BMW··6 min

WorldSBK v Mostě: Toprak Razgatlioglu (téměř) neporazitelný.

BMW

BMW

BMW (zkratka pro zvuk Bayerische Motoren Werke AG) je německý výrobce automobilů, motocyklů a pohonných jednotek. Hlavní sídlo společnosti je v Mnichově. BMW je mateřskou společností firem Mini a Rolls-Royce a v nedávné minulosti i bývalé skupiny Rover. V roce 2005 zaměstnával koncern přes 105 000 lidí. Modro-bílý vzor znaku firmy je stylizací roztočené vrtule v barvách bavorské vlajky a znamená symbol výroby leteckých motorů.

Tisková zpráva

Most. Pátý závod FIM Mistrovství světa superbiků – Superbike World Championship (WorldSBK) 2025 zavedl BMW Motorrad Motorsport a tým ROKiT BMW Motorrad WorldSBK do Mostu v České republice. Tam se úřadující mistr světa Toprak Razgatlioglu (TUR) na BMW M 1000 RR ukázal jako (téměř) neporazitelný. „El Turco“ byl nejrychlejší ve všech trénincích, zajistil si pole position, vyhrál první závod i Superpole, zajel nejrychlejší kolo ve všech třech závodech a stanovil nové rekordy okruhu. Ve druhém hlavním závodě to vypadalo, že zkompletuje hattrick, ale jen pár metrů před cílem ho předjel jeho dlouholetý rival Nicolò Bulega (ITA/Ducati) a Razgatlioglu se musel spokojit s druhým místem o pouhých 0,027 sekundy. Jeho týmový kolega Michael van der Mark (NED) měl v Mostě dvojnásobnou smůlu. V Superpole byl jedním z mnoha jezdců, kterým bylo nejrychlejší kolo zrušeno kvůli žluté vlajce, a tak startoval z 15. místa. Na začátku prvního závodu se bez vlastní viny zapletl do hromadné havárie a musel odstoupit. V neděli van der Mark dojel na 13. a 14. místě.

Reakce po závodě v Mostě.

Sven Blusch, šéf BMW Motorrrad Motorsport: „To byl víkend! Jsme velmi hrdí na celý tým – na ty na trati, doma i v testovacím týmu. Od Cremony všichni velmi tvrdě pracovali, a to nám umožnilo získat pole position a dvě vítězství. Druhý závod jsme prohráli jen o několik setin sekundy. Samozřejmě to bolí, ale celkově byl výkon, který Toprak předvedl tento víkend, neuvěřitelný. To, co ukázal na motorce, bylo prostě vynikající. Celkově teď jedeme do dalších závodů v Misanu s pozitivním výhledem. Podařilo se nám snížit bodový odstup v hodnocení jezdců i výrobců. Mickey byl silný v trénincích, ale bohužel měl smůlu v Superpole, což znamenalo, že musel startovat z konce pole a nemohl se pořádně probojovat dopředu. Do Misana jedeme s vědomím, že můžeme znovu bojovat a že jsme v popředí. Těšíme se do Itálie a dáme vše, abychom rozdíl ještě více snížili.“

Christian Gonschor, technický ředitel BMW Motorrad Motorsport: „Zde v Mostě, který je pro nás prakticky domácím závodem, to byl opět intenzivní víkend. Je to jen pár hodin jízdy od Mnichova a bylo tu mnoho fanoušků z Německa. Páteční tréninky se jely za velmi složitých smíšených podmínek. Toprak je přesto zvládl velmi solidně a během FP2 předvedl velmi silné závodní tempo. Že BMW M 1000 RR má takovou rychlost se potvrdilo v sobotu a v neděli. V Superpole Toprak přetavil výkon motocyklu v perfektní čas na kolo. Následovaly tři extrémně silné závody. Mickey podal dobrý výkon ve volném tréninku. Jeho víkend byl silně ovlivněn komplikovanou kvalifikací, kdy mu kvůli žlutým vlajkám byl zrušeno jeho poslední rychlé kolo. To znamenalo, že neměl šanci startovat z lepší pozice. Jeho startovní pozice mu zkomplikovala všechny závody a nemohl předvést potenciál svůj ani svého motocyklu. V Misanu se vrátí silnější. Celkově to pro nás byl úspěšný víkend se dvěma vítězstvími a druhým místem – pouze 0,027 sekundy za vítězem. Ukázali jsme, že můžeme i nadále bojovat s Ducati a Nicolò Bulegou o mistrovství světa, i když po posledních změnách pravidel pro průtok paliva stále mají výhodu na rovinkách. Z Mostu tedy odjíždíme s úsměvem na tváři – a slzami v očích, protože hattrick se nám nepodařil.“

Toprak Razgatlioglu, ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team: „Víkend pro mě začal skvěle. Získali jsme pole position a vyhráli první dva závody. Ale ve druhém hlavním závodě jsem měl smůlu. Nebyl to technický problém, ale v posledních několika sektorech posledního kola se motorka chovala divně. Na rovince jsem cítil nějaké vynechávání a ztratili jsme první místo. Každopádně to byla tvrdá práce všech a měli jsme opravdu dobrý víkend. Jen mě mrzí, že jsme nevyhráli tři závody, ale jen dva. Celkově to nebylo špatné, získali jsme důležité body do šampionátu a všechno ostatní uvidíme v příštím závodě.“

Michael van der Mark, ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team: „Víkend jsem začal docela dobře. V FP1 a FP2 jsme měli dobré tempo a dobré časy na kolo. S motorkou jsem se cítil dobře, i v FP3 jsem byl sebevědomý. V Superpole mi bohužel kvůli žluté vlajce zrušili kolo. Startoval jsem tedy z 15. místa, což na této trati, kde je těžké předjíždět a rozdíly jsou tak malé, není ideální. V prvním závodě jsem měl smůlu v první zatáčce, kde mě vyřadila nehoda jiného jezdce. Byla to velká škoda, ale stává se to. V závodě Superpole jsem se snažil dostat do první devítky, takže jsem musel předjíždět, ale bohužel se mi to nepodařilo. Startoval jsem tedy opět z 15. místa. Start se mi povedl a prvních pár zatáček jsem jel dobře, ale pak jsem měl velké problémy s motorkou. Jelo se mi velmi těžko a nedokázal jsem udržet dobré tempo. Nakonec jsem zase ztratil několik pozic. Bylo to velmi zvláštní. Víkend začal dobře, ale pak přišly těžké závody. Teď se těším na Misano, kde doufám, že udělám další pokrok.“

Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Další články

Další články od BMW

BMW M2 CS stanovilo nový rekord: 7:25,5 minuty na Nordschleife okruhu Nürburgring.

BMW M2 CS stanovilo nový rekord: 7:25,5 minuty na Nordschleife okruhu Nürburgring.

10,0 l/100 km; kombinované emise CO2: 226 g/km podle WLTP, třída CO2: G)* nastavilo 11. dubna 2025 nové měřítko na legendární Nordschleife okruhu Nürburgring. S vývojovým inženýrem BMW M Jörgem Weidingerem za volantem absolvoval tento vůz 20,823 km dlouhý okruh Nürburgring-Nordschleife za 7:25,5 minuty a překonal tak dosavadní nejlepší čas kompaktních vozů o osm sekund. Toto rekordní BMW M2 CS nejenže posouvá laťku v kategorii kompaktních vozů, ale také dále upevňuje reputaci BMW M jako výrobce vysokovýkonných vozů, které vynikají jak na silnici, tak na závodní dráze.
| BMW
BMW M2 CS stanovilo nový rekord: 7:25,5 minuty na Nordschleife okruhu Nürburgring.

BMW M2 CS stanovilo nový rekord: 7:25,5 minuty na Nordschleife okruhu Nürburgring.

10,0 l/100 km; kombinované emise CO2: 226 g/km podle WLTP, třída CO2: G)* nastavilo 11. dubna 2025 nové měřítko na legendární Nordschleife okruhu Nürburgring. S vývojovým inženýrem BMW M Jörgem Weidingerem za volantem absolvoval tento vůz 20,823 km dlouhý okruh Nürburgring-Nordschleife za 7:25,5 minuty a překonal tak dosavadní nejlepší čas kompaktních vozů o osm sekund. Toto rekordní BMW M2 CS nejenže posouvá laťku v kategorii kompaktních vozů, ale také dále upevňuje reputaci BMW M jako výrobce vysokovýkonných vozů, které vynikají jak na silnici, tak na závodní dráze.
| BMW
BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

Nové BMW CE 04 – elektrický prémiový skútr ve svěžích barvách a s novou atraktivní volitelnou výbavou.
| BMW
BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

Nové BMW CE 04 – elektrický prémiový skútr ve svěžích barvách a s novou atraktivní volitelnou výbavou.
| BMW
Modernizace výrobního programu BMW Motorrad pro modelový rok 2026.

Modernizace výrobního programu BMW Motorrad pro modelový rok 2026.

Mnichov. V modelovém roce 2026 dojde ve výrobním programu BMW Motorrad k několika modernizacím a úpravám. Nové modely bude možné objednat u všech partnerů BMW Motorrad od srpna 2025.
| BMW
Modernizace výrobního programu BMW Motorrad pro modelový rok 2026.

Modernizace výrobního programu BMW Motorrad pro modelový rok 2026.

Mnichov. V modelovém roce 2026 dojde ve výrobním programu BMW Motorrad k několika modernizacím a úpravám. Nové modely bude možné objednat u všech partnerů BMW Motorrad od srpna 2025.
| BMW
BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

Nové BMW CE 04 – elektrický prémiový skútr ve svěžích barvách a s novou atraktivní volitelnou výbavou.
| BMW
BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

Nové BMW CE 04 – elektrický prémiový skútr ve svěžích barvách a s novou atraktivní volitelnou výbavou.
| BMW
BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

Nové BMW CE 04 – elektrický prémiový skútr ve svěžích barvách a s novou atraktivní volitelnou výbavou.
| BMW
Modernizace výrobního programu BMW Motorrad pro modelový rok 2026.

Modernizace výrobního programu BMW Motorrad pro modelový rok 2026.

Mnichov. V modelovém roce 2026 dojde ve výrobním programu BMW Motorrad k několika modernizacím a úpravám. Nové modely bude možné objednat u všech partnerů BMW Motorrad od srpna 2025.
| BMW