- Značka Hyundai na českém trhu v roce 2024 registrovala 20 309 osobních vozů
- S tržním podílem 8,77 % zůstává Hyundai silnou dvojkou českého trhu
- Model i30 si stabilně udržuje první pozici v privátním segmentu
Značka Hyundai zakončila rok 2024 s celkovým počtem 20 309 registrovaných osobních vozů a oproti roku 2023 zaznamenala nárůst o 1,2 %. S tržním podílem 8,77 % potvrdila svou stabilní pozici dvojky na českém trhu. Vyplývá to z dat zveřejněných Svazem dovozců automobilů (SDA).
Nejprodávanějším modelem značky je dlouhodobý bestseller, model i30 z výrobního závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích, který zaznamenal 8 744 registrací a je sedmým nejprodávanějším modelem na českém trhu vůbec. Druhý nejprodávanější model značky, SUV Hyundai Tucson, je s 5 762 registrovanými kusy devátý.
V prodejích jihokorejské značky následují modely i20 (1 741 registrací), Bayon (1 589) a Kona (1 102). Bateriové elektromobily v roce 2024 tvořily 2,4 % z celkového objemu registrací značky Hyundai na českém trhu.
Martin Saitz Generální ředitel Hyundai Motor Czech
Tradičně silná je pozice Hyundai v privátním segmentu, kde jihokorejská značka s tržním podílem 12,7 % a 7 363 registrovanými osobními vozy obhájila druhou příčku. Stejně jako v roce 2023 byla i v roce uplynulém nejpopulárnějším modelem soukromých zákazníků nošovická i30, která zaznamenala 2 752 registrací, čtvrtý Tucson v privátním segmentu zaznamenal 2 292 registrací.
Zdroj: www.hyundai.news