Makro··4 min

Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

Makro

Makro

Makro (stylizováno makro) je řetězec velkoobchodních prodejen typu cash and carry. Držitelem značky makro je v kontinentální Evropě německá obchodní skupina Metro. V České republice makro provozuje 13 prodejen a je partnerem franšízového řetězce Můj obchod. V účetním roce 2020–2021 mělo makro v Česku tržby 26,220 mld. Kč, a bylo tak 8. největším obchodním řetězcem podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

MAKRO CZECH GASTRO FEST 2025, jeden z nejvýznamnějších gastronomických svátků v České republice, se uskuteční ve dnech 4. a 5. dubna 2025 v pražském O2 Universu. Pod heslem „Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením“ propojí tento třetí ročník špičky české gastronomie s inspirativními hosty ze zahraničí a přinese jedinečné kulinářské zážitky pro profesionály i širokou veřejnost. Hlavními ambasadory festivalu budou opět Zdeněk Pohlreich a Karel „Kovy“ Kovář. Kvalitu programu zaštítí Makro akademie a odborné asociace jako jsou Česká barmanská asociace, Česká Food Truck Asociace, Specialty Coffee Association, Státní zdravotní ústav a další.

„MAKRO CZECH GASTRO FEST není jen festivalem, ale platformou, která propojuje profesionály, inspiruje amatéry a podporuje budoucnost české gastronomie. Přijďte sdílet svou vášeň pro dobré jídlo a poznat ty nejlepší z našeho oboru,“ zve generální ředitel makro ČR, Jiří Nehasil.

Hlavní program
První den, pátek 4. dubna, bude patřit profesionálům z gastronomie. Ti se mohou těšit na:

  • Finále soutěže Pilsner Urquell Master Bartender 2025, kde ti nejlepší výčepní předvedou své umění a inovace v čepování.
  • Prezentace klíčových projektů makro, Chytrý kuchař, Naděje české gastroscény, iniciativa České pole a HoReCa řešení pro současné trendy na trhu jako jsou burger, italská, asijská kuchyně a snídaňové řešení, které ukazují cestu k efektivnějšímu provozu, kvalitnímu vzdělávání a podpoře lokálních surovin.
  • Workshopy, přednášky a networking, které propojí profesionály z různých gastronomických segmentů.
  • Novinky a trendy v jednotlivých sekcích gastronomie (bar, víno, káva, instituce, hotel, street food a další).
  • Prezentace průvodce a restaurací Gault & Millau.​

V sobotu, 5. dubna, festival otevře dveře široké veřejnosti a nabídne:

  • Ochutnávky delikates a cooking show od českých i zahraničních šéfkuchařů, včetně hlavního hosta Konstantina Filippou, michelinského šéfkuchaře rakousko-řeckého původu a kuchařů oceněných Gault& Millau.
  • Prezentace českých produktů v zóně Česká restaurace, která zdůrazní význam lokálních surovin a tradic.
  • Zóny plné inspirace, jako je Street Food zóna, Café zóna, Bar nebo prémiová Gold Class zóna pro ty nejnáročnější gurmány.
  • ​Setkání s osobnostmi české a zahraniční gastronomie a dalšími, které mají ke gastro blízko, například Markétou Hrubešovou, Lukášem Hejlíkem a dalšími.


Podpora budoucnosti české gastronomie

Makro ČR se opět zaměřuje na vzdělávání a podporu mladých talentů. Projekty jako Naděje české gastroscény a iniciativa České pole ukazují, že kvalitní gastronomie začíná u kvalitních surovin a správného přístupu. Pro školy a jejich zástupce bude připravený program napříč celým festivalem, který nabídne jedinečné možnosti pro získání nových poznatků a inspirace. Navíc program bude letos obohacen aktivitami určenými přímo na rozšíření znalostí studentů oboru gastro. „Věříme, že 3. ročník festivalu opět přivítá více než

200 vystavovatelů a partnerů
z České republiky i zahraničí, kteří představí nejnovější produkty, trendy a služby. Očekáváme také více než 16 000 návštěvníků, kteří se přijdou inspirovat, ochutnat a zažít to nejlepší, co svět gastronomie nabízí a vzájemně si zde budou moc vyměnit svoje zkušenosti z oboru,“
říká marketingová ředitelka makro ČR, Lenka Slezáková.

Vstupenky
Vstupenky jsou k dispozici od 12. prosince 2024 prostřednictvím Ticketmaster a Ticketportal. V ceně vstupenky je zahrnuta široká nabídka degustačních porcí ve všech sekcích festivalu. Do 23. prosince mohou zájemci využít slevový kód MCGFVANOCE pro 20% slevu.

Ceny vstupenek:

  • Dospělý: 690 Kč na den.
  • Zlevněné vstupné pro studenty a seniory: 290 Kč.
  • Doprovod dítěte do 12 let: 1 Kč.
  • Gold Class vstupenka: 1 490 Kč – zahrnuje degustační menu prémiových nápojů
    a potravin.​​​​

Proč být u toho?
MAKRO CZECH GASTRO FEST 2025 je oslavou vášně pro gastronomii, příležitostí k inspiraci a platformou pro sdílení těch nejlepších nápadů a chutí. Více informací najdete na makroczechgastrofest.cz. Těšíme se na vás 4. a 5. dubna 2025 v pražském O2 Universu.

Tisková zpráva ke stažení

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025, největší gastronomická událost v České republice, který se konal 4.–5. dubna, přilákal rekordních 16 000 návštěvníků. Na festivalu vystoupilo přes 200 odborníků a řečníků, zúčastnilo se ho více než 100 partnerů a vystavovatelů a rozdalo se desítky tisíc degustačních porcí. Vyprodané O2 universum se díky tomu na dva dny proměnilo ve středobod české i světové gastronomie.
| Makro
Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Na slavnostním zahájení 3. ročníku MAKRO Czech Gastro Festu, konaném v pražském O2 universu, byl dnes šéfkuchař Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii. Toto prestižní ocenění mu předal prezident festivalu a generální ředitel makro ČR, Jiří Nehasil, jako uznání za jeho mnohaletou práci v oblasti vzdělávání a propagace kvality české kuchyně napříč regiony České republiky.
| Makro
MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

Ve dnech 4. a 5. dubna 2025 se pražské O2 universum stane centrem kulinářského umění při třetím ročníku MAKRO Czech Gastro Festu 2025. Festival nabídne pestrý program pro profesionály i nadšence gastronomie, včetně kuchařských show, odborných diskusí a soutěží.
| Makro
Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Praha, 17. 3. – Makro ČR se v minulých dnech zúčastnilo největšího festivalu kariérních příležitostí v Praze. Na interaktivním stánku představilo svou employer branding strategii „m“, firemní kulturu, rozvojové příležitosti a závazek k diverzitě. Claim expozice „Berem vás takový, jaký jste“ podtrhl otevřenost vůči různorodým talentům a individuálním schopnostem.
| Makro
Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Největší gastronomická událost v České republice MAKRO Czech Gastro Fest letos vstupuje do svého třetího ročníku a přivádí do Prahy světovou špičku v oblasti gastronomie. 4. a 5. dubna 2025 se v pražském O2 universu uskuteční dvoudenní festival plný inspirace, jedinečných kulinářských show, odborných diskusí, prestižních soutěží a zážitků pro profesionály i širokou veřejnost. Hlavními ambasadory jsou: za profesionály v gastronomii Zdeněk Pohlreich, za amatérské kuchaře a milovníky dobrého jídla Karel Kovy Kovář.
| Makro
Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Přesně za měsíc, 4. a 5. dubna 2025, se v Pražském O2 universu uskuteční třetí ročník národního gastronomického festivalu MAKRO Czech Gastro Fest. Na ploše 13 000 m² ve čtyřech patrech O2 univerzum se představí třináct tematických sekcí, přes 100 vystavovatelů a více než 200 odborníků z oblasti gastronomie. Návštěvníci si vychutnají tisíce degustační porcí desítky kuchařských show, a mohou se zúčastnit odborných přednášek, diskusí, rozhovorů a interaktivních prezentací v sekci MAKRO FORUM.
| Makro
Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Jedenáctý ročník prestižní gastronomické události Chefs’ Dinner opět spojil špičkové české i zahraniční šéfkuchaře při výjimečné večeři, která představuje vrchol kulinářského umění. Tento unikátní koncept, který hostům umožňuje ochutnat šest chodů připravených šesticí talentovaných kuchařů, je exkluzivní akcí Makro akademie. Ta nedávno oslavila 10 let své existence a za tuto dobu významně přispěla k naplňování kréda makro ČR – vzdělávat, podporovat a posouvat českou gastronomii na světovou úroveň.
| Makro
Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Praha, 19. 2. – Společnost makro ČR spouští novou kampaň na podporu programu Chytrý kuchař, jehož cílem je usnadnit práci profesionálním kuchařům a provozovatelům restaurací v HoReCa segmentu. Makro ČR nabízí nově více než 1 200 položek, které pomáhají šetřit čas, energii a náklady, a přináší tak moderní řešení pro efektivní gastronomii.
| Makro
Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Praha, 13. 2. – Společnost makro ČR pokračuje v budování své značky jako atraktivního zaměstnavatele. Druhá fáze unikátní employee brandingové kampaně „m“ se právě spustila a nově cílí i na cílovou skupinu 18–45 ve vybraných regionech i prostřednictvím outdoorové reklamy. Kampaň, která byla v první fázi zaměřena na zaměstnance a jejich zapojení, nyní oslovuje potenciální uchazeče s jasnou a autentickou nabídkou pracovních příležitostí tím, že ukazuje makro jako silného, stabilního a atraktivního zaměstnavatele.
| Makro
Transparentní nákupy a kvalitní potraviny jsou klíčem ke zlepšení stravy v institucích

Transparentní nákupy a kvalitní potraviny jsou klíčem ke zlepšení stravy v institucích

Kvalita nemocničního stravování zásadně ovlivňuje proces léčby a rekonvalescence pacientů. Podobě tomu je i u škol a zařízení sociálních služeb. Jak ale zajistit, aby instituce nakupovaly čerstvé a kvalitní potraviny transparentně a efektivně? Odpověď přinesl odborný seminář v Brně, který se zaměřil na využívání dynamického nákupního systému (DNS) v souladu se zákonem č. 166/2023 Sb.
| Makro