Rossmann··5 min

Třetina českých žen chce cvičit jógu, ale netuší, jak začít

Rossmann

Rossmann

Rossmann je německý obchodní řetězec drogerií. Provozuje prodejny v Německu, Albánii, Kosovu, Polsku, Španělsku, Česku a dalších zemích.

Tisková zpráva

Způsob cvičení i meditace, který je starý tisíce let. Jóga oslovuje stále více lidí, kteří v moderní uspěchané době hledají způsob, jak se zastavit, uvolnit a třeba i trochu zpevnit své tělo. Nedávný průzkum společnosti ROSSMANN nicméně ukázal, že i přes velký zájem o jógu celá třetina dotázaných (34 %) neví, jak by měla s tímto druhem cvičení začít.

Dotázané ženy podle průzkumu sice vědí, co je to jóga, ale každá druhá tento druh relaxačního sportu nikdy nevyzkoušela. Nevědí totiž, jak začít (34 %), případně nemají s kým cvičit (28 %). Z toho důvodu najdou všichni členové ROSSMANN CLUB nově ve své mobilní aplikaci vybraná videa cvičitelky Zuzany Klingrové s jednoduchými jógovými sestavami, které mohou zájemce o tento druh cvičení motivovat na jejich cestě za poznáváním jógy.

„Začít se cvičením jógy je snadné, protože jde o druh cvičení, který je nenáročný na čas a cvičební pomůcky. Zveřejněním základních jógových videí v naší aplikaci ROSSMANN CLUB chceme motivovat českou veřejnost k vyzkoušení tohoto relaxačního cvičení a zároveň podpořit zdravý životní styl. Základní jógové pomůcky, které všem zájemcům o tento druh cvičení ulehčí začátky, mohou zájemci získat v rámci našeho věrnostního programu sbíráním virtuálních bodů,“ říká Marcela Syrovátková, Head of Marketing ve společnosti ROSSMANN.

Relaxační cvičení na doma

Z průzkumu dále vyplývá, že pokud ženy jógu začnou cvičit, dávají naopak přednost cvičení o samotě (65 %), většinou v domácím prostředí s pomocí online videí (36 %). Alespoň jednou týdně si jógu zacvičí 38 % dotázaných. Nejaktivnější jsou přitom ženy ve věkové kategorii od 45 do 53 let, z nichž jógu alespoň jednou v týdnu cvičí 52 %. Bez ohledu na věk se respondentky tomuto druhu aktivní relaxace věnují nejčastěji večer po práci (47 %).

„Má první setkání s jógou ještě v pubertě byla váhavá a trvalo mi několik let, než jsem ji začala chápat a vnímat jinýma očima. Postupně během studií tělovýchovy jsem pochopila a objevila její kouzlo. Jsem ráda, že mohu tuto zkušenost předávat dál, například prostřednictvím svých videí a spoluprací s drogerií ROSSMANN. Pro mě osobně jóga není jen o cvičení, je to nádherná, dlouhá a obohacující cesta a já ji mohu všem vřele jen doporučit,“ říká Zuzana Klingrová, lektorka jógy, jógové terapie a ambasadorka věrnostní kampaně společnosti ROSSMANN S jógou je život krásnější.

Pro většinu dotázaných (84 %) není jóga hlavním sportem, ale spíše doplňkovou aktivitou k jiným sportům. Hlavním důvodem, proč se nejen ženy uchylují k tomuto druhu cvičení, je možnost cítit se psychicky a fyzicky dobře. Pro každou druhou respondentku je pak jóga cestou ke zlepšení ztuhlosti a bolesti zad, s nimiž mají podle průzkumu nejvíce problém ženy ve věkové kategorii od 18 do 26 let.

„Cvičení jógy má celou řadu ověřených pozitivních účinků na lidské tělo i mysl. Obsahuje tři části – dechovou, pohybovou a meditační. Všechny tři hrají roli při ovlivňování psychiky. Posilují parasympatickou část našeho systému, harmonizují hormony a neurologické přenašeče, které hrají roli při úzkostech a depresích. Kromě toho jóga zlepšuje například cirkulaci krve, trávení a v případě některých druhů jógy také snižuje váhu a celkově posiluje tělo. Hlavně se učíme ovládat dech, což má i terapeutický efekt,“ říká Martina Viewegová, psycholožka a psychoterapeutka.

Kampaň na podporu vnější i vnitřní krásy

Společnost ROSSMANN chce propojením s jógou povznést péči o sebe na vyšší úroveň a zaměřit se nejen na vnější, ale i vnitřní krásu a tím ještě více podtrhnout svůj slogan A život je krásnější. Pro širokou veřejnost také ROSSMANN spouští speciální web cvictejogu.cz s informacemi, zajímavými radami a tipy, které se týkají jógy a zdravého životního stylu.

Ve spolupráci s lektorkami jógy Zuzanou Klingrovou a Klárou Pokornou z online platformy Yoga Gang také ROSSMANN na den letního slunovratu (21. 6.) plánuje speciální akci spojenou se cvičením jógy. V rámci jedinečné události, která se bude konat na střeše Obchodního centra Nový Smíchov od 18 hodin, si příznivci budou moci zacvičit jógu pod širým nebem při západu slunce. Další zájemci pak mohou sledovat online stream z akce na stránce www.cvictejogu.cz. Výtěžek ze vstupného bude věnován neziskovému projektu Fandi mámám, který materiálně podporuje maminky samoživitelky.

Tisková zpráva ke stažení
Cvictejogu.cz_průzkum_infografika na šířku
Cvi
ctejogu.cz_průzkum_infografika na výšku
ROSSMANN jóga při západu slunce_ilustrační foto

Zdroj: www.rossmann.cz

Další články

Další články od Rossmann

Drogerie ROSSMANN nadále zaznamenává růst, tržby od roku 2020 zvýšila na dvojnásobek. Obsazuje nové prodejní lokality, modernizuje prodejní síť i technologie a zvyšuje mzdy

Drogerie ROSSMANN nadále zaznamenává růst, tržby od roku 2020 zvýšila na dvojnásobek. Obsazuje nové prodejní lokality, modernizuje prodejní síť i technologie a zvyšuje mzdy

Síť drogerií ROSSMANN završila svých 30 let působení na českém trhu doslova strmým růstem. V loňském roce ROSSMANN dosáhl hrubých tržeb ve výši 7,8 miliardy korun, meziročně vyšších o 20 procent. Potvrzuje tak kontinuální růst i vysokou dynamiku firmy, která jen za poslední čtyři roky své tržby zdvojnásobila.
| Rossmann
Oblíbená kosmetika a drogerie nově bez registrace v e-shopu rossmann.cz

Oblíbená kosmetika a drogerie nově bez registrace v e-shopu rossmann.cz

S drogerií ROSSMANN máte nejen na Vánoce vystaráno. Ať už v roli Ježíška vybíráte dárky pro celou rodinu, chcete udělat radost sami sobě, nebo jen potřebujete doplnit zásoby čisticích prostředků pro předvánoční úklid, vsaďte vedle kamenných prodejen a aplikace ROSSMANN CLUB i na nový internetový e-shop rossmann.cz, kde je možné nakupovat i bez registrace. Pokud si navíc nebudete vědět rady s výběrem produktů, pomůže vám virtuální poradkyně Rossi, která je nonstop k dispozici v aplikaci ROSSMANN CLUB.
| Rossmann
Drogerie ROSSMANN z charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ přerozdělila další milion korun na pomoc potřebným

Drogerie ROSSMANN z charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ přerozdělila další milion korun na pomoc potřebným

Další vlna charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ drogerie ROSSMANN zná své výsledky. V rámci ní mohli zákazníci v mobilní aplikaci věrnostního programu ROSSMANN CLUB přidělit libovolný počet svých nevyčerpaných bodů jednomu ze tří příběhů a pomoci rozdělit další milion korun potřebným. K pětiletému Vojtíškovi trpícímu mentální retardací a autismem tak prostřednictvím Nadačního fondu AutTalk poputuje 304 892 Kč, maličkatému Lukáškovi s nemocí motýlích křídel bude ve spolupráci s pacientskou organizací DEBRA ČR věnováno 370 453 Kč a Linka bezpečí získá 324 655 Kč.
| Rossmann
ROSSMANN je první drogerií v Česku, kde vám poradí s nákupem umělá inteligence

ROSSMANN je první drogerií v Česku, kde vám poradí s nákupem umělá inteligence

Drogerie ROSSMANN chce pomocí umělé inteligence (AI) usnadnit nakupování svým věrným zákazníkům. Představuje Rossi, virtuální poradkyni, která je nově součástí aplikace ROSSMANN CLUB. Zákazníci mohou využít její služby 24 hodin denně 7 dní v týdnu při nákupech online i přímo na prodejnách. ROSSMANN je první drogistickou značkou na českém trhu, která svým zákazníkům tento servis poskytuje.
| Rossmann
ROSSMANN mění vedení týmu komunikace, více se zaměří i na téma udržitelnosti

ROSSMANN mění vedení týmu komunikace, více se zaměří i na téma udržitelnosti

Na pozici manažerky komunikace a PR a zároveň do role nové tiskové mluvčí sítě drogerií ROSSMANN nastupuje Rita Gabrielová. Bude mít na starosti interní i externí komunikaci sítě drogerií ROSSMANN a jejich klíčových projektů. Dosavadní manažerka komunikace Olga Stanley nadále zůstává v týmu komunikace, ale bude se v roli koordinátora věnovat novému tématu zodpovědného a udržitelného přístupu k investování a byznysu (ESG) a současně bude administrativní podporou jednatelů společnosti.
| Rossmann
Další vlna charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ drogerie ROSSMANN právě startuje

Další vlna charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ drogerie ROSSMANN právě startuje

Rozbitá duše není vidět, ale bolí často víc než zlomená kost. Tohoto faktu si je vědoma i drogerie ROSSMANN, která dnes spouští další vlnu charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ. Členové věrnostního programu ROSSMANN CLUB tak mohou od 23. 10. do 19. 11. opět proměnit své nevyčerpané věrnostní body z nákupů v dobrý skutek a pomoci přerozdělit částku 1 000 000 Kč mezi tři příběhy, ve kterých vedle fyzického handicapu strádají i lidské duše. Ať už je to pomoc pětiletému Vojtíškovi trpícímu mentální retardací a autismem ve spolupráci s Nadačním fondem AutTalk, maličkatému Lukáškovi s nemocí motýlích křídel prostřednictvím pacientské organizace DEBRA ČR nebo podpora Linky bezpečí, která poskytuje rychlou a bezplatnou pomoc dětem a dospívajícím.
| Rossmann
Objevte kouzlo korejské kosmetiky a dopřejte své pleti mimořádnou péči

Objevte kouzlo korejské kosmetiky a dopřejte své pleti mimořádnou péči

Korejská kosmetika klade velký důraz na komplexní péči o pleť s cílem zlepšit její zdraví a přirozený vzhled. Díky své vysoké kvalitě a dostupné ceně se proto tyto produkty staly mimořádně populárními po celém světě. Pro pořádnou zásobu korejské kosmetiky už nemusíte cestovat do zahraničí, ale stačí se vydat do nejbližší drogerie ROSSMANN či využít možnosti online nákupu v aplikaci ROSSMANN CLUB. Vybírat můžete z produktů od více než 20 korejských značek, které najdete exkluzivně v síti ROSSMANN.
| Rossmann
ROSSMANN a Henkel společně pomohou vysadit další vzrostlé stromy po celé ČR

ROSSMANN a Henkel společně pomohou vysadit další vzrostlé stromy po celé ČR

Drogerie ROSSMANN společně s neziskovou organizací Sázíme stromy a se společností Henkel Consumer Brands CZ/SK v rámci projektu Vraťte stromům korunu opět přispěla k rozvoji zeleně v České republice. V rámci letošního devátého ročníku byly získány finanční prostředky k výsadbě 339 vzrostlých stromů, přičemž od začátku spuštění projektu bylo vysázeno již více než 3 000 stromů. S těmi se lidé potkávají kolem polních cest, na dětských hřištích, u škol, v parcích, vznikají i nové meze a remízky.
| Rossmann
Pečujte o pleť a vlasy v každém ročním období

Pečujte o pleť a vlasy v každém ročním období

Čas dovolených a prázdnin je za námi a vy máte pocit, že v každodenním shonu nemáte čas na složité beauty rituály? Nevadí! I s minimálním úsilím můžete vaši pleť a vlasy bez ohledu na počasí za oknem doslova rozzářit. Drogerie ROSSMANN v letošním roce slaví 30 let působení na českém trhu a přináší několik tipů na produkty, které vám usnadní péči o vzhled nejen nyní, ale po celý rok.
| Rossmann
Důležité drobnosti pro zdraví a spokojenost vašich dětí

Důležité drobnosti pro zdraví a spokojenost vašich dětí

Svým dětem chceme dát vždy to nejlepší, ať už jde o velké věci jako je pozornost a láska, nebo o detaily jako jsou produkty pro každodenní péči a spokojenost. Drogerie ROSSMANN, která v letošním roce slaví 30 let působení na českém trhu, přichází s několika tipy na oblíbené produkty i novinky privátní značky Babydream přinášející nejlepší kvalitu za příznivé ceny, což potvrzuje i celá řada výsledků s hodnocením velmi dobré a dobré od nezávislého německého časopisu pro spotřebitele Öko-Test stejně jako zisky ocenění Volba spotřebitelů.
| Rossmann