Ministerstvo dopravy··4 min

Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět nový úsek D7 z Kutrovic

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy pomáhá řídit a organizovat dopravu v České republice. Ministerstvo dopravy je takzvaný ústřední orgán státní správy ve věcech dopravy. Odpovídá za tvorbu státní politiky v této oblasti a v rozsahu své působnosti i za její uskutečňování. V čele ministerstva je ministr dopravy, který je zároveň členem vlády.

Tisková zpráva

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo stavět úsek dálnice D7 z Kutrovic do Panenského Týnce ve Středočeském kraji. Práce na 6,8 kilometru dlouhé stavbě vyjdou na 1,3 miliardy Kč bez DPH, potrvají dva a půl roku. Hlavním cílem je přestavět části silnice I/7 na dálnici se čtyřmi pruhy. Příští týden začne ŘSD stavět i poslední chybějící středočeský úsek D7 mezi Knovízí a Slaným.

Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět nový úsek D7 z Kutrovic

„Silnice I/7 je důležitou spojnicí Prahy s prů­myslovou aglomerací Lounska a Chomutovska, u Kutrovic po ní denně projede až 16 000 aut, z toho čtvrtina kamionů. Dostavbou dálnice D7 zlepšíme spojení na Německo a zkvalitníme dopravní obslužnost průmyslových zón. Míříme k tomu, aby celá D7, jež propojí Prahu s Chomutovem, byla hotová do pěti let. Urychlenou dostavbou této důležité dopravní tepny doháníme další z dluhů minulosti,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Nový dálniční úsek vznikne rozšířením silnice I/7, která bude fungovat jako levá část dálnice. Ve směru od Prahy naváže stavba na 3,3 kilometru dlouhou část D7 od Slaného do Kutrovic, kterou začalo ŘSD stavět v říjnu. Na hranicích Středočeského a Ústeckého kraje se pak nový úsek D7 napojí na obchvat Panenského Týnce, po němž se jezdí od roku 2021. Součástí stavby bude sedm mostů, z toho tři nové přímo na dálnici, dále mimoúrovňová křižovatka Hořešovice a dvě protihlukové stěny dohromady dlouhé téměř dva kilometry.

„Příští týden začneme stavět poslední chybějící středočeský úsek D7, a to 6,6 kilometru dlouhou část dálnice mezi Knovízí a Slaným. Tím plníme náš slib, že do konce letošního roku zahájíme realizaci všech středočeských úseků dálnice D7. Obchvat Slaného – stejně jako dnes zahajovanou stavbu – rozšíříme na čtyři pruhy a chceme ho dokončit také v roce 2027. Pak už bude v provozu všech zbývajících 17 kilometrů středočeské části dálnice. V roce 2026 máme v plánu na D7 v Ústeckém kraji začít rozšiřovat obchvat Postoloprt, už příští rok bychom chtěli získat stavební povolení,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Úsek z Kutrovic do Panenského Týnce už prozkoumali archeologové. Odkryli pravěké jámy, hroby kultury se šňůrovou keramikou, pohřebiště ze starší doby bronzové, hrob s bronzovou dýkou, jehlicemi i jantarovými korálky. Našly se i kostěné hřebeny s bronzovými nýty, v trase dálnice byly i germánská sídliště, keramika z doby římské, mohyly či raně středověké objekty.

Z dálnice D7 zbývá dostavět 24 kilometrů, v provozu je téměř 60 kilometrů. Dálnice D7 mezi Prahou a Chomutovem bude dlouhá 83 kilometrů. Cílem je, aby byla hotová do roku 2029. Její první úseky vznikly v 60. a 70. letech minulého století v návaznosti na stavbu Nového letiště v Ruzyni. Dálnice D7 je důležitá nejen jako tah pro mezinárodní dopravu, ale i jako spojení obyvatel středních a severních Čech s Prahou. Poblíž D7 jsou průmyslové zóny, kde pracují tisíce lidí.

D7 Kutrovice – Panenský Týnec

Hlavní trasa:

délka: 6764 m

počet stavebních objektů: 87

zhotovitel: MI Roads a.s., COLAS CZ, a.s., Doprastav, a.s. a Duna Aszfalt

cena stavby dle smlouvy: 1 319 404 038 Kč bez DPH

zahájení realizace: 12/2024

zprovoznění: 6/2027

délka stavby do zprovoznění: 29 měsíců

  • Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 324,1 kilometru nových staveb. Jedná se o 257,5 km dálnic a 66,6 km silnic I. třídy.
  • Ve výběrovém řízení se nachází dalších 104,5 km dálnic a silnic I. třídy.
  • Kompletní přehled všech připravovaných i realizovaných staveb naleznete v interaktivní mapě na webu www.rsd.cz.

Infoleták ke stavbě: Zde

Zdroj: md.gov.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

ŘSD opravuje 14kilometrový úsek dálnice D8, na týden zavře i dva tunely

ŘSD opravuje 14kilometrový úsek dálnice D8, na týden zavře i dva tunely

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo 2. července opravovat dálnici D8 v Ústeckém kraji mezi mimoúrovňovou křižovatkou (MÚK) Trmice až po tunel Libouchec. Jde o úsek dlouhý 14 kilometrů, oprava potrvá dva měsíce. ŘSD opraví oba jízdní pásy včetně přilehlých exitů. Provoz bude obousměrný. Sjezdové a výjezdové větve exitů 69 až 80 budou zavřené, jezdit se bude po vyznačených objízdných trasách. Od 2. července budou také na týden zavřené tunely Panenská a Libouchec na D8 před hranicí s Německem.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD opravuje 14kilometrový úsek dálnice D8, na týden zavře i dva tunely

ŘSD opravuje 14kilometrový úsek dálnice D8, na týden zavře i dva tunely

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo 2. července opravovat dálnici D8 v Ústeckém kraji mezi mimoúrovňovou křižovatkou (MÚK) Trmice až po tunel Libouchec. Jde o úsek dlouhý 14 kilometrů, oprava potrvá dva měsíce. ŘSD opraví oba jízdní pásy včetně přilehlých exitů. Provoz bude obousměrný. Sjezdové a výjezdové větve exitů 69 až 80 budou zavřené, jezdit se bude po vyznačených objízdných trasách. Od 2. července budou také na týden zavřené tunely Panenská a Libouchec na D8 před hranicí s Německem.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD opravuje 14kilometrový úsek dálnice D8, na týden zavře i dva tunely

ŘSD opravuje 14kilometrový úsek dálnice D8, na týden zavře i dva tunely

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo 2. července opravovat dálnici D8 v Ústeckém kraji mezi mimoúrovňovou křižovatkou (MÚK) Trmice až po tunel Libouchec. Jde o úsek dlouhý 14 kilometrů, oprava potrvá dva měsíce. ŘSD opraví oba jízdní pásy včetně přilehlých exitů. Provoz bude obousměrný. Sjezdové a výjezdové větve exitů 69 až 80 budou zavřené, jezdit se bude po vyznačených objízdných trasách. Od 2. července budou také na týden zavřené tunely Panenská a Libouchec na D8 před hranicí s Německem.
| Ministerstvo dopravy
Začala platit historicky nejrozsáhlejší novelizace silničních předpisů

Začala platit historicky nejrozsáhlejší novelizace silničních předpisů

Od 1. července 2025 začala platit rozsáhlá novelizace silničních předpisů. Jejím zavedením se snižuje byrokracie, zvyšuje bezpečnost a rozšiřuje digitalizace, v některých případech se snižuje nebo přímo odpadá nutnost chodit na úřady. Novela také narovnává konkurenční prostředí v oblasti nákladní dopravy, vytváří nové podnikatelské příležitosti, zefektivňuje veřejnou dopravu. Přinášíme přehled hlavních bodů a změn, kterých se novela dotýká.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD opravuje 14kilometrový úsek dálnice D8, na týden zavře i dva tunely

ŘSD opravuje 14kilometrový úsek dálnice D8, na týden zavře i dva tunely

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo 2. července opravovat dálnici D8 v Ústeckém kraji mezi mimoúrovňovou křižovatkou (MÚK) Trmice až po tunel Libouchec. Jde o úsek dlouhý 14 kilometrů, oprava potrvá dva měsíce. ŘSD opraví oba jízdní pásy včetně přilehlých exitů. Provoz bude obousměrný. Sjezdové a výjezdové větve exitů 69 až 80 budou zavřené, jezdit se bude po vyznačených objízdných trasách. Od 2. července budou také na týden zavřené tunely Panenská a Libouchec na D8 před hranicí s Německem.
| Ministerstvo dopravy
Začala platit historicky nejrozsáhlejší novelizace silničních předpisů

Začala platit historicky nejrozsáhlejší novelizace silničních předpisů

Od 1. července 2025 začala platit rozsáhlá novelizace silničních předpisů. Jejím zavedením se snižuje byrokracie, zvyšuje bezpečnost a rozšiřuje digitalizace, v některých případech se snižuje nebo přímo odpadá nutnost chodit na úřady. Novela také narovnává konkurenční prostředí v oblasti nákladní dopravy, vytváří nové podnikatelské příležitosti, zefektivňuje veřejnou dopravu. Přinášíme přehled hlavních bodů a změn, kterých se novela dotýká.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD opravuje 14kilometrový úsek dálnice D8, na týden zavře i dva tunely

ŘSD opravuje 14kilometrový úsek dálnice D8, na týden zavře i dva tunely

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo 2. července opravovat dálnici D8 v Ústeckém kraji mezi mimoúrovňovou křižovatkou (MÚK) Trmice až po tunel Libouchec. Jde o úsek dlouhý 14 kilometrů, oprava potrvá dva měsíce. ŘSD opraví oba jízdní pásy včetně přilehlých exitů. Provoz bude obousměrný. Sjezdové a výjezdové větve exitů 69 až 80 budou zavřené, jezdit se bude po vyznačených objízdných trasách. Od 2. července budou také na týden zavřené tunely Panenská a Libouchec na D8 před hranicí s Německem.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD opravuje 14kilometrový úsek dálnice D8, na týden zavře i dva tunely

ŘSD opravuje 14kilometrový úsek dálnice D8, na týden zavře i dva tunely

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo 2. července opravovat dálnici D8 v Ústeckém kraji mezi mimoúrovňovou křižovatkou (MÚK) Trmice až po tunel Libouchec. Jde o úsek dlouhý 14 kilometrů, oprava potrvá dva měsíce. ŘSD opraví oba jízdní pásy včetně přilehlých exitů. Provoz bude obousměrný. Sjezdové a výjezdové větve exitů 69 až 80 budou zavřené, jezdit se bude po vyznačených objízdných trasách. Od 2. července budou také na týden zavřené tunely Panenská a Libouchec na D8 před hranicí s Německem.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD opravuje 14kilometrový úsek dálnice D8, na týden zavře i dva tunely

ŘSD opravuje 14kilometrový úsek dálnice D8, na týden zavře i dva tunely

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo 2. července opravovat dálnici D8 v Ústeckém kraji mezi mimoúrovňovou křižovatkou (MÚK) Trmice až po tunel Libouchec. Jde o úsek dlouhý 14 kilometrů, oprava potrvá dva měsíce. ŘSD opraví oba jízdní pásy včetně přilehlých exitů. Provoz bude obousměrný. Sjezdové a výjezdové větve exitů 69 až 80 budou zavřené, jezdit se bude po vyznačených objízdných trasách. Od 2. července budou také na týden zavřené tunely Panenská a Libouchec na D8 před hranicí s Německem.
| Ministerstvo dopravy
Začala platit historicky nejrozsáhlejší novelizace silničních předpisů

Začala platit historicky nejrozsáhlejší novelizace silničních předpisů

Od 1. července 2025 začala platit rozsáhlá novelizace silničních předpisů. Jejím zavedením se snižuje byrokracie, zvyšuje bezpečnost a rozšiřuje digitalizace, v některých případech se snižuje nebo přímo odpadá nutnost chodit na úřady. Novela také narovnává konkurenční prostředí v oblasti nákladní dopravy, vytváří nové podnikatelské příležitosti, zefektivňuje veřejnou dopravu. Přinášíme přehled hlavních bodů a změn, kterých se novela dotýká.
| Ministerstvo dopravy