Česká pošta··3 min

Česká pošta opět varuje před podvodnými zprávami

Česká pošta

Česká pošta

Česká pošta, s.p. je státní podnik provozující poštovní služby na území České republiky. Se svými 25 675 zaměstnanci (v roce 2021) je po společnostech Škoda Auto, Agrofert a ČEZ čtvrtou největší českou společností podle počtu zaměstnanců.

Tisková zpráva

Česká pošta v poslední době opět zaznamenala vlnu podvodů, při nichž je zneužito jméno České pošty a klientům jsou podsouvány nepravdivé informace o jejich zásilkách za účelem vymámit z nich přístupové údaje k jejich elektronickému bankovnictví.

Z tohoto důvodu Česká pošta opět varuje zákazníky před podvodnými zprávami, které předstírají, že byly odeslány z České pošty. Žádáme klienty, aby si dávali zvýšený pozor na všechny příchozí e-maily či zprávy, především z neznámých adres a adres, na které upozorňujeme na webových stránkách České pošty. Těmto formám útoku se dá velmi těžko předcházet a ke zneužití může být útočníky využit jakýkoliv subjekt státní, veřejné nebo komerční sféry.

Veškeré falešné zprávy, které Pošta obdrží, zveřejňuje na svých webových stránkách jako varování. Na stejném místě jsou také rady a postupy, jak phishingový útok rozpoznat. Na tuto podstránku se uživatelé dostanou jednoduše z hlavní stránky webu po kliknutí na banner nebo jej klienti naleznou zde: www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/bezpecnostni-informace. Na stejném místě naleznou i jednoduché rady a tipy, jak útok rozeznat, případně jak s ním naložit.

Nejčastěji se jedná o falešné oznámení nedoplatku za poštovní zásilku (balík), kdy se útočník pod záminkou doplatku formou elektronické platby dostane k údajům o platební kartě a obratem oběti konto „vybílí“. Typickým příkladem je mobilní zpráva, že objednaný balík je na cestě ke kupujícímu

a zbývá uhradit potřebnou částku, často v řádu desetikorun, aby mohla být zásilka doručena. Ve zprávě je přiložený odkaz, který kupujícího přesměruje na platební bránu, kde má klient vyplnit údaje ze své platební karty. Jedná se o podvod, Česká pošta tento způsob úhrady nevyužívá. Nedoplatek na jakékoli službě není možný, protože platbu provádí VŽDY odesílatel a pokud se jedná o dobírku, platí příjemce přímo doručovateli při předání. Vždy je však možnost, pokud si uživatel není jistý, obrátit se na kteroukoli pobočku pošty nebo na infolinku.

Základním verifikačním údajem je číslo balíku, které lze ověřit v aplikaci Pošta on-line nebo na webu www.postaonline.cz/trackandtrace, pokud číslo neexistuje, jedná se o podvrh. Nikdy také neotvírejte odkazy z neznámých či podezřelých odkazů. Pokud přece jen dojde k odcizení vašich financí, neprodleně kontaktujte svou banku a následně vše oznamte Policii ČR.

PODCAST:

16. 4. 2024 - Ivo Vysoudil, tiskový mluvčí České pošty (m4a, 396kB)

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Další články

Další články od Česká pošta

Čas na vrácení kolků se krátí

Čas na vrácení kolků se krátí

Do konce letošního roku mohou majitelé kolkových známek tyto ceniny buď použít na zaplacení příslušných poplatků, nebo je nepoškozené vrátit na pobočkách České pošty, které je zpětně odkupují. Platnost kolků končí 31. 12. 2024, poté je nebude možné použít ani zpětně prodat.
| Česká pošta
Otevírací doba poboček 17. listopadu 2024

Otevírací doba poboček 17. listopadu 2024

Česká pošta dává k dispozici seznam svých poboček, které budou otevřeny o státním svátku 17. 11. 2024:
| Česká pošta
Industriální komplex v sešitku

Industriální komplex v sešitku

Rozsáhlý průmyslový areál Vítkovických železáren je motivem nové příležitostné písmenové poštovní „B“ známky v sešitku emise Technické památky: Dolní Vítkovice, kterou Česká pošta uvádí do prodeje ve středu 13. listopadu. Výtvarný návrh připravil Milan Bauer a rytinu obálky prvního dne vydání Václav Fajt. Známka byla dnes představena generálním ředitelem České pošty Miroslavem Štěpánem přímo v areálu Dolních Vítkovic.
| Česká pošta
Známka s renesancí i gotikou

Známka s renesancí i gotikou

Stará radnice v Brně je námětem nové příležitostné písmenové poštovní známky emise Historické radnice a náměstí: Brno, kterou Česká pošta uvede do prodeje ve středu 13. listopadu. Pod výtvarný návrh se podepsal Jan Kavan.
| Česká pošta
Výdejní místa DPD nově na pobočkách České pošty – dosavadní konkurenti spojují své síly

Výdejní místa DPD nově na pobočkách České pošty – dosavadní konkurenti spojují své síly

Česká pošta a DPD, součást největší evropské sítě balíkové přepravy Geopost začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu je tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku pak na více než 850 pobočkách. Testování spolupráce potrvá zhruba do poloviny příštího roku, v případě úspěšné spolupráce se rozšíří do celé sítě České pošty, tedy na 2900 poboček. Česká pošta tímto krokem pokračuje v rozšiřování své otevřené infrastruktury. Po vyřizování digitálních agend Úřadu práce nyní začíná pilotní projekt s logistickou společností DPD.
| Česká pošta
Pobočky Czech POINT budou součástí Týdne pro Digitální Česko

Pobočky Czech POINT budou součástí Týdne pro Digitální Česko

Do Týdne pro Digitální Česko, který začne již 18. listopadu, se zapojí pobočky Czech POINT na České poště a na vybraných obecních a městských úřadech. Pomohou například lidem, kteří si potřebují založit Identitu občana nebo datovou schránku. K návštěvě místa Czech POINT na České poště je možné využít službu Objednávka na pobočku, kdy je možné se objednat na konkrétní čas a pobočku, čímž jdete rovnou na řadu. Pobočky Czech POINT na vybraných městských a obecních úřadech budou sloužit i jako poradenská místa pro ty, kteří si nejsou něčím jisti, nebo potřebují nějakou jinou formu podpory. Do Týdne pro Digitální Česko se zapojí všech 759 pošt, které nabízejí služby Czech POINT, a 35 obecních a městských úřadů, které také tyto služby poskytují.
| Česká pošta
Změny v produktovém portfoliu České pošty k 1. 1. 2025

Změny v produktovém portfoliu České pošty k 1. 1. 2025

Rádi bychom Vás informovali o produktových změnách, ke kterým dojde od 1. 1. 2025.
| Česká pošta
Soutisk známek s vysočinskou památkou

Soutisk známek s vysočinskou památkou

Kostel svaté Markéty a zámek Jaroměřice nad Rokytnou jsou náměty dvou známek v soutisku z emise Krásy naší vlasti: zámek Jaroměřice nad Rokytnou, které Česká pošta uvede do prodeje ve středu 30. října. Autorem výtvarného návrhu známek, které jsou vydávány na tiskovém kompletu 4 + 4 známky, je Pavel Sivko.
| Česká pošta
Balíkovna a REMA Systém spouští projekt Rebalík, snadnou cestu k likvidaci elektrospotřebičů ekologicky a zdarma

Balíkovna a REMA Systém spouští projekt Rebalík, snadnou cestu k likvidaci elektrospotřebičů ekologicky a zdarma

Rebalík je nový projekt Balíkovny a společnosti REMA Systém. Rebalík je služba pro veřejnost, určená k odesílání vysloužilých spotřebičů zdarma k recyklaci. Veřejnost může službu využít na téměř 7 000 pobočkách Balíkovny, zahrnujících depa, obchody, trafiky či pošty po celé České republice.
| Česká pošta
Otevírací doba poboček 28. října 2024

Otevírací doba poboček 28. října 2024

Česká pošta dává k dispozici seznam svých poboček, které budou otevřeny o státním svátku 28. 10. 2024
| Česká pošta