Česká pošta modernizuje své call centrum

|

Nejen s ohledem na předvánoční období doznalo call centrum České pošty technologických změn. Od listopadu byla do jeho systému začleněna virtuální asistentka Eliška, která klientům odpoví na nejčastější dotazy bez přepojení na „živého“ operátora. Byť je hlas Elišky syntetický, její výslovnost, intonace i reakce jsou díky využití umělé inteligence tak přirozené, že volající nemusí ani poznat, že nekomunikují s „živým“ operátorem.

Primárním cílem této změny je zvýšení kvality poskytovaných služeb pro zákazníky, zejména navýšení kapacity call centra a tím i snížení čekacích dob. Průměrný měsíční počet volajících na bezplatnou linku 800 104 410 se pohybuje v řádu desítek tisíc s průměrnou délkou čekání ve frontě 3:48 minut a průměrnou délkou hovoru 4:48 minut. Nasazením digitální hlasové asistentky by mělo dojít k časové úspoře 1:30 minuty na jeden hovor.

Nejfrekventovanější dotazy ze strany zákazníků se týkají získání informací o vnitrostátních a mezinárodních zásilkách a informací o pobočkách, jako jsou provozní doba, adresa nebo telefonní kontakt. V těchto případech budou nasazeny tzv. digitalizované scénáře a volajícím zákazníkům odpoví právě Eliška. U ostatních služeb, například SIPO, služby CzechPOINT či informace ke konkrétním produktům či službám, bude klient přepojen na operátora, jako tomu bylo doposud. Česká pošta bude v následujících měsících postupně rozšiřovat oblasti dotazů, na které bude Eliška odpovídat.

Smluvním dodavatelem technologie je společnost SIMAC Technik ČR a.s. ve spolupráci s Coworkers.ai.

PODCAST:

13. 11. 2023 - Matyáš Vitík, tiskový mluvčí České pošty (m4a, 263kB)

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Česká pošta

Česká pošta připomíná 17. listopad

Na oslavu Dne boje za svobodu a demokracii připravila Česká pošta ve své aplikaci Pohlednice Online speciální tematický rámeček, který připomíná jeden ze symbolů 17. listopadu, pražskou Národní třídu. Korzo Národní se v posledních letech stalo místem setkávání, vzpomínání a oslavy toho, že dnes můžeme žít ve svobodné společnosti. Právě téma Korza Národní je vyobrazeno na rámečku, který může každý využít při posílání Pohlednic Online svým nejbližším a známým.

Česká pošta

Poštovní problémy v Aši se začínají skutečně řešit

Doručování listovních zásilek v Aši z provozovny České pošty v Chebu se ukázalo být neefektivní. V úterý 14. listopadu se na řešení tohoto problému dohodli pověřený zástupce generálního ředitele České pošty Miroslav Štěpán a starosta města Aš Vítězslav Kokoř.

Česká pošta

Česká pošta slaví Giving Tuesday

Již po osmé se pošťáci připojili k celosvětovému dni dobrovolnictví a dárcovství Giving Tuesday, který se slaví v úterý 28. listopadu. V letošním roce si po pěti letech znovu opakujeme zaměstnanecký sběr starých nepotřebných mobilů. Česká pošta se přidala k charitativnímu projektu REMOBIL, který se snaží zvýšit procento zpětně odebraných mobilů a jejich recyklací přispět k ochraně životního prostředí. Z každého telefonu, který v rámci této akce pošťáci odevzdají, poputuje 10 Kč Nadaci České pošty. Doufám, že letos se nám podaří překonat rekord z roku 2018, kdy pošťáci vybrali 2 707 starých nepotřebných mobilů. Všechny vybrané mobilní telefony jsou předávány k demontáži odborným firmám, které zaměstnávají handicapované a osoby znevýhodněné na pracovním trhu.