T-Mobile··7 min

T-Mobile ve Q1: růst spotřeby dat přes 33 %, investice do sítí pokračují, revoluční roamingové balíčky i další novinky

T-Mobile

T-Mobile

T-Mobile je značkou skupiny Deutsche Telekom pro mobilní služby. Německá skupina Deutsche Telekom je mj. od roku 2014 100 % vlastníkem společnosti T-Mobile Czech Republic a.s., jež do roku 2002 působila pod názvem Radiomobil a. s. (obchodní značka Paegas).

Tisková zpráva

T-Mobile oznamuje hospodářské výsledky za první čtvrtletí roku 2024. Operátor pokračuje v miliardových investicích do výstavby a modernizace sítí v rámci propojování celé země – letos se zavázal k pokrytí 5G přes 90 % populace. Počet zákazníků meziročně mírně stoupl o 0,8 %, na 6,492 milionu. Spotřeba mobilních dat nadále významně roste, meziročně o 33,2 %, počet provolaných minut vzrostl velmi mírně o 1,4 %, objem odeslaných SMS stále klesá (- 6 %). Příznivý vývoj na trhu, snížení inflace, optimalizace interních procesů a zefektivnění hospodaření firmy měly vliv na meziroční nárůst ziskovosti (6,9 %), přestože tržby meziročně klesly o 1,1 %. Výsledky opět potvrzují silnou pozici firmy i to, že hospodaření řídí skuteční experti.

Letošní rok pro nás bude řadou aktivit a událostí jiný – odstartovali jsme ho představením zcela nového rámce marketingové strategie, která staví na chvílích strávených ve společnosti těch nejbližších #MeziSvými.Dále jsme v Q1 přinesli revoluční nabídku roamingových balíčků pro B2C i B2B zákazníky za bezkonkurenční ceny a zahájili spolupráci s legendárním festivalem Colours of Ostrava. Oznámili jsme také nástup nové CEO Melindy Szabó, kterou mezi námi přivítáme 1. června,“ shrnuje Vladan Peković, zastupující generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a dodává:Pokrývání Česka vysoce kvalitním a bezpečným připojením optikou i 5G zůstává konstantou a má stále vysokou prioritu.“

Zákazníci i zaměstnanci #MeziSvými

I v rámci nové marketingové strategie #MeziSvými zůstává zákazník středobodem magentového světa.

Spotřeba mobilních dat nadále roste, v prvním čtvrtletí tohoto roku činil meziroční nárůst 33,2 %. Roste také počet uživatelů benefitního programu Magenta Moments, o výhody a soutěže je zájem i díky neustálým obměnám nabídky. Jedna z nich souvisí i s oznámením tříletého partnerství s multižánrovým hudebním festivalem Colours of Ostrava. V Q1 také operátor spojil výrazněji síly se Svazem průmyslu a dopravy ČR. Spolupráce se zaměří mimo jiné na podporu digitální transformace průmyslu a rozvoj digitální infrastruktury, které jsou klíčové pro udržení konkurenceschopnosti firem i veřejné správy.

Pro klidné cestování i mimo EU připravil T-Mobile pro své B2C i B2B zákazníky nové roamingové balíčky za bezkonkurenční ceny – např. 1GB za 199 korun v zemích jako jsou Japonsko, Srí Lanka, USA, Vietnam, Thajsko, Gruzie, Turecko a mnoho dalších zemí. A aby se zákazníci nenudili, nabídku programů MAGENTA TV zpestřily v lednu další novinky – kanál Premier Sport 3 HD, Arena Sport 2, Love Nature 4K. V únoru pak operátor přinesl tzv. „Valentýnské kino“, v březnu televizi zpřístupnil těm, kteří využívají Apple TV s operačním systémem TVOS 16 a vyšším. Počet uživatelů vzrostl na 269 000.

I zaměstnanci jsou #MeziSvými a kromě řady benefitů a dlouhodobé podpory péče o jejich zdraví se T-Mobile letos zaměřil na jejich další vzdělávání aktualizovanou kompletní nabídkou rozvoje napříč celou firmou. T-Mobile také v únoru převzal ocenění TOP Zaměstnavatel roku.

Digitalizace a výstavba 5G sítí

Kvalitní, dostupná a bezpečná síť je pro T-Mobile páteří byznysu. Operátor pokračuje v digitalizaci Česka i ve výrazných investicích do optické infrastruktury, výstavby 5G a modernizace sítě. Ve Q1 tyto investice přesáhly 1 miliardu korun. Na konci Q1 činilo mobilní 5G pokrytí obyvatel u T-Mobile podle ČTÚ zhruba 85 %, do konce roku se plánuje pokrýt přes 90 %. Vysokou kvalitu mobilní sítě opět potvrdilo lednové převzetí ocenění v nezávislém testu měření Ookla za nejlepší a nejrychlejší mobilní síť v ČR. Aby operátor maximální možnou rychlost zákazníkům pomohl vyzkoušet, představil začátkem roku v pražském Magenta Experience Centru 8G upload hotspot. Jeho nejrychlejší optické připojení se symetrickou rychlostí 8 Gb/s dokáže např. nahrát na YouTube hodinové video ve Full HD rozlišení (1,4 GB) za 1 sekundu nebo zálohovat kompletní obsah počítače s 2TB pevným diskem do cloudu za 33 minut a 20 sekund.

ESG aktivity

Naplňování ESG strategie nadále pokračuje. V rámci charitativních sbírek na pomoc lidem v nouzi putovalo přes 2 miliony korun. V únoru pak ve spolupráci s Nadací VIA a organizací In IUSTITIA otevřel T-Mobile grantovou výzvu Česko bez předsudků, která reaguje na rostoucí počet nenávistných projevů a případů předsudečného násilí. Její výsledky budou veřejnosti brzy oznámeny. V březnu navázal na loňský úspěšný pilot a spustil doručování zásilek z e-shopu kurýrem ve vratných obalech, které mají životnost několik let a po skončení životního cyklu zpět krabice odkoupí výrobce a zajistí recyklaci na vlastní lince. Zavedení vratných obalů je dalším krokem T-Mobilu ke klimatické neutralitě, jíž se zavázal dosáhnout nejpozději do roku 2040. Již nyní je 80 % zásilek doručováno na výdejní místa a zásobování prodejen využívá znovupoužitelné obaly. Na území Prahy se doručuje i zásobuje (prodejny, technici,..) elektrododávkami společnosti PJ Expedis.

Finanční ukazatele za Q1/2024 (meziroční srovnání)

  • Celkový počet zákazníků meziročně mírně vzrostl o 0,8 %, na 6,492 milionu
  • Počet uživatelů předplacených karet klesl o 6,6 % na 1,811 milionu
  • Počet diváků MAGENTA TV se zvýšil o 9,8 % na 269 000
  • Spotřeba dat v mobilní síti stoupla o 33,2 %
  • Tržby meziročně – pokles o 1,1 % na 7,55 miliardy korun
  • EBITDA (AL), (zisk před úroky a zdaněním) meziroční nárůst o 6,9 % na 3,281 miliardy korun

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělení: [email protected]

Zdroj: www.t-press.cz

Další články

Další články od T-Mobile

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
T-Mobile na Jizerské 50 poprvé vysílal signál dronem. Letošní ročník se zaměřil na udržitelnost, na místě bylo 23 610 návštěvníků

T-Mobile na Jizerské 50 poprvé vysílal signál dronem. Letošní ročník se zaměřil na udržitelnost, na místě bylo 23 610 návštěvníků

T-Mobile se letos opět stal partnerem legendárního běžkařského závodu Jizerská 50 a poprvé zde nasadil revoluční technologii distribuce mobilního signálu prostřednictvím dronu, resp. bezpilotního letounu. Operátor se zaměřil i na udržitelnost – díky dlouhodobé spolupráci s organizací Remobil mohli návštěvníci odevzdat své staré telefony k recyklaci a zároveň každý závodník obdržel opakovaně použitelný nepromokavý vak na osobní věci.
| T-Mobile
T-Mobile má nejlepší síť v ČR, potvrdil Opensignal

T-Mobile má nejlepší síť v ČR, potvrdil Opensignal

Praha, 5. února – Operátor T-Mobile získal ocenění za nejlepší mobilní síť. Nejlepší kvalitu, nejlepší pokrytí i nejvyšší rychlost stahování operátora ocenila nezávislá testovací společnost Opensignal ve své studii, která analyzuje poznatky o sítích a uživatelích, včetně globální zkušenosti s mobilními sítěmi. T-Mobile zvítězil ve 12 z celkových 14 kategorií, a potvrdil tak špičkovou kvalitu své mobilní infrastruktury.
| T-Mobile
Univerzita Hradec Králové vychovává novou generaci IT bezpečnostních specialistů, zkušenosti jim předávají i experti z T-Mobilu

Univerzita Hradec Králové vychovává novou generaci IT bezpečnostních specialistů, zkušenosti jim předávají i experti z T-Mobilu

Studenti Univerzity Hradec Králové za sebou mají první semestr programu Informační a síťová bezpečnost. Samotný program vznikl ve spolupráci s NÚKIB a reaguje na rostoucí potřebu vyššího počtu odborníků na kybernetickou bezpečnost. Na přípravě témat i samotné výuce se podílí mezi jinými také bezpečnostní experti z T-Mobilu a navázaná spolupráce bude pokračovat i v dalším semestru. Absolventi mají být schopni řešit praktické problémy informační bezpečnosti nejen po technologické stránce, ale i po stránce organizační, procesní a etické. I díky zapojení operátora do výuky tak budou studenti lépe připraveni na nástrahy běžné praxe, což výrazně zvýší jejich možnosti profesního uplatnění.
| T-Mobile