Makro··4 min

Zákazníci makro ČR díky konceptu Chytrý kuchař ušetří o Vánocích v kuchyni až 25 % času

Makro

Makro

Makro (stylizováno makro) je řetězec velkoobchodních prodejen typu cash and carry. Držitelem značky makro je v kontinentální Evropě německá obchodní skupina Metro. V České republice makro provozuje 13 prodejen a je partnerem franšízového řetězce Můj obchod. V účetním roce 2020–2021 mělo makro v Česku tržby 26,220 mld. Kč, a bylo tak 8. největším obchodním řetězcem podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

Společnost makro ČR si váží času svých zákazníků a přichází s praktickým řešením, jak usnadnit předvánoční přípravy. V rámci konceptu Chytrý kuchař letos nabídne již porcovaného čerstvého kapra v šesti úpravách, včetně speciálního prořezaného filetu. Společnost se zároveň rozhodla neprodávat živé kapry v kádích před prodejnami.

Vánoční kapr je pro mnohé symbolem českých Vánoc, ale jeho příprava bývá časově náročná. Makro ČR přichází s řešením, které ocení každý – nabízí čerstvého kapra v celé řadě úprav jako jsou například prořezaný filet, filet s kůží či tradiční podkova. „Tento rok očekáváme nárůst prodejů čerstvého kapra až o 50 % oproti loňsku. Důvodem je navýšení objemu čerstvých ryb, které souvisí s rozhodnutím neprodávat živé kapry v kádích před obchody. Zároveň díky konceptu Chytrý kuchař dostanou naši zákazníci čerstvou rybu předem naporcovanou a tím ušetří čas a energii v kuchyni,“ říká Jiří Nehasil, generální ředitel makro ČR a dodává: „Denně v makro nabízíme přes 50 druhů mořských i sladkovodních ryb, které splňují mezinárodní certifikaci ASC a MSC potvrzující závazek k udržitelnosti.

Makro ČR každoročně reaguje na zvýšenou poptávku po rybách v období Vánoc. V posledním týdnu před svátky společnost zvyšuje zásoby čerstvých i mražených ryb až na sedminásobek běžného objemu. Mezi nejoblíbenější ryby, které zákazníci v makro ČR během Vánoc nakupují, patří losos, kapr, tuňák, pražma královská a mořský vlk.

„Nakup a získej“ nově s dvěma lahvemi sektu
Změnou prošla i tradiční vánoční akce „Nakup a získej“. Zatímco v předchozích letech měli zákazníci možnost výběru mezi živým kaprem a sektem jako dárkem k nákupu, letos makro ČR nabízí při nákupu nad 3 300 Kč bez DPH dvě lahve sektu. Akce platí od 19. do 22. prosince.​​

​***

​Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

Pro více informací kontaktujte: Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 320

e-mail: [email protected]

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.linkedin.com/company/makro-cr/

Tisková zpráva ke stažení

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro

Ministerstvo zdravotnictví a Státní zdravotní ústav společně s makro ČR mění, co pacienti dostávají na talíř

Ministerstvo zdravotnictví a Státní zdravotní ústav společně s makro ČR mění, co pacienti dostávají na talíř

Dalších padesát kuchařů a kuchařek úspěšně absolvovalo dnes v Makro Akademii odborný kurz zaměřený na zvyšování kvality nemocniční stravy. Celkem se jarních vzdělávacích kurzů zúčastnilo už více než 100 kuchařek a kuchařů z nemocnic z celé České republiky. Kurzy vycházejí ze spolupráce mezi makro ČR a Státním zdravotním ústavem a spadají pod aktivity realizované Mezirezortní pracovní skupinou pro institucionální stravování Ministerstva zdravotnictví.
| Makro
V Makro ČR se dnes diskutovalo o toleranci a respektu v rámci Evropského měsíce diverzity

V Makro ČR se dnes diskutovalo o toleranci a respektu v rámci Evropského měsíce diverzity

Dnes probíhá v makro ČR druhý ročník inspirativního setkání „Vstříc rozmanitosti“ v rámci Evropského měsíce diverzity, které se zaměřuje na témata tolerance, respektu a vnímavosti na pracovišti. Vystoupila řada inspirativních hostů, například atletka Denisa Helceletová, která se podělila o rovnováhu mezi mateřstvím a kariérou, paralympionik Jiří Ježek, který promluvil o odolnosti, respektu a zdolávání překážek a zaměstnanci makro ČR z různých generací a regionů, kteří sdíleli své osobní příběhy a zkušenosti.
| Makro
Makro a Lukáš Hejlík představují nové tipy na skvělé podniky pro sezónu 2025

Makro a Lukáš Hejlík představují nové tipy na skvělé podniky pro sezónu 2025

Projekt NADĚJE ČESKÉ GASTROSCÉNY, dlouhodobá a úspěšná iniciativa společnosti makro ČR, dnes vstupuje do další fáze. Ve spolupráci s ambasadorem projektu Lukášem Hejlíkem, hercem a gastro influencerem, přináší makro ČR výběr patnácti nadějných gastronomických osobností z různých koutů republiky, které spojuje talent, autenticita a láska k poctivým surovinám. Série jejich medailonků, rozhovorů a tipů na nejlepší lokální podniky právě startuje na instagramu @lukashejlik. Formou navazuje na úspěšnou anketu 90 vteřin.
| Makro
Czech Food Expo 2025 hostí iniciativu České pole, která vrací českou úrodu do gastronomie

Czech Food Expo 2025 hostí iniciativu České pole, která vrací českou úrodu do gastronomie

Brambory, kmín, okurky a zelí z Českého pole, provoněné jako nedělní oběd u babičky, ale zároveň reflektující moderní přístup k zemědělství i gastronomii. To vše mohou ochutnat návštěvníci veletrhu Czech Food Expo, který právě probíhá v Českých Budějovicích. Společnost makro ČR se v pavilonu T1 představí s oceňovanou iniciativou České pole – platformou, která propojuje farmáře, oborové svazy, akademické partnery i profesionální gastronomii. Na místě budou k vidění a ochutnání nejen produkty, které se v rámci iniciativy podařilo vypěstovat a které nacházejí cestu zpět na talíře českých profesionálních i amatérských kuchyní, ale i pestrý doprovodný program.
| Makro
Makro ČR uvádí novou letní řadu zmrzlin Fine Life, která osvěží trh

Makro ČR uvádí novou letní řadu zmrzlin Fine Life, která osvěží trh

Makro ČR přináší na český trh vlastní značku zmrzlin a nanuků Fine Life, které se mohou směle postavit vedle zavedených A-brandů. Nová řada, určená především pro segment maloobchodu a HoReCa, nabízí celkem 17 druhů zmrzlin, z nichž 14 jsou úplné novinky
| Makro
Jarní Sbírka potravin prokázala, že Češi mají srdce na správném místě

Jarní Sbírka potravin prokázala, že Češi mají srdce na správném místě

Jarní kolo Sbírky potravin opět ukázalo, že Češi mají srdce na pravém místě. Darovali celkem 518 tun pomoci, z toho 464 tun potravin, což odpovídá 928 000 porcím jídla, a 54 tun hygienických potřeb. Klíčovým prvkem celé akce bylo nasazení více než 5 100 dobrovolníků v rekordním počtu obchodů – bez jejich pomoci by tato sbírka nemohla fungovat v takovém rozsahu.
| Makro
MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025, největší gastronomická událost v České republice, který se konal 4.–5. dubna, přilákal rekordních 16 000 návštěvníků. Na festivalu vystoupilo přes 200 odborníků a řečníků, zúčastnilo se ho více než 100 partnerů a vystavovatelů a rozdalo se desítky tisíc degustačních porcí. Vyprodané O2 universum se díky tomu na dva dny proměnilo ve středobod české i světové gastronomie.
| Makro
Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Na slavnostním zahájení 3. ročníku MAKRO Czech Gastro Festu, konaném v pražském O2 universu, byl dnes šéfkuchař Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii. Toto prestižní ocenění mu předal prezident festivalu a generální ředitel makro ČR, Jiří Nehasil, jako uznání za jeho mnohaletou práci v oblasti vzdělávání a propagace kvality české kuchyně napříč regiony České republiky.
| Makro
MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

Ve dnech 4. a 5. dubna 2025 se pražské O2 universum stane centrem kulinářského umění při třetím ročníku MAKRO Czech Gastro Festu 2025. Festival nabídne pestrý program pro profesionály i nadšence gastronomie, včetně kuchařských show, odborných diskusí a soutěží.
| Makro
Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Praha, 17. 3. – Makro ČR se v minulých dnech zúčastnilo největšího festivalu kariérních příležitostí v Praze. Na interaktivním stánku představilo svou employer branding strategii „m“, firemní kulturu, rozvojové příležitosti a závazek k diverzitě. Claim expozice „Berem vás takový, jaký jste“ podtrhl otevřenost vůči různorodým talentům a individuálním schopnostem.
| Makro