T-Mobile··7 min

T-Mobile spouští provoz nového křídla svého datacentra DC7 s celkovou plochou až 3 500 m². Optimalizaci provozu bude zajišťovat 5G privátní síť

T-Mobile

T-Mobile

T-Mobile je značkou skupiny Deutsche Telekom pro mobilní služby. Německá skupina Deutsche Telekom je mj. od roku 2014 100 % vlastníkem společnosti T-Mobile Czech Republic a.s., jež do roku 2002 působila pod názvem Radiomobil a. s. (obchodní značka Paegas).

Tisková zpráva

Praha, 9. září 2024

Společnost T-Mobile, největší poskytovatel datových center v Česku (měřeno rozlohou a počtem datových center), spustila provoz nového křídla DC7 umístěného v Praze 15. Datové centrum od roku 2018 spravuje data více než 60 významných mezinárodních klientů, včetně velkých bankovních institucí a firem využívajících privátní cloud. Nové křídlo umožní obsloužit desítky dalších zákazníků ve čtyřech nových sálech s plochou 1 400 m² výhradně pro IT. Nové křídlo nyní nabízí celkovou plochu až 3 500 m2 a kapacitu až 1 560 racků, přičemž splňuje přísné mezinárodní standardy. Operátor datacentrum osadí privátní 5G sítí a DC7 se tak stane unikátním test labem společnosti T-Mobile.

Nové křídlo DC7 vzniklo v reakci na vysokou poptávku a poskytuje zabezpečené a vysoce dostupné prostředí pro provoz IT a kritické infrastruktury zákazníkům, mezi které v současnosti patří, vedle firem nebo bank, také státní správa. T-Mobile tak díky této investici dále posiluje své kompetence v oblasti infrastrukturních služeb a ukládání dat, což je klíčová součást divize T-Business zaměřené na firemní zákazníky.

„S ohledem na stále rostoucí poptávku byla investice do rozšíření centra nutností. Část už byla proinvestovaná a další její část záleží na modularitě datového centra a dalších zákaznických požadavcích. Investice do datových center však nejdou pouze do samotného rozšíření prostoru pro IT infrastrukturu. V době neustále rostoucích kybernetických hrozeb jsou cloudové služby klíčové pro digitalizaci firem a garantují vysokou úroveň zabezpečení díky kombinaci fyzické a digitální bezpečnosti, proto DC7 nabízí špičkový standard na trhu,“ říká Luboš Lukasík, ředitel divize pro firemní zákazníky v T-Mobile Czech Republic. Datové centrum DC7 splňuje jako jediné v České republice přísné mezinárodní standardy ANSI/TIA942 na úrovni Level 3 a poskytuje jednu z nejvyšších úrovní dostupnosti a plné servisovatelnosti za provozu.

Zelená energie a pokročilá chladicí technologie

Datové centrum je vybaveno pokročilými energeticky efektivními technologiemi, včetně nejmodernějšího systému chlazení využívajícího princip nepřímého freecoolingu s adiabatickým dochlazováním. Systém dosahuje energetické efektivity PUE 1.3, což je jedna z nejlepších hodnot mezi komerčními datovými centry v Česku. Celková kapacita DC7 včetně první fáze až 10MW, z toho 6MW pro IT, zajišťuje vysoký výkon při nízkých provozních nákladech. V souladu s ESG strategií společnosti T-Mobile využívá DC7 výhradně zelenou energii, přičemž firma aktuálně instaluje vlastní fotovoltaickou elektrárnu přímo v areálu datového centra.

Moderní a provozně efektivní datová centra jsou základním kamenem pro rozvoj služeb s přidanou hodnotou jako jsou privátní, hybridní nebo multicloudová řešení. Ta nabízíme jako plně spravovanou infrastrukturu (IaaS, PaaS) spolu s konektivními a bezpečnostními službami. Nové křídlo DC7 bylo navíc vybudováno modulárním systémem Non-IT, který umožní v budoucnu další rozšiřování za provozu,“ uvádí Michal Koláček, manažer datových center a cloudových služeb T-Mobile Czech Republic.

Zákazníci mohou v novém křídle DC7 využít řadu pokročilých služeb a řešení v oblasti infrastrukturních a cloudových služeb, včetně pronájmu celých sálů, vyhrazených zabezpečených částí sálu, racků či IT infrastruktury. Nabídka zahrnuje také profesionální služby konfigurace, správy a dohledu 24/7 včetně doplňkových služeb, jako je hosting, montáž, konektivita a vzdálená technická podpora. Díky využití biometrických prvků je zajištěno maximální zabezpečení přístupu do jednotlivých sálů.

Efektivní provoz díky 5G privátní síti

V rámci zaměření na další udržitelná řešení a vysokou provozní efektivitu osadí operátor datové centrum vlastní 5G privátní sítí. Za použití umělé inteligence ke zpracování dat se zaměří na zvýšení efektivity provozu datových center. „Technologie 5G zatím v Česku stále představují nejmodernější způsob, jak mezi sebou připojená zařízení dokážou komunikovat. Díky efektivnímu sběru dat přímo v datovém centru budeme schopni ještě lépe řídit teplotu, predikovat chování prostředí a výhledově nahradit tradiční drátové nebo optické infrastruktury. Mimo to nám vlastní 5G síť dovolí testovat nové produkty a služby, kdy nám právě prostor DC7 díky podobnosti s průmyslovými podmínkami pomůže při pokrývání 5G sítěmi prostor našich klientů,“ vysvětluje Vladan Pekovič, CTIO T-Mobile Czech Republic.

Služby v oblasti datových center, cloudů a uchovávání dat jsou součástí divize T-Business, přičemž B2B tvoří zhruba polovinu příjmů společnosti T-Mobile, která se již neprofiluje pouze jako telekomunikační operátor, ale také jako významný poskytovatel B2B produktů a služeb. Vedle tří datových center v Praze včetně DC7 nabízí T-Mobile tyto služby také v Brně a Ostravě.

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělení: [email protected]

Zdroj: www.t-press.cz

Další články

Další články od T-Mobile

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
T-Mobile na Jizerské 50 poprvé vysílal signál dronem. Letošní ročník se zaměřil na udržitelnost, na místě bylo 23 610 návštěvníků

T-Mobile na Jizerské 50 poprvé vysílal signál dronem. Letošní ročník se zaměřil na udržitelnost, na místě bylo 23 610 návštěvníků

T-Mobile se letos opět stal partnerem legendárního běžkařského závodu Jizerská 50 a poprvé zde nasadil revoluční technologii distribuce mobilního signálu prostřednictvím dronu, resp. bezpilotního letounu. Operátor se zaměřil i na udržitelnost – díky dlouhodobé spolupráci s organizací Remobil mohli návštěvníci odevzdat své staré telefony k recyklaci a zároveň každý závodník obdržel opakovaně použitelný nepromokavý vak na osobní věci.
| T-Mobile
T-Mobile má nejlepší síť v ČR, potvrdil Opensignal

T-Mobile má nejlepší síť v ČR, potvrdil Opensignal

Praha, 5. února – Operátor T-Mobile získal ocenění za nejlepší mobilní síť. Nejlepší kvalitu, nejlepší pokrytí i nejvyšší rychlost stahování operátora ocenila nezávislá testovací společnost Opensignal ve své studii, která analyzuje poznatky o sítích a uživatelích, včetně globální zkušenosti s mobilními sítěmi. T-Mobile zvítězil ve 12 z celkových 14 kategorií, a potvrdil tak špičkovou kvalitu své mobilní infrastruktury.
| T-Mobile
Univerzita Hradec Králové vychovává novou generaci IT bezpečnostních specialistů, zkušenosti jim předávají i experti z T-Mobilu

Univerzita Hradec Králové vychovává novou generaci IT bezpečnostních specialistů, zkušenosti jim předávají i experti z T-Mobilu

Studenti Univerzity Hradec Králové za sebou mají první semestr programu Informační a síťová bezpečnost. Samotný program vznikl ve spolupráci s NÚKIB a reaguje na rostoucí potřebu vyššího počtu odborníků na kybernetickou bezpečnost. Na přípravě témat i samotné výuce se podílí mezi jinými také bezpečnostní experti z T-Mobilu a navázaná spolupráce bude pokračovat i v dalším semestru. Absolventi mají být schopni řešit praktické problémy informační bezpečnosti nejen po technologické stránce, ale i po stránce organizační, procesní a etické. I díky zapojení operátora do výuky tak budou studenti lépe připraveni na nástrahy běžné praxe, což výrazně zvýší jejich možnosti profesního uplatnění.
| T-Mobile