Česká pošta··4 min

COOP a Česká pošta testují rozvoz potravin v menších obcích

Česká pošta

Česká pošta

Česká pošta, s.p. je český státní podnik provozující poštovní služby na území České republiky. Společnost zaměstnává zhruba 23 500 zaměstnanců (v roce 2022) a patří mezi největší zaměstnavatele v Česku.

Tisková zpráva

Skupina COOP provozující největší síť prodejen s potravinami testuje od 4.12. v mikroregionu Hlinecko spolupráci s Českou poštou na rozvozu potravin. V rámci zkušebního provozu bude rozvoz nabízen v 25 obcích. Za dovoz potravin si zákazníci zaplatí 77 Kč.

Podle Lukáše Němčíka, místopředsedy COOP pro služby, spolupráce s Českou poštou dává smysl a zajistila by dovoz potravin i v regionech, které doposud žádná rozvážková firma neobsluhuje. To je i případ mikroregionu Hlinecko, kde projekt startuje. „Máme základnu obchodů na venkově, a právě sem směřujeme náš společný projekt. Díky našim obchodům totiž zvládneme obsluhovat venkovské oblasti jednodušeji než rozvážkové služby, které vozí zboží z centrálních skladů a podporujeme tak i lokální zaměstnanost,“ vysvětluje Lukáš Němčík. Pošta a obchod jsou na venkově typicky umístěny v bezprostřední blízkosti, to je případ i pilotního regionu. „Velmi jednoduchá logistika a naše přítomnost po celém území republiky je důvodem, proč nám spolupráce dává smysl,“ doplňuje Miroslav Štěpán, generální ředitel České pošty.

Zapojení zaměstnanců pošty může navíc podle České pošty velmi zjednodušit i objednávání zboží pro seniory. „Chceme nabídnout možnost objednat si zboží i přímo u doručovatelů. Pošťáka si telefonicky objednáte, ten ke klientovi přijede a na místě spolu zboží objednají,“ vysvětluje Miroslav Štěpán.

Z obchodního pohledu bude služba založena na platformě e-coop.cz, tedy e-shopu Skupiny COOP. Ta byla doposud využívána hlavně k objednávání zboží, které si zákazníci následně mohou vyzvednout ve zhruba 400 kamenných prodejnách COOP. V praxi si zákazníci budou moci objednat zboží do půlnoci, platba bude možná kartou, a to i při osobní objednávce u doručovatele. Zákaznici budou při objednávce informováni o čase doručení a zaměstnanec pošty s nimi bude v kontaktu i pomocí mobilního telefonu. Pro účely pilotního provozu vybaví Česká pošta své vozy chladícími boxy pro bezpečné uchování potravin. Zákaznici, kteří zaplatí kartou Mastercard navíc získají 100 Kč na další nákup. Kromě srovnatelné ceny za rozvoz a pokrytí i méně obydlených oblastí, chce COOP zaujmout zákazníky i cenami a nabídkou regionálních produktů.

Nová služba doplňuje systém 24/7 prodejen a síť kamenných prodejen. „Chceme měnit nakupování v regionech tak, abychom snížili nutnost dojíždění za nákupy do měst a lidé si ve spojení s našimi obchody mohli obstarat maximum služeb,“ vysvětluje Lukáš Němčík dlouhodobou strategii sítě COOP.

Celý projekt je jako obchodní model zajímavý i pro Českou poštu. „Poštovní vozy zajíždějí pravidelně do všech lokalit. Rozšíření našich služeb o rozvoz potravin je další příležitostí, jak využít kapacit naší kontaktní sítě,“ říká Miroslav Štěpán.

Projekt podporuje také Sdružení místních samospráv ČR (SMS ČR), které zastupuje více než 2500 obcí. Podle Tomáše Dubského, místopředsedy SMS ČR, poslance a starosty obce Vysočina, která je zahrnuta do pilotního projektu v Mikroregionu Hlinecko má venkov má stále větší problémy s obchodní obslužností. „Celý projekt by mohl jak posílit postavení kamenných obchodů, které budou sloužit jako distribuční základna pro poštovní vozy, tak i pomoci řadě obyvatel, pro které je návštěva kamenného obchodu komplikovaná či třeba nepohodlná. Mě osobně je sympatické i to, že projekt vnímám jako udržitelný, protože nebude krajinu zbytečně křižovat více flotil aut a zboží se bude vozit z bezprostřední blízkosti,“ vysvětluje Tomáš Dubský. Celkově je důležité rozšiřovat služby České pošty a tím ji postupně transformovat. „Pošta se touto a dalšími podobnými službami více přibližuje občanům, kterým pomůže řešit jejich každodenní problémy. Existence poštovní pobočky se tak stává více důležitou nejen pro místo, kde přímo působí ale i pro okolní obce,“ uzavírá Tomáš Dubský.

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Další články

Další články od Česká pošta

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta
Česká pošta rozšiřuje pobočky pro služby Úřadu práce

Česká pošta rozšiřuje pobočky pro služby Úřadu práce

Česká pošta a Úřad práce spustily začátkem června 2024 pilotní projekt, díky kterému mohli klienti na vybraných pobočkách České pošty podat žádost o digitalizované dávky v oblasti státní sociální podpory. Konkrétně se jedná o žádosti o rodičovský příspěvek, přídavek na dítě nebo příspěvek na bydlení. Pilotní ověření této vzájemné spolupráce se rozběhlo v pondělí 3. června 2024 v Liberci a následně se od 1. července připojilo dalších 50 poboček České pošty v Ústeckém a Libereckém kraji a Kraji Vysočina. Do konce roku 2024 se počet vybraných poboček rozšířil na 57 a od 20. ledna 2025 přibude dalších 39 pošt, kde lze vyřídit zmíněné tři dávky, a to včetně doložení potřebných dokumentů vztahujících se k výše uvedeným dávkám (doložení příjmů, nákladů, přidání či odebrání společně posuzovaných osob atd.).
| Česká pošta
Zahájení ražby dvou mincí na známkách

Zahájení ražby dvou mincí na známkách

Česká pošta uvede v pondělí 20. ledna do prodeje nové poštovní známky. Jejich tématem jsou mince pražský groš a florén.
| Česká pošta
Česká pošta odměňuje své zaměstnance podle pravidel

Česká pošta odměňuje své zaměstnance podle pravidel

Česká pošta dosáhla prvního pravomocného vítězství ve sporu týkajícím se údajného nerovného odměňování. Rozsudkem Obvodního soudu pro Prahu 1 ze dne 14. listopadu 2024 bylo rozhodnuto, že ve vztahu k zaměstnankyni L.H. státní podnik neporušil právo na spravedlivé odměňování. Jedná se o první pravomocné rozhodnutí proti organizaci Rovná mzda, která se snaží uplatnit nároky skupiny zaměstnanců.
| Česká pošta
Česká pošta přepravila v roce 2024 celkem 158,5 milionu zásilek

Česká pošta přepravila v roce 2024 celkem 158,5 milionu zásilek

Balíkovna zaznamenala rekord v poštu podaných balíků v pondělí 16. prosince, kdy do přepravy převzala 430 tisíc balíků. Celkově v prosinci bylo do její sítě předáno 5,2 milionu balíků, což odpovídá podání za prosinec 2023. Za celý loňský rok Česká pošta přepravila 52,1 milionů balíků, v roce 2023 to bylo 56,5 milionu balíkových zásilek.
| Česká pošta
Prodej budovy v Jindřišské vstupuje do další fáze

Prodej budovy v Jindřišské vstupuje do další fáze

Česká pošta vysoutěžila realitního partnera, který jí pomůže s prodejem budovy na rohu pražských ulic Jindřišská a Politických vězňů. Ve veřejné soutěži byla vybrána společnost Knight Frank.
| Česká pošta
Česká pošta úspěšně pokračuje ve své transformaci

Česká pošta úspěšně pokračuje ve své transformaci

Česká pošta pokračuje v oddělení komerčních služeb od těch veřejného zájmu. V návaznosti na tento krok může racionalizovat své procesy jak v samotné České poště, tak v Balíkovně. S optimalizací postupů souvisí i zefektivnění práce v obou společnostech. Díky těmto změnám nebude pro obě budoucí společnosti potřeba současná rozsáhlá zaměstnanecká síť.
| Česká pošta