Siemens AG··4 min

ORLEN Unipetrol Doprava zařadil do své flotily osmou lokomotivu Siemens Vectron

Siemens AG

Siemens AG

Siemens AG (NYSE: SI) je konglomerátní společnost, která patří mezi největší výrobce elektroniky na světě. Její mezinárodní vedení sídlí v Berlíně a Mnichově. Akcie Siemens AG se obchodují na Frankfurtské burze a od 12. března 2001 také na Newyorské burze.

Tisková zpráva

Společnost ORLEN Unipetrol Doprava, přední český nákladní železniční dopravce, patřící do rafinérské a petrochemické skupiny ORLEN Unipetrol, pokračuje v modernizaci své flotily. K sedmi stávajícím lokomotivám Siemens Vectron MS řady 383 přibydou do konce roku 2025 čtyři další. První z nich, celkově v pořadí osmou, převzal ORLEN Unipetrol od společnosti Siemens do užívání v těchto dnech. Pořízení dalších modulárních elektrických lokomotiv je součástí dlouhodobého modernizačního plánu zaměřeného na zvýšení efektivity a udržitelnosti přepravních služeb. ORLEN Unipetrol Doprava tím aktivně přispívá ke snižování emisí CO2 a naplňování cílů skupiny ORLEN Unipetrol, která se zavázala snížit emise uhlíku o 25 % do roku 2030 a dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050.

Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility Česká republika, komentuje pořízení dalších čtyř lokomotiv Vectron společností ORLEN Unipetrol Doprava slovy:"Jsme rádi, že je společnost ORLEN Unipetrol Doprava s lokomotivami Vectron spokojena a důvěřuje jim. První lokomotivu Vectron MS jsme zákazníkovi předali už v roce 2017, nyní se do flotily zařadila v pořadí osmá. Lokomotivy Vectron vynikají vysokou spolehlivostí a produktivitou, schopností vozit těžké nákladní vlaky a dosahovat velkých denních proběhů a přepravních výkonů. Jsou to interoperabilní vozidla vhodná pro provoz v tuzemsku i v zahraničí. Díky jejich technické kompatibilitě s různými typy elektrického napájení i zabezpečením železnic, včetně ETCS, i díky provozní podpoře v podobě celoevropské servisní sítě, jsou univerzálně použitelná. Schopnost jízdy pod dohledem jednotného evropského vlakového zabezpečovače ETCS je důležitá i v České republice, protože od ledna 2025 je vybavení lokomotiv touto technikou podmínkou jejich přístupu na řadu důležitých koridorových tratí."

Od zahájení modernizace v roce 2017 investovala společnost ORLEN Unipetrol Doprava stovky milionů korun, což výrazně posiluje její postavení na trhu železniční nákladní dopravy v České republice.„Naší dlouhodobou strategií v oblasti udržitelnosti je dosažení emisní neutrality do roku 2050, přičemž do roku 2030 plánujeme snížit emise o 25 %. Kromě dekarbonizace výrobních procesů hraje klíčovou roli i modernizace vozového parku,“uvedlMariusz Wnuk, generální ředitel a předseda představenstva skupiny ORLEN Unipetrol.„Pořízením dalších čtyř lokomotiv nejen podpoříme naplnění environmentálních cílů, ale i zvýšíme naši konkurenceschopnost v oblasti železniční dopravy,“dodal.

Dalšími lokomotivami Siemens Vectron MS, s výkonem 6 400 kW a běžnou provozní rychlostí 100 km/h, posílí ORLEN Unipetrol Doprava přepravní kapacity zejména na mezinárodních trasách mezi Českou republikou, Polskem, Německem, Slovenskem, Rakouskem a Maďarskem.„Zvýšení efektivity a udržitelnosti přepravních operací na těchto klíčových trasách je zásadní pro plnění našich obchodních i environmentálních cílů. Lokomotivy jsou vybaveny moderními technologiemi, jako je evropský vlakový zabezpečovací systém ETCS, GSM-R a dálková diagnostika, které přispívají k vyšší bezpečnosti a spolehlivosti našich služeb,“upřesnilJaroslav Dvořák, jednatel společnosti ORLEN Unipetrol Dopravaa doplnil:„Jedním z důležitých bezpečnostních aspektů těchto lokomotiv je také pasivní bezpečnost, která zajišťuje strojvedoucímu prostor pro přežití v případě mimořádných událostí.“

Foto: ORLEN Unipetrol Doprava

Zdroj: www.siemenspress.cz

Další články

Další články od Siemens AG

Siemens Xcelerator: Drivetrain Analyzer Cloud ušetří až 20 % energie díky optimalizaci pohonů

Siemens Xcelerator: Drivetrain Analyzer Cloud ušetří až 20 % energie díky optimalizaci pohonů

Průmyslové podniky dnes čelí rostoucímu tlaku na zvyšování energetické účinnosti provozů a snižování uhlíkové stopy. Hnací soustavy, jejichž součástí jsou pohony o proměnlivých rychlostech, motory, čerpadla a další komponenty, spotřebují velké množství energie. Drivetrain Analyzer Cloud je účinné řešení z portfolia Siemens Xcelerator, které podnikům pomáhá výrazně snížit spotřebu energie pohonových systémů díky údržbě zaměřené na úspory energie.
| Siemens AG
Siemens a Audi posouvají díky využití umělé inteligence automatizaci výrobního provozu na novou úroveň

Siemens a Audi posouvají díky využití umělé inteligence automatizaci výrobního provozu na novou úroveň

Společnosti Siemens a Audi přinášejí díky využití softwarem definované automatizace a umělé inteligence (AI) revoluci do oblasti výrobních procesů. Jejich dlouhodobé partnerství urychluje zavádění inovací v automobilovém průmyslu, které jsou založeny na integraci virtuálních a hardwarových řídicích systémů, pokročilých bezpečnostních funkcích a zefektivňování výrobních procesů.
| Siemens AG
Ceny Wernera von Siemense uděleny nejlepším studentům, mladým vědcům a pedagogům

Ceny Wernera von Siemense uděleny nejlepším studentům, mladým vědcům a pedagogům

Český Siemens udělil Ceny Wernera von Siemense za rok 2024 nejlepším studentům, mladým vědcům a pedagogům. Vítězné práce z oblastí technických a přírodovědných oborů vybraly odborné poroty v těchto kategoriích: Nejlepší výsledek základního výzkumu, Nejlepší diplomová práce, Nejlepší disertační práce a Nejlepší pedagogický pracovník. V kategorii diplomových a disertačních prací spolu se studenty získávají odměnu i vedoucí a školitelé jejich prací. Ocenění byla udělena za vynikající kvalitu ženské vědecké práce a za absolventské práce na téma Průmysl 4.0 a chytrá infrastruktura a energetika.
| Siemens AG
Siemens oznámil akvizici společnosti Dotmatics

Siemens oznámil akvizici společnosti Dotmatics

Koncern Siemens AG oznámil, že podepsal smlouvu o akvizici bostonské společnosti Dotmatics od firmy Insight Partners v hodnotě 5,1 miliardy dolarů. Dotmatics je předním poskytovatelem softwaru v oblasti výzkumu a vývoje přírodních věd. Tento kontrakt představuje pro Siemens strategický milník a rozšiřuje možnosti využití technologie komplexního digitálního dvojčete a softwaru na bázi umělé inteligence i na tomto rychle rostoucím komplementárním trhu. Americká firma provozuje špičkovou platformu s vysoce ziskovým portfoliem vědeckých aplikací a řízením multimodálních dat ve výzkumu a vývoji v oblasti přírodních věd. Její nabídka pomáhá zákazníkům urychlit zavádění inovací, podporuje spolupráci příští generace a poskytuje kontextualizovaná data pro multimodální vývoj léčiv s využitím umělé inteligence.
| Siemens AG
Siemens dominuje mezi evropskými společnostmi v počtu patentových přihlášek

Siemens dominuje mezi evropskými společnostmi v počtu patentových přihlášek

Společnost Siemens podala v roce 2024 k Evropskému patentovému úřadu (EPO) celkem 1 830 patentových přihlášek, a umístila se tak nejlépe ze všech evropských společností. Přední místa žebříčku žadatelů o patent obsadily společnosti Samsung, Huawei a LG. Mezi deseti nejlepšími žadateli má Německo hned několik zástupců – Siemens AG, BASF SE a Robert Bosch GmbH.
| Siemens AG
Společnost OPmobility zavede PLM řešení z platformy Siemens Xcelerator pro optimalizaci procesu návrhu

Společnost OPmobility zavede PLM řešení z platformy Siemens Xcelerator pro optimalizaci procesu návrhu

Společnost OPmobility zavede software Teamcenter® X v oblasti řízení životního cyklu výrobku (PLM). Součástí stále komplexnějšího produktového portfolia OPmobility je nově elektronika a software zaměřené na výrobu inteligentních exteriérových a komplexních světelných systémů, a dále systémy pro ukládání energie, jako jsou baterie a řešení pro vodíkovou elektromobilitu.
| Siemens AG
Řešení Siemens Electrification X zvýší efektivitu a bezpečnost dobíjecí infrastruktury Aral pulse

Řešení Siemens Electrification X zvýší efektivitu a bezpečnost dobíjecí infrastruktury Aral pulse

Společnosti Siemens Smart Infrastructure a Aral pulse podepsaly pětiletý kontrakt na zavedení řešení Electrification X z portfolia Siemens Xcelerator pro značku Aral v oblasti elektromobility. Díky tomuto řešení může Aral pulse zajistit centrální provoz, optimalizaci a zabezpečení dobíjecích stanic Aral pomocí rychlodobíjecí technologie pro elektrická vozidla.
| Siemens AG
Siemens a Guofu Hydrogen spolupracují na urychlení globální výroby zeleného vodíku

Siemens a Guofu Hydrogen spolupracují na urychlení globální výroby zeleného vodíku

Technologický koncern Siemens, čínský dodavatel integrovaných řešení pro vodíkovou energetiku Guofu Hydrogen a německý dodavatel vodíkových systémů a služeb RCT GH Hydrogen podepsaly memorandum o spolupráci na podporu dalšího rozvoje výroby vodíku. Toto partnerství představuje významný pokrok v globálním rozšiřování technologií zeleného vodíku. Zaměřuje se především na vývoj a výrobu elektrolyzérů a výrobu zeleného vodíku.
| Siemens AG
ORLEN Unipetrol Doprava dokončil nákup jedenácti lokomotiv Siemens Vectron MS

ORLEN Unipetrol Doprava dokončil nákup jedenácti lokomotiv Siemens Vectron MS

Společnost ORLEN Unipetrol Doprava, přední český železniční nákladní dopravce, zařadila do své flotily poslední, v pořadí již jedenáctou lokomotivu Siemens Vectron MS, čímž završila rozsáhlý program obnovy svého vozového parku, který začal v roce 2017. Cílem této modernizace bylo zvýšit efektivitu a udržitelnost železniční dopravy a posílit konkurenceschopnost společnosti na evropském trhu.
| Siemens AG
ÖBB objednávají dalších 30 jednotek Mireo od Siemens Mobility

ÖBB objednávají dalších 30 jednotek Mireo od Siemens Mobility

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) objednaly dalších 30 vozidel Mireo pro příměstskou a regionální dopravu od společnosti Siemens Mobility. Objednávka, která je součástí stávající rámcové smlouvy až na 540 vozidel, doplní 70 jednotek z předchozího roku a flotila vozidel Mireo u rakouského dopravce tímto dosáhne počtu už 100 jednotek. S postupným nasazením nových vozidel se počítá od roku 2029.
| Siemens AG