Raiffeisen BANK··3 min

4 z 5 klientů Raiffeisenbank využívá pravidelně digitální kanály

Počet uživatelů mobilního bankovnictví Raiffeisenbank v listopadu poprvé přesáhl počet uživatelů internetového bankovnictví. Alespoň jednou za měsíc využilo mobilní bankovnictví 55 % klientů banky, 54 % využilo internetové bankovnictví a 29 % použilo oba kanály. Alespoň jeden digitální kanál použilo 82 % všech klientů banky, což je jedno z nejvyšších čísel nejen na českém, ale i světovém bankovním trhu.

Silnou bázi uživatelů internetového bankovnictví má banka již od dob sloučení s eBankou, která patřila k průkopníkům elektronického bankovnictví v Česku. Nyní však růst přichází především v oblasti mobilního bankovnictví, kdy jej průměrný uživatel v pracovní dny otevře více než jednou denně.

Dále NFC platby nebo výběry z bankomatu mobilem využívá aktivně a pravidelně už téměř jedna pětina klientů, kteří si digitalizovali přes 175 tisíc svých karet. Tito klienti používají místo karet výlučně mobilní telefon a provedou v průměru okolo 20 mobilních plateb za měsíc.

Až 97 % veškeré komunikace s bankou probíhá prostřednictvím digitálních kanálů. Na měsíční bázi počet přihlášení do mobilního a internetového bankovnictví překonal v listopadu hranici 10 milionů. Nově k tomuto číslu začal přispívat i plně digitální proces založení běžného účtu spolu s 3% úrokovou sazbou na spořicím účtu.

„Počet klientů, kteří se do banky dostávají digitální cestou, se nám podařilo v prvním měsíci po spuštění více než zdvojnásobit a nadále vidíme podstatný nárůst zájmu klientů. Digitální akvizice tak významně přispívá k celkovému růstu počtu nových klientů. I díky tomu jsme v září jsme dosáhli nejvyššího počtu nově získaných klientů v rámci jednoho měsíce v historii banky,” říká Michal Plzák, ředitel digitálního bankovnictví Raiffeisenbank.

Většinu kroků v oblasti digitalizace byla v plánu bez ohledu na pandemii koronaviru. V průběhu první jarní vlny však banka upřednostnila vývoj funkčností a nástrojů, které podporují vzdálenou obsluhu klientů, tedy např. elektronickou výměnu dokumentů od a ke klientovi nebo možnost ověřeného chatu s bankéřem přímo z internetového nebo mobilního bankovnictví.

Pandemie ukázala, že velká část klientů je již nyní připravena pro obsluhu svých financí plně online. Zároveň se potvrdilo, že Raiffeisenbank je na tuto formu obsluhy dobře vybavena, a že se v poslední letech vynaložené investice do digitalizace vyplácejí.

Zdroj: www.rb.cz

Zadavatel
Raiffeisen BANK

Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank je finanční instituce působící v Česku od roku 1993. Patří do skupiny Raiffeisen, již založil německý filantrop Friedrich Wilhelm Raiffeisen, a jejím hlavním akcionářem je rakouská Raiffeisen Bank International AG. Podle celkových aktiv je pátou největší bankou na českém trhu a provozuje asi 130 poboček a klientských center.

Další články od Raiffeisen BANK

Tři čtvrtiny Čechů do 34 let věku využívají pro finanční plánování mobilní bankovnictví
Raiffeisen BANK

Tři čtvrtiny Čechů do 34 let věku využívají pro finanční plánování mobilní bankovnictví

Pro 68 % Čechů je mobilní bankovnictví pomocníkem při finančním plánování. Lidé do 34 let s tím souhlasí v 75 % případů. Vyplývá to z průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.
Raiffeisenbank nabízí nižší úrokovou sazbu při financování energeticky úsporného bydlení
Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank nabízí nižší úrokovou sazbu při financování energeticky úsporného bydlení

Raiffeisenbank v rámci pravidelné kampaně Hypodny tentokrát nabízí zvýhodněnou úrokovou sazbu při sjednání Odpovědné hypotéky a slevu na pojištění nemovitosti. Součástí akce je i odhad nemovitosti zdarma.
Akce 6x500 Kč k založení účtu a 3x300 Kč pro nezletilé studenty je zpět, Raiffeisenbank odměňuje nové aktivní klienty
Raiffeisen BANK

Akce 6x500 Kč k založení účtu a 3x300 Kč pro nezletilé studenty je zpět, Raiffeisenbank odměňuje nové aktivní klienty

Pro nové klienty připravila Raiffeisenbank znovu akci 6x500 Kč při založení běžného účtu. Nezletilým studentům připíše kapesné 3x300 Kč, pokud jim jejich rodiče založí AKTIVNÍ účet bez poplatku. Pro finanční odměnu stačí kartou během měsíce aktivně platit.
Hypotékový mystery shopping vyhrála Raiffeisenbank, získala nejlepší hodnocení kvality obsluhy
Raiffeisen BANK

Hypotékový mystery shopping vyhrála Raiffeisenbank, získala nejlepší hodnocení kvality obsluhy

V pravidelné mystery shopping studii společnosti Market Vision získala Raiffeisenbank nejvyšší hodnocení (75 %). Předmětem srovnání byla úroveň kvality obsluhy potenciálních zájemců o hypoteční úvěr, meziročně si Raiffeisenbank polepšila o deset procentních bodů.
Změněný nadpis
Raiffeisen BANK

Změněný nadpis

Tady je doplněn úvodní text, který Editor dostal jako součást zadán pro vytvoření nové stránky.
Za první pololetí 2024 poskytla Raiffeisen stavební spořitelna úvěry ve výši 4,7 miliardy korun
Raiffeisen BANK

Za první pololetí 2024 poskytla Raiffeisen stavební spořitelna úvěry ve výši 4,7 miliardy korun

• Objem poskytnutých úvěrů klientům ve výši 4,7 mld. Kč (o 35 % více ve srovnání se stejným obdobím loňského roku).
Za první pololetí 2024 vykázala Raiffeisenbank zisk ve výši 3,04 miliardy korun
Raiffeisen BANK

Za první pololetí 2024 vykázala Raiffeisenbank zisk ve výši 3,04 miliardy korun

• Objem poskytnutých úvěrů klientům ve výši 373 miliard Kč (meziroční nárůst o 4,9 %)
Raiffeisenbank získala prestižní ocenění za svou novou platformu pro poskytování retailových úvěrů. Klientskou žádost dokáže posoudit za 28 sekund
Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank získala prestižní ocenění za svou novou platformu pro poskytování retailových úvěrů. Klientskou žádost dokáže posoudit za 28 sekund

Raiffeisenbank během posledních dvou let vyvinula novou IT platformu, která výrazně usnadňuje posouzení situace klientů žádajících o úvěr. Díky této inovaci se dříve zdlouhavé procesy zkracují na necelou půlminutu. Platforma byla letos oceněna v soutěži Digital CX Awards 2024 za mimořádně pozitivní digitální zákaznickou zkušenost. Raiffeisenbank používá platformu pro zpracování žádostí o spotřebitelské úvěry, kreditní karty a kontokorent v mobilním a internetovém bankovnictví, ale také pro žádosti zadané klienty přes webové stránky banky.
Nejlepší českou bankou pro korporátní klienty je Raiffeisenbank
Raiffeisen BANK

Nejlepší českou bankou pro korporátní klienty je Raiffeisenbank

Raiffeisenbank zvítězila v kategorii Nejlepší banka pro korporátní klienty v mezinárodní soutěži Euromoney Awards for Excellence 2024. Soutěž má tradici přes třicet let a vítěz v daných kategoriích je vždy vyhlašován jako nejlepší z daného regionu.
Správa spořicích cílů a snadné vrácení omylem odeslané platby – Raiffeisenbank přináší novinky v aplikaci
Raiffeisen BANK

Správa spořicích cílů a snadné vrácení omylem odeslané platby – Raiffeisenbank přináší novinky v aplikaci

Raiffeisenbank přináší nové funkcionality v mobilním bankovnictví, mají zlepšit uživatelský komfort a rozšířit možnosti správy financí. Mezi novinkami uživatelé najdou cíle spořicího účtu, rozšířený servis půjček nebo vrácení omylem odeslané platby.