: Více o něj pečujme, apeluje ČSOB Pojišťovna. Průzkum jí dává za pravdu

U příležitosti Světového dne duševního zdraví upozorňuje ČSOB Pojišťovna na nejnovější statistiky týkající se stavu duševního zdraví v České republice. Průzkum, který společnost realizovala ve spolupráci s výzkumnou agenturou STEM/MARK, odhaluje, že špatné nebo velmi špatné duševní zdraví deklaruje 16 % dospělé populace. Tyto výsledky ukazují, že duševní zdraví je otázkou, která si zaslouží větší pozornost nejen ze strany jednotlivců, ale i institucí a zaměstnavatelů.
| ČSOB
Fond ČSOB Bohatství překročil 50 miliard. I malé investice mají smysl, tvrdí experti

Fond ČSOB Bohatství překročil 50 miliard. I malé investice mají smysl, tvrdí experti

Objem investic klientů ve fondu ČSOB Bohatství překročil 50 miliard korun. Smíšený podílový fond, spravovaný přední investorskou společností ČSOB Asset Management, vyhledávají neprofesionální investoři se základními investičními znalostmi. Za posledních pět let přinesl podílníkům průměrný roční výnos 5,18 % (k 30. 9. 2024). Jeho prostřednictvím mj. investují už pátým rokem klienti ČSOB své “drobné”. Pokaždé, když zaplatí kartou, je tato částka zaokrouhlena na nejbližší vyšší hodnotu dělitelnou 20. Službu ČSOB Drobné využívá v Česku už více než 200 tisíc klientů.
| ČSOB
ČSOB s Policií ČR radí seniorům, jak se bránit kyberpodvodníkům

ČSOB s Policií ČR radí seniorům, jak se bránit kyberpodvodníkům

ČSOB společně s Policií ČR proškolila v oblasti finanční gramotnosti a kybernetické bezpečnosti už bezmála 600 tisíc lidí. V poslední době se vzdělávací akce více zaměřují na seniory, na které se kyberzločinci soustřeďují. Jedna z přednášek o taktice kyberútočníků a obraně proti jejich aktivitám se koná 3. října v pražském sídle ČSOB v rámci Setkání ambasadorů klubu Senzačních Seniorů (SenSen).
| ČSOB
Visa She’s Next startuje poprvé v Česku. Cílem je podpořit podnikatelky

Visa She’s Next startuje poprvé v Česku. Cílem je podpořit podnikatelky

Třetina podnikatelek v Česku zakládá vlastní firmy, aby získala nezávislost. Nedávný průzkum1 společnosti Visa ve spolupráci ČSOB odhaluje, že ženy v podnikání u nás limituje řada překážek. Z celkového počtu všech podnikajících osob pak u nás ženy tvoří pouze třetinu2. Právě proto zde nyní tyto společnosti představují projekt She’s Next, jehož posláním je nabídnout ženám podporu v rozvoji jejich byznysu. Silnější zapojení žen v této oblasti může mít významné ekonomické přínosy. Visa usiluje o zvýšení počtu žen, které ovládají kapitál, mají k tomuto kapitálu přístup, i žen, které z něho mohou těžit jako zaměstnankyně a zákaznice.
| ČSOB
Topná sezona je tu! Dny vymetených komínů upozorňují na důležitost prevence Dodržujte tzv. Komínovou vyhlášku, radí ČSOB Pojišťovna

Topná sezona je tu! Dny vymetených komínů upozorňují na důležitost prevence Dodržujte tzv. Komínovou vyhlášku, radí ČSOB Pojišťovna

V loňském roce hasiči zasahovali u celkem 1 262 požárů, které byly způsobeny špatným stavem komínů. Požáry tohoto typu jsou přitom otázkou prevence – pravidelnými kontrolami a čištěním spalinových cest, jak to stanovuje tzv. komínová vyhláška od roku 2016. Pokud majitelé nemovitostí tyto povinnosti zanedbají, riskují nejen pokuty v řádech tisíců korun, ale také možné krácení pojistného plnění od pojišťoven.
| ČSOB
ČSOB Pojišťovna a Onfine otevírají digitální akademii pro středoškoláky

ČSOB Pojišťovna a Onfine otevírají digitální akademii pro středoškoláky

Duševní zdraví je dnes výrazně ovlivňováno online světem a digitálními technologiemi. Tento vliv však navzdory veřejným obavám nemusí být jen negativní – mladou generaci je ale potřeba vést k tomu, aby technologie užívala vědomě a zdravě.
| ČSOB