Ministerstvo dopravy··4 min

Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět D7 z Knovíze do Slaného

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy pomáhá řídit a organizovat dopravu v České republice. Ministerstvo dopravy je takzvaný ústřední orgán státní správy ve věcech dopravy. Odpovídá za tvorbu státní politiky v této oblasti a v rozsahu své působnosti i za její uskutečňování. V čele ministerstva je ministr dopravy, který je zároveň členem vlády.

Tisková zpráva

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo stavět úsek dálnice D7 z Knovíze do Slaného ve Středočeském kraji. Cena prací na 6,6 kilometru dlouhé stavbě je podle smlouvy 1,5 miliardy Kč bez DPH, potrvají dva a půl roku. Cílem je přestavět silnici I/7 na dálnici se čtyřmi pruhy. Nový úsek naváže na hotových 17 kilometrů D7 z Prahy do Slaného. ŘSD teď staví všechny tři chybějící úseky středočeské části D7.

Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět D7 z Knovíze do Slaného

„Dnešním dnem jsme splnili náš slib, že do konce roku začneme stavět všechny středočeské úseky dálnice D7. Míříme k tomu, že celá dálnice D7 mezi Prahou a Louny bude hotová v roce 2027. Dálnice D7 je důležitou spojnicí Prahy s průmyslovou aglomerací kolem Loun a Chomutova, její dostavbou zlepšíme také spojení na Německo,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Nový dálniční úsek vznikne zčásti rozšířením silnice I/7, která bude fungovat jako pravá polovina dálnice. Levá polovina bude novostavba, tu chce ŘSD zprovoznit už v létě 2026. Součástí stavby budou čtyři mosty přímo na dálnici, z nichž nejdelší (264 metrů) překlene údolí Šternberského potoka. Další tři mosty ŘSD opraví. Stavba zahrne i dvě mimoúrovňové křižovatky a šest protihlukových stěn dlouhých dohromady 3,2 kilometru. ŘSD také rozšíří odpočívku vpravo u Netovic: počet míst pro osobní auta se zdvojnásobí na 42, u nákladních aut vzroste ze šesti na 22 míst. Nově tam bude moci parkovat i pět autobusů a sedm karavanů. Až bude tento úsek D7 hotový, rozšíří ŘSD i odpočívku Netovice vlevo.

„Na dnes zahájeném úseku vybudujeme i přeložky několika silnic II. a III. třídy. Kvůli stavbě dálnice bude nutné zbourat zahradní domek, který stojí v místě pilířů jednoho nového mostu, a také halu stavebnin. V říjnu jsme začali stavět úsek D7 mezi Slaným a Kutrovicemi, před několika dny pak část z Kutrovic do Panenského Týnce. Předpokládáme, že v roce 2027 už bude v provozu všech zbývajících 17 kilometrů středočeské části dálnice,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Úsek prozkoumali také archeologové. Našli pohřební sídliště ze starší doby bronzové, broušené sekery i keramiku. Objevili i hrob z doby laténské nebo středověké náušnice. K zajímavostem patří, že u Netovic vede trasa poddolovaným územím Studeněves, mezi obcemi Kvíc a Kutrovicemi pak ložiskem černého uhlí Slaný. Při geotechnickém průzkumu ŘSD lokalizovalo historickou hornickou činnost jako uhelné sloje a chodby, bylo proto potřeba zpevnit podloží budoucí dálnice.

Z dálnice D7 zbývá dostavět 24 kilometrů, v provozu je téměř 60 kilometrů. Dálnice D7 mezi Prahou a Chomutovem bude dlouhá 83 kilometrů. Cílem je, aby byla hotová do roku 2029. Její první úseky vznikly v 60. a 70. letech minulého století v návaznosti na stavbu Nového letiště v Ruzyni. Dálnice D7 je důležitá nejen jako tah pro mezinárodní dopravu, ale i jako spojení obyvatel středních a severních Čech s Prahou. Poblíž D7 jsou průmyslové zóny, kde pracují tisíce lidí.

D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný - západ

Hlavní trasa:

délka: 6620 m

počet stavebních objektů: 115

zhotovitel: SWIETELSKY stavební s.r.o. a HERKUL a.s.

cena stavby dle smlouvy: 1 535 955 519 Kč bez DPH

zahájení realizace: 12/2024

zprovoznění: 6/2027, levý jízdní pás 6/2026

délka stavby do zprovoznění: 29 měsíců

  • Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 330,7 kilometru nových staveb. Jedná se o 264,1 km dálnic a 66,6 km silnic I. třídy.
  • Ve výběrovém řízení se nachází dalších 97,9 km dálnic a silnic I. třídy.
  • Kompletní přehled všech připravovaných i realizovaných staveb naleznete v interaktivní mapě na webu www.rsd.cz.

Zdroj: md.gov.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Premiér Petr Fiala, ministr dopravy Martin Kupka a europoslanec Ondřej Krutílek představili v pátek 21. února 2025 konkrétní kroky k záchraně evropského automobilového průmyslu. Česká republika spolu s Itálií, Rakouskem, Polskem a dalšími státy rozšiřuje tzv. Alianci na obranu konkurenceschopnosti, která prosazuje zásadně větší volnost v plnění emisních cílů, skutečnou technologickou neutralitu, zrušení zákazu spalovacích motorů po roce 2035 a řadu dalších kroků, které povedou k zachování dostupnosti evropských vozidel a pracovních míst v autoprůmyslu.
| Ministerstvo dopravy
Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Premiér Petr Fiala, ministr dopravy Martin Kupka a europoslanec Ondřej Krutílek představili v pátek 21. února 2025 konkrétní kroky k záchraně evropského automobilového průmyslu. Česká republika spolu s Itálií, Rakouskem, Polskem a dalšími státy rozšiřuje tzv. Alianci na obranu konkurenceschopnosti, která prosazuje zásadně větší volnost v plnění emisních cílů, skutečnou technologickou neutralitu, zrušení zákazu spalovacích motorů po roce 2035 a řadu dalších kroků, které povedou k zachování dostupnosti evropských vozidel a pracovních míst v autoprůmyslu.
| Ministerstvo dopravy
Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Autoprůmysl ohrožen: Musíme zachovat dostupnost evropských aut i pracovních míst v automobilkách

Premiér Petr Fiala, ministr dopravy Martin Kupka a europoslanec Ondřej Krutílek představili v pátek 21. února 2025 konkrétní kroky k záchraně evropského automobilového průmyslu. Česká republika spolu s Itálií, Rakouskem, Polskem a dalšími státy rozšiřuje tzv. Alianci na obranu konkurenceschopnosti, která prosazuje zásadně větší volnost v plnění emisních cílů, skutečnou technologickou neutralitu, zrušení zákazu spalovacích motorů po roce 2035 a řadu dalších kroků, které povedou k zachování dostupnosti evropských vozidel a pracovních míst v autoprůmyslu.
| Ministerstvo dopravy
Letecká dohoda a dokončení klíčových projektů v Senegalu

Letecká dohoda a dokončení klíčových projektů v Senegalu

Podpisem mezinárodní letecké dohody vyvrcholila návštěva ministra dopravy Martina Kupky v Senegalu. Podařilo se tak aktualizovat původní dohodu z roku 1962. Ta již neodpovídala současnému vývoji v oblasti letecké dopravy. Nová dohoda zároveň umožní rozšíření přístupu leteckých dopravců na přepravní trh a může posílit turistický ruch v obou zemích.
| Ministerstvo dopravy
Letecká dohoda a dokončení klíčových projektů v Senegalu

Letecká dohoda a dokončení klíčových projektů v Senegalu

Podpisem mezinárodní letecké dohody vyvrcholila návštěva ministra dopravy Martina Kupky v Senegalu. Podařilo se tak aktualizovat původní dohodu z roku 1962. Ta již neodpovídala současnému vývoji v oblasti letecké dopravy. Nová dohoda zároveň umožní rozšíření přístupu leteckých dopravců na přepravní trh a může posílit turistický ruch v obou zemích.
| Ministerstvo dopravy
Letecká dohoda a dokončení klíčových projektů v Senegalu

Letecká dohoda a dokončení klíčových projektů v Senegalu

Podpisem mezinárodní letecké dohody vyvrcholila návštěva ministra dopravy Martina Kupky v Senegalu. Podařilo se tak aktualizovat původní dohodu z roku 1962. Ta již neodpovídala současnému vývoji v oblasti letecké dopravy. Nová dohoda zároveň umožní rozšíření přístupu leteckých dopravců na přepravní trh a může posílit turistický ruch v obou zemích.
| Ministerstvo dopravy
Letecká dohoda a dokončení klíčových projektů v Senegalu

Letecká dohoda a dokončení klíčových projektů v Senegalu

Podpisem mezinárodní letecké dohody vyvrcholila návštěva ministra dopravy Martina Kupky v Senegalu. Podařilo se tak aktualizovat původní dohodu z roku 1962. Ta již neodpovídala současnému vývoji v oblasti letecké dopravy. Nová dohoda zároveň umožní rozšíření přístupu leteckých dopravců na přepravní trh a může posílit turistický ruch v obou zemích.
| Ministerstvo dopravy
Letecká dohoda a dokončení klíčových projektů v Senegalu

Letecká dohoda a dokončení klíčových projektů v Senegalu

Podpisem mezinárodní letecké dohody vyvrcholila návštěva ministra dopravy Martina Kupky v Senegalu. Podařilo se tak aktualizovat původní dohodu z roku 1962. Ta již neodpovídala současnému vývoji v oblasti letecké dopravy. Nová dohoda zároveň umožní rozšíření přístupu leteckých dopravců na přepravní trh a může posílit turistický ruch v obou zemích.
| Ministerstvo dopravy
Letecká dohoda a dokončení klíčových projektů v Senegalu

Letecká dohoda a dokončení klíčových projektů v Senegalu

Podpisem mezinárodní letecké dohody vyvrcholila návštěva ministra dopravy Martina Kupky v Senegalu. Podařilo se tak aktualizovat původní dohodu z roku 1962. Ta již neodpovídala současnému vývoji v oblasti letecké dopravy. Nová dohoda zároveň umožní rozšíření přístupu leteckých dopravců na přepravní trh a může posílit turistický ruch v obou zemích.
| Ministerstvo dopravy
Zahajujeme soutěžní dialog na koncesionáře pro dostavbu a provoz části D35 metodou PPP

Zahajujeme soutěžní dialog na koncesionáře pro dostavbu a provoz části D35 metodou PPP

Nejrozestavěnější rychlé silniční spojení v ČR, dálnice D35, která je důležitým alternativním propojením Čech s Moravou, bude mít po úspěšném dokončení veřejné zakázky svého koncesionáře zajišťujícího mj. výstavbu a provoz 2 úseků dálnice metodou PPP. Po skončení kvalifikační fáze Ministerstvo dopravy zahájilo jednání se 4 kvalifikovanými konsorcii firem s mezinárodní účastí v rámci tzv. soutěžního dialogu.
| Ministerstvo dopravy