Česká pošta··4 min

V dubnu vyplatí pošťáci 210 tisíc důchodů v hotovosti o 10 dnů dříve

Česká pošta

Česká pošta

Česká pošta, s.p. je český státní podnik provozující poštovní služby na území České republiky. Společnost zaměstnává zhruba 23 500 zaměstnanců (v roce 2022) a patří mezi největší zaměstnavatele v Česku.

Tisková zpráva

ČSSZ využívá služeb České pošty pro zasílání důchodů v hotovosti. Česká pošta je připravena čelit nové výzvě. Od dubna dostane svůj důchod v hotovosti o 10 dnů dříve 210 tisíc důchodců, kteří nyní dostávají důchody v druhé polovině měsíce. Této změně předcházela jednání a společná dohoda mezi ČSSZ a Českou poštou. Nyní je vše připraveno, aby všichni klienti mohli od dubna dostávat svůj důchod během první poloviny měsíce.

Posunuté dubnovévýplaty důchodů
16. dubna ⇒ 6. dubna
18. dubna ⇒ 8. dubna
20. dubna ⇒ 10. dubna
22. dubna ⇒ 12. dubna
24. dubna ⇒ 14. dubna

Česká pošta bude v první polovině měsíce vyplácet celkem 507 tisíc důchodů. Doposud ve stejném období vyplácela 297 tisíc důchodů. Klienti České pošty dostávají svůj důchod prostřednictvím tzv. důchodové služby. To znamená, že jejich důchod je ve výplatní den připraven k vyzvednutí na příslušné pobočce České pošty nebo k nim domů přijde zaměstnanec České pošty, který jim důchod vyplatí. Pokud je nezastihne, ponechá důchod uložený na příslušné pobočce České pošty.

„Velmi si vážím spolupráce s Českou poštou. Díky jejich vstřícnému přístupu mohou dostávat svůj důchod dříve i klienti, kterým vyplácíme důchod v hotovosti. Náš cíl, aby všichni klienti měli svůj důchod již v první polovině měsíce, tak může být od dubna naplněn,“ uvedl František Boháček, ústřední ředitel ČSSZ.

„Chápeme rozhodnutí ČSSZ vyplácet důchody všem důchodcům nejpozději do poloviny měsíce. Je to pro nás výzva, protože budeme mít na výplatu důchodů mnohem kratší dobu. Na tuto situaci jsme však již připraveni – zajistili jsme dostatečné kapacity, posílili prvky bezpečnosti a nastavili na všech pobočkách patřičné procesy. Jsme připraveni této výzvě čelit a zvládnout ji,“ dodal Miroslav Štěpán, generální ředitel České pošty.

Mohou klienti svůj důchod obdržet v lichý den?

Výplatními termíny důchodů budou i nadále sudé dny, avšak od měsíce dubna soustředěné pouze do první poloviny měsíce, tj. 2., 4., 6., 8., 10., 12. a 14.

Zaměstnanci České pošty donesou důchod vždy v den výplaty důchodu. V tento den bude důchod též připraven na pobočce České pošty pro klienty, kteří si ho zde vyzvedávají. Pouze pokud je výplatní den o státním svátku nebo o víkendu, vyplatí důchod před nebo po tomto výplatním termínu (např. výplatní termín 12. dubna letos připadá na sobotu, tudíž důchod bude doručen domů nebo připraven na poště už v pátek 11. dubna). Klient tak může obdržet svůj důchod i v lichý den.

U bezhotovostních plateb tato situace také nastává. Bankovní služby jsou v současné době mnohdy rychlejší než dříve, a proto může důchod zasílaný na běžný účet dorazit o den dřív. Přesto zůstává výplatním termínem sudý den.

Rozesílání dopisů klientům

Všichni klienti ČSSZ, kterých se tato změna týká, obdrží dopis s konkrétními informacemi poštou na svoji adresu, případně do datové schránky fyzické osoby (pokud ji mají zřízenou). Všichni klienti tak budou včas a s předstihem informováni.

Změnou termínu výplaty nevznikne žádný přeplatek ani nedoplatek, a proto u nikoho nedojde ke snížení či ke zvýšení důchodu. Výše všech důchodů zůstane stejná. Nikomu nebude důchod snížen.

Uvedená změna se nedotkne důchodů, které ČSSZ vyplácí klientům do zahraničí.

Redukci splatností provádí ČSSZ v souladu se zákonem č. 321/2023 Sb.

Oddělení komunikace ČSSZ

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Další články

Další články od Česká pošta

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

„Chtěl bych Martinovi poděkovat za jeho práci pro naši firmu. Na úspěšné spolupráci se skupinou ČSOB má svůj podíl,“ říká generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a dodává: „Česká pošta a divize finančních služeb stojí před úkolem vygenerovat digitální alternativy k tradičním platebním nástrojům a dokončit realizaci nových produktů. Velkou příležitost vnímám zejména v portfoliu hotovostních služeb. To je přesně ta oblast, kam musí do budoucna Česká pošta směřovat. Pokud máme heslo #PoštaSpojuje, musíme naplnit to, co od nás očekávají konzervativní klienti i ti, kteří preferují online nástroje komunikace a plateb. Nemůžeme se uzavírat do jednoho řešení, ale musíme nabídnout různá řešení.“
| Česká pošta
Finanční služby České pošty vede Marek Malček

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

„Chtěl bych Martinovi poděkovat za jeho práci pro naši firmu. Na úspěšné spolupráci se skupinou ČSOB má svůj podíl,“ říká generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a dodává: „Česká pošta a divize finančních služeb stojí před úkolem vygenerovat digitální alternativy k tradičním platebním nástrojům a dokončit realizaci nových produktů. Velkou příležitost vnímám zejména v portfoliu hotovostních služeb. To je přesně ta oblast, kam musí do budoucna Česká pošta směřovat. Pokud máme heslo #PoštaSpojuje, musíme naplnit to, co od nás očekávají konzervativní klienti i ti, kteří preferují online nástroje komunikace a plateb. Nemůžeme se uzavírat do jednoho řešení, ale musíme nabídnout různá řešení.“
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Konferenční červen #PoštaSpojuje

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Česká pošta se nachází ve třetí fázi své systémové přeměny. V roce 2023 plánovala ztrátu ve výši 3,5 miliardy korun a vzhledem ke struktuře nákladů byla na pokraji insolvence. Cílem celého transformačního procesu bylo a je zachovat existenci České pošty. V první fázi proběhla ekonomická stabilizace podniku, díky které bylo možné vůbec zahájit samotnou strategickou transformaci. Poté došlo k fyzickému, právnímu a účetnímu oddělení komerčních balíkových služeb sdružených do Balíkovny od České pošty, která poskytuje služby veřejného zájmu. Tento náročný interní proces není na první pohled vidět, ale o to je důležitější. Nyní se státní podnik nachází v třetí etapě, kdy je definována nová role a úloha Pošty ve společnosti, kdy jsou zaváděny ty služby, o které mají stát, samosprávy a občané zájem z toho důvodu, že pouze Česká pošta je umí po celém území Česka realizovat. Zde konkrétní změny naopak uvidí všichni.
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Finanční služby České pošty vede Marek Malček

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

„Chtěl bych Martinovi poděkovat za jeho práci pro naši firmu. Na úspěšné spolupráci se skupinou ČSOB má svůj podíl,“ říká generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a dodává: „Česká pošta a divize finančních služeb stojí před úkolem vygenerovat digitální alternativy k tradičním platebním nástrojům a dokončit realizaci nových produktů. Velkou příležitost vnímám zejména v portfoliu hotovostních služeb. To je přesně ta oblast, kam musí do budoucna Česká pošta směřovat. Pokud máme heslo #PoštaSpojuje, musíme naplnit to, co od nás očekávají konzervativní klienti i ti, kteří preferují online nástroje komunikace a plateb. Nemůžeme se uzavírat do jednoho řešení, ale musíme nabídnout různá řešení.“
| Česká pošta
Konferenční červen #PoštaSpojuje

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Česká pošta se nachází ve třetí fázi své systémové přeměny. V roce 2023 plánovala ztrátu ve výši 3,5 miliardy korun a vzhledem ke struktuře nákladů byla na pokraji insolvence. Cílem celého transformačního procesu bylo a je zachovat existenci České pošty. V první fázi proběhla ekonomická stabilizace podniku, díky které bylo možné vůbec zahájit samotnou strategickou transformaci. Poté došlo k fyzickému, právnímu a účetnímu oddělení komerčních balíkových služeb sdružených do Balíkovny od České pošty, která poskytuje služby veřejného zájmu. Tento náročný interní proces není na první pohled vidět, ale o to je důležitější. Nyní se státní podnik nachází v třetí etapě, kdy je definována nová role a úloha Pošty ve společnosti, kdy jsou zaváděny ty služby, o které mají stát, samosprávy a občané zájem z toho důvodu, že pouze Česká pošta je umí po celém území Česka realizovat. Zde konkrétní změny naopak uvidí všichni.
| Česká pošta
Konferenční červen #PoštaSpojuje

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Česká pošta se nachází ve třetí fázi své systémové přeměny. V roce 2023 plánovala ztrátu ve výši 3,5 miliardy korun a vzhledem ke struktuře nákladů byla na pokraji insolvence. Cílem celého transformačního procesu bylo a je zachovat existenci České pošty. V první fázi proběhla ekonomická stabilizace podniku, díky které bylo možné vůbec zahájit samotnou strategickou transformaci. Poté došlo k fyzickému, právnímu a účetnímu oddělení komerčních balíkových služeb sdružených do Balíkovny od České pošty, která poskytuje služby veřejného zájmu. Tento náročný interní proces není na první pohled vidět, ale o to je důležitější. Nyní se státní podnik nachází v třetí etapě, kdy je definována nová role a úloha Pošty ve společnosti, kdy jsou zaváděny ty služby, o které mají stát, samosprávy a občané zájem z toho důvodu, že pouze Česká pošta je umí po celém území Česka realizovat. Zde konkrétní změny naopak uvidí všichni.
| Česká pošta