Česká pošta··3 min

Česká pošta nabízí možnost objednat se na pobočku a jít hned na řadu

Česká pošta

Česká pošta

Česká pošta, s.p. je státní podnik provozující poštovní služby na území České republiky. Se svými 25 675 zaměstnanci (v roce 2021) je po společnostech Škoda Auto, Agrofert a ČEZ čtvrtou největší českou společností podle počtu zaměstnanců.

Tisková zpráva

Přestože na pobočky České pošty, které jsou vybaveny vyvolávacím systémem, je možné se předem objednat a vyřídit tak své požadavky bez čekání, mnoho klientů tuto jednoduchou službu zatím nevyužívá. Proto se Česká pošta rozhodla spustit na svých pobočkách informační kampaň, která lidem tuto službu více představí.

Pokud chce klient jít na poště hned na řadu a strávit zde co nejméně času, Česká pošta nabízí možnost online rezervace. Na frekventované pobočky, které mají vyvolávací systém, se může dopředu objednat na konkrétní den i čas. Na webu postaonline.cz/rezervace nebo také v mobilní aplikaci Pošta Online si jednoduše vybere termín a službu, které se plánovaná návštěva týká. Rezervace je obratem potvrzena sms zprávou a e-mailem, kde klient najde rezervační kód. Ten pak při příchodu na poštu jen zadá do vyvolávacího systému a obratem jde na řadu. Objednávat se je nutné minimálně den předem. Další informace jsou k dispozici na ceskaposta.cz/rezervace.

„Průměrně navštíví každý měsíc všechny pobočky České pošty více než 2,5 milionu klientů​, z nichž většinu odbavíme právě na pobočkách s vyvolávacím systémem. Celkem 279 poboček disponuje vyvolávacím systémem s 351 tiskárnami pořadových čísel. Průměrná doba čekání klientů se v tomto roce pohybuje krátce nad 4 minutami, nicméně závisí samozřejmě na mnoha různých faktorech,“ vysvětlila Martina Ivanová, ředitelka divize pobočkové sítě a dodala: „Doba čekání na pobočce se může lišit, záleží třeba na velikosti a umístění pobočky, časové náročnosti vyřízení požadované služby nebo například na datu návštěvy pobočky. Některé termíny jsou klientsky daleko více vytížené, třeba kvůli výplatě důchodů či sociálních dávek.“

Přestože možnosti objednání se na konkrétní pobočku a na konkrétní čas zatím využívá jen minimum klientů České pošty, jejich počet neustále narůstá. „Komfortního objednání na konkrétní čas využívá v tomto roce zhruba jedno procento z obsloužených zákazníků. To je drobný nárůst, v druhé polovině loňského roku to bylo pouze půl procenta. Přepočteno na počet lidí mluvíme o více než 20 tisících objednaných klientů za měsíc,“ uvedla Martina Ivanová.

Povědomí o službě a jednoduchý návod, jak se objednat na konkrétní pobočku a konkrétní čas, najdou zákazníci v na letácích, plakátech či kartičkách s QR kódem přímo na pobočkách České pošty. Více se dozvědí také na webu České pošty, jejich sociálních sítích a dalších informačních kanálech.

PODCAST:

23. 5. 2024 - Ivo Vysoudil, tiskový mluvčí České pošty (m4a, 344kB)

Plakát ke stažení ZDE (pdf, 4MB)

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Další články

Další články od Česká pošta

Čas na vrácení kolků se krátí

Čas na vrácení kolků se krátí

Do konce letošního roku mohou majitelé kolkových známek tyto ceniny buď použít na zaplacení příslušných poplatků, nebo je nepoškozené vrátit na pobočkách České pošty, které je zpětně odkupují. Platnost kolků končí 31. 12. 2024, poté je nebude možné použít ani zpětně prodat.
| Česká pošta
Otevírací doba poboček 17. listopadu 2024

Otevírací doba poboček 17. listopadu 2024

Česká pošta dává k dispozici seznam svých poboček, které budou otevřeny o státním svátku 17. 11. 2024:
| Česká pošta
Industriální komplex v sešitku

Industriální komplex v sešitku

Rozsáhlý průmyslový areál Vítkovických železáren je motivem nové příležitostné písmenové poštovní „B“ známky v sešitku emise Technické památky: Dolní Vítkovice, kterou Česká pošta uvádí do prodeje ve středu 13. listopadu. Výtvarný návrh připravil Milan Bauer a rytinu obálky prvního dne vydání Václav Fajt. Známka byla dnes představena generálním ředitelem České pošty Miroslavem Štěpánem přímo v areálu Dolních Vítkovic.
| Česká pošta
Známka s renesancí i gotikou

Známka s renesancí i gotikou

Stará radnice v Brně je námětem nové příležitostné písmenové poštovní známky emise Historické radnice a náměstí: Brno, kterou Česká pošta uvede do prodeje ve středu 13. listopadu. Pod výtvarný návrh se podepsal Jan Kavan.
| Česká pošta
Výdejní místa DPD nově na pobočkách České pošty – dosavadní konkurenti spojují své síly

Výdejní místa DPD nově na pobočkách České pošty – dosavadní konkurenti spojují své síly

Česká pošta a DPD, součást největší evropské sítě balíkové přepravy Geopost začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu je tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku pak na více než 850 pobočkách. Testování spolupráce potrvá zhruba do poloviny příštího roku, v případě úspěšné spolupráce se rozšíří do celé sítě České pošty, tedy na 2900 poboček. Česká pošta tímto krokem pokračuje v rozšiřování své otevřené infrastruktury. Po vyřizování digitálních agend Úřadu práce nyní začíná pilotní projekt s logistickou společností DPD.
| Česká pošta
Pobočky Czech POINT budou součástí Týdne pro Digitální Česko

Pobočky Czech POINT budou součástí Týdne pro Digitální Česko

Do Týdne pro Digitální Česko, který začne již 18. listopadu, se zapojí pobočky Czech POINT na České poště a na vybraných obecních a městských úřadech. Pomohou například lidem, kteří si potřebují založit Identitu občana nebo datovou schránku. K návštěvě místa Czech POINT na České poště je možné využít službu Objednávka na pobočku, kdy je možné se objednat na konkrétní čas a pobočku, čímž jdete rovnou na řadu. Pobočky Czech POINT na vybraných městských a obecních úřadech budou sloužit i jako poradenská místa pro ty, kteří si nejsou něčím jisti, nebo potřebují nějakou jinou formu podpory. Do Týdne pro Digitální Česko se zapojí všech 759 pošt, které nabízejí služby Czech POINT, a 35 obecních a městských úřadů, které také tyto služby poskytují.
| Česká pošta
Změny v produktovém portfoliu České pošty k 1. 1. 2025

Změny v produktovém portfoliu České pošty k 1. 1. 2025

Rádi bychom Vás informovali o produktových změnách, ke kterým dojde od 1. 1. 2025.
| Česká pošta
Soutisk známek s vysočinskou památkou

Soutisk známek s vysočinskou památkou

Kostel svaté Markéty a zámek Jaroměřice nad Rokytnou jsou náměty dvou známek v soutisku z emise Krásy naší vlasti: zámek Jaroměřice nad Rokytnou, které Česká pošta uvede do prodeje ve středu 30. října. Autorem výtvarného návrhu známek, které jsou vydávány na tiskovém kompletu 4 + 4 známky, je Pavel Sivko.
| Česká pošta
Balíkovna a REMA Systém spouští projekt Rebalík, snadnou cestu k likvidaci elektrospotřebičů ekologicky a zdarma

Balíkovna a REMA Systém spouští projekt Rebalík, snadnou cestu k likvidaci elektrospotřebičů ekologicky a zdarma

Rebalík je nový projekt Balíkovny a společnosti REMA Systém. Rebalík je služba pro veřejnost, určená k odesílání vysloužilých spotřebičů zdarma k recyklaci. Veřejnost může službu využít na téměř 7 000 pobočkách Balíkovny, zahrnujících depa, obchody, trafiky či pošty po celé České republice.
| Česká pošta
Otevírací doba poboček 28. října 2024

Otevírací doba poboček 28. října 2024

Česká pošta dává k dispozici seznam svých poboček, které budou otevřeny o státním svátku 28. 10. 2024
| Česká pošta