Toyota··6 min

TOYOTA GAZOO Racing se vrací na Nürburgring s novým koncepčním GR Yarisem

Toyota

Toyota

Toyota je japonská automobilka, kterou založil v roce 1937 Kičiro Tojoda. Je největším výrobcem automobilů na světě a vyrábí jak osobní automobily, tak dodávky, nákladní auta, motory, autobusy, roboty a jiné. Je to zároveň osmá největší společnost světa. Firma sídlí ve městě Tojota v prefektuře Aiči. Pod křídla společnosti spadají i poměrně mladé automobilky Lexus a Scion.

Tisková zpráva
TOYOTA GAZOO Racing se vrací na Nürburgring s novým koncepčním GR Yarisem

Po šestileté pauze se TOYOTA GAZOO Racing (TGR) letos vrací na Nürburgring a poprvé spojuje síly se soukromým týmem ROOKIE Racing. Soutěžit budou pod označením TOYOTA GAZOO ROOKIE Racing (TGRR) v seriálu Nürburgring Langstrecken Serie (NLS) a 24 hodin Nürburgringu, stejně jako v japonském seriálu Super Taikyu.

Tým TGRR bude soutěžit s vozem GR Yaris M Concept, vybaveným nově vyvinutou automatickou převodovkou GAZOO Racing Direct Automatic Transmission (DAT). Systém, který se pyšní ultra rychlým podřazováním, aby se jezdec mohl plně soustředit na řízení, brzdění a zrychlování, bude nadále zdokonalován v žáru motoristických soutěží.

TOYOTA GAZOO Racing se vrací na Nürburgring s novým koncepčním GR Yarisem

Když Akio Toyoda – známý pod přezdívkou coby jezdecký mistr Morizo – a jeho školitel a jezdecký mistr Hiromu Naruse založili v roce 2007 tým GAZOO Racing, vybrali si vytrvalostní závod 24 hodin Nürburgringu coby ideální místo k otestování filozofie „silnice rozvíjejí lidi a lidé staví auta“.

Koncepční vůz GR Yaris M Concept s motorem uprostřed používá přeplňovaný řadový čtyřválec, který je doposud ve fázi vývoje. Nový motor posouvá hranice výkonu a efektivity a zároveň svými kompaktními rozměry přispívá k nízkému těžišti vozu.

GR Yaris M Concept

Díky uspořádání s motorem uprostřed může GR Yaris M Concept těžit z výhod optimálního rozložení hmotnosti a těžiště, což se promítá do lepších jízdních schopností při zatáčení. Prostřednictvím intenzivního testování v rámci seriálu Super Taikyu 2025 chce TGRR akcentovat filozofii vývoje „řidič na prvním místě“, kdy jsou vozidla během závodů opakovaně vystavována situacím za limitem možností a následně opravována za extrémních podmínek závodění s využitím zpětné vazby od jezdeckého mistra Morizo, profesionálních závodních jezdců i špičkových neprofesionálních jezdců.

TGR již od počátku svého působení na Nürburgringu opakovaně získala tituly mistra světa v rallye, vytrvalostních závodech i rallyových seriálech, a v loňském roce dokonce zaznamenala další hattrick v poháru konstruktérů FIA.

Verze GR Yaris Aero Package je inspirována vášní pro automobily, motoristický sport a řízení. Filozofie „řidič na prvním místě“, aplikovaná u modelu GR Yaris, usiluje o to, aby se veškeré poznatky získané na testovacích okruzích nebo v soutěžích přímo promítaly do vývoje vozidel. Výsledkem je koncepční model s novou špičkovou aerodynamikou, který zaujme i svým atraktivním stylistickým ztvárněním.

Zadní křídlo s manuálně nastavitelným sklonem umožňuje jezdci měnit přítlak v závislosti na okolnostech. K lepšímu pocitu přilnavosti z pohledu jezdce přispívají nové výrazné kanály v předních blatnících, umístěné za předními koly a sloužící k usměrnění proudu vzduchu. Aerodynamické vlastnosti jsou dále optimalizovány přídavnými průduchy dole po obou stranách zadního nárazníku, kde zajišťují odvádění proudu vzduchu z prostoru zadních podběhů.

Součástí paketu je i větrací otvor na kapotě ve stylu závodních vozů, zajišťující účinnější chlazení, jakož i volitelná vertikální ruční brzda.

Zatímco TGR pokračuje ve zkoumání technologií a posouvání jízdních schopností s modelem GR Yaris v motoristickém sportu, současná generace Toyoty GR Supra přišla s vrcholnou verzí A90 Final Edition. Tato speciální edice nabízí zájemcům atraktivní kombinaci výkonu, agility a preciznosti, to vše umocněné řadou úprav inspirovaných motoristickým sportem pro ještě větší radost za volantem.

Až 441 koní

Úpravami pohonné jednotky se podařilo posílit výkon ze 340 k (250 kW) na 441 k (324 kW) – resp. točivý moment z 500 Nm na 571 Nm. Vůz tak dosahuje lepší akcelerace a nabízí agilnější odezvu; zároveň se zvýšila maximální rychlost o 20 km/h na 270 km/h. Z nového sedadla řidiče z uhlíkových vláken je možné posouvat jízdní vlastnosti v zatáčkách až na hranice možností díky vylepšením, jako je nastavitelné odpružení KW, přímější řízení, nové 19" vrtané brzdy Brembo nebo širší pneumatiky s vysokou přilnavostí.

Prostřednictvím uvedených aktivit v oblasti vývoje vozidel si TOYOTA GAZOO Racing klade za cíl přispět k potenciálním řešením pro uhlíkově neutrální mobilitu a také k udržitelné a vzrušující budoucnosti motoristického sportu. TGR neustále zdokonaluje alternativní pohonné jednotky a alternativní paliva prostřednictvím účasti v motoristických soutěžích, kdy zároveň podporuje multi-technologickou strategii Toyoty, která zákazníkům ze všech koutů světa umožňuje snižovat emise.

Využívá udržitelná paliva

TGR v rámci všech programů světového šampionátu využívá udržitelná paliva: vozy GR YARIS Rally1 v soutěžích WRC a vozy GR010 HYBRID v soutěžích WEC používají ze 100% obnovitelná biopaliva. Tým TGR dokonce i na náročné Rallye Dakar díky partnerství se společností Repsol představil palivo se 70% podílem obnovitelných složek.

V návaznosti na inovace, které tým Rookie Racing představil v podobě závodního vozu GR Corolla H2 a jeho vodíkového pohonu, společnost TGR rovněž představila možnou budoucnost využívání vodíkového paliva v rallye a dalších soutěžích, konkrétně ve formě prototypů GR Yaris H2 a GR H2 Racing Concept.

V roce 2025 bude TGR pokračovat ve svém závazku rozvíjet pracovníky a technologie prostřednictvím motoristického sportu a dále akcentovat svoji filozofii vyrábět stále lepší automobily prostřednictvím vzrušujících výzev a přístupu „řidič na prvním místě“.

TGR od svého založení v roce 2007 staví na filozofii nasazování vozidel v extrémních podmínkách motoristického sportu, kde je technologie testována na hranicích možností, zatímco členové týmu kultivují myšlení založené na týmové práci a řešení problémů.

Zdroj: www.toyotanews.eu

Další články

Další články od Toyota

TOYOTA GAZOO Racing se vrací na Nürburgring s novým koncepčním GR Yarisem

TOYOTA GAZOO Racing se vrací na Nürburgring s novým koncepčním GR Yarisem

Po šestileté pauze se TOYOTA GAZOO Racing (TGR) letos vrací na Nürburgring a poprvé spojuje síly se soukromým týmem ROOKIE Racing. Soutěžit budou pod označením TOYOTA GAZOO ROOKIE Racing (TGRR) v seriálu Nürburgring Langstrecken Serie (NLS) a 24 hodin Nürburgringu, stejně jako v japonském seriálu Super Taikyu.
| Toyota
Toyota představuje nové mikroauto do města FT-Me

Toyota představuje nové mikroauto do města FT-Me

Toyota Motor Europe představuje FT-Me, kompaktní a prostorné dvoumístné vozidlo, které měří na délku necelých dva a půl metru. Jeho konstrukce klade důraz na manévrovatelnost a zabírá pouze polovinu parkovacího místa, a pokud je k dispozici kolmé stání, tak dokonce jen třetinu.
| Toyota
Nová elektrická Toyota bZ4X má rychlejší nabíjení, vyšší výkon a delší dojezd

Nová elektrická Toyota bZ4X má rychlejší nabíjení, vyšší výkon a delší dojezd

Čistě elektrické SUV Toyota bZ4X prochází první modernizací. Rychleji se nabíjí, má vyšší výkon a zvýší se také jeho dojezd. V roce 2022 se model stal průkopníkem bateriových elektromobilů od Toyoty.
| Toyota
Toyota rozšiřuje nabídku čistě elektrických modelů

Toyota rozšiřuje nabídku čistě elektrických modelů

Toyota uvádí na evropský trh řadu nových čistě elektrických modelů, aby posílila roli, kterou tento druh pohonu hraje v multi-technologické strategii společnosti dosáhnout v Evropě do roku 2035 uhlíkové neutrality.
| Toyota
Toyota Víkend snižuje ceny plug-in hybridů a přináší poslední šanci pořídit některé modely

Toyota Víkend snižuje ceny plug-in hybridů a přináší poslední šanci pořídit některé modely

V březnu proběhne první Toyota Víkend roku 2025 a zaměří se primárně na moderní technologie. Toyota totiž snižuje ceny svých plug-in hybridních modelů a přináší tak zákazníkům možnost jezdit ještě úsporněji, ale neplatit zbytečně moc. Snižují se však i ceny oblíbených hybridních modelů, přesto se cenový rozdíl mezi oběma technologiemi pomalu stírá.
| Toyota
Toyota Corolla má novou výbavu pro rok 2025

Toyota Corolla má novou výbavu pro rok 2025

Toyota představuje řadu novinek pro řadu Corolla v provedení Hatchback, Touring Sports a Sedan. Praktičnost zajišťují tři typy karoserie a dvě účinné hybridní pohonné jednotky ukazují vícecestnou strategii Toyoty, jejímž cílem je zajistit nízkoemisní mobilitu pro každého. Corolla nabízí mimo jiné bezpečnostní a asistenční prvky Toyota Teammate, včetně nejnovější generace systému Toyota Safety Sense.
| Toyota
Nová výbavová linie Tokyo Edition propůjčuje Toyotě C-HR ještě výraznější styl

Nová výbavová linie Tokyo Edition propůjčuje Toyotě C-HR ještě výraznější styl

Toyota C-HR udává trend a pro rok 2025 posouvá svůj odvážný design na novou úroveň prostřednictvím nové atraktivní výbavové linie Tokyo Edition, která těží ze široké škály mimořádně hospodárných elektrifikovaných pohonů.
| Toyota
Plug-in hybridní pohon je teď cenově ještě dostupnější. Seznamte se s modely Toyota C-HR, RAV4 a Prius v atraktivní akční nabídce

Plug-in hybridní pohon je teď cenově ještě dostupnější. Seznamte se s modely Toyota C-HR, RAV4 a Prius v atraktivní akční nabídce

Čeští řidiči teď mohou jezdit ještě úsporněji, aniž by přitom museli za modernější technologie výrazně připlácet. Plug-in hybridní pohon se teď u Toyoty cenově přibližuje k tradičnímu hybridu. Plug-in hybrid přitom kombinuje výhody hybridu a bateriového elektromobilu - lze ho nabíjet pro prodloužení dojezdu až 100 km čistě jen na elektřinu, ale po vybití funguje jako hybrid, který se nabíjí sám energií vznikající při brzdění.
| Toyota
Finanční služba Kinto One od Toyoty hlásí rekordní leden

Finanční služba Kinto One od Toyoty hlásí rekordní leden

Služba Kinto One, nabízející operativní leasing vozů Toyota a Lexus, uzavřela v lednu rekordních 230 nových smluv, což znamená nejsilnější měsíc v historii. Za celý rok 2024 bylo uzavřeno 1 860 smluv a zákazníkům bylo předáno 1 700 vozů.
| Toyota
Toyota v Evropě už prodala 6 milionů elektrifikovaných aut, strategie s více pohony se vyplácí

Toyota v Evropě už prodala 6 milionů elektrifikovaných aut, strategie s více pohony se vyplácí

Toyota Motor Europe (TME) na konci roku 2024 dosáhla významného milníku v podobě šesti milionů vozidel s elektrifikovaným pohonem prodaných v tomto regionu. Tento výsledek odráží úspěch multi-technologické strategie Toyoty.
| Toyota