BMW··6 min

Vodíkoví průkopníci: BMW Group a Toyota Motor Corporation posunují spolupráci ve vývoji osobních vozů poháněných vodíkovým palivovým článkem.

BMW

BMW

BMW (zkratka pro zvuk Bayerische Motoren Werke AG) je německý výrobce automobilů, motocyklů a pohonných jednotek. Hlavní sídlo společnosti je v Mnichově. BMW je mateřskou společností firem Mini a Rolls-Royce a v nedávné minulosti i bývalé skupiny Rover. V roce 2005 zaměstnával koncern přes 105 000 lidí. Modro-bílý vzor znaku firmy je stylizací roztočené vrtule v barvách bavorské vlajky a znamená symbol výroby leteckých motorů.

Tisková zpráva

Mnichov. BMW plánuje v roce 2028 uvést na trh vůbec první sériově vyráběný elektrický vůz s palivovými články (FCEV), a nabídnout tak zákazníkům další možnost čistě elektrického pohonu s nulovými lokálními emisemi. BMW Group a Toyota Motor Corporation spojují své inovační síly a technologické možnosti, aby do reálného provozu uvedly novou generaci technologie pohonu na vodíkové palivové články. Přední světový výrobce prémiových vozů a největší světová automobilka sdílejí snahu o rozvoj vodíkového hospodářství a rozšířili svou spolupráci, jejímž cílem je tuto technologii s lokálně nulovými emisemi posunout na další úroveň.

Mimořádné zkušenosti BMW Group v oblasti technologií elektrického pohonu se opět projevují v jejím intenzivním úsilí o rozvoj technologie vodíkových palivových článků a v přijetí přístupu „technologické otevřenosti“ s cílem poskytnout zákazníkům různé možnosti řešení mobility budoucnosti.

„Jedná se o milník v historii automobilového průmyslu: vůbec první sériově vyráběný vůz s palivovými články, který bude nabízet světový prémiový výrobce. S vodíkovým pohonem a v duchu naší spolupráce jasně ukáže, jak technologický pokrok formuje budoucí mobilitu,“ řekl Oliver Zipse, předseda představenstva BMW AG. „Bude předzvěstí éry významné poptávky po elektromobilech s palivovými články.“

Koji Sato, prezident a člen představenstva (zástupce ředitele) Toyota Motor Corporation, řekl: „Jsme rádi, že spolupráce mezi BMW a Toyotou vstoupila do nové fáze. Během našeho dlouhého partnerství se potvrdilo, že BMW a Toyota sdílejí stejnou vášeň pro automobily a víru v ‚technologickou otevřenost‘ a ‚vícedruhový‘ přístup k uhlíkové neutralitě. Na základě těchto společných hodnot prohloubíme naši spolupráci ve společném vývoji systémů palivových článků nové generace a v rozšiřování infrastruktury s cílem realizovat celý vodíkový systém. Společně s BMW a partnery z různých průmyslových odvětví urychlíme naše úsilí o vodíkovou budoucnost, v níž právě energie obsažená ve vodíku pomůže celé společnosti.“

Sdílená technologie pohonných jednotek využívaná napříč jednotlivými modely se uplatní i v nabídce atraktivních modelů FCEV.

BMW Group a Toyota Motor Corporation budou společně vyvíjet hnací ústrojí pro osobní vozy, přičemž základní technika palivových článků (články třetí generace) vytvoří synergii pro užitková i osobní vozidla. Výsledek tohoto společného vývojového úsilí bude využit v jednotlivých modelech BMW i Toyoty a rozšíří nabídku vozů s palivovým pohonem pro zákazníky. Tím se vize vodíkové mobility opět o krok přiblíží realitě. Zákazníci mohou očekávat, že modely s palivovými články od BMW a Toyoty si zachovají vlastní odlišnou identitu a vlastnosti svých značek. Realizace synergií a sloučení celkového objemu výroby pohonných jednotek na základě spolupráce při vývoji a nákupu slibuje snížení nákladů technologie palivových článků, a tím i zpřístupnění vlastnictví FCEV.

BMW uvede první sériový model s vodíkovým pohonem na trh v roce 2028.
Po úspěšném celosvětovém testování pilotní flotily BMW iX5 Hydrogen se nyní BMW Group připravuje na sériovou výrobu vozů s vodíkovým pohonem v roce 2028, které byly vyvinuty na základě společně vyvinuté technologie pohonu nové generace. Sériově vyráběné modely budou integrovány do stávajícího modelového portfolia BMW, to znamená, že BMW bude nabízet stávající modelové řady v další variantě s pohonem na vodíkové palivové články. Vzhledem k tomu, že technologie FCEV je další variantou elektrického pohonu, BMW Group ji jednoznačně považuje za doplněk stávajících technologií pohonu v podobě bateriových elektromobilů (BEV), plug-in hybridních modelů (PHEV) a vozů se spalovacími motory (ICE).

Nová úroveň partnerství.
BMW Group a Toyota Motor Corporation mají za sebou více než desetiletou úspěšnou spolupráci. Na jejím základě společnosti nyní vzájemnou kooperaci rozšiřují s cílem urychlit inovace pohonných systémů nové generace s palivovými články a stát se průkopníky této nové technologie.

Společná vize rozvoje vodíkového hospodářství.
Cesta k plnému využití potenciálu vodíkové mobility zahrnuje také její využití v užitkových vozidlech a vytvoření infrastruktury pro doplňování paliva pro všechny druhy dopravních prostředků na vodíkový pohon. BMW Group a Toyota Motor Corporation si uvědomují komplementární povahu těchto technologií, a proto podporují rozšiřování infrastruktury pro tankování vodíku i pro nabíjení bateriových elektrických vozidel. Obě automobilky podporují udržitelné dodávky vodíku vytvářením poptávky a úzce spolupracují se společnostmi, které budují zařízení na výrobu, distribuci a doplňování vodíku s nízkými emisemi uhlíku.

BMW Group a Toyota Motor Corporation se zasazují o vytvoření příznivého rámce ze strany vlád a investorů, který by usnadnil pronikání vodíkové mobility v její rané fázi a zajistil její ekonomickou životaschopnost. Podporou odpovídající infrastruktury chtějí vytvořit trh s vodíkovými vozidly, který bude dalším pilířem vedle stávajících technologií pohonu. Kromě toho tyto společnosti usilují o regionální nebo místní projekty, jež by prostřednictvím iniciativ spolupráce dále podpořily rozvoj vodíkové infrastruktury.

Výhody vodíkové technologie.
Vodík je pro globální dekarbonizaci považován za slibný nosič energie budoucnosti. Působí jako účinné médium pro skladování energie z obnovitelných zdrojů, pomáhá vyrovnávat nabídku a poptávku a umožňuje stabilnější a spolehlivější integraci obnovitelných zdrojů do energetické sítě. Vodík je chybějícím prvkem pro doplnění skládačky elektromobility tam, kde systémy bateriového elektrického pohonu nepředstavují optimální řešení

Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Další články

Další články od BMW

Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Mnichov/Landshut. BMW Group představuje svůj další technologický pokrok v technice elektrického pohonu, který předznamenává novou éru elektrické mobility. Na Tech Days v Landshutu BMW Group poskytla první informace o vývoji a výrobě vysokonapěťové baterie a elektrického pohonu 6. generace technologie BMW eDrive. Tuto techniku bude využívat každý čistě elektrický model chystané Neue Klasse. První model z řady Neue Klasse se začne sériově vyrábět v maďarské továrně společnosti v Debrecíně ještě letos.
| BMW
Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Mnichov/Landshut. BMW Group představuje svůj další technologický pokrok v technice elektrického pohonu, který předznamenává novou éru elektrické mobility. Na Tech Days v Landshutu BMW Group poskytla první informace o vývoji a výrobě vysokonapěťové baterie a elektrického pohonu 6. generace technologie BMW eDrive. Tuto techniku bude využívat každý čistě elektrický model chystané Neue Klasse. První model z řady Neue Klasse se začne sériově vyrábět v maďarské továrně společnosti v Debrecíně ještě letos.
| BMW
Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Mnichov/Landshut. BMW Group představuje svůj další technologický pokrok v technice elektrického pohonu, který předznamenává novou éru elektrické mobility. Na Tech Days v Landshutu BMW Group poskytla první informace o vývoji a výrobě vysokonapěťové baterie a elektrického pohonu 6. generace technologie BMW eDrive. Tuto techniku bude využívat každý čistě elektrický model chystané Neue Klasse. První model z řady Neue Klasse se začne sériově vyrábět v maďarské továrně společnosti v Debrecíně ještě letos.
| BMW
Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Mnichov/Landshut. BMW Group představuje svůj další technologický pokrok v technice elektrického pohonu, který předznamenává novou éru elektrické mobility. Na Tech Days v Landshutu BMW Group poskytla první informace o vývoji a výrobě vysokonapěťové baterie a elektrického pohonu 6. generace technologie BMW eDrive. Tuto techniku bude využívat každý čistě elektrický model chystané Neue Klasse. První model z řady Neue Klasse se začne sériově vyrábět v maďarské továrně společnosti v Debrecíně ještě letos.
| BMW
Nové BMW M5 Touring MotoGP™ Safety Car – začátek sezóny MotoGP™.

Nové BMW M5 Touring MotoGP™ Safety Car – začátek sezóny MotoGP™.

Bangkok. Díky velkolepé akci pro fanoušky připravil organizátor šampionátu MotoGP™ půdu pro odpočítávání do začátku sezóny 2025. Uprostřed toho všeho se představil i nový vůz BMW M5 Touring MotoGP™ Safety Car, který se v roce 2025 připojí k modelu BMW M5 MotoGP™ Safety Car a bude vést flotilu bezpečnostních vozidel v nejvíce vzrušující disciplíně motoristického sportu.
| BMW
Dotace do elektromobility: BMW a MINI nabízejí atraktivní financování elektromobilů s dotacemi až 200 000 Kč.

Dotace do elektromobility: BMW a MINI nabízejí atraktivní financování elektromobilů s dotacemi až 200 000 Kč.

Praha. BMW a MINI v České republice představují jedinečnou možnost pořízení elektromobilů s atraktivními podmínkami financování. V rámci akčního operativního leasingu mohou zákazníci formou volitelné výbavy zdarma získat dotace na elektromobil až do výše 200 000 Kč. Nabídka je určena jak pro podnikatele, tak pro soukromé osoby.
| BMW
Nová klempírna a lakovna u BMW Renocar v Nupakách.

Nová klempírna a lakovna u BMW Renocar v Nupakách.

Nupaky. BMW Autorizovaný Dealer Renocar otevřel nedaleko své pobočky v Čestlicích u Prahy největší certifikovanou klempírnu a lakovnu pro vozy BMW a MINI v České republice. Moderní servisní centrum, které je v provozu od začátku tohoto roku, nabízí špičkové zázemí pro opravy karoserií a lakování vozidel.
| BMW
Dvě ikonické značky, BMW a Nuna, spojují síly a zvedají úroveň rodinných dobrodružství.

Dvě ikonické značky, BMW a Nuna, spojují síly a zvedají úroveň rodinných dobrodružství.

Praha. Na trh přišla nová exkluzivní kolekce z oblasti prémiového dětského vybavení Nuna x BMW. Toto partnerství spojuje dvě značky, které jsou známé svou pečlivou pozorností k detailům a odhodláním poskytovat prémiová řešení pro moderní životní styl. Otevírá novou éru sofistikovanosti navrženou pro rodiny, které kladou ve svých každodenních dobrodružstvích důraz na výjimečnou kvalitu a styl. Kolekce Nuna x BMW je již k dispozici u vybraných prodejců.
| BMW
Ceny nového BMW M3 CS Touring.

Ceny nového BMW M3 CS Touring.

Praha. BMW M3 CS Touring je unikátním vozem nejen v nabídce BMW M, ale také z pohledu celého trhu. V prodeji ještě nikdy nebyl tak výrazně okruhově naladěný automobil s karoserií kombi, u BMW označovanou Touring. Tento jedinečný vůz již lze objednávat za základní cenu 3 971 500 Kč.
| BMW
První BMW M3 CS Touring.

První BMW M3 CS Touring.

S prvním BMW M3 CS Touring v historii (kombinovaná spotřeba paliva: 10,5 l/100 km; kombinované emise CO2: 238 g/km podle cyklu WLTP, emisní třída CO2: G) přidává BMW M GmbH další speciální edici do své nabídky vysokovýkonných sportovních automobilů. Tento nejnovější přírůstek do nejoblíbenější modelové řady značky navazuje na úspěch modelu BMW M3 Competition Touring s pohonem M xDrive (kombinovaná spotřeba paliva: 10,4 l/100 km; kombinované emise CO2: 235 g/km dle cyklu WLTP, emisní třída CO2: G) a spojuje jedinečný charakter tohoto modelu s ještě větším zaměřením na emoce a strhující výkon.
| BMW