České dráhy··4 min

S InterJety už třináctkrát na Měsíc a zpátky, dohromady najely už 10 000 000 kilometrů

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

Deset moderních netrakčních jednotek Českých drah pro dálkovou dopravu InterJet už najelo dohromady 10 milionů kilometrů. To odpovídá třinácti zpátečním cestám mezi Zemí a Měsícem. Každá z jednotek najela zhruba milion kilometrů, a proto všechny postupně zamíří k plánované obnově stupně R1 do šumperského závodu Škoda Pars ze skupiny Škoda Group.

„Jednotky InterJet jsme uvedli do provozu v jízdním řádu 2022 a nyní už má každá najeto zhruba milion kilometrů. To ilustruje jejich velké vytížení a vysokou disponibilitu. Každá jednotka najede denně více než 900 kilometrů a jejich hlavní využití je na vnitrostátních vlacích Západní expres a Krušnohor mezi Prahou a Chebem, kde si u našich cestujících získaly velkou oblibu a na železnici přilákaly další cestující,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

„Mezi přednostmi nových souprav je vyšší kilometrický proběh předepsaný výrobcem pro přistavení do vyšších periodických obnov. To přispívá k vyšší efektivitě provozu. Například vyvazovací obnova R1 probíhá u starších osobních vozů po půl milionu kilometrů, u modernějších vozů typu UIC-Z je to tři čtvrtě milionu kilometrů a nejmodernější InterJety mohou najet až 1,2 milionu kilometrů,“ upozorňuje Michal Kraus, místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro servis.

InterJet - vyvazovací obnova 1

Při obnově stupně R1 (dříve tzv. vyvazovací obnově) na InterJetech dodavatel provede vyvázání podvozků a jejich kompletní revizi, kontrolu dvojkolí, brzd a prohlídkou projdou další technické celky související s pojezdem vlaku. Nevyhovující díly dodavatel při obnově vymění. Ke zkrácení obnovy až na polovinu standardního času bude využit výměnný systém podvozků, který ČD za tímto účelem pořídily. Obnova bude zakončena zkušební jízdou rychlostí 160 km/h. Vyvazovací obnovy jednotek InterJet v závodě Škoda Pars začínají v těchto dnech a dílnami v Šumperku projde postupně všech deset vlaků během jednoho roku.

České dráhy zakoupily deset pětivozových jednotek InterJet u společnosti Siemens a část výroby se uskutečnila také v ostravském závodě firmy Škoda Group. Do provozu byly uvedeny na přelomu let 2021 a 2022. Délka jednotky je 132 metrů a nabízí 333 míst pro sedící cestující. K dispozici jsou 3 místa pro osoby na vozíku a místa pro uložení až 8 jízdních kol.

Ve vlaku jsou k dispozici všechny moderní služby, jako je např. klimatizace, palubní Wi-Fi síť, palubní zábavní a informační systém, zásuvky 230 V 50 Hz a USB porty pro napájení cestovní elektroniky, dětské kino nebo místa vyhrazená pro kočárky. Vozy mají velkoprostorové uspořádání s místy za sebou i proti sobě a se stoly. Sedačky v 1. i ve 2. třídě jsou polohovatelné. Speciálně upravená okna umožňují snazší průchod mobilního signálu. Výjimečností ucelené netrakční jednotky je zakončení standardními UIC přechody na obou koncích, což umožňuje přidávat další typy vozů v závislosti na poptávce po cestování. Jednotky InterJet mohou jezdit rychlostí až 200 km/h. České dráhy je nasazují na Západní expresy Praha – Plzeň – Cheb a Krušnohory Praha – Ústí nad Labem – Karlovy Vary – Cheb. V uplynulém období i na některé spoje Ostravan Praha – Žilina.

InterJet - vyvazovací obnova 2

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

„Zelené“ bateriové vlaky zvýšily zájem o železnici, za čtvrt roku už obkroužily čtyřikrát zeměkouli

„Zelené“ bateriové vlaky zvýšily zájem o železnici, za čtvrt roku už obkroužily čtyřikrát zeměkouli

Čtyři bateriové vlaky RegioPanter najely v Moravskoslezském kraji dohromady už 170 tisíc kilometrů. V provozu jsou od poloviny prosince 2024 na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Nasazení vlaků s tímto alternativním pohonem umožnilo zavést přímé spojení bez přestupů, cestování je rychlejší a šetrnější k přírodě díky úspoře emisí CO2.
| České dráhy
Pražský Žižkov se promění, České dráhy se dohodly s developerem na prodeji zbývajících pozemků v lokalitě nákladového nádraží

Pražský Žižkov se promění, České dráhy se dohodly s developerem na prodeji zbývajících pozemků v lokalitě nákladového nádraží

České dráhy a developerská společnost Sekyra Group podepsaly smlouvu o prodeji pozemků v jižní části Nákladového nádraží Žižkov. Českým drahám se podařilo vyjednat výrazně lepší podmínky, než vyplývaly z původních ujednání, a to především pokud jde o kupní cenu. Za cca 96 tisíc metrů čtverečních národní dopravce inkasuje 2,23 miliardy korun. Žižkovský brownfield se v příštích letech promění v novou moderní čtvrť s bydlením pro tisíce lidí.
| České dráhy
České dráhy zajistí náhradní vlakovou dopravu během oprav silničního mostu v Ústí nad Labem

České dráhy zajistí náhradní vlakovou dopravu během oprav silničního mostu v Ústí nad Labem

Rekonstrukce mostu Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem na několik měsíců omezí průjezd po silničních komunikacích v krajském městě. Aby se obyvatelé i návštěvníci města mohli během oprav této důležité dopravní tepny snáze přesouvat mezi centrem města na levém břehu a městskou částí Střekov na pravém břehu Labe, zajistí České dráhy náhradní vlakovou dopravu.
| České dráhy
Tisíce vlaků Českých drah nabízí přepravu jízdních kol

Tisíce vlaků Českých drah nabízí přepravu jízdních kol

S jízdním kolem lze nastoupit do vlaku Českých drah při krátkém výletu i při cestě na dovolenou. Prakticky všechny spoje největšího železničního dopravce přepravují jízdní kola. „Cyklovlaky“ jezdí za humna i za kopečky, vydat se s nimi můžete po Čechách, na Moravu a do Slezska, ale také daleko za naše hranice.
| České dráhy
Kompletní ComfortJet vyjede v pátek na západ Čech

Kompletní ComfortJet vyjede v pátek na západ Čech

Od pátku bude v rámci zkušebního provozu jezdit pravidelně nejmodernější vlaková souprava ComfortJet v plném devítivozovém řazení také na spojích IC 512 / 515 Ostravan. Ve své základní, nevýlukové trase jezdí na trase Bohumín – Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha – Plzeň – Mariánské Lázně – Cheb – Františkovy Lázně. Zajistí tak přímé spojení Ostravska a střední Moravy se západem republiky. Od pátku tak nové kompletní vlaky typu ComfortJet budou obsluhovat dva páry vlaků Ostravan. Jedná se o spoje 510, 512, 515 a 517. Podrobné informace o jízdním řádu těchto vlaků získáte např. v app Můj vlak.
| České dráhy
České dráhy vypsaly tendr na nové jednotky EMU 400

České dráhy vypsaly tendr na nové jednotky EMU 400

České dráhy vyhlásily veřejnou zakázku na pořízení moderních elektrických jednotek EMU 400, které budou součástí nabídky Českých drah na zajištění veřejné dopravy pro Prahu a Středočeský kraj. Zakázka počítá s rámcovou dohodou až na 133 jednotek. Celková předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 84,5 miliardy korun bez DPH. Nasazení nových vlaků je plánováno od prosince 2029.
| České dráhy
Zvláštní vlak vyrazí na Bílou sobotu z Českých Budějovic na Křivoklát a do Lužné u Rakovníka

Zvláštní vlak vyrazí na Bílou sobotu z Českých Budějovic na Křivoklát a do Lužné u Rakovníka

V sobotu 19. dubna vypraví České dráhy zvláštní vlak z Českých Budějovic přes Písek, Příbram, Zdice a Beroun na Křivoklát, kde bude probíhat tradiční velikonoční jarmark. V čele vlaku pojede historická motorová lokomotiva T478.1002 Bardotka. Cílovou stanicí vlaku bude Lužná u Rakovníka, kde si cestující budou moci prohlédnout expozice ČD Muzea. Pro zájemce bude po poledni připravena také vyhlídková jízda vlaku z Lužné do Řevničova a zpět. Křivoklátský expres se pak v odpoledních hodinách vrátí po stejné trase zpět do jižních Čech.
| České dráhy
Dnes poprvé lůžkovým vozem z Prahy do Gdyně

Dnes poprvé lůžkovým vozem z Prahy do Gdyně

Praha dnes získala další pohodlné noční spojení, tentokrát s městy Gdaňsk, Sopoty a Gdyně na pobřeží Baltského moře. Dosavadní noční vlak EC 461 Baltic express Gdyně – Praha přivezl dnes ráno poprvé také lůžkový vůz z Polska a dnes večer vyráží lůžkový vůz na spoji EC 460 Baltic express také z Prahy do Gdyně.
| České dráhy
Na trať vyrazily první devítivozové ComfortJety

Na trať vyrazily první devítivozové ComfortJety

České dráhy a výrobní konsorcium Siemens – Škoda dosáhly dalšího milníku ve výrobě a uvádění jednotek ComfortJet do provozu. Do zkušebního provozu s cestujícími byly nasazeny první dvě kompletní devítivozové jednotky ComfortJet.
| České dráhy
České dráhy kolem Velikonoc posílí své vlaky, doporučují rezervaci míst a řídit se „semaforem“

České dráhy kolem Velikonoc posílí své vlaky, doporučují rezervaci míst a řídit se „semaforem“

Každoročně je období Velikonoc časem zvýšeného zájmu o cestování. Také letos se České dráhy chystají posílit své dálkové spoje o pravidelné i mimořádné posilové vozy. Cestujícím doporučují včasné zajištění rezervací a těm bez rezervace řídit se „semaforem“, který upozorňuje na silně vytížené spoje. Výhodné bude také využití vlaků mimo přepravní špičku, případně na kratší vzdálenosti využívat méně obsazené regionální spoje. To se týká hlavně cest kolem Prahy, např. do Berouna, Kolína, Benešova u Prahy a do dalších míst v blízkosti hlavního města.
| České dráhy