ČSOB··5 min

ČSOB a Policie ČR proškolila na kyberbezpečnost již půl milionu lidí

ČSOB

ČSOB

Československá obchodní banka, a. s., známá pod zkratkou ČSOB, je bankovní instituce působící na českém a slovenském trhu finančních služeb a řídící osoba stejnojmenného koncernu. Poskytuje bankovní a další finanční služby fyzickým osobám, podnikatelským subjektům, korporátním a institucionálním klientům.

Tisková zpráva

Banka ochránila v prvním pololetí 1,85 miliardy korun svých klientů, o které je chtěli připravit kyberpodvodníci.

Je to přesně rok, co se ČSOB a Policie ČR společně zavázali proškolit v oblasti kybernetické bezpečnosti jeden milion lidí, protože je to právě prevence, která je v boji s kyberpodvodníky vysoce efektivní. A nyní hlásí: Jsme již za polovinou naší mise a v naší snaze ještě přidáme! Zároveň se bance v první polovině tohoto roku podařilo aktivně ochránit téměř dvě miliardy korun, o které se její klienty snažili okrást kdyberpodvodníci.

ČSOB společně s Policií ČR využívá k proškolování populace v oblasti kybernetické prevence celou řadu způsobů. Od kampaní pro širokou veřejnost, přes vzdělávací programy na školách či mezi seniory, až po společné prezentace na masově navštěvovaných akcích jako jsou například Dny NATO v Ostravě nebo Dny hrdinů v Praze.

„Je vidět, že kombinace našich vlastních ochranných mechanismů a vytrvalé edukace široké veřejnosti před praktikami kybernetických podvodníků, je ten nejefektivnější způsob, jak jim čelit. Proto budeme v osvětě nadále pokračovat s v již osvědčených formátech, ale zároveň připravujeme i nové způsoby, jak na tento problém upozornit co nejvíce lidí. V plánu je například příprava speciálního televizního pořadu. Cílem je, aby bylo opravdu maximum lidí, kteří útoky kyberpodvodníků umí rozpoznat a odolat jim, to je cesta, jak se těchto digitálních zločinců do budoucna na dobro zbavit,“ říká generální ředitel skupiny ČSOB Aleš Blažek.

I pro Policii ČR je kybernetická prevence jedním z klíčových témat všeobecné edukace veřejnosti. „Čísla mluví jednoznačně. Kyberkriminalita je na vzestupu. Z praxe víme, že techniky on-line podvodníků se neustále vyvíjí a mění. Odolnost našich občanů vůči těmto praktikám je v drtivé většině to jediné, co stojí mezi úspěchem a neúspěchem pachatelů. Proto je neustálé vzdělávání v této oblasti nesmírně důležité,“ doplňuje policejní prezident Policie ČR Martin Vondrášek.

ČSOB ochránila za první pololetí 1,85 mld. Kč

ČSOB ve druhém pololetí ochránila téměř dvě miliardy korun svých klientů před útoky kybernetických podvodníků. „Z našich statistik je patrné, že počet útoků na naše klienty stoupl meziročně o třetinu. To víceméně kopíruje trend v celém bankovním sektoru. Přesto se nám podařilo snížit počet škod co do celkového objemu o zhruba polovinu a průměrná škoda na jednoho klienta klesla o 35 %. Jednak je to zásluhou již zmiňované prevence a zvýšenému povědomí o těchto podvodech mezi veřejností, ale také díky aktivní ochraně, které v naší bance věnujeme velkou pozornost,“ uzavírá Aleš Blažek z ČSOB.

Dejte si pozor i v létě!

Policie ČR a ČSOB společně varují před další vlnou kybernetických podvodů, která velmi pravděpodobně dorazí v době letních dovolených. „Už to v podstatě začalo, jen v tomto měsíci jsme varovali před dvěma novými typy podvodů. Lidé by neměli ztrácet obezřetnost ani v letních, kdy mohou v období dovolených ztratit soustředěnost a nechat se snáze nachytat. Před každým podvodem se nejlépe ochráníte tím, že zůstanete obezřetní. Jen tak nedáte Volači s Klikačem šanci vás připravit o peníze či o data“ radí Petr Vosála, manažer bezpečnosti digitálních kanálů skupiny ČSOB.

Policie ČR i banky registrují v posledních letech rekordní počty kyberzločinů. Počty okradených jsou stovky tisíc a škody přesahují miliardu korun. ČSOB a Policie ČR proto společně každoročně připravují preventivní kampaně s názvem Volač a Klikač, aby zvýšili povědomí o této problematice, varovali před kyberpodvodníky a ukázali na co si dát pozor. Loni se také zavázali v oblasti kyberbezpečnosti proškolit jeden milion lidí. Formou partnerství se ČSOB přidala i k aktivitě ČBA pod názvem nePINdej!, která formou sofistikovaného testu odkrývá nejčastější triky podvodníků.

Vše o kybernetických podvodnících, které v ČSOB nazýváme Volač a Klikač, si můžete připomenout ZDE.

Nový test od ČBA v rámci aktivity nePINdej! si můžete vyzkoušet na adrese: www.kybertest.cz.

Zdroj: www.csob.cz

Další články

Další články od ČSOB

Do Zelené výzvy ČSOB a Mastercard se zapojil rekordní počet bank, pojišťoven a dalších institucí z finančního trhu

Do Zelené výzvy ČSOB a Mastercard se zapojil rekordní počet bank, pojišťoven a dalších institucí z finančního trhu

Konec letních prázdnin znamená pro školáky návrat do lavic, pro zaměstnance finančního sektoru zase příležitost zapojit se do udržitelného dojíždění do práce. Od 2. září se začínají sčítat kilometry ve třetím ročníku Zelené výzvy s podtitulem Objevte nové cesty do práce, kterou vyhlásily společnosti ČSOB a Mastercard. Letos poprvé oslovily i pojišťovny a i díky tomu už na startu padl rekord – přihlásilo se totiž dvakrát více institucí než vloni. Objevovat a soupeřit se bude až do 30. října.
| ČSOB
Úřad práce ČR a Skupina ČSOB spojily síly: podpoří společně efektivnější pracovní trh

Úřad práce ČR a Skupina ČSOB spojily síly: podpoří společně efektivnější pracovní trh

Úřad práce ČR a bankopojištovací skupina ČSOB chtějí společnými silami podpořit atraktivitu České republiky v mezinárodním srovnání a pomoci s potřebnou transformací dodavatelské ekonomiky do ekonomiky inovativní, digitální a znalostní. Cílem tohoto unikátního partnerství největší státní pomáhající organizace a renomované soukromé instituce je podpora rozvoje naší země v oblasti vzdělávání, inovací a zefektivnění trhu práce. Plyne to z Memoranda o spolupráci, které podepsali generální ředitel skupiny ČSOB Aleš Blažek a generální ředitel Úřadu práce ČR Daniel Krištof.
| ČSOB
Mladí lidé upřednostňují investice a spoření – ČSOB odhaluje výsledky průzkumu v rámci nové kampaně.

Mladí lidé upřednostňují investice a spoření – ČSOB odhaluje výsledky průzkumu v rámci nové kampaně.

ČSOB za podpory Mastercard představuje kampaň zaměřenou na zástupce generace Z ve věku 18 až 26 let, která nese motto „Co bych udělal se 100 000 Kč?“. Kampaň, spojená s lákavou nabídkou založení nového běžného účtu, je doplněna o výsledky průzkumu, který odhaluje, jak by mladí lidé naložili s výhrou ve výši sto tisíc korun.
| ČSOB
ČSOB otevírá na labském nábřeží v Hradci Králové odpočinkovou zónu s říčním molem

ČSOB otevírá na labském nábřeží v Hradci Králové odpočinkovou zónu s říčním molem

Příjemné posezení u vody pro relax a odpočinek přináší obyvatelům Hradce Králové nové plovoucí molo a dřevěné schody na břehu Labe, které skupina ČSOB postavila v blízkosti své nejmodernější regionální centrály. Jedinečné rekreační místo propojuje moderní architekturu s přírodou. Projekt mola završuje několikaletou proměnu lokality u Aldisu jako centra komunitního a pracovního života v Hradci Králové.
| ČSOB
Pozor na falešné SMS o pokutách, varuje ČSOB před novým trikem kyberpodvodníků

Pozor na falešné SMS o pokutách, varuje ČSOB před novým trikem kyberpodvodníků

V posledních dnech se začal šířit nový nebezpečný druh internetových podvodů, který již tradičně cílí na důvěřivé příjemce prostřednictvím SMS zpráv. Tyto zprávy vypadají jako oficiální upozornění, ve kterých útočníci tvrdí, že dlužíte na pokutách a že je nutné je okamžitě uhradit. Ale pozor! Trik je opět důmyslný a jediná SMS zpráva může lidi připravit o velké peníze!
| ČSOB
ČSOB a Mastercard vyhlašují třetí ročník Zelené výzvy. Do udržitelného dojíždění do práce se nově zapojí i pojišťovny

ČSOB a Mastercard vyhlašují třetí ročník Zelené výzvy. Do udržitelného dojíždění do práce se nově zapojí i pojišťovny

Přesednout z auta, zvolit si k dojíždění do práce udržitelnější způsob dopravy a díky tomu objevit nová místa a zážitky. To je smyslem již třetího ročníku Zelené výzvy, kterou pořádá ČSOB spolu s Mastercard. Do přátelského soupeření zaměstnanců finančního sektoru ve sbírání zelených kilometrů na cestě do práce a z práce chtějí letos ČSOB a Mastercard zapojit ještě více institucí, včetně pojišťoven. Soutěžit se bude od 1. září do 30. října 2024 a společnost Mastercard v závislosti na počtu celkově ušetřeného CO2 podpoří obnovu světových lesů výsadbou stromů.
| ČSOB
ČSOB Index bydlení za 2. čtvrtletí: Ceny domů i bytů rostou stále rychleji

ČSOB Index bydlení za 2. čtvrtletí: Ceny domů i bytů rostou stále rychleji

Zdražování nemovitostí nabírá na rychlosti. Ceny rodinných domů ve druhém čtvrtletí stouply mezičtvrtletně o 1,5 procenta a u bytů to bylo dokonce o 0,6 procenta. U obou kategorií to byl nejrychlejší růst od obnovení trendu zvyšování cen. Vyplývá to z aktuálních výsledků ČSOB Indexu bydlení.
| ČSOB
Důchod plný odpočinku? Nikoliv. Lidé chtějí být aktivní a cestovat, ukázal průzkum

Důchod plný odpočinku? Nikoliv. Lidé chtějí být aktivní a cestovat, ukázal průzkum

ČSOB Penzijní společnost společně s agenturou STEM/MARK představila výsledky průzkumu, který se zaměřil na plány a očekávání lidí ohledně jejich důchodu. Z výsledků vyplývá, že Češi chtějí být v důchodu aktivní a cestovat. Zároveň však odhadují, že budou mít naspořeno méně, než by bylo podle jejich mínění potřeba na plnění svých plánů v penzi.
| ČSOB
ČSOB upozorňuje na nový podlý trik kyberpodvodníků. K první „investici“ zneužívají účty dobročinných firem

ČSOB upozorňuje na nový podlý trik kyberpodvodníků. K první „investici“ zneužívají účty dobročinných firem

ČSOB varuje před novou podlou taktikou z oblasti investičních podvodů. Kyberpodvodníci se v ní snaží obalamutit důvěřivce tím, že jim pro první investici nabídnou český účet, často velké dobročinné organizace, která věří, že jde o nezištný dar. Pro další a mnohem vyšší investice už jsou takto zmanipulovaným lidem nabízeny zahraniční účty, kde se po penězích slehne zem.
| ČSOB
Počet elektronicky podepsaných hypotečních úvěrů v ČSOB roste. Lidé oceňují, že nemusí ani na katastr

Počet elektronicky podepsaných hypotečních úvěrů v ČSOB roste. Lidé oceňují, že nemusí ani na katastr

Zhruba každá desátá hypotéka v ČSOB Hypoteční bance už je podepsaná elektronicky. Od března, kdy banka jako první na trhu umožnila využít k podpisu hypotečních i zástavních smluv elektronický podpis nejvyšší úrovně, podíl takto sjednaných úvěrů strmě roste. Jen v červnu klienti podepsali prostřednictvím Smart klíče a Hypoteční zóny rovnou 8,5 % všech hypoték. Nejvíce elektronicky podepsaných hypoték je na jižní Moravě, v Praze, ve východních a v severních Čechách. Také v ostatních regionech počet roste. Například ve Zlíně klienti letos v červenci podepsali elektronicky 49 % sjednaných hypoték.
| ČSOB