České dráhy··6 min

Nový jízdní řád 2025 v Ústeckém kraji

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

V neděli 15. prosince 2024 začne na železnici platit nový jízdní řád. Rozsah regionální dopravy, které zajišťují České dráhy v Ústeckém kraji, zůstane na podobné úrovni jako v současném grafikonu. V souvislosti se zahájením oprav silničního mostu Dr. Edvarda Beneše v krajském městě ČD plánují zajistit náhradní vlakovou dopravu mezi stanicemi Ústí n. L. západ a Ústí n. L.-Střekov. Turistické vlaky v regionu budou jezdit v období od 29. března do 2. listopadu 2025 a zachovány budou i turistické vlaky linky RE20 mezi Ústím nad Labem a Drážďany. Nový jízdní řád bude platit do 13. prosince 2025.

Regionální doprava je v Ústeckém kraji realizována na základě objednávky Ústeckého, Středočeského a Libereckého kraje, dálková doprava je realizována na základě objednávky ministerstva dopravy. Rozsah regionální dopravy zajišťovaný dopravcem České dráhy, bude jízdním řádu 2024/2025 obdobný jako v současném grafikonu a dosáhne cca 6 mil. vlakokilometrů. České dráhy zajistí v Ústeckém kraji celkem 744 vlaků denně. Tento počet zahrnuje celkem 20 spojů kategorie EC a IC, 51 rychlíků (51 v pracovní dny, 38 o víkendu), 21 spěšných vlaků (18 v pracovní dny, 7 o víkendu) a 652 osobních vlaků (569 v pracovní dny, 351 o víkendu).

Ke změnám na jednotlivých tratích v regionu dochází od 15. prosince 2024 na základě požadavků Ústeckého kraje v koordinaci se sousedními objednateli. Úpravy na trati 083 Děčín hl. n. – Bad Schandau – Rumburk souvisejí s omezenou kapacitou dopravní cesty na území Německa, kde bude pokračovat rozsáhlá stavební činnost v údolí Labe.

V tarifní oblasti bude platnost IDS DÚK na trati 110 od 15. prosince 2024 prodloužena až do stanice Slaný.

Změny na jednotlivých linkách ČD v Ústeckém kraji

Trať 072 Ústí nad Labem západ – Lysá nad Labem

  • V souvislosti s rekonstrukcí silničního mostu Dr. E. Beneše v Ústí nad Labem České dráhy zajistí „náhradní vlakovou dopravu“ v úseku Ústí nad Labem západ – Ústí nad Labem-Střekov (– Velké Březno). Přesný termín zahájení provozu těchto vlaků bude záviset na termínu dokončení náhradní lávky pro pěší a cyklisty.
  • Vlakové spoje, které obyvatelům a návštěvníkům Ústí nad Labem během uzavírky silničního mostu zjednoduší pohyb po krajském městě, budou jezdit mezi stanicemi Ústí nad Labem západ a Ústí nad Labem-Střekov v přibližně hodinovém taktu, a to v pracovní dny cca od 6:30 do 22:30 hod. Dva ranní páry vlaků pak budou zajíždět až do stanice Velké Březno.
  • Spoje „náhradní vlakové dopravy“ České dráhy zajistí jednotkami Regionova. Detaily budou upřesněny před termínem zahájení provozu těchto vlaků.

Trať 083 Děčín – Bad Schandau – Dolní Poustevna – Rumburk

  • Od 30. 6. 2025 je plánovaná výluka německého správce železniční infrastruktury DB InfraGO v úseku Schöna – Bad Schandau Ost. Vlaky linky U28 budou podle jízdního řádu zajištěné v celé trase Děčín – Bad Schandau – Rumburk a zpět, ale pojedou na žádost DB Regio pod jinými, výlukovými čísly.
  • K drobné úpravě časové polohy oproti současnému jízdnímu řádu dojde pouze u vlaku Os 5442 / 28002, který bude odjíždět z Bad Schandau o 5 resp. 6 minut dříve než ostatní vlaky v taktu, a to již v 8:43 hod. resp. v 8:42.
  • Dne 6. 9. 2025 se bude konat Cyklistický závod Tour de Zeleňák 2025, z tohoto důvodu bude vlak s odjezdem z Rumburku v 11:30 (Os 28006) odřeknut v úseku Rumburk – Mikulášovice dolní nádraží.

Trať 084 Rumburk – Panský – Mikulášovice, Rumburk – Krásná Lípa – Panský a zpět

  • Vlaky pojedou v turistické sezoně o sobotách, nedělích a svátcích od 29. března do 2. listopadu. Osobní vlak s odjezdem ze stanice Mikulášovice dolní nádraží v 18:02 (Os 26026) pojede do stanice Rumburk nově přes Zahrady u Rumburka a Krásnou Lípu. V letní sezóně 2024 jezdil tento spoj přes Staré Křečany a Dolní Křečany.
  • Dne 6. 9. 2025 se koná Cyklistický závod Tour de Zeleňák 2025, z tohoto důvodu bude vlak s odjezdem z Mikulášovic dolního nádraží ve 12:02 (Os 26002) nepojede v úseku Mikulášovice dolní nádraží – Rumburk.
  • Tratě 087 (Lovosice –) Litoměřice horní nádraží – Česká Lípa a 114 (– Ústí nad Labem hl. n.) Litoměřice horní nádraží – Postoloprty (– Žatec).
  • Sezonní provoz osobních vlaků v úseku Česká Lípa – Doksy a zpět je objednán na období od 28. června do 31. srpna 2025. O sobotách, nedělích a svátcích v tomto období tak pojede pět párů přímých vlaků Postoloprty – Česká Lípa střelnice do Doks a zpět. Z Postoloprt do Doks budou odjíždět v 6:35, 8:41, 10:41, 12:41 a 14:41, zpět z Doks do Postoloprt v 9:58, 11:58, 13:58, 15:58 a 17:58.

Trať 097 Lovosice – Teplice v Čechách

  • V úseku Lovosice – Radejčín zůstává náhradní autobusová doprava.

Trať 130 Děčín – Kadaň předměstí

  • V úseku Teplice v Čechách – Ústí nad Labem hl.n. je v pracovní dny zaveden nový vlak (Os 6853) s odjezdem z Teplic v Čechách v 3:34, příjezd do Ústí nad Labem hl.n. v 3:54, přípoj k vlaku s odjezdem z Ústí nad Labem v 3:59 (Os 6901) směr Lovosice – Kralupy nad Vltavou – Praha Masarykovo nádraží.
  • V úseku Ústí nad Labem hl.n. – Teplice v Čechách je v pracovní dny zaveden nový vlak (Os 6854) s odjezdem z Ústí nad Labem hl.n. v 4:06, příjezd do Teplic v Čechách v 4:25.

Trať 134 (Ústí nad Labem –) Teplice v Čechách – Litvínov

  • V ranní špičce u některých vlaků dojde k výměně dopravců. Dopravce České dráhy, a.s., nově zajistí osobní vlaky s odjezdy z Litvínova v 5:26 (Os 16921) a 6:26 (Os 16923), v opačném směru s odjezdem z Teplic v 6:12 (Os 16920) a 7:12 (Os 16922).
  • Z důvodu postupného odchodu elektrických jednotek ř. 640 na instalaci ETCS dojde na trati 134 ke změně vozby. Na většině vlaků bude nasazena vratná souprava s lokomotivou řady 362 WTB, řídicím vozem „sysel“ a vozy Bdmtee275, Bdmtee281.

Trať 140 Chomutov – Karlovy Vary – Cheb

  • Osobní vlak s odjezdem z Klášterce nad Ohří v 16:23 (původní Os 7008) do stanice Karlovy Vary nově pojede až do stanice Mariánské Lázně (Os 7338).

Na tratích 081 Děčín – Benešov nad Ploučnicí – Rumburk, 085 Rybniště – Varnsdorf, 090 (Praha –) Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem (– Děčín), 095 Vraňany – Zlonice, 096 Roudnice nad Labem – Libochovice a 110 Louny – Kralupy nad Vltavou nedochází k žádným podstatným změnám.

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

Další nové Lišky letos dorazí do Královéhradeckého a Středočeského kraje

Další nové Lišky letos dorazí do Královéhradeckého a Středočeského kraje

Invaze Lišek na tuzemské koleje bude pokračovat i v letošním roce. K loni dodaným 56 motorovým jednotkám řady 847 RegioFox, kterým se na železnici neřekne jinak než Liška, letos přibude dalších 21 jednotek, na které se mohou těšit především cestující v Královéhradeckém kraji a také v Praze a středních Čechách. Tam dorazí i další moderní motorové vozy RegioShuttle RS1 původem z Německa, které znají cestující pod názvem RegioSpider.
| České dráhy
Loni jelo včas více vlaků, bylo jich přes 2 miliony

Loni jelo včas více vlaků, bylo jich přes 2 miliony

Přesnost vlaků loni mírně vzrostla. Načas podle obvyklých evropských měřítek jelo 87,6 % spojů Českých drah. Bylo to celkem 2 154 326 vlaků z více než 2,4 milionu sledovaných spojů. Statistika přesnosti vlaků Českých drah nepočítá jen s odjezdem z výchozí a příjezdem do cílové stanice, ale zpracovává i časy příjezdů a odjezdů ve většině stanic a zastávek na cestě. Za loňský rok statistici zpracovali přes 46,5 milionů údajů, což je v průměru skoro 20 časových údajů na jeden vlak.
| České dráhy
Modernizace tratě změní jízdní řády vlaků mezi Prahou a Berounem

Modernizace tratě změní jízdní řády vlaků mezi Prahou a Berounem

Na hlavní trati Praha – Beroun modernizuje Správa železnic úsek z Karlštejna do Berouna a vlaky Českých drah v tomto úseku jezdí s omezeními podle výlukových jízdních řádů. V následujících týdnech budou jízdní řády upravené, a to mj. v souvislosti se souběžnými pracemi ve stanici Praha-Smíchov a v úseku Praha-Radotín – Dobřichovice. Vzhledem k poměrně velkým odchylkám od pravidelného jízdního řádu cestujícím doporučujeme, aby si před plánovanou cestou dopředu ověřili aktuální jízdní řád ve vyhledávačích spojení např. na stránkách www.cd.cz nebo v mobilní aplikaci Můj vlak.
| České dráhy
Loni více cestujících s handicapem i bezbariérových vlaků

Loni více cestujících s handicapem i bezbariérových vlaků

V roce 2024 přibylo bezbariérových spojů a vozidel Českých drah a cestovalo také více lidí s handicapem. Dopravce loni zajistil asistenci při 9 348 přepravách. Do provozu uvedl více než 110 dalších bezbariérových jednotek, z toho je víc jak 100 jednotek regionálních a přímo nízkopodlažních. Díky většímu počtu bezbariérových souprav se zvýšil počet spojů přístupných osobám na vozíku na 7 131. Symbolem bezbariérovosti je v jízdních řádech označeno už 8 z 10 vlaků Českých drah.
| České dráhy
Po zimní pauze znovu startuje fotbalová liga. Na stadiony se nejpohodlněji dostanete vlakem

Po zimní pauze znovu startuje fotbalová liga. Na stadiony se nejpohodlněji dostanete vlakem

Po zimní přestávce znovu vyběhnou o víkendu fotbalisté na prvoligové trávníky. Fanoušci, kteří se chystají své oblíbené týmy podpořit přímo na stadionech, mohou pro pohodlnou a rychlou cestu na zápas i ze zápasu zpět domů využít vlaky Českých drah.
| České dráhy
Fanshop Českých drah hlásí přes milion zákazníků za loňský rok. Nabídka zboží se dále rozšiřuje

Fanshop Českých drah hlásí přes milion zákazníků za loňský rok. Nabídka zboží se dále rozšiřuje

Psací potřeby, 3D magnetky, dřevěné modely vlaků nebo 3D USB disky. To patřilo mezi nejprodávanější zboží, které si zákazníci v loňském roce pořizovali na oficiálním Fanshopu Českých drah. Sortiment Fanshopu se průběžně rozšiřuje, novinkou jsou například osušky s drážní tématikou a funkční sportovní trička.
| České dráhy
Minibary Českých drah v roce 2024 obsloužily přes 1,1 milionů cestujících. Nejoblíbenější položkou je tradičně káva

Minibary Českých drah v roce 2024 obsloužily přes 1,1 milionů cestujících. Nejoblíbenější položkou je tradičně káva

Více než 74 tisíc litrů kávy si objednaly v uplynulém roce cestující Českých drah z minibarů ČD. Káva patřila, společně s pivem, balenou vodou a čajem mezi nejprodávanější položky. Cestující si také pochutnávají na croissantech, bagetách nebo rozpékaném pečivu. Celkově stevardky a stevardi minibarů obsloužili přes 1,1 milionů zákazníků, což potvrzuje setrvalý vysoký zájem o tuto službu.
| České dráhy
Na palubách vlaků Českých drah bylo v roce 2024 nalezeno více než 19 tisíc zapomenutých předmětů

Na palubách vlaků Českých drah bylo v roce 2024 nalezeno více než 19 tisíc zapomenutých předmětů

Vysavač, velký nástěnný obraz nebo snowboard. I takové předměty cestující zapomněli v průběhu uplynulého roku ve vlacích Českých drah. Za celý rok 2024 bylo evidováno 19 090 nalezených předmětů. Celkem 9 378 věcí se podařilo vrátit majitelům, dalších více než 4 400 nalezených předmětů bylo dle zákona odevzdáno na úřad příslušné obce. České dráhy evidují všechny ztráty a nálezy na webu eztraty.cz.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy