T-Mobile··5 min

T-Mobile slaví s neziskovkami. Jeho Digitální Akademie už 10 let připravuje neziskový sektor na digitální výzvy 21. století, s Charitou ČR spolupracuje 20 let

T-Mobile

T-Mobile

T-Mobile je značkou skupiny Deutsche Telekom pro mobilní služby. Německá skupina Deutsche Telekom je mj. od roku 2014 100 % vlastníkem společnosti T-Mobile Czech Republic a.s., jež do roku 2002 působila pod názvem Radiomobil a. s. (obchodní značka Paegas).

Tisková zpráva

Společnost T-Mobile letos zahájila už desátý ročník speciálního programu pro neziskové organizace Digitální Akademie s cílem podpořit jejich digitální dovednosti. Zároveň operátor letos oslaví 20 let spolupráce s Charitou ČR. V rámci těchto výročí se T-Mobile zaměří na další témata, která aktuálně v neziskovém sektoru rezonují. Etiku a morální principy zaměřené na bezpečnost v on-line prostředí pak zdůrazní edukativní kampaní na sociálních sítích.

Digitální akademií každoročně projdou stovky lidí, kteří se bezplatně zúčastní buď offline nebo online kurzů. Tradičně je velký zájem o praktická témata zaměřená na práci s moderními digitálními nástroji jako jsou Canva, Excel nebo Outlook. Letošní jubilejní desátý ročník se bude věnovat i dalším oblastem, které rezonují společností a rozšíří tak počet nabízených kurzů.

Účastníci z řad neziskových organizací se tak mohou těšit na školení event managementu pod vedením Zuzany Mánkové z Forbesu, dva workshopy zaměřené na umělou inteligenci od Anny Vošalíkové z Českého rozhlasu a právničky Petry Dolejšové, mediální gramotnost od ČTK, kyberbezpečnostní školení od expertů z T-Mobile nebo besedu o tématu nenávistného obsahu na internetu s odborníky z organizace In IUSTITIA. V nabídce zůstávají i velmi populární kurzy digitálního marketingu a tvorby digitálního obsahu od Czechitas. PR kurz s titulem Novináři nejsou zlí bude celý ročník akademie symbolicky uzavírat. Před 14 lety, tedy ještě před vznikem akademie, to byla vůbec první vzdělávací akce pro neziskový sektor, a proto se ji operátor rozhodl zopakovat a ukázat, jak se digitalizace promítla i do práce novinářů a komunikace s médii.

„Jsme hrdí na naši dlouhodobou spolupráci s neziskovým sektorem v České republice a moc si vážíme toho, že letos slavíme už 10 let Digitální Akademie T-Mobile a k tomu ještě 20 let spolupráce s Charitou Česká republika. Vzdělávání v rámci Digitální Akademie má za cíl posílit digitální dovednosti a znalosti všech, kteří pracují v neziskovém sektoru a za ta léta jsme proškolili stovky jejích zástupců. Spolupráce s neziskovým sektorem tvoří nedílnou součást naší ESG strategie. Kromě vzdělávání dlouhodobě spolupracujeme s českými neziskovými organizacemi, které podporujeme nejen finančně, ale i tematicky projektově," vysvětluje Simona Dřízhalová, expertka udržitelnosti ve společnosti T-Mobile.

Jak se neziskový sektor za posledních několik let posunul dopředu a profesionalizoval, je možné vidět třeba na Charitě Česká republika, se kterou operátor spolupracuje už 20 let. Za tu dobu potřeby organizace mnohonásobně vzrostly a digitální nástroje využívá jak pro běžný provoz, tak například při administraci sbírek či darů.

Témata jako bezpečnost, etické chování na internetu, práce se sociálními sítěmi–to nejsou témata jen pro neziskové organizace, ale setkávají se s nimi všichni téměř každý den. Je potřeba dodržovat nějaká pravidla, a ta se týkají každé generace i sociální skupiny. Proto se operátor rozhodl na ně znovu upozornit a převést tradiční desatero, které každý nějakým způsobem zná a jehož dodržování je v podstatě základem, do online prostředí 21. století. Jednotlivá upravená pravidla, resp. „přikázaní“, se budou objevovat na sociální sítích v průběhu května a června.

Více informací o Digitální Akademii a registrace na kurzy zde.

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělení: [email protected]

Zdroj: www.t-press.cz

Další články

Další články od T-Mobile

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Meziroční nárůst bezpečnostních incidentů o 36 % i největší útok v historii – rok 2024 v kostce

Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (bezpečnostní dohledové centrum, tzv. SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo více než 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o nárůst o 36 %, což potvrzuje, že kybernetické hrozby nabývají na intenzitě i sofistikovanosti. Centrum se soustředí také na přípravu na nové legislativní výzvy vyplývající z implementace směrnice NIS2.
| T-Mobile
T-Mobile na Jizerské 50 poprvé vysílal signál dronem. Letošní ročník se zaměřil na udržitelnost, na místě bylo 23 610 návštěvníků

T-Mobile na Jizerské 50 poprvé vysílal signál dronem. Letošní ročník se zaměřil na udržitelnost, na místě bylo 23 610 návštěvníků

T-Mobile se letos opět stal partnerem legendárního běžkařského závodu Jizerská 50 a poprvé zde nasadil revoluční technologii distribuce mobilního signálu prostřednictvím dronu, resp. bezpilotního letounu. Operátor se zaměřil i na udržitelnost – díky dlouhodobé spolupráci s organizací Remobil mohli návštěvníci odevzdat své staré telefony k recyklaci a zároveň každý závodník obdržel opakovaně použitelný nepromokavý vak na osobní věci.
| T-Mobile
T-Mobile má nejlepší síť v ČR, potvrdil Opensignal

T-Mobile má nejlepší síť v ČR, potvrdil Opensignal

Praha, 5. února – Operátor T-Mobile získal ocenění za nejlepší mobilní síť. Nejlepší kvalitu, nejlepší pokrytí i nejvyšší rychlost stahování operátora ocenila nezávislá testovací společnost Opensignal ve své studii, která analyzuje poznatky o sítích a uživatelích, včetně globální zkušenosti s mobilními sítěmi. T-Mobile zvítězil ve 12 z celkových 14 kategorií, a potvrdil tak špičkovou kvalitu své mobilní infrastruktury.
| T-Mobile
Univerzita Hradec Králové vychovává novou generaci IT bezpečnostních specialistů, zkušenosti jim předávají i experti z T-Mobilu

Univerzita Hradec Králové vychovává novou generaci IT bezpečnostních specialistů, zkušenosti jim předávají i experti z T-Mobilu

Studenti Univerzity Hradec Králové za sebou mají první semestr programu Informační a síťová bezpečnost. Samotný program vznikl ve spolupráci s NÚKIB a reaguje na rostoucí potřebu vyššího počtu odborníků na kybernetickou bezpečnost. Na přípravě témat i samotné výuce se podílí mezi jinými také bezpečnostní experti z T-Mobilu a navázaná spolupráce bude pokračovat i v dalším semestru. Absolventi mají být schopni řešit praktické problémy informační bezpečnosti nejen po technologické stránce, ale i po stránce organizační, procesní a etické. I díky zapojení operátora do výuky tak budou studenti lépe připraveni na nástrahy běžné praxe, což výrazně zvýší jejich možnosti profesního uplatnění.
| T-Mobile