Makro··8 min

Víkend ve znamení MAKRO CZECH GASTRO FEST 2

Makro

Makro

Makro (stylizováno makro) je řetězec velkoobchodních prodejen typu cash and carry. Držitelem značky makro je v kontinentální Evropě německá obchodní skupina Metro. V České republice makro provozuje 13 prodejen a je partnerem franšízového řetězce Můj obchod. V účetním roce 2020–2021 mělo makro v Česku tržby 26,220 mld. Kč, a bylo tak 8. největším obchodním řetězcem podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

Otevřené tržiště o rozloze 2 400 m2 v O2 Universum, kuchařské a barmanské show, inspirativní workshopy, soutěže, ale i odborné přednášky, panelové diskuze a vzdělávací kurzy více než dvou stovek odborníků – takový bude druhý ročník největšího gastronomického festivalu v Česku, MAKRO CZECH GASTRO FEST, který dnes začíná v Praze.

Dnes a zítra se potkají na jednom místě špičky české gastronomie, odborníci, dodavatelé, hoteliéři, kuchaři, cukráři, barmani a baristé se studenty a odbornou i laickou veřejností, aby si předali zkušenosti a představili veřejnosti to nejlepší, co je dnes možné v české gastronomii zažít a objevit. Festival nabídne stovky degustačních porcí od nejlepších českých kuchařů, unikátní dezerty i drinky.

„To, co znamená karlovarský filmový festival pro kvalitní film a kulturu obecně, budujeme pod značkou MAKRO CZECH GASTRO FEST pro kvalitní jídlo a gastronomii. My v makro ČR víme, jak je důležité vybudovat národní platformu, která poskytne prostor všem gastronomickým subjektům se setkávat, sdílet své zkušenosti i názory a vidět naživo to nejlepší, co česká kuchyně nabízí i novinky ze zahraničí,“ říká generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil a dodává: „Zatímco pátek je na festivalu určen převážně odborné veřejnosti, v sobotu se těšíme na všechny malé i velké milovníky dobrého jídla a pití. Myslím, že každý gurmán bude nadšen z množství degustací, které jsou inspirovány posledními gastro trendy.“

Bohatý program druhého ročníku MAKRO CZECH GASTRO FEST najdou návštěvníci přehledně na webové stránce www.makroczechgastrofest.cz a v aplikaci Moje makro, kterou si mohou stáhnout i bez makro registrace. Díky ní budou mít detailní plán festivalu přímo ve svém mobilu. Vstupenky na sobotu jsou stále v prodeji online i na místě a pro děti do 12 let jsou za 1 Kč.

Na hlavním pódiu festivalu pod názvem Makro stage, v sekci Fresh market, bude po oba dny probíhat program plný kuchařských show za doprovodu moderátorů Pavla Cejnara a Markéty Hrubešové. Své postřehy a komentáře k tomu doplní ambasadoři Karel Kovy Kovář a Zdeněk Pohlreich. Kulinářské umění na hlavním pódiu předvede Kristína Nemčková, sous-chef michelinské restaurace Geranium, která bude inspirací, jak vařit z loupaného česneku z programu Chytrý kuchař. Připraví plněná kuřecí křídla s glazovanou omáčkou, s česnekovým pyré a chipsem z česneku servírované jako finger foods. Konstantin Filippou, hvězda rakouské gastronomie, držitel dvou michelinských hvězd a pěti čepic, představí nový koncept hodnocení v České republice Gault Millau. Kuchařská show, kde je hlavní ingrediencí ryba, bude v podání Lukáše Čarného, ambasadora makro akademie, a Jakuba Horáka, vítěze Washoku World Challenge 2023, který poté předvede návštěvníkům trimování velkého tuňáka.

Street Food sekce, pod záštitou České foodtruckové asociace, si připravila inspirativní přednášku Petera Szamuhela alias Buchecka s tématem „Jak začít a udržet podnikání“. K ochutnání budou mexické taco speciality od Radka Příhonského, americké BBQ od Take Eat EZ či autentický indický street food z food trucku Laziz. Makro akademie připraví šťavnaté burgery z kvalitního masa vlastní výroby s hranolky z Iniciativy ČESKÉ POLE.

George Němec naučí v barové sekci, jak namíchat z ginu, kordialu z čerstvého bobkového listu, citrusové esence a saline solution signature drink Laurus Gimlet.

Barmanská show pod taktovkou Tomáše Melzera ukáže míchání makro signature drinků z likéru RIOBA Aperitivo a pálenky Frux. Zajímavá bude i panelová diskuze na téma: „Hotelové bary u nás konečně dohánějí svět!“

V kávové sekci startují v pátek soutěže Czech Latte Art Championship a Barista Junior, dále zde budou probíhat cuppingy výběrových pražíren, například Nordbeans a Candycane coffee. Velmi lákavá bude přednáška na téma „Budoucnost kávové kultury“. To vše doplní jedinečný dezert od Vlada Ryasnyyho, který ochutnáte pouze na stánku Kavárna RIOBA.

Novinkou na MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 je možnost zúčastnit se exkluzivních kurzů MasterClass. Tyto kurzy si lze objednat předem na webových stránkách makro akademie, a to nejpozději hodinu před začátkem konkrétního kurzu. Na MasterClass Zdeněk Pohlreich zodpoví všechny otázky o podnikání, Kristína Nemčková ukáže, jak využívat tradiční české suroviny, tajemství dokonalých vietnamských rolek odhalí Kevin Ngu, jak připravit moderní sashimi objasní Jakub Horák. Slepou ochutnávkou českých vín provede národní someliérka Klára Kollárová a mnohonásobně oceňovaný Jakub Přibyl představí výběrová vína řady Sommelier Select. Barman Jakub Šebek zasvětí zájemce do tajů pokročilé mixologie a ukáže, jak ji zvládnout i doma. A nakonec se lze pomocí virtuální reality dostat do míst pivovaru, kam se běžný smrtelník nepodívá. Průvodcem bude obchodní sládek Plzeňského Prazdroje Martin Hložek.

Příloha č. 1

A co si MAKRO CZECH GASTRO FEST připravil pro návštěvníky na sobotu?

Výběr z nejzajímavějších ochutnávek napříč sekcemi

Fresh market ryby:​

​Ústřice 10:00–12:00

Tuňák 14:00–16:00

Fresh market maso a uzeniny

Tataráky​ 11:00–15:00

Hot dogy 12:00–14:00

​Fresh market sýry

Fondue ​14:00 a 16:00

Street food po celý den:​

Mexické taco speciality od Radka Příhonského

Americké BBQ od Take Eat EZ

Autentický indický street food z food trucku Laziz

Šťavnaté burgery a hranolky z Iniciativy ČESKÉ POLE od makro akademie

Kavárna po celý den:​

Signature dezert od Vlada Ryasnyyho z oblíbených ingrediencí Zdeňka Pohlreicha – hořké čokolády a malin

Tipy na nejzajímavější show, diskuze a další

Makro stage:​

Talkshow – Kovy, Zdeněk Pohlreich a další 10:30 – 11:00

Kuchařská show/maso – Radek Příhonský a Jitka Ulihrachová 11:00 – 12:00

Trimování tuňáka – Jakub Horák Od 13:30

Kuchařská show s dezertem z ananasu – Helena Fléglová a Vlad Ryasnyy 15:30 –16:30

​Barová sekce

Koktejly starší než Národní divadlo! – Tomáš Mozr, barový historik a koktejlový nadšenec 15:00 – 16:00

Street food sekce:​

Sociální sítě – bez toho to nejde, panelová diskuze 14:30 – 15:15

Kávová sekce:
Workshop Latte Art pro začátečníky – Ondřej Štokl 10:30 – 11:30

Czech Latte Art Championship 2024 & Barista Junior 2024 10:30 – 18:00

Přednáška Jak se připravit na baristické mistrovství světa s Romanem Nejedlým, aktuálním vítězem Czech Barista Championship 2024 a majitelem pražírny Fiftybeans 12:30 – 13:20

Sekce hotel:​

Hotelová snídaně 10:30 – 11:30

GastroTek:​
Mladá generace a technologie a jejich využití pro business, Petr Mára 10:45 – 11:15

Ženy v gastru, panelová diskuze – Miluše Makó (Green table), Eliška Hromková, Helena Fléglová (HF Pastry Academy), Iveta Fabešová (Werichova vila by IF), Klára Kollárová (Národní vinařské centrum), Jana Havrdová (Hospodářská komora), Aneta Martíšková 14:00 – 14:45

MAKRO CZECH GASTRO FEST se koná pod záštitou ministra zemědělství Marka Výborného a ve spolupráci se Státním zdravotním ústavem, Českou Food Truck Asociací, Specialty Cofee Asociation, Food’n Beverage Foundation, George Němec & co., Pytloun Hotels a dalšími partnery.

​​


​​

Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

Pro více informací kontaktujte

Pavla Pokorná

FleishmanHillard

tel.: +420 777 228 276

e-mail: [email protected]

Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 320

e-mail: [email protected]

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro

Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Praha, 19. 2. – Společnost makro ČR spouští novou kampaň na podporu programu Chytrý kuchař, jehož cílem je usnadnit práci profesionálním kuchařům a provozovatelům restaurací v HoReCa segmentu. Makro ČR nabízí nově více než 1 200 položek, které pomáhají šetřit čas, energii a náklady, a přináší tak moderní řešení pro efektivní gastronomii.
| Makro
Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Praha, 13. 2. – Společnost makro ČR pokračuje v budování své značky jako atraktivního zaměstnavatele. Druhá fáze unikátní employee brandingové kampaně „m“ se právě spustila a nově cílí i na cílovou skupinu 18–45 ve vybraných regionech i prostřednictvím outdoorové reklamy. Kampaň, která byla v první fázi zaměřena na zaměstnance a jejich zapojení, nyní oslovuje potenciální uchazeče s jasnou a autentickou nabídkou pracovních příležitostí tím, že ukazuje makro jako silného, stabilního a atraktivního zaměstnavatele.
| Makro
Transparentní nákupy a kvalitní potraviny jsou klíčem ke zlepšení stravy v institucích

Transparentní nákupy a kvalitní potraviny jsou klíčem ke zlepšení stravy v institucích

Kvalita nemocničního stravování zásadně ovlivňuje proces léčby a rekonvalescence pacientů. Podobě tomu je i u škol a zařízení sociálních služeb. Jak ale zajistit, aby instituce nakupovaly čerstvé a kvalitní potraviny transparentně a efektivně? Odpověď přinesl odborný seminář v Brně, který se zaměřil na využívání dynamického nákupního systému (DNS) v souladu se zákonem č. 166/2023 Sb.
| Makro
METRO AG a EP Global Commerce GmbH oznámili dohodu o stažení METRO AG z burzy

METRO AG a EP Global Commerce GmbH oznámili dohodu o stažení METRO AG z burzy

Dne 5. února 2025 společnost METRO AG oficiálně oznámila, že METRO AG a EP Global Commerce GmbH ("EPGC"), která vlastní 49,99 % akcií METRO AG, podepsaly dohodu o stažení METRO AG z burzy.
| Makro
Do začátku MAKRO CZECH GASTRO FEST zbývají už jen dva měsíce

Do začátku MAKRO CZECH GASTRO FEST zbývají už jen dva měsíce

Největší gastronomická událost třetí ročník MAKRO CZECH GASTRO FEST 2025 se letos uskuteční pod heslem „Máme gastro v krvi. A to fest!“. Přesně za dva měsíce, v pátek a v sobou 4. a 5. dubna 2025 se v O2 universum v Praze sejdou ti nejlepší šéfkuchaři, baristé, barmani, cukráři a přední odborníci z oboru gastro, aby nabídli návštěvníkům kuchařské show, ochutnávky jídel zdarma, odborné diskuze i interaktivní prezentace. Po celé dva dny budou na festivalu i jeho hlavní dva ambasadoři: Zdeněk Pohlreich za odbornou veřejnost, a Karel Kovy Kovář, který se díky společném programu s makro ČR Cook like a Pro stal nadšeným amatérským kuchařem. Kvalitu programu zaštítí Makro akademie a odborné asociace jako Česká barmanská asociace, Česká Food Truck Asociace, Specialty Coffee Association a Státní zdravotní ústav.
| Makro
Makro ČR hlavním partnerem prvního českého gastronomického průvodce Gault&Millau

Makro ČR hlavním partnerem prvního českého gastronomického průvodce Gault&Millau

Česká gastronomie se dočkala svého prvního vydání prestižního průvodce Gault&Millau, který oceňuje nejlepší restaurace a šéfkuchaře. Na včerejším galavečeru bylo slavnostně pokřtěno jeho české vydání a vyhlášeny nejlepší podniky i kulinářské osobnosti. Do průvodce bylo zařazeno 270 nejlepších restaurací České republiky, 165 restaurací oceněných čepicemi a 141 populárních a trendy konceptů.
| Makro
Stabilně výhodná cena: Klíč k dlouhodobé stabilitě a úspěchu pro zákazníky makro ČR

Stabilně výhodná cena: Klíč k dlouhodobé stabilitě a úspěchu pro zákazníky makro ČR

Velkoobchod makro ČR akceleruje v roce 2025 úspěšný program Stabilně výhodná cena. Program aktuálně zahrnuje více než 9 100 položek označených modrožlutou směrovkou a nabízí zákazníkům z gastronomie (HoReCa) i maloobchodu jistotu trvale výhodných cen bez nutnosti čekat na slevové akce. Ty zůstanou také součástí obchodní strategie makro ČR. Význam pro segment HoReCa a maloobchod „Našim zákazníkům, ať už jde o restaurace, jídelny, hotely nebo maloobchodní partnery, chceme nabídnout nejen výhodné ceny, ale i větší kontrolu nad jejich plánováním. Díky Stabilně výhodné ceně mohou lépe spravovat své zásoby, snižovat náklady a zaměřit se na růst svého byznysu. Skutečnost, že 98 % profesionálních zákazníků v programu pravidelně nakupuje a že 55 % jejich nákupního košíku tvoří produkty z tohoto programu, ukazuje, jak důležité je pro ně mít stabilitu v tak nepředvídatelné době,“ říká Jiří Nehasil. Klíčové výhody programu Stabilně výhodná cena: Předvídatelnost: Zákazníci se mohou spolehnout na stabilní ceny u základních produktů, jako je máslo, smetana nebo fritovací olej. Úspora času: Program eliminuje potřebu sledovat letáky a objíždět obchody kvůli slevám. Efektivní plánování: Možnost nakupovat podle aktuálních potřeb bez nutnosti předzásobování. Snadná orientace: Speciální modré cenovky a směrovky na prodejnách usnadňují rychlé nalezení zboží.​ Kombinace dlouhodobé stability a flexibility Makro ČR spojuje dva přístupy k cenové politice – Stabilně výhodnou cenu a slevové akce, aby uspokojilo různé potřeby svých zákazníků. Program Stabilně výhodná cena je navržen tak, aby zákazníkům poskytl předvídatelnost a stabilitu, což je klíčové zejména v segmentu gastronomie a maloobchodu. Zároveň krátkodobé slevové akce zůstávají součástí strategie jako nástroj pro podporu sezónního zboží a přilákání nových zákazníků. „Naší prioritou je nabídnout zákazníkům jistotu i flexibilitu. Stabilně výhodná cena je odpovědí na jejich potřebu dlouhodobé stability, zatímco slevové akce přinášejí dynamiku, která rozšiřuje sortiment a oslovuje nové zákazníky. Díky této strategii dokážeme reagovat na různé potřeby našich zákazníků a zůstat lídrem na trhu,“ vysvětluje Jiří Nehasil. Investice a výsledky programu Makro ČR v letech 2023 a 2024 investovalo do programu více než 400 milionů korun, což vedlo k poklesu podílu zboží v krátkodobých promočních akcích o 50 % ve srovnání s rokem 2022. Díky programu se více než 98 % profesionálních zákazníků HoReCa a maloobchodu pravidelně vrací pro klíčové produkty. „Naším cílem je pomoci zákazníkům zjednodušit podnikání. Stabilně výhodná cena jim dává jistotu, že kdykoli přijdou do makra, najdou klíčové produkty za výhodné ceny. To je v dnešní době, kdy čelíme neustálým cenovým výkyvům, neocenitelné,“ doplňuje Jiří Nehasil. Plán do budoucna Makro ČR plánuje v roce 2025 dále rozšiřovat portfolio produktů zařazených do programu a pokračovat v jeho propagaci jako hlavního pilíře své cenové strategie. Zákazníkům tak i nadále poskytne dlouhodobou stabilitu, úsporu času a lepší kontrolu nad jejich podnikáním.
| Makro
Stabilně výhodná cena: Klíč k dlouhodobé stabilitě a úspěchu pro zákazníky makro ČR

Stabilně výhodná cena: Klíč k dlouhodobé stabilitě a úspěchu pro zákazníky makro ČR

Velkoobchod makro ČR akceleruje v roce 2025 úspěšný program Stabilně výhodná cena. Program aktuálně zahrnuje více než 9 100 položek označených modrožlutou směrovkou a nabízí zákazníkům z gastronomie (HoReCa) i maloobchodu jistotu trvale výhodných cen bez nutnosti čekat na slevové akce. Ty zůstanou také součástí obchodní strategie makro ČR. Význam pro segment HoReCa a maloobchod „Našim zákazníkům, ať už jde o restaurace, jídelny, hotely nebo maloobchodní partnery, chceme nabídnout nejen výhodné ceny, ale i větší kontrolu nad jejich plánováním. Díky Stabilně výhodné ceně mohou lépe spravovat své zásoby, snižovat náklady a zaměřit se na růst svého byznysu. Skutečnost, že 98 % profesionálních zákazníků v programu pravidelně nakupuje a že 55 % jejich nákupního košíku tvoří produkty z tohoto programu, ukazuje, jak důležité je pro ně mít stabilitu v tak nepředvídatelné době,“ říká Jiří Nehasil. Klíčové výhody programu Stabilně výhodná cena: Předvídatelnost: Zákazníci se mohou spolehnout na stabilní ceny u základních produktů, jako je máslo, smetana nebo fritovací olej. Úspora času: Program eliminuje potřebu sledovat letáky a objíždět obchody kvůli slevám. Efektivní plánování: Možnost nakupovat podle aktuálních potřeb bez nutnosti předzásobování. Snadná orientace: Speciální modré cenovky a směrovky na prodejnách usnadňují rychlé nalezení zboží.​ Kombinace dlouhodobé stability a flexibility Makro ČR spojuje dva přístupy k cenové politice – Stabilně výhodnou cenu a slevové akce, aby uspokojilo různé potřeby svých zákazníků. Program Stabilně výhodná cena je navržen tak, aby zákazníkům poskytl předvídatelnost a stabilitu, což je klíčové zejména v segmentu gastronomie a maloobchodu. Zároveň krátkodobé slevové akce zůstávají součástí strategie jako nástroj pro podporu sezónního zboží a přilákání nových zákazníků. „Naší prioritou je nabídnout zákazníkům jistotu i flexibilitu. Stabilně výhodná cena je odpovědí na jejich potřebu dlouhodobé stability, zatímco slevové akce přinášejí dynamiku, která rozšiřuje sortiment a oslovuje nové zákazníky. Díky této strategii dokážeme reagovat na různé potřeby našich zákazníků a zůstat lídrem na trhu,“ vysvětluje Jiří Nehasil. Investice a výsledky programu Makro ČR v letech 2023 a 2024 investovalo do programu více než 400 milionů korun, což vedlo k poklesu podílu zboží v krátkodobých promočních akcích o 50 % ve srovnání s rokem 2022. Díky programu se více než 98 % profesionálních zákazníků HoReCa a maloobchodu pravidelně vrací pro klíčové produkty. „Naším cílem je pomoci zákazníkům zjednodušit podnikání. Stabilně výhodná cena jim dává jistotu, že kdykoli přijdou do makra, najdou klíčové produkty za výhodné ceny. To je v dnešní době, kdy čelíme neustálým cenovým výkyvům, neocenitelné,“ doplňuje Jiří Nehasil. Plán do budoucna Makro ČR plánuje v roce 2025 dále rozšiřovat portfolio produktů zařazených do programu a pokračovat v jeho propagaci jako hlavního pilíře své cenové strategie. Zákazníkům tak i nadále poskytne dlouhodobou stabilitu, úsporu času a lepší kontrolu nad jejich podnikáním.
| Makro
Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

Praha, 18. prosince – Velkoobchodní řetězec Makro ČR v rámci své tradiční iniciativy Strom splněných přání opět přinesl radost tisícům dětí a seniorů po celé České republice. Letošní ročník, již čtvrtý v pořadí, se uskutečnil ve všech 13 prodejnách makro ČR, kde zákazníci a zaměstnanci zakoupili a darovali na tisíc dárků pro dětské domovy, domovy pro seniory a zařízení pro osoby se zdravotním postižením.
| Makro
Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

MAKRO CZECH GASTRO FEST 2025, jeden z nejvýznamnějších gastronomických svátků v České republice, se uskuteční ve dnech 4. a 5. dubna 2025 v pražském O2 Universu. Pod heslem „Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením“ propojí tento třetí ročník špičky české gastronomie s inspirativními hosty ze zahraničí a přinese jedinečné kulinářské zážitky pro profesionály i širokou veřejnost. Hlavními ambasadory festivalu budou opět Zdeněk Pohlreich a Karel „Kovy“ Kovář. Kvalitu programu zaštítí Makro akademie a odborné asociace jako jsou Česká barmanská asociace, Česká Food Truck Asociace, Specialty Coffee Association, Státní zdravotní ústav a další.
| Makro