BMW··3 min

Připraveno pro sériovou výrobu: BMW Group dosáhla průlomu v oblasti využití kompozitů z přírodních vláken.

BMW

BMW

BMW (zkratka pro zvuk Bayerische Motoren Werke AG) je německý výrobce automobilů, motocyklů a pohonných jednotek. Hlavní sídlo společnosti je v Mnichově. BMW je mateřskou společností firem Mini a Rolls-Royce a v nedávné minulosti i bývalé skupiny Rover. V roce 2005 zaměstnával koncern přes 105 000 lidí. Modro-bílý vzor znaku firmy je stylizací roztočené vrtule v barvách bavorské vlajky a znamená symbol výroby leteckých motorů.

Tisková zpráva

Mnichov. Po úspěšném využití obnovitelných surovin v závodních automobilech bude BMW Group nyní využívat kompozity z přírodních vláken také pro své sériově vyráběné modely. BMW Group po několika letech vývoje a výzkumu připravila kompozity z přírodních vláken pro sériovou produkci. Kompozity z obnovitelných surovin splňují dokonce i přísné homologační požadavky kladené na konstrukci v oblasti střechy vozidel.

Lehké komponenty na bázi lnu byly vyvinuty ve spolupráci se švýcarskou společností Bcomp, která se již několik let zabývá čistými technologiemi. Partnerství se společností Bcomp podporuje cíl BMW Group ve svých budoucích vozech dále snižovat emise CO₂e. Mnichovský výrobce automobilů drží ve společnosti Bcomp podíl prostřednictvím své investiční divize BMW i Ventures.

Lehká konstrukce je již dlouho klíčovou oblastí vývoje BMW Group. Používání přírodních vláken s nižší uhlíkovou stopou v kompozitních materiálech je stále důležitější. Materiálové testy prokázaly, že tato vlákna jsou velmi vhodná zejména pro viditelné exteriérové a interiérové komponenty.

Jeden z příkladů: nahrazení kompozitů z uhlíkových vláken kompozity z přírodních vláken ve střeše vozů nové generace BMW Group vede ke snížení emisí CO₂e o přibližně 40 % ve výrobě a k dalším úsporám na konci životnosti.

Inovativní výztužné díly z kompozitů z přírodních vláken byly poprvé použity společností BMW M Motorsport ve Formuli E v sezóně 2019. Od té doby se tyto komponenty úspěšně používají také v modelech BMW M4 DTM a M4 GT4, kde nahrazují díly z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP). Od roku 2022 je společnost Bcomp oficiálním partnerem BMW M Motorsport pro model BMW M4 GT4.

Nové lehké materiály brzy projdou nekompromisní zatěžkávací zkouškou, protože budou instalovány do BMW M4 GT4 pro 24hodinový závod na Nürburgringu. Znalosti a zkušenosti získané s tímto novým materiálem budou využity při vývoji budoucích vozů BMW M a dílů BMW M Performance. Franciscus van Meel, generální ředitel BMW M GmbH, uvedl: „Kompozity z přírodních vláken jsou důležitým prvkem inovativních řešení pro snížení hmotnosti v motoristickém sportu, protože umožňují snížit emise CO₂e ve výrobním procesu. Přírodní vlákna jsou inovací, která dokonale ilustruje slogan BMW M ‚Born on the racetrack. Made for the streets‘ (Zrozeno na závodní trati. Navrženo pro silnice). Proto jsme velmi rádi, že můžeme potvrdit připravenost těchto materiálů pro sériovou výrobu, což je průlom, jehož jsme dosáhli se společností Bcomp, která je oficiálním partnerem BMW M Motorsport. Nyní se těšíme na použití těchto materiálů v budoucích modelech BMW M určených pro běžné silnice.“

Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Další články

Další články od BMW

Z starého nové: recyklace jako další krok k větší cirkularitě pro 3D tisk BMW Group.

Z starého nové: recyklace jako další krok k větší cirkularitě pro 3D tisk BMW Group.

Mnichov. BMW Group používá plastový drát (filament) a granulát z odpadního prášku z 3D tisku a použitých dílů k výrobě nových komponentů pomocí technologie 3D tisku. Odpadní prášek vznikající při výrobě tisíců komponentů ročně, který byl dosud likvidován, se nyní spolu s rozdrcenými použitými díly zpracovává na nový filament. Filament se navíjí na cívky jako drát, který lze poté použít k tisku nových produktů, jako jsou pomocná výrobní zařízení a nástroje. Filament se používá v Kampusu pro aditivní výrobní metody v Oberschleißheimu a také na různých místech v rámci globální výrobní sítě BMW Group. Kromě recyklovaného filamentu pro proces Fused Filament Fabrication (FFF) poskytuje kampus také recyklovaný granulát pro použití v technologii Fused Granulate Fabrication (FGF), což umožňuje výrobu velkých objektů.
| BMW
Z starého nové: recyklace jako další krok k větší cirkularitě pro 3D tisk BMW Group.

Z starého nové: recyklace jako další krok k větší cirkularitě pro 3D tisk BMW Group.

Mnichov. BMW Group používá plastový drát (filament) a granulát z odpadního prášku z 3D tisku a použitých dílů k výrobě nových komponentů pomocí technologie 3D tisku. Odpadní prášek vznikající při výrobě tisíců komponentů ročně, který byl dosud likvidován, se nyní spolu s rozdrcenými použitými díly zpracovává na nový filament. Filament se navíjí na cívky jako drát, který lze poté použít k tisku nových produktů, jako jsou pomocná výrobní zařízení a nástroje. Filament se používá v Kampusu pro aditivní výrobní metody v Oberschleißheimu a také na různých místech v rámci globální výrobní sítě BMW Group. Kromě recyklovaného filamentu pro proces Fused Filament Fabrication (FFF) poskytuje kampus také recyklovaný granulát pro použití v technologii Fused Granulate Fabrication (FGF), což umožňuje výrobu velkých objektů.
| BMW
Z starého nové: recyklace jako další krok k větší cirkularitě pro 3D tisk BMW Group.

Z starého nové: recyklace jako další krok k větší cirkularitě pro 3D tisk BMW Group.

Mnichov. BMW Group používá plastový drát (filament) a granulát z odpadního prášku z 3D tisku a použitých dílů k výrobě nových komponentů pomocí technologie 3D tisku. Odpadní prášek vznikající při výrobě tisíců komponentů ročně, který byl dosud likvidován, se nyní spolu s rozdrcenými použitými díly zpracovává na nový filament. Filament se navíjí na cívky jako drát, který lze poté použít k tisku nových produktů, jako jsou pomocná výrobní zařízení a nástroje. Filament se používá v Kampusu pro aditivní výrobní metody v Oberschleißheimu a také na různých místech v rámci globální výrobní sítě BMW Group. Kromě recyklovaného filamentu pro proces Fused Filament Fabrication (FFF) poskytuje kampus také recyklovaný granulát pro použití v technologii Fused Granulate Fabrication (FGF), což umožňuje výrobu velkých objektů.
| BMW
Z starého nové: recyklace jako další krok k větší cirkularitě pro 3D tisk BMW Group.

Z starého nové: recyklace jako další krok k větší cirkularitě pro 3D tisk BMW Group.

Mnichov. BMW Group používá plastový drát (filament) a granulát z odpadního prášku z 3D tisku a použitých dílů k výrobě nových komponentů pomocí technologie 3D tisku. Odpadní prášek vznikající při výrobě tisíců komponentů ročně, který byl dosud likvidován, se nyní spolu s rozdrcenými použitými díly zpracovává na nový filament. Filament se navíjí na cívky jako drát, který lze poté použít k tisku nových produktů, jako jsou pomocná výrobní zařízení a nástroje. Filament se používá v Kampusu pro aditivní výrobní metody v Oberschleißheimu a také na různých místech v rámci globální výrobní sítě BMW Group. Kromě recyklovaného filamentu pro proces Fused Filament Fabrication (FFF) poskytuje kampus také recyklovaný granulát pro použití v technologii Fused Granulate Fabrication (FGF), což umožňuje výrobu velkých objektů.
| BMW
Z starého nové: recyklace jako další krok k větší cirkularitě pro 3D tisk BMW Group.

Z starého nové: recyklace jako další krok k větší cirkularitě pro 3D tisk BMW Group.

Mnichov. BMW Group používá plastový drát (filament) a granulát z odpadního prášku z 3D tisku a použitých dílů k výrobě nových komponentů pomocí technologie 3D tisku. Odpadní prášek vznikající při výrobě tisíců komponentů ročně, který byl dosud likvidován, se nyní spolu s rozdrcenými použitými díly zpracovává na nový filament. Filament se navíjí na cívky jako drát, který lze poté použít k tisku nových produktů, jako jsou pomocná výrobní zařízení a nástroje. Filament se používá v Kampusu pro aditivní výrobní metody v Oberschleißheimu a také na různých místech v rámci globální výrobní sítě BMW Group. Kromě recyklovaného filamentu pro proces Fused Filament Fabrication (FFF) poskytuje kampus také recyklovaný granulát pro použití v technologii Fused Granulate Fabrication (FGF), což umožňuje výrobu velkých objektů.
| BMW
Z starého nové: recyklace jako další krok k větší cirkularitě pro 3D tisk BMW Group.

Z starého nové: recyklace jako další krok k větší cirkularitě pro 3D tisk BMW Group.

Mnichov. BMW Group používá plastový drát (filament) a granulát z odpadního prášku z 3D tisku a použitých dílů k výrobě nových komponentů pomocí technologie 3D tisku. Odpadní prášek vznikající při výrobě tisíců komponentů ročně, který byl dosud likvidován, se nyní spolu s rozdrcenými použitými díly zpracovává na nový filament. Filament se navíjí na cívky jako drát, který lze poté použít k tisku nových produktů, jako jsou pomocná výrobní zařízení a nástroje. Filament se používá v Kampusu pro aditivní výrobní metody v Oberschleißheimu a také na různých místech v rámci globální výrobní sítě BMW Group. Kromě recyklovaného filamentu pro proces Fused Filament Fabrication (FFF) poskytuje kampus také recyklovaný granulát pro použití v technologii Fused Granulate Fabrication (FGF), což umožňuje výrobu velkých objektů.
| BMW
Z starého nové: recyklace jako další krok k větší cirkularitě pro 3D tisk BMW Group.

Z starého nové: recyklace jako další krok k větší cirkularitě pro 3D tisk BMW Group.

Mnichov. BMW Group používá plastový drát (filament) a granulát z odpadního prášku z 3D tisku a použitých dílů k výrobě nových komponentů pomocí technologie 3D tisku. Odpadní prášek vznikající při výrobě tisíců komponentů ročně, který byl dosud likvidován, se nyní spolu s rozdrcenými použitými díly zpracovává na nový filament. Filament se navíjí na cívky jako drát, který lze poté použít k tisku nových produktů, jako jsou pomocná výrobní zařízení a nástroje. Filament se používá v Kampusu pro aditivní výrobní metody v Oberschleißheimu a také na různých místech v rámci globální výrobní sítě BMW Group. Kromě recyklovaného filamentu pro proces Fused Filament Fabrication (FFF) poskytuje kampus také recyklovaný granulát pro použití v technologii Fused Granulate Fabrication (FGF), což umožňuje výrobu velkých objektů.
| BMW
Z starého nové: recyklace jako další krok k větší cirkularitě pro 3D tisk BMW Group.

Z starého nové: recyklace jako další krok k větší cirkularitě pro 3D tisk BMW Group.

Mnichov. BMW Group používá plastový drát (filament) a granulát z odpadního prášku z 3D tisku a použitých dílů k výrobě nových komponentů pomocí technologie 3D tisku. Odpadní prášek vznikající při výrobě tisíců komponentů ročně, který byl dosud likvidován, se nyní spolu s rozdrcenými použitými díly zpracovává na nový filament. Filament se navíjí na cívky jako drát, který lze poté použít k tisku nových produktů, jako jsou pomocná výrobní zařízení a nástroje. Filament se používá v Kampusu pro aditivní výrobní metody v Oberschleißheimu a také na různých místech v rámci globální výrobní sítě BMW Group. Kromě recyklovaného filamentu pro proces Fused Filament Fabrication (FFF) poskytuje kampus také recyklovaný granulát pro použití v technologii Fused Granulate Fabrication (FGF), což umožňuje výrobu velkých objektů.
| BMW
BMW Premium selection & MINI Next, značkové programy prodeje certifikovaných ojetých vozů, slaví úspěchy.

BMW Premium selection & MINI Next, značkové programy prodeje certifikovaných ojetých vozů, slaví úspěchy.

Praha. Programy certifikovaných ojetých vozů BMW Premium selection & MINI Next slaví značné úspěchy a ve své nabídce trvale udržují více než jeden tisíc vozů. Již tradičně bývá v rámci prémiových ojetých vozů největší zájem o BMW X5, BMW X3, BMW X1, BMW řady 5 a BMW řady 3. Samozřejmostí je pestrá nabídka zahrnující vozy prakticky všech segmentů. Ostatně nejdražším prodaným ojetým vozem z programu BMW Premium selection bylo BMW 750Li xDrive za cenu 4 700 000 Kč, naopak nejlevnějším BMW 118i za 249 000 Kč. Přibližně 40 % vozů prodaných v rámci programů certifikovaných vozů BMW a MINI jsou do stáří jednoho roku.
| BMW
BMW Premium selection & MINI Next, značkové programy prodeje certifikovaných ojetých vozů, slaví úspěchy.

BMW Premium selection & MINI Next, značkové programy prodeje certifikovaných ojetých vozů, slaví úspěchy.

Praha. Programy certifikovaných ojetých vozů BMW Premium selection & MINI Next slaví značné úspěchy a ve své nabídce trvale udržují více než jeden tisíc vozů. Již tradičně bývá v rámci prémiových ojetých vozů největší zájem o BMW X5, BMW X3, BMW X1, BMW řady 5 a BMW řady 3. Samozřejmostí je pestrá nabídka zahrnující vozy prakticky všech segmentů. Ostatně nejdražším prodaným ojetým vozem z programu BMW Premium selection bylo BMW 750Li xDrive za cenu 4 700 000 Kč, naopak nejlevnějším BMW 118i za 249 000 Kč. Přibližně 40 % vozů prodaných v rámci programů certifikovaných vozů BMW a MINI jsou do stáří jednoho roku.
| BMW