Makro··7 min

Velkoobchod makro spouští novou náborovou kampaň „m“. Staví v ní na tom, v čem je podle svých zaměstnanců výjimečný

Makro

Makro

Makro (stylizováno makro) je řetězec velkoobchodních prodejen typu cash and carry. Držitelem značky makro je v kontinentální Evropě německá obchodní skupina Metro. V České republice makro provozuje 13 prodejen a je partnerem franšízového řetězce Můj obchod. V účetním roce 2020–2021 mělo makro v Česku tržby 26,220 mld. Kč, a bylo tak 8. největším obchodním řetězcem podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

Nasednout na ještěrku, projíždět uličkami největšího velkoobchodu v Česku a starat se o to, aby v regálech byl vždy dostatek kvalitního zboží za stabilně výhodné ceny. I tak může na první pohled vypadat práce ve velkoobchodu makro ČR. Nová náborová kampaň „m“, kterou řetězec právě spouští, však uchazečům ukáže, že ve skutečnosti jde o mnohem víc. Přiblíží zásadní hodnoty, ve kterých je makro podle vlastních zaměstnanců výjimečné. Opírat se přitom bude o EVP (Employee Value Proposition) – projekt, který tvorbě nové dlouhodobé komunikace předcházel a přinesl cenná data.

Česká republika patří dlouhodobě k zemím s nejnižší nezaměstnaností v celé Evropské unii. Ke konci letošního října byla s mírou 2,9 % na třetím místě za Polskem (2,8 %) a Maltou (2,5 %). I proto v tuzemsku zaměstnavatelé musí při hledání nových pracovníků zohledňovat řadu lokálních specifik. Platí to také pro velkoobchod makro ČR. Ten sice spadá do skupiny METRO AG, jež se řídí mezinárodními hodnotami, má společný styl náborové komunikace a intenzivně pracuje na budování značky dobrého zaměstnavatele, ale pro Českou republiku bylo při tvorbě strategie nutné vzít v úvahu i to, v čem se tuzemský trh práce od ostatních liší.

„Mnoho konkurenčních firem naší velikosti využívá v oblasti Employer Brandingu globální komunikaci. My jsme se ale rozhodli připravit lokální kampaň založenou na datech a faktech z českého pracovního trhu. Díky tomu je komunikace vysoce autentická a relevantní pro potenciální kandidáty,“ říká Klára Jakubcová, Employer Branding manažerka společnosti makro ČR, která za projektem stojí.

Data od zaměstnanců jako základ

Přípravě nové náborové kampaně „m“ předcházel detailní průzkum mezi stávajícími zaměstnanci makro ČR. „Přes 100 našich kolegů jsme zapojili do hloubkových rozhovorů a workshopů, abychom zjistili, co je na práci v makro baví nejvíc, čeho si nejvíc cení a v čem vnímají naši výjimečnost jako zaměstnavatele,“ říká Klára Jakubcová s tím, že rozhovory mířily i na to, co práci lidem v makro ČR naopak ztěžuje a v čem se lze dál zlepšovat. Součástí přípravné fáze bylo také dotazování uchazečů na to, proč si vybrali právě makro jako potenciálního zaměstnavatele, či rozhovory se zástupci personálních agentur, se kterými velkoobchod dlouhodobě spolupracuje.

Klíčové jsou vztahy

Analýza hloubkových rozhovorů následně poskytla přehled o hlavních pilířích firemní kultury makro ČR a jeho přidané hodnotě jako zaměstnavatele. „Zjistili jsme, že si u nás zaměstnanci hodně cení práce, která má smysl, příležitostí k profesnímu růstu, a především dobrých vztahů se zákazníky i kolegy, tedy fungujících týmů. I díky tomu přichází do makro pracovat hodně lidí na doporučení od stávajících zaměstnanců,“ popisuje Jakubcová s tím, že nováčci se pro makro nejčastěji rozhodli na základě finančních podmínek, benefitů, jména tradiční a známé společnosti, možností růstu a kvalitního náborového procesu.

„Práce v makro je podle výzkumu ve srovnání s konkurencí výjimečná v tom, že jsme v oboru jiní – jako lídři velkoobchodního trhu považujeme zákazníky za opravdové partnery, pečujeme o ně a na rozdíl od retailu s nimi budujeme vztahy. To lidem v našich týmech umožňuje růst a profilovat se jako odborníci ve své práci, kterou vnímají jako smysluplnou,“ uvádí Daniela Hrbková, People and Culture Director ve společnosti makro ČR.

Nová kampaň na webu i sociálních sítích

Na základě analýzy toho, jaké klíčové body komunikovat a jak se na trhu práce prezentovat, vznikl návrh velké náborové kampaně, která dostala název „m“. Jejím cílem je ukázat makro v jiném světle než dosud. „Chtěli jsme vytvořit odlehčený a hravý vizuální styl, který bude jedinečný, takže každý pozná, že se jedná o makro. Zvolili jsme proto koncept „m“. A co si od toho slibujem? Být více vidět na českém trhu práce jako atraktivní zaměstnavatel a mít díky tomu více kvalitních kandidátů. Proto hodně pracujem s tím, čeho si ceníme a co nás spojuje. V makro milujem jídlo a to, co děláme. Když je to potřeba, tak si pomůžem a díky tomu rostem společně,“ říká Daniela Hrbková.

Kampaň „m“ podporují rovněž nové kariérní webové stránky, jež reflektují inovovaný styl komunikace s uchazeči. Úpravou prochází také pracovní inzeráty, tak aby byly pro kandidáty zajímavější. Více péče bude makro ČR věnovat rovněž komunikaci směrem k uchazečům na sociálních sítích a využívat plánuje i mnoho dalších digitálních i offline kanálů.

Přípravy už nesou první ovoce

Již v průběhu přípravy kampaně, tvorby kariérních stránek a definování nové náborové strategie se podle Kláry Jakubcové nový Employer Branding osvědčil a ukázalo se, že jde o krok správným směrem. „Kariérní stránky jsou již spuštěné, nový styl nás baví a dostali jsme pozitivní zpětné vazby od kolegů. Jednalo se o dlouhodobý projekt a kromě více než stovky kolegů se do něj zapojilo celé vedení makro ČR, celý People and Culture tým a marketingové a PR oddělení. Už teď se v makro těšíme na nové kolegy, které k nám kampaň přivede,“ uzavírá Employer Branding manažerka.


Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

Pro více informací kontaktujte

Pavla Pokorná
FleishmanHillard

tel.: +420 777 228 276

e-mail: [email protected]

Martin Čivrný

Vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 523

e-mail: [email protected]

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro

Jarní Sbírka potravin prokázala, že Češi mají srdce na správném místě

Jarní Sbírka potravin prokázala, že Češi mají srdce na správném místě

Jarní kolo Sbírky potravin opět ukázalo, že Češi mají srdce na pravém místě. Darovali celkem 518 tun pomoci, z toho 464 tun potravin, což odpovídá 928 000 porcím jídla, a 54 tun hygienických potřeb. Klíčovým prvkem celé akce bylo nasazení více než 5 100 dobrovolníků v rekordním počtu obchodů – bez jejich pomoci by tato sbírka nemohla fungovat v takovém rozsahu.
| Makro
MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025, největší gastronomická událost v České republice, který se konal 4.–5. dubna, přilákal rekordních 16 000 návštěvníků. Na festivalu vystoupilo přes 200 odborníků a řečníků, zúčastnilo se ho více než 100 partnerů a vystavovatelů a rozdalo se desítky tisíc degustačních porcí. Vyprodané O2 universum se díky tomu na dva dny proměnilo ve středobod české i světové gastronomie.
| Makro
Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Na slavnostním zahájení 3. ročníku MAKRO Czech Gastro Festu, konaném v pražském O2 universu, byl dnes šéfkuchař Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii. Toto prestižní ocenění mu předal prezident festivalu a generální ředitel makro ČR, Jiří Nehasil, jako uznání za jeho mnohaletou práci v oblasti vzdělávání a propagace kvality české kuchyně napříč regiony České republiky.
| Makro
MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

Ve dnech 4. a 5. dubna 2025 se pražské O2 universum stane centrem kulinářského umění při třetím ročníku MAKRO Czech Gastro Festu 2025. Festival nabídne pestrý program pro profesionály i nadšence gastronomie, včetně kuchařských show, odborných diskusí a soutěží.
| Makro
Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Praha, 17. 3. – Makro ČR se v minulých dnech zúčastnilo největšího festivalu kariérních příležitostí v Praze. Na interaktivním stánku představilo svou employer branding strategii „m“, firemní kulturu, rozvojové příležitosti a závazek k diverzitě. Claim expozice „Berem vás takový, jaký jste“ podtrhl otevřenost vůči různorodým talentům a individuálním schopnostem.
| Makro
Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Největší gastronomická událost v České republice MAKRO Czech Gastro Fest letos vstupuje do svého třetího ročníku a přivádí do Prahy světovou špičku v oblasti gastronomie. 4. a 5. dubna 2025 se v pražském O2 universu uskuteční dvoudenní festival plný inspirace, jedinečných kulinářských show, odborných diskusí, prestižních soutěží a zážitků pro profesionály i širokou veřejnost. Hlavními ambasadory jsou: za profesionály v gastronomii Zdeněk Pohlreich, za amatérské kuchaře a milovníky dobrého jídla Karel Kovy Kovář.
| Makro
Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Přesně za měsíc, 4. a 5. dubna 2025, se v Pražském O2 universu uskuteční třetí ročník národního gastronomického festivalu MAKRO Czech Gastro Fest. Na ploše 13 000 m² ve čtyřech patrech O2 univerzum se představí třináct tematických sekcí, přes 100 vystavovatelů a více než 200 odborníků z oblasti gastronomie. Návštěvníci si vychutnají tisíce degustační porcí desítky kuchařských show, a mohou se zúčastnit odborných přednášek, diskusí, rozhovorů a interaktivních prezentací v sekci MAKRO FORUM.
| Makro
Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Jedenáctý ročník prestižní gastronomické události Chefs’ Dinner opět spojil špičkové české i zahraniční šéfkuchaře při výjimečné večeři, která představuje vrchol kulinářského umění. Tento unikátní koncept, který hostům umožňuje ochutnat šest chodů připravených šesticí talentovaných kuchařů, je exkluzivní akcí Makro akademie. Ta nedávno oslavila 10 let své existence a za tuto dobu významně přispěla k naplňování kréda makro ČR – vzdělávat, podporovat a posouvat českou gastronomii na světovou úroveň.
| Makro
Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Praha, 19. 2. – Společnost makro ČR spouští novou kampaň na podporu programu Chytrý kuchař, jehož cílem je usnadnit práci profesionálním kuchařům a provozovatelům restaurací v HoReCa segmentu. Makro ČR nabízí nově více než 1 200 položek, které pomáhají šetřit čas, energii a náklady, a přináší tak moderní řešení pro efektivní gastronomii.
| Makro
Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Praha, 13. 2. – Společnost makro ČR pokračuje v budování své značky jako atraktivního zaměstnavatele. Druhá fáze unikátní employee brandingové kampaně „m“ se právě spustila a nově cílí i na cílovou skupinu 18–45 ve vybraných regionech i prostřednictvím outdoorové reklamy. Kampaň, která byla v první fázi zaměřena na zaměstnance a jejich zapojení, nyní oslovuje potenciální uchazeče s jasnou a autentickou nabídkou pracovních příležitostí tím, že ukazuje makro jako silného, stabilního a atraktivního zaměstnavatele.
| Makro