Ministerstvo dopravy··4 min

Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět další část jižního obchvatu Opavy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy pomáhá řídit a organizovat dopravu v České republice. Ministerstvo dopravy je takzvaný ústřední orgán státní správy ve věcech dopravy. Odpovídá za tvorbu státní politiky v této oblasti a v rozsahu své působnosti i za její uskutečňování. V čele ministerstva je ministr dopravy, který je zároveň členem vlády.

Tisková zpráva

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo stavět další část jižního obchvatu Opavy, 2,3 kilometru dlouhý úsek Hradecká – Olomoucká. Cena stavby je 381 milionů Kč bez DPH. Cílem přeložky silnice I/46 je vyvést tranzitní dopravu z centra města. Řidiči by po této části obchvatu měli jezdit koncem roku 2026. ŘSD plánuje, že celý silniční okruh Opavy dokončí v roce 2029.

Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět další část jižního obchvatu Opavy

„Lidé se většinou nejvíc zajímají o stavbu dálnic. Pro zlepšení života v mnoha obcích jsou ale často důležitější obchvaty měst. Aktuálně stavíme více než 67 kilometrů silnic I. třídy, což jsou z nemalé části právě obchvaty. Do uceleného okruhu obchvatů v Opavě, jejž zatím nemá žádné město v Česku, bude po dnešním zahájení scházet už jen jedna část, úsek Olomoucká – Bruntálská. Měl by se začít stavět v roce 2027 a dva roky poté se pak centru Opavy dopravně definitivně uleví. Středem města nyní projede denně zhruba 18 000 aut,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Obchvat bude přeložkou silnice I/46, která nyní nevhodně vede centrem Opavy. Nová silnice začne u kruhové křižovatky na Hradecké, vyhne se Oticím a bude pokračovat k nové kruhové křižovatce na Olomoucké ulici. Součástí stavby bude pět mostů. Významným objektem bude čtyřramenná okružní křižovatka o poloměru 25 metrů. Trasu obchvatu už prozkoumali archeologové. Objevili středověké sídliště – zahloubené chaty, zásobní jámy, pece či studny. Mezi nalezenými předměty jsou kopí, nože, motyky, podkovy, náušnice i dochovaná poutní lahev z přelomu 13. a 14. století.

„Obchvat vyvede tranzitní dopravu mimo zástavbu jihozápadní části města, a to mezi výpadovkami na Olomouc a na Hradec nad Moravicí. Uleví také Oticím, kam dosud auta z nedokončeného jižního obchvatu sjížděla. Opava se pravděpodobně stane prvním městem v ČR, které bude mít kompletní silniční okruh. To město je specifické, jak do něj prstencovitě vedou silnice I. třídy. Obchvat bude kapacitní propojení jednotlivých silnic I. třídy mimo zástavbu,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Z okruhu kolem Opavy chybí ještě západní část jižního obchvatu. Novostavbu silnice I/57 mezi ulicemi Olomoucká a Bruntálská dlouhou 3,5 kilometru chce ŘSD začít stavět v roce 2027 a zprovoznit v roce 2029.

Letos začne ŘSD stavět i další obchvaty. V Plzeňském kraji na silnici I/27 to budou obchvaty měst Plasy a Přeštice, ve východních Čechách obchvat Náchoda na silnici I/33. V první únorové dekádě se začal stavět dálniční obchvat Litomyšle jako součást nového úseku dálnice D35. Letos také ŘSD několik obchvatů zprovozní: Nové Paky a Vysokého Mýta na východě Čech, jihočeského Lišova nebo Přerova coby součást posledního chybějícího úseku dálnice D1.

I/46 Opava, jižní obchvat, Hradecká – Olomoucká

Hlavní trasa:

délka: 2 268 m

zhotovitel: STRABAG a.s.

počet stavebních objektů: 33

cena stavby dle smlouvy: 381 776 088 Kč bez DPH

zahájení realizace: 02/2025

zprovoznění: 11/2026

délka stavby do zprovoznění: 21 měsíců

  • Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 254,9 kilometru nových staveb. Jedná se o 187,3 km dálnic a 67,6 km silnic I. třídy.
  • Ve výběrovém řízení se nachází dalších 118,9 km dálnic a silnic I. třídy.
  • Kompletní přehled všech připravovaných i realizovaných staveb naleznete v interaktivní mapě na webu www.rsd.cz

Zdroj: md.gov.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět další část jižního obchvatu Opavy

Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět další část jižního obchvatu Opavy

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo stavět další část jižního obchvatu Opavy, 2,3 kilometru dlouhý úsek Hradecká – Olomoucká. Cena stavby je 381 milionů Kč bez DPH. Cílem přeložky silnice I/46 je vyvést tranzitní dopravu z centra města. Řidiči by po této části obchvatu měli jezdit koncem roku 2026. ŘSD plánuje, že celý silniční okruh Opavy dokončí v roce 2029.
| Ministerstvo dopravy
Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Premiér Petr Fiala, ministr dopravy Martin Kupka a europoslanec Ondřej Krutílek představili v pátek 21. února 2025 konkrétní kroky k záchraně evropského automobilového průmyslu. Česká republika spolu s Itálií, Rakouskem, Polskem a dalšími státy rozšiřuje tzv. Alianci na obranu konkurenceschopnosti, která prosazuje zásadně větší volnost v plnění emisních cílů, skutečnou technologickou neutralitu, zrušení zákazu spalovacích motorů po roce 2035 a řadu dalších kroků, které povedou k zachování dostupnosti evropských vozidel a pracovních míst v autoprůmyslu.
| Ministerstvo dopravy
Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Premiér Petr Fiala, ministr dopravy Martin Kupka a europoslanec Ondřej Krutílek představili v pátek 21. února 2025 konkrétní kroky k záchraně evropského automobilového průmyslu. Česká republika spolu s Itálií, Rakouskem, Polskem a dalšími státy rozšiřuje tzv. Alianci na obranu konkurenceschopnosti, která prosazuje zásadně větší volnost v plnění emisních cílů, skutečnou technologickou neutralitu, zrušení zákazu spalovacích motorů po roce 2035 a řadu dalších kroků, které povedou k zachování dostupnosti evropských vozidel a pracovních míst v autoprůmyslu.
| Ministerstvo dopravy
Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Premiér Petr Fiala, ministr dopravy Martin Kupka a europoslanec Ondřej Krutílek představili v pátek 21. února 2025 konkrétní kroky k záchraně evropského automobilového průmyslu. Česká republika spolu s Itálií, Rakouskem, Polskem a dalšími státy rozšiřuje tzv. Alianci na obranu konkurenceschopnosti, která prosazuje zásadně větší volnost v plnění emisních cílů, skutečnou technologickou neutralitu, zrušení zákazu spalovacích motorů po roce 2035 a řadu dalších kroků, které povedou k zachování dostupnosti evropských vozidel a pracovních míst v autoprůmyslu.
| Ministerstvo dopravy
Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Premiér Petr Fiala, ministr dopravy Martin Kupka a europoslanec Ondřej Krutílek představili v pátek 21. února 2025 konkrétní kroky k záchraně evropského automobilového průmyslu. Česká republika spolu s Itálií, Rakouskem, Polskem a dalšími státy rozšiřuje tzv. Alianci na obranu konkurenceschopnosti, která prosazuje zásadně větší volnost v plnění emisních cílů, skutečnou technologickou neutralitu, zrušení zákazu spalovacích motorů po roce 2035 a řadu dalších kroků, které povedou k zachování dostupnosti evropských vozidel a pracovních míst v autoprůmyslu.
| Ministerstvo dopravy
Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Premiér Petr Fiala, ministr dopravy Martin Kupka a europoslanec Ondřej Krutílek představili v pátek 21. února 2025 konkrétní kroky k záchraně evropského automobilového průmyslu. Česká republika spolu s Itálií, Rakouskem, Polskem a dalšími státy rozšiřuje tzv. Alianci na obranu konkurenceschopnosti, která prosazuje zásadně větší volnost v plnění emisních cílů, skutečnou technologickou neutralitu, zrušení zákazu spalovacích motorů po roce 2035 a řadu dalších kroků, které povedou k zachování dostupnosti evropských vozidel a pracovních míst v autoprůmyslu.
| Ministerstvo dopravy
Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Premiér Petr Fiala, ministr dopravy Martin Kupka a europoslanec Ondřej Krutílek představili v pátek 21. února 2025 konkrétní kroky k záchraně evropského automobilového průmyslu. Česká republika spolu s Itálií, Rakouskem, Polskem a dalšími státy rozšiřuje tzv. Alianci na obranu konkurenceschopnosti, která prosazuje zásadně větší volnost v plnění emisních cílů, skutečnou technologickou neutralitu, zrušení zákazu spalovacích motorů po roce 2035 a řadu dalších kroků, které povedou k zachování dostupnosti evropských vozidel a pracovních míst v autoprůmyslu.
| Ministerstvo dopravy
Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Premiér Petr Fiala, ministr dopravy Martin Kupka a europoslanec Ondřej Krutílek představili v pátek 21. února 2025 konkrétní kroky k záchraně evropského automobilového průmyslu. Česká republika spolu s Itálií, Rakouskem, Polskem a dalšími státy rozšiřuje tzv. Alianci na obranu konkurenceschopnosti, která prosazuje zásadně větší volnost v plnění emisních cílů, skutečnou technologickou neutralitu, zrušení zákazu spalovacích motorů po roce 2035 a řadu dalších kroků, které povedou k zachování dostupnosti evropských vozidel a pracovních míst v autoprůmyslu.
| Ministerstvo dopravy
Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Premiér Petr Fiala, ministr dopravy Martin Kupka a europoslanec Ondřej Krutílek představili v pátek 21. února 2025 konkrétní kroky k záchraně evropského automobilového průmyslu. Česká republika spolu s Itálií, Rakouskem, Polskem a dalšími státy rozšiřuje tzv. Alianci na obranu konkurenceschopnosti, která prosazuje zásadně větší volnost v plnění emisních cílů, skutečnou technologickou neutralitu, zrušení zákazu spalovacích motorů po roce 2035 a řadu dalších kroků, které povedou k zachování dostupnosti evropských vozidel a pracovních míst v autoprůmyslu.
| Ministerstvo dopravy
Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Premiér Petr Fiala, ministr dopravy Martin Kupka a europoslanec Ondřej Krutílek představili v pátek 21. února 2025 konkrétní kroky k záchraně evropského automobilového průmyslu. Česká republika spolu s Itálií, Rakouskem, Polskem a dalšími státy rozšiřuje tzv. Alianci na obranu konkurenceschopnosti, která prosazuje zásadně větší volnost v plnění emisních cílů, skutečnou technologickou neutralitu, zrušení zákazu spalovacích motorů po roce 2035 a řadu dalších kroků, které povedou k zachování dostupnosti evropských vozidel a pracovních míst v autoprůmyslu.
| Ministerstvo dopravy