Siemens AG··4 min

Řídicí systémy a pohony Siemens zvyšují produktivitu výroby hliníkových nádobek na spreje

Siemens AG

Siemens AG

Siemens AG (NYSE: SI) je konglomerátní společnost, která patří mezi největší výrobce elektroniky na světě. Její mezinárodní vedení sídlí v Berlíně a Mnichově. Akcie Siemens AG se obchodují na Frankfurtské burze a od 12. března 2001 také na Newyorské burze.

Tisková zpráva

Společnost Siemens dodala decentralizované pohony a řídicí systémy firmě Moravia Cans, která vyrábí hliníkové nádobky na aerosolové přípravky pro mnoho významných výrobců a značek kosmetiky. Technologie Siemens zajišťují manipulaci s hotovými nádobkami, jejich balení a intralogistiku.

Společnost Moravia Cans se sídlem v Bojkovicích je jedním z předních světových výrobců hliníkových nádobek na aerosolové přípravky, který dodává nádobky různých velikostí a tvarů, včetně potisku podle požadavků zákazníků. Ve spolupráci se společnostmi Siemens, Teramex a KUKA postavila moderní automatizovanou manipulační linku, která výrazně zvýšila efektivitu výroby. „Protože vyrábíme ty nejlehčí nádobky na světě, potřebujeme zařízení pro co nejjemnější manipulaci. Zaměřili jsme se na bezdotykovou manipulaci s nádobkami a jejich balení bez dotyku lidské ruky,” vysvětluje Martin Boaler, ředitel společnosti Moravia Cans.

Řízení balicí linky

Společnost Siemens dodala řídicí systémy zajišťující koordinaci všech komponent balicí linky a pohony. Robotická pracoviště jsou osazena roboty KUKA se speciálními vakuovými uchopovači, celé řešení vytvořila společnost Teramex.

„Rozhodli se vsadit na osvědčený koncept TIA – Totaly Integrated Automation, který významně usnadňuje práci projektantů a šetří čas programátorů,“ uvádí Vít Adamík, technický konzultant pro regulované pohony z českého Siemensu.

Odborníci ze společnosti Teramex se zaměřili na specifika výroby aerosolových nádobek a konkrétní potřeby zákazníka. „Provedli jsme analytický rozbor výrobního procesu a požadovaných funkcí a vytvořili jsme návrh projektu s důrazem na moderní prvky, bezpečnost a maximální využití stávajícího prostoru,“ popisuje vznik nové linky jednatel Teramexu Drahomír Doležal.

Nová balicí linka využívá výkonné PLC Simatic S7-1500T pro koordinaci více servopohonů s frekvenčními měniči řady Sinamics S120. Ve společnosti Moravia Cans se také využívají distribuované měniče Sinamics G115D s bezpečnostními vstupy pro snadný přenos signálů do řídicích systémů Simatic S7-1515F a S7-1215F či bezdrátový tablet pro možnost ovládání linky z kteréhokoliv místa (Simatic ITP1000).

Decentralizované pohony šetří náklady

Za hlavní výhodu decentralizovaných pohonů považuje Vít Adamík úsporu nákladů na kabely a jejich instalaci. „Měniče Sinamics G115D jsou pro tento typ instalace ideální. Pro složitý dopravníkový systém, jako například v tomto projektu, kde jesto šedesát decentrálních měničů, lze na kabeláži a její instalaci ušetřit několik stovek tisíc korun. Další úspora je v tom, že decentralizovaným měničům stačí chlazení vzduchem, nepotřebují drahé chlazení klimatizací při instalaci v rozvaděči.“

Robotická manipulace

V Moravia Cans potřebovali, aby robot dokázal pracovat ve čtyřsměnném provozu s velkou spolehlivostí a minimálními požadavky na servis. Ročně tento robot na jedné lince přenese několik desítek milionů tlakových nádobek, společnost KUKA proto vybrala robot z osvědčené řady Quantec s nosností 240 kg a dosahem 3,2 m. „Tento robot se nejčastěji používá v nepřetržitých provozech v automobilním průmyslu, kde musí zvládat extrémní zatížení a krátké doby cyklu. Nasazení v Moravia Cans vyhovují také malé vnější rozměry robotu, dlouhé servisní intervaly a nízká spotřeba energie,“ vysvětluje Radek Velebil, obchodní ředitel KUKA Robotics Czech.

Připraveno na budoucnost

„Díky ucelenému řešení od společnosti Siemens je celá linka připravená pro digitalizaci na platformě Industrial Edge a Siemens Xcelerator,“ uzavírá Vít Adamík. To je plně v souladu se záměrem firmy Moravia Cans průběžně zvyšovat produktivitu výroby prostřednictvím nejmodernější automatizace.

Zdroj: www.siemenspress.cz

Další články

Další články od Siemens AG

Siemens Xcelerator: Drivetrain Analyzer Cloud ušetří až 20 % energie díky optimalizaci pohonů

Siemens Xcelerator: Drivetrain Analyzer Cloud ušetří až 20 % energie díky optimalizaci pohonů

Průmyslové podniky dnes čelí rostoucímu tlaku na zvyšování energetické účinnosti provozů a snižování uhlíkové stopy. Hnací soustavy, jejichž součástí jsou pohony o proměnlivých rychlostech, motory, čerpadla a další komponenty, spotřebují velké množství energie. Drivetrain Analyzer Cloud je účinné řešení z portfolia Siemens Xcelerator, které podnikům pomáhá výrazně snížit spotřebu energie pohonových systémů díky údržbě zaměřené na úspory energie.
| Siemens AG
Siemens a Audi posouvají díky využití umělé inteligence automatizaci výrobního provozu na novou úroveň

Siemens a Audi posouvají díky využití umělé inteligence automatizaci výrobního provozu na novou úroveň

Společnosti Siemens a Audi přinášejí díky využití softwarem definované automatizace a umělé inteligence (AI) revoluci do oblasti výrobních procesů. Jejich dlouhodobé partnerství urychluje zavádění inovací v automobilovém průmyslu, které jsou založeny na integraci virtuálních a hardwarových řídicích systémů, pokročilých bezpečnostních funkcích a zefektivňování výrobních procesů.
| Siemens AG
Ceny Wernera von Siemense uděleny nejlepším studentům, mladým vědcům a pedagogům

Ceny Wernera von Siemense uděleny nejlepším studentům, mladým vědcům a pedagogům

Český Siemens udělil Ceny Wernera von Siemense za rok 2024 nejlepším studentům, mladým vědcům a pedagogům. Vítězné práce z oblastí technických a přírodovědných oborů vybraly odborné poroty v těchto kategoriích: Nejlepší výsledek základního výzkumu, Nejlepší diplomová práce, Nejlepší disertační práce a Nejlepší pedagogický pracovník. V kategorii diplomových a disertačních prací spolu se studenty získávají odměnu i vedoucí a školitelé jejich prací. Ocenění byla udělena za vynikající kvalitu ženské vědecké práce a za absolventské práce na téma Průmysl 4.0 a chytrá infrastruktura a energetika.
| Siemens AG
Siemens oznámil akvizici společnosti Dotmatics

Siemens oznámil akvizici společnosti Dotmatics

Koncern Siemens AG oznámil, že podepsal smlouvu o akvizici bostonské společnosti Dotmatics od firmy Insight Partners v hodnotě 5,1 miliardy dolarů. Dotmatics je předním poskytovatelem softwaru v oblasti výzkumu a vývoje přírodních věd. Tento kontrakt představuje pro Siemens strategický milník a rozšiřuje možnosti využití technologie komplexního digitálního dvojčete a softwaru na bázi umělé inteligence i na tomto rychle rostoucím komplementárním trhu. Americká firma provozuje špičkovou platformu s vysoce ziskovým portfoliem vědeckých aplikací a řízením multimodálních dat ve výzkumu a vývoji v oblasti přírodních věd. Její nabídka pomáhá zákazníkům urychlit zavádění inovací, podporuje spolupráci příští generace a poskytuje kontextualizovaná data pro multimodální vývoj léčiv s využitím umělé inteligence.
| Siemens AG
Siemens dominuje mezi evropskými společnostmi v počtu patentových přihlášek

Siemens dominuje mezi evropskými společnostmi v počtu patentových přihlášek

Společnost Siemens podala v roce 2024 k Evropskému patentovému úřadu (EPO) celkem 1 830 patentových přihlášek, a umístila se tak nejlépe ze všech evropských společností. Přední místa žebříčku žadatelů o patent obsadily společnosti Samsung, Huawei a LG. Mezi deseti nejlepšími žadateli má Německo hned několik zástupců – Siemens AG, BASF SE a Robert Bosch GmbH.
| Siemens AG
Společnost OPmobility zavede PLM řešení z platformy Siemens Xcelerator pro optimalizaci procesu návrhu

Společnost OPmobility zavede PLM řešení z platformy Siemens Xcelerator pro optimalizaci procesu návrhu

Společnost OPmobility zavede software Teamcenter® X v oblasti řízení životního cyklu výrobku (PLM). Součástí stále komplexnějšího produktového portfolia OPmobility je nově elektronika a software zaměřené na výrobu inteligentních exteriérových a komplexních světelných systémů, a dále systémy pro ukládání energie, jako jsou baterie a řešení pro vodíkovou elektromobilitu.
| Siemens AG
Řešení Siemens Electrification X zvýší efektivitu a bezpečnost dobíjecí infrastruktury Aral pulse

Řešení Siemens Electrification X zvýší efektivitu a bezpečnost dobíjecí infrastruktury Aral pulse

Společnosti Siemens Smart Infrastructure a Aral pulse podepsaly pětiletý kontrakt na zavedení řešení Electrification X z portfolia Siemens Xcelerator pro značku Aral v oblasti elektromobility. Díky tomuto řešení může Aral pulse zajistit centrální provoz, optimalizaci a zabezpečení dobíjecích stanic Aral pomocí rychlodobíjecí technologie pro elektrická vozidla.
| Siemens AG
Siemens a Guofu Hydrogen spolupracují na urychlení globální výroby zeleného vodíku

Siemens a Guofu Hydrogen spolupracují na urychlení globální výroby zeleného vodíku

Technologický koncern Siemens, čínský dodavatel integrovaných řešení pro vodíkovou energetiku Guofu Hydrogen a německý dodavatel vodíkových systémů a služeb RCT GH Hydrogen podepsaly memorandum o spolupráci na podporu dalšího rozvoje výroby vodíku. Toto partnerství představuje významný pokrok v globálním rozšiřování technologií zeleného vodíku. Zaměřuje se především na vývoj a výrobu elektrolyzérů a výrobu zeleného vodíku.
| Siemens AG
ORLEN Unipetrol Doprava dokončil nákup jedenácti lokomotiv Siemens Vectron MS

ORLEN Unipetrol Doprava dokončil nákup jedenácti lokomotiv Siemens Vectron MS

Společnost ORLEN Unipetrol Doprava, přední český železniční nákladní dopravce, zařadila do své flotily poslední, v pořadí již jedenáctou lokomotivu Siemens Vectron MS, čímž završila rozsáhlý program obnovy svého vozového parku, který začal v roce 2017. Cílem této modernizace bylo zvýšit efektivitu a udržitelnost železniční dopravy a posílit konkurenceschopnost společnosti na evropském trhu.
| Siemens AG
ÖBB objednávají dalších 30 jednotek Mireo od Siemens Mobility

ÖBB objednávají dalších 30 jednotek Mireo od Siemens Mobility

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) objednaly dalších 30 vozidel Mireo pro příměstskou a regionální dopravu od společnosti Siemens Mobility. Objednávka, která je součástí stávající rámcové smlouvy až na 540 vozidel, doplní 70 jednotek z předchozího roku a flotila vozidel Mireo u rakouského dopravce tímto dosáhne počtu už 100 jednotek. S postupným nasazením nových vozidel se počítá od roku 2029.
| Siemens AG