Rossmann··5 min

Růst tržeb drogerie ROSSMANN přesáhl 20 %. Opět se tak stala nejrychleji rostoucí drogerií v ČR

Rossmann

Rossmann

Rossmann je německý obchodní řetězec drogerií. Provozuje prodejny v Německu, Albánii, Kosovu, Polsku, Španělsku, Česku a dalších zemích.

Tisková zpráva

Společnost ROSSMANN udržuje i nadále pozici nejrychleji rostoucí drogistické společnosti na českém trhu. V uplynulém roce její tržby vzrostly ve srovnání s rokem 2021 o více než pětinu a dosáhly rekordní výše 5,5 miliardy Kč, investice do celkového rozvoje přesáhly 200 milionů Kč. Pro ROSSMANN byla a je klíčová i spokojenost vlastních zaměstnanců, proto během roku 2022 společnost několikrát zrevidovala a navýšila jejich mzdy. Na prodejnách došlo k navýšení v průměru o téměř 16 %. V loňském roce společnost spustila e-shop v rámci ROSSMANN CLUBu a pokračovala v zavádění samoobslužných pokladen a dalších projektů zaměřených na zlepšování zákaznické zkušenosti. V tuto chvíli má ROSSMANN v České republice 166 prodejen, v roce 2022 bylo otevřeno 14 nových a 17 se dočkalo modernizace včetně rozšíření.

Společnost ROSSMANN, která v uplynulém roce oslavila 50 let od založení koncernu, dosáhla v Německu, Polsku, Maďarsku, České republice, Albánii, Kosovu, ve Španělsku a Turecku obratu 12,15 miliardy eur. Hrubé tržby v České republice se ve srovnání s rokem 2022 zvýšily o více než 20 % na 5,5 miliardy Kč, což podle údajů výzkumné a analytické společnosti Nielsen představuje ve srovnání se zbytkem trhu o osm procentních bodů rychlejší růst. Na tuzemském trhu tak společnost ROSSMANN celkem za poslední tři roky rostla ve srovnání s konkurencí více než dvojnásobným tempem.

Modernizace a růst sítě

Za poslední čtyři roky otevřela drogerie ROSSMANN 42 nových prodejen a 75 jich zmodernizovala, přičemž celkové investice v této oblasti v období let 2019–2022 dosáhly téměř 600 milionů Kč. V roce 2022 docházelo k dalšímu zavádění samoobslužných pokladen za účelem zrychlení a zefektivnění služeb. Nyní jimi disponuje více než třetina prodejen ROSSMANN na českém trhu.

„Modernizace prodejen a zavádění samoobslužných pokladen je pro nás velmi důležitým prvkem, zároveň se ale i nadále snažíme být našim zákazníkům co nejblíže, a proto aktivně rozšiřujeme síť našich prodejen o další atraktivní prostory v zajímavých lokalitách. Jedním z příkladů je naše nová pobočka situovaná v secesním sále historické budovy brněnského hlavního nádraží, která je otevřena od 16. listopadu 2022,“komentuje Olga Stanley, manažerka komunikace společnosti ROSSMANN.

Rozvoj digitální a marketingové strategie

Společnost ROSSMANN pokračovala i nadále v digitalizaci, automatizaci a zjednodušování procesů a věnovala se dalším inovačním projektům zaměřených na zlepšování zákaznické zkušenosti. V roce 2022 získala 2. místo v soutěži Internet Effectiveness Awards, v kategorii Spotřební a rychloobrátkové zboží, za projekt personalizace mobilní aplikace ROSSMANN CLUB. Co se týká rozvoje marketingové strategie založené na péči, navázala společnost ROSSMANN na kampaň z roku 2020 a koncem roku 2022 přišla s novým brandovým spotem. Kreativní zpracování a obsah zaujal natolik, že se reklama umístila v Reklamní katovně v TOP 10 českých reklamních kampaní roku 2022.

Péče o zaměstnance

ROSSMANN nezahálel ani v péči o své pracovníky. Reflektoval aktuální ekonomickou situaci na trhu práce a během uplynulého roku několikrát zrevidoval mzdy. Například jen na prodejnách došlo k jejich navýšení v průměru o téměř 16 %. Firma nabízela i mnoho jiných zaměstnaneckých benefitů a v rámci zlepšování pracovního prostředí realizovala koncem roku 2022 modernizaci své centrály v Praze. Na podzim roku 2022 byl koncern ROSSMANN americkým časopisem Forbes opět jmenován jedním z nejlepších zaměstnavatelů na světě, kdy se umístil na 26. místě z 800 na seznamu uvedených společností.

Společenská odpovědnost a udržitelnost

V roce 2022 společnost pokračovala ve svém charitativním projektu KDE SRDCE POMÁHÁ, v jehož rámci byly mezi neziskové organizace na pomoc potřebným přerozděleny 3 miliony Kč. Ve stejné výši byl navíc věnován i materiální dar na podporu válkou zasažené Ukrajině a jejím uprchlíkům na území ČR. V loňském roce se společnost ROSSMANN zapojila již posedmé do celostátní Sbírky potravin a aktivně se opět věnovala svému dlouhodobému projektu Vraťte stromům korunu, díky kterému bylo doposud vysázeno v 85 lokalitách po celé ČR již přes 2 300 stromků a keřů. Oblast udržitelnosti a udržitelné podnikání je samozřejmou součástí firemní kultury společnosti ROSSMANN, která si zakládá i na vysoké kvalitě svých produktů privátních i brandových značek.

Zdroj: www.rossmann.cz

Další články

Další články od Rossmann

Drogerie ROSSMANN nadále zaznamenává růst, tržby od roku 2020 zvýšila na dvojnásobek. Obsazuje nové prodejní lokality, modernizuje prodejní síť i technologie a zvyšuje mzdy

Drogerie ROSSMANN nadále zaznamenává růst, tržby od roku 2020 zvýšila na dvojnásobek. Obsazuje nové prodejní lokality, modernizuje prodejní síť i technologie a zvyšuje mzdy

Síť drogerií ROSSMANN završila svých 30 let působení na českém trhu doslova strmým růstem. V loňském roce ROSSMANN dosáhl hrubých tržeb ve výši 7,8 miliardy korun, meziročně vyšších o 20 procent. Potvrzuje tak kontinuální růst i vysokou dynamiku firmy, která jen za poslední čtyři roky své tržby zdvojnásobila.
| Rossmann
Oblíbená kosmetika a drogerie nově bez registrace v e-shopu rossmann.cz

Oblíbená kosmetika a drogerie nově bez registrace v e-shopu rossmann.cz

S drogerií ROSSMANN máte nejen na Vánoce vystaráno. Ať už v roli Ježíška vybíráte dárky pro celou rodinu, chcete udělat radost sami sobě, nebo jen potřebujete doplnit zásoby čisticích prostředků pro předvánoční úklid, vsaďte vedle kamenných prodejen a aplikace ROSSMANN CLUB i na nový internetový e-shop rossmann.cz, kde je možné nakupovat i bez registrace. Pokud si navíc nebudete vědět rady s výběrem produktů, pomůže vám virtuální poradkyně Rossi, která je nonstop k dispozici v aplikaci ROSSMANN CLUB.
| Rossmann
Drogerie ROSSMANN z charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ přerozdělila další milion korun na pomoc potřebným

Drogerie ROSSMANN z charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ přerozdělila další milion korun na pomoc potřebným

Další vlna charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ drogerie ROSSMANN zná své výsledky. V rámci ní mohli zákazníci v mobilní aplikaci věrnostního programu ROSSMANN CLUB přidělit libovolný počet svých nevyčerpaných bodů jednomu ze tří příběhů a pomoci rozdělit další milion korun potřebným. K pětiletému Vojtíškovi trpícímu mentální retardací a autismem tak prostřednictvím Nadačního fondu AutTalk poputuje 304 892 Kč, maličkatému Lukáškovi s nemocí motýlích křídel bude ve spolupráci s pacientskou organizací DEBRA ČR věnováno 370 453 Kč a Linka bezpečí získá 324 655 Kč.
| Rossmann
ROSSMANN je první drogerií v Česku, kde vám poradí s nákupem umělá inteligence

ROSSMANN je první drogerií v Česku, kde vám poradí s nákupem umělá inteligence

Drogerie ROSSMANN chce pomocí umělé inteligence (AI) usnadnit nakupování svým věrným zákazníkům. Představuje Rossi, virtuální poradkyni, která je nově součástí aplikace ROSSMANN CLUB. Zákazníci mohou využít její služby 24 hodin denně 7 dní v týdnu při nákupech online i přímo na prodejnách. ROSSMANN je první drogistickou značkou na českém trhu, která svým zákazníkům tento servis poskytuje.
| Rossmann
ROSSMANN mění vedení týmu komunikace, více se zaměří i na téma udržitelnosti

ROSSMANN mění vedení týmu komunikace, více se zaměří i na téma udržitelnosti

Na pozici manažerky komunikace a PR a zároveň do role nové tiskové mluvčí sítě drogerií ROSSMANN nastupuje Rita Gabrielová. Bude mít na starosti interní i externí komunikaci sítě drogerií ROSSMANN a jejich klíčových projektů. Dosavadní manažerka komunikace Olga Stanley nadále zůstává v týmu komunikace, ale bude se v roli koordinátora věnovat novému tématu zodpovědného a udržitelného přístupu k investování a byznysu (ESG) a současně bude administrativní podporou jednatelů společnosti.
| Rossmann
Další vlna charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ drogerie ROSSMANN právě startuje

Další vlna charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ drogerie ROSSMANN právě startuje

Rozbitá duše není vidět, ale bolí často víc než zlomená kost. Tohoto faktu si je vědoma i drogerie ROSSMANN, která dnes spouští další vlnu charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ. Členové věrnostního programu ROSSMANN CLUB tak mohou od 23. 10. do 19. 11. opět proměnit své nevyčerpané věrnostní body z nákupů v dobrý skutek a pomoci přerozdělit částku 1 000 000 Kč mezi tři příběhy, ve kterých vedle fyzického handicapu strádají i lidské duše. Ať už je to pomoc pětiletému Vojtíškovi trpícímu mentální retardací a autismem ve spolupráci s Nadačním fondem AutTalk, maličkatému Lukáškovi s nemocí motýlích křídel prostřednictvím pacientské organizace DEBRA ČR nebo podpora Linky bezpečí, která poskytuje rychlou a bezplatnou pomoc dětem a dospívajícím.
| Rossmann
Objevte kouzlo korejské kosmetiky a dopřejte své pleti mimořádnou péči

Objevte kouzlo korejské kosmetiky a dopřejte své pleti mimořádnou péči

Korejská kosmetika klade velký důraz na komplexní péči o pleť s cílem zlepšit její zdraví a přirozený vzhled. Díky své vysoké kvalitě a dostupné ceně se proto tyto produkty staly mimořádně populárními po celém světě. Pro pořádnou zásobu korejské kosmetiky už nemusíte cestovat do zahraničí, ale stačí se vydat do nejbližší drogerie ROSSMANN či využít možnosti online nákupu v aplikaci ROSSMANN CLUB. Vybírat můžete z produktů od více než 20 korejských značek, které najdete exkluzivně v síti ROSSMANN.
| Rossmann
ROSSMANN a Henkel společně pomohou vysadit další vzrostlé stromy po celé ČR

ROSSMANN a Henkel společně pomohou vysadit další vzrostlé stromy po celé ČR

Drogerie ROSSMANN společně s neziskovou organizací Sázíme stromy a se společností Henkel Consumer Brands CZ/SK v rámci projektu Vraťte stromům korunu opět přispěla k rozvoji zeleně v České republice. V rámci letošního devátého ročníku byly získány finanční prostředky k výsadbě 339 vzrostlých stromů, přičemž od začátku spuštění projektu bylo vysázeno již více než 3 000 stromů. S těmi se lidé potkávají kolem polních cest, na dětských hřištích, u škol, v parcích, vznikají i nové meze a remízky.
| Rossmann
Pečujte o pleť a vlasy v každém ročním období

Pečujte o pleť a vlasy v každém ročním období

Čas dovolených a prázdnin je za námi a vy máte pocit, že v každodenním shonu nemáte čas na složité beauty rituály? Nevadí! I s minimálním úsilím můžete vaši pleť a vlasy bez ohledu na počasí za oknem doslova rozzářit. Drogerie ROSSMANN v letošním roce slaví 30 let působení na českém trhu a přináší několik tipů na produkty, které vám usnadní péči o vzhled nejen nyní, ale po celý rok.
| Rossmann
Důležité drobnosti pro zdraví a spokojenost vašich dětí

Důležité drobnosti pro zdraví a spokojenost vašich dětí

Svým dětem chceme dát vždy to nejlepší, ať už jde o velké věci jako je pozornost a láska, nebo o detaily jako jsou produkty pro každodenní péči a spokojenost. Drogerie ROSSMANN, která v letošním roce slaví 30 let působení na českém trhu, přichází s několika tipy na oblíbené produkty i novinky privátní značky Babydream přinášející nejlepší kvalitu za příznivé ceny, což potvrzuje i celá řada výsledků s hodnocením velmi dobré a dobré od nezávislého německého časopisu pro spotřebitele Öko-Test stejně jako zisky ocenění Volba spotřebitelů.
| Rossmann