České dráhy··5 min

Nový jízdní řád 2025 ve Zlínském kraji: Větší komfort díky novým elektrickým vlakům RegioPanter

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

V neděli 15. prosince 2024 začne na železnici platit nový jízdní řád. Hlavní novinkou ve Zlínském kraji bude nasazení pěti zcela nových elektrických jednotek RegioPanter na osobních vlacích spojujících Přerov, Otrokovice, Staré Město u Uherského Hradiště a Břeclav. Ke změně dojde také u spěšných vlaků mezi Olomoucí a Starým Městem, které nově zajistí elektrické vlaky místo aktuálně využívaných dieselových jednotek ř. 844 RegioShark. Provoz všech těchto spojů tak bude efektivnější a zároveň ekologičtější. Na základě objednávky Zlínského kraje navíc České dráhy v této relaci zajistí nový pár spěšných vlaků a ke změnám dojde také na dalších tratích v regionu, kde budou časy osobních vlaků upravené do taktových poloh. Nový jízdní řád bude platit do 13. prosince 2025.

V jízdním řádu 2024/2025 ujedou regionální spoje Českých drah na území Zlínského kraje celkem 3,058 mil. vlakokilometrů. ČD v regionu vypraví průměrně 335 regionálních i dálkových vlaků denně, v pracovní dny 349 spojů, o víkendu pak 300 vlaků.

RegioPanter ve Zlínském kraji

Hlavní změny v jízdním řádu regionálních vlaků

  • Nasazení jednotek RegioPanter

Největší novinkou je nasazení pěti moderních elektrických jednotek RegioPanter na osobních vlacích na trati 330 Přerov – Břeclav. Tyto vlaky zajistí vyšší komfort a zároveň ekologičtější provoz.

  • Spěšné vlaky v elektrické trakci

Všechny spěšné vlaky budou od 15. prosince vedeny v elektrické trakci, což zajistí ekologičtější a efektivnější provoz. Na těchto vlacích budou České dráhy nasazovat jednotky RegioPanter, převážně ze sousedního Olomouckého a částečně z „domovského“ Zlínského kraje.

  • Nový pár spěšných vlaků

V novém jízdním řádu bude na hlavní trati 330 přidán jeden pár spěšných vlaků, což zvýší kapacitu a dostupnost spojů.

  • Taktové polohy spojů

Trasy vlaků na tratích v objednávce Zlínského kraje budou upraveny do taktových poloh, což zajistí pravidelné intervaly spojů.

RegioPanter ve Zlínském kraji

Změny na jednotlivých linkách ČD ve Zlínském kraji

Trať 330 Přerov – Břeclav

V novém jízdním řádu 2025 budou zavedeny nové spěšné vlaky na trati Staré Město u Uherského Hradiště – Olomouc. České dráhy nově zajistí vlak Sp 2023 s odjezdem ze Starého Města u Uherského Hradiště v 8:40 a příjezdem do Olomouce hl.n. v 9:28 a také spoj Sp 2022 s odjezdem z Olomouce hl.n. ve 12:05 a příjezdem do Otrokovic ve 12:40.

Trať 303 Kojetín – Hulín – Valašské Meziříčí

Na této trati budou v pracovní dny doplněné osobní vlaky v úseku mezi Valašským Meziříčím a Bystřicí pod Hostýnem. Z Valašského Meziříčí do Bystřice p. H. bude vlak odjíždět ve 4:53, zpět z Bystřice p. H. do Valašského Meziříčí v 11:03. Díky tomuto doplněnému úseku pojedou tyto vlaky v pracovní dny přímo v úsecích Rožnov pod Radhoštěm – Kroměříž a zpět v trase Kojetín – Rožnov pod Radhoštěm.

Nový vlak bude zaveden také v úseku Hulín – Bystřice pod Hostýnem. Z Hulína bude odjíždět v 10:04 a do Bystřice pod Hostýnem přijede v 10:27.

Trať 331 Otrokovice – Zlín – Vizovice

Na této trati bude zaveden nový večerní vlak s odjezdem z Vizovic ve 21:32 a příjezdem do stanice Zlín střed ve 21:55.

Zvyšování efektivity a udržitelnosti železniční dopravy v regionu

Nasazení nových elektrických jednotek RegioPanter zvýší komfort cestujících, a to díky nízkopodlažnímu a klimatizovanému interiéru a zároveň moderním technologiím. Provoz jednotek bude současně efektivnější a ekologičtější. Přechod všech spěšných vlaků na elektrickou trakci výrazně přispěje ke snížení emisí a podpoře udržitelné dopravy. Zavedení nových spojů a pravidelných intervalů (taktové polohy) na vytížených tratích zlepší frekvenci a flexibilitu dopravy, což ocení zejména pravidelní cestující.

Přesnější plánování podle skutečného vytížení spojů umožňují sčítací kamery ve všech regionálních vlacích na území Zlínského kraje. Díky tomu je možné zvyšovat efektivitu železniční dopravy v regionu. Nové systémy MOPAJ NG (automaty na prodej jízdenek nové generace) a validátory IDZK, které jsou umístěné ve vlacích, umožňují rychlejší a pohodlnější nákup jízdenek, což výrazně zlepšuje cestovní komfort a poskytuje lepší přehled o uskutečněných jízdách.

V souvislosti s nasazením jednotek RegioPanter na osobních vlacích na trati 330 bude od 15. 12. 2024 v rámci Integrované dopravy Zlínského kraje (IDZK) zavedena v regionální dopravě 1. vozová třída. Její použití bude možné s doplatkem podle tarifu ČD (nebude tedy zaveden zvláštní ceník pro 1. třídu IDZK, cestující doplatí rozdíl tarifu ČD mezi 1. a 2. třídou).

RegioPanter ve Zlínském krajiRegioPanter ve Zlínském kraji

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

„Zelené“ bateriové vlaky zvýšily zájem o železnici, za čtvrt roku už obkroužily čtyřikrát zeměkouli

„Zelené“ bateriové vlaky zvýšily zájem o železnici, za čtvrt roku už obkroužily čtyřikrát zeměkouli

Čtyři bateriové vlaky RegioPanter najely v Moravskoslezském kraji dohromady už 170 tisíc kilometrů. V provozu jsou od poloviny prosince 2024 na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Nasazení vlaků s tímto alternativním pohonem umožnilo zavést přímé spojení bez přestupů, cestování je rychlejší a šetrnější k přírodě díky úspoře emisí CO2.
| České dráhy
České dráhy posílí dopravu na Pochod Praha – Prčice, nabídnou speciální celodenní jízdenku

České dráhy posílí dopravu na Pochod Praha – Prčice, nabídnou speciální celodenní jízdenku

V sobotu 17. května se koná již 58. ročník Pochodu Praha – Prčice. České dráhy i během tohoto ročníku výrazně posílí vlakovou dopravu do míst startů pochodu. Pro pochodníky vypraví speciální vlaky, posílí pravidelné dálkové i regionální spoje a zajistí mimořádná zastavení odpoledních dálkových vlaků v Heřmaničkách. Jízdní řády posilových vlaků se v tuto chvíli připravují a po přidělení kapacity dráhy budou zanesené do vyhledávačů spojení. České dráhy i letos nabídnou speciální „Celodenní jízdenku – region Středočeský / Prčice“ za 199 Kč, která bude platit v den pochodu ve 2. třídě všech vlaků ČD v širší oblasti Středočeského kraje. Nově ji účastníci pochodu budou moci využít i k jízdě do Milevska.
| České dráhy
Agentura Moody’s zlepšila výhled investičního ratingu Českých drah na pozitivní, ocenila jejich finanční stabilitu a posilování konkurenceschopnosti

Agentura Moody’s zlepšila výhled investičního ratingu Českých drah na pozitivní, ocenila jejich finanční stabilitu a posilování konkurenceschopnosti

Mezinárodní ratingová agentura Moody’s potvrdila rating Českých drah na úrovni Baa2 v investičním pásmu. Meziročně došlo ke zlepšení výhledu úvěrového hodnocení ze stabilního na pozitivní. Moody’s ocenila především silné a stabilní postavení společnosti na českém železničním trhu, finanční výkonnost, zvláště s přihlédnutím k rekordním investičním výdajům, které dopravce v posledních letech uskutečňuje, a také objem zajištěné likvidity na budoucí výdaje. České dráhy skončily již třetí rok po sobě v hospodářském zisku, Skupina ČD za rok 2024 zaznamenala zisk 1,3 miliardy korun.
| České dráhy
České dráhy získaly evropský certifikát ECM pro servis vlaků na dalších 5 let

České dráhy získaly evropský certifikát ECM pro servis vlaků na dalších 5 let

České dráhy obhájily evropské osvědčení ECM („entity in charge of maintenance“) v oblasti údržby drážních vozidel. Obnovené osvědčení obdržely České dráhy na 5 let a umožňuje jim zajišťovat údržbu lokomotiv, ucelených vlakových jednotek, osobních i nákladních vozů, traťových strojů, ale i vysokorychlostních vozidel vlastními silami.
| České dráhy
Vlakem do Německa na jaře a v létě: Sezónní pár vlaků EC z Prahy do Berlína a cestování jen s rezervacemi

Vlakem do Německa na jaře a v létě: Sezónní pár vlaků EC z Prahy do Berlína a cestování jen s rezervacemi

Cestující na dálkové lince spojující Prahu s Berlínem a dalšími městy v severním Německu čeká v letní sezóně několik změn. České dráhy společně se svým partnerským dopravcem Deutsche Bahn zajistí od 9. května do 15. září sezónní pár vlaků EC mezi českou a německou metropolí ve večerních a časně ranních hodinách. V souvislosti se zvýšenou poptávkou po cestách bude zároveň možné v období od 15. června do 31. srpna cestovat z ČR do Německa a zpět jen s rezervacemi, které budou ve všech prodejních kanálech ČD při současném nákupu s jízdenkami zdarma. Cestující by také neměli přehlédnout změny v jízdních řádech v souvislosti se stavebními pracemi na německé železniční infrastruktuře.
| České dráhy
Dopravce ČD Bus nakoupí desítky nových autobusů

Dopravce ČD Bus nakoupí desítky nových autobusů

ČD Bus, dceřiná firma Českých drah, rozšíří svůj vozidlový park o desítky nových autobusů. Společnost, která pro ČD zajišťuje náhradní autobusovou dopravu během výluk, aktuálně hledá dodavatele 122 vozidel. S jejich dodáním počítá dopravce v letech 2025 až 2028. Jedním z požadavků na nové autobusy je možnost jejich provozu na ekologické palivo HVO. V souvislosti s rozšířením vozidlové flotily firma chystá také vznik nových poboček.
| České dráhy
Skupina České dráhy loni hospodařila se ziskem 1,3 miliardy Kč

Skupina České dráhy loni hospodařila se ziskem 1,3 miliardy Kč

Konsolidovaný hospodářský výsledek Skupiny ČD před zdaněním dle Mezinárodních standardů účetního výkaznictví (IFRS) dosáhl v loňském roce 1,3 miliardy Kč. Samotné České dráhy vykázaly zisk 2,1 miliardy Kč. Růst zaznamenala osobní doprava, dařilo se navyšovat počty cestujících a pokračovala masivní obměna vozidlového parku, k jehož omlazení přispělo celkem 141 nových vozidel. Na více než miliardovém zisku měly podíly všechny společnosti Skupiny ČD, pouze nákladní doprava skončila v červených číslech.
| České dráhy
Instalace opakovačů mobilního signálu do railjetů je úspěšně dokončena. Na řadě jsou Pendolina

Instalace opakovačů mobilního signálu do railjetů je úspěšně dokončena. Na řadě jsou Pendolina

České dráhy dokončily instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do všech netrakčních jednotek railjet. Zástavbu dle uzavřené smlouvy zajistilo konsorcium firem ČD – Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. V rámci snahy o zlepšení služeb a kvality mobilního signálu na palubách vlaků bude pokračovat instalace 5G opakovačů v jednotkách Pendolino a InterPanter.
| České dráhy
V mobilní aplikaci Můj vlak si mohou zákazníci nově koupit i jízdenky Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (IDSOK)

V mobilní aplikaci Můj vlak si mohou zákazníci nově koupit i jízdenky Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (IDSOK)

České dráhy ve spolupráci s Olomouckým krajem zavádějí další nabídku do oblíbené mobilní aplikace Českých drah Můj vlak. V nové verzi aplikace je možné si od 28. dubna 2025 zakoupit vybrané jízdenky dalšího krajského integrovaného dopravního systému. Cestující si v aplikaci nově zakoupí jízdenky na všechny autobusy a spoje MHD zahrnuté do systému IDSOK. Cestující si tak snadno koupí jízdenku pro cestu vlakem i v kombinaci s návazným integrovaným autobusem, nejen po Olomouckém kraji, ale třeba i na druhý konec ČR.
| České dráhy
Na svátek zamilovaných výhodně vlakem. České dráhy nabízí speciální Májovou jízdenku

Na svátek zamilovaných výhodně vlakem. České dráhy nabízí speciální Májovou jízdenku

Tuhle jízdenku si zamilujete! Prvního května můžete ve dvou vyrazit vlakem po celém Česku díky Májové celodenní jízdence Českých drah, a to za velmi výhodnou cenu. Jízdenku pořídíte na e-shopu ČD a v aplikaci Můj vlak.
| České dráhy