České dráhy··14 min

Nový jízdní řád 2025 v Praze a Středočeském kraji

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

V neděli 15. prosince 2024 začne na železnici platit nový jízdní řád. Rozsah regionální dopravy zajišťované Českými drahami v hlavním městě vzroste zhruba o 6 %, ve Středočeském kraji o téměř 3 %. K největším změnám dojde na tratích z Prahy přes Poříčany do Kolína a Kutné Hory a z Prahy přes Nymburk do Kolína, na kterých bude změněn dopravní koncept. Ten bude založený na nových spěšných vlacích. K rozšíření provozu spěšných vlaků dojde také v úseku mezi Benešovem, Voticemi, Olbramovicemi a Táborem. V souvislosti se stavebními pracemi v pražském železničním uzlu dojde ke změně výchozí, resp. cílové stanice u linek S2 a S22, které nově pojedou směrem do Milovic, Nymburka a Kolína z pražského hlavního nádraží. Nový jízdní řád bude platit do 13. prosince 2025.

Regionální vlaky na území hlavního města Prahy ujedou v době platnosti jízdního řádu 2024/25 celkem 5,135 mil. vlakokilometrů, na území Středočeského kraje celkem 15,733 mil. vlakokilometrů, tedy o 6,3 %, resp. o 2,7% více. V Praze a Středočeském kraji pojede v průměru 1785 regionálních (osobních nebo spěšných) vlaků denně.

Hlavní změnou bude zavedení nových konceptů regionální dopravy na elektrifikovaných tratích v okolí Prahy. Ve špičkách pracovních dní dojde v okolí Prahy k zásadní proměně provozu na tratích 011, 230, 231 a 232 a k drobnějším změnám na tratích 220, 221 a přípojných tratích 012 a 060.

Spěšné vlaky linky R41 mezi Prahou, Pečkami a Kolínem pojedou ve špičce pracovních dní každou půlhodinu (do Kutné Hory každou hodinu) a budou na nich nasazené zcela nové jednotky RegioPanter. Mezi Prahou, Nymburkem a Kolínem a mezi Prahou a Benešovem (některé spoje pokračují do Tábora, Votic, Olbramovic) pojedou spěšné vlaky špičce pracovních dní každou hodinu. S tím souvisí i úpravy u osobních vlaků. Dojde k propojení osobních vlaků do nové linky Strančice – Praha – Milovice, naopak z důvodu zavedení výhradního provozu pod zabezpečovacím zařízením ETCS na trati Praha – Kolín a současně také kvůli rozsáhlým stavebním pracím na trati Praha – Beroun s vlivem na jízdní doby bude linka S7 jezdit již jen mezi Berounem a Prahou a nebude tak pokračovat dále do Českého Brodu. Vzhledem k pokračující přestavbě Masarykova nádraží dojde k záměně cílových stanic v Praze (Praha Masarykovo n. vs. Praha hl.n.). V sedlech pracovních dní a o víkendech zůstane stávající stav.

RegioPanter Praha

Změny na jednotlivých linkách ČD v Praze a Středočeském kraji

Na základě požadavku objednatelů dopravy, tedy hl.m. Prahy a Středočeského kraje (resp. organizací ROPID a IDSK) a také v souvislosti se stavební činností Správy železnic dojde v regionu k následujícím změnám.

Trať 011 Praha – Kolín

Na této trati dochází k zásadní změně koncepce regionální dopravy. Ve špičkách pracovních dní budou osobní vlaky jezdit pouze v úseku Praha – Poříčany a zpět, každých 30 minut pojede spěšný vlak z Prahy do Kolína (Kutné Hory), který bude v úseku Poříčany – Kolín zastavovat všude (výjimkou jsou zastávky Nová Ves u Kolína a Tatce ve směru do Prahy u každého druhého vlaku z důvodu nedostatku kapacity na trati). Ve stanici Poříčany pak bude zaveden krátký přestup mezi osobními a spěšnými vlaky. V sedlech pracovních dní a o víkendech zůstane stávající koncept provozu v jiných časových polohách vzhledem ke koordinaci časových poloh spojů s dálkovou dopravou.

Trať 012 Pečky – Kouřim

Polohy vlaků se uzpůsobují přípojům v Pečkách.

Trať 060 Poříčany – Nymburk

Polohy vlaků se uzpůsobují přípojům v Poříčanech.

062 Nymburk – Mladá Boleslav

Na trati jsou v pracovní dny zavedeny dva nové vlaky linky S31, první (Os 6033) pojede z Mladé Boleslavi města v 5:34 a do Nymburka hl.n. přijede v 6:17, kde budou mít cestující nově přípoj na spěšné vlaky linky R42 do Prahy a Kolína, druhý (Os 6058) pojede z Nymburka hl.n. v 22:03 od přípojů z Prahy a Kolína, v Mladé Boleslavi hl.n. bude mít vlak přípoje do Turnova a Všetat, do Mladé Boleslavi města vlak přijede ve 22:45. Všechny vlaky na trati budou nově vedeny částečně nízkopodlažní motorovou jednotkou Regionova.

Trať 070 Praha – Turnov

Z důvodu pokračujících stavebních prací v uzlu Praha a na trati 232 jsou nově z / do stanice Praha hl.n. vedeny i vlaky linky S2 / S22 Praha – Lysá nad Labem – Milovice / Kolín. Spěšné vlaky linky R43 Praha – Mladá Boleslav a osobní vlaky linky S3 Praha – Mladá Boleslav / Mělník proto jedou nově ze stanice Praha hl.n. o několik minut dříve, ze stanice Praha-Satalice dál již jedou beze změny. Na lince R43 přibyde ve večerních hodinách další spoj (Sp 1548) s odjezdem z Prahy hl.n. ve 20:18, ze Všetat bude tento vlak pokračovat do Mělníka, kam přijede ve 21:15.

Trať 090 + 091 Praha – Roudnice nad Labem (– Děčín)

Počet a časové polohy vlaků jsou prakticky beze změn, na vlacích linky S4 Praha – Kralupy n. Vlt. – Hněvice (– Ústí nad Labem) jsou nově nasazeny nové elektrické jednotky 640.2 RegioPanter, některé vlaky jsou nadále vedeny patrovými jednotkami 471 CityElefant.

Ranní zrychlený vlak do Prahy (Os 9607) pojede z Kralup již v 6:02 a je z důvodu omezené kapacity stanice Praha Masarykovo nádraží veden do stanice Praha-Holešovice. Vlak bude z kapacitních důvodů veden soupravou s lokomotivou a taženými vozy.

V období od 2. března až do 1. srpna 2025 je plánována z důvodu pokračující přestavby stanic Praha-Bubny a Praha Masarykovo nádraží výluka s úplným zastavením provozu v úseku mezi Prahou Masarykovým nádražím a odbočkou Stromovka. V době konání výluky budou všechny vlaky vedeny do / ze stanice Praha-Holešovice. Zastávka Praha-Holešovice zast., kde je možné nastupovat a vystupovat jen z prvních tří vozů vlaku, bude ve stávající zkrácené podobě v provozu pouze do 1. března, poté bude zrušena. Po skončení výluky budou vlaky nově zastavovat ve stanici Praha-Bubny, kde dosud zastavovaly jen vlaky z kladenské trati.

RegioPanter Praha 2

Trať 093 Kladno – Kralupy nad Vltavou

Po dokončení modernizace úseku Kladno – Kladno-Ostrovec, díky kterému došlo ke zlepšení parametrů trati, bude rozšířeno zastavování vlaků v Kladně-Dubí a Dřetovicích. Ve stanci Kladno-Dubí nově zastaví všechny vlaky a na zastávce Dřetovice kromě jednoho vlaku v každém směru budou zastavovat také všechny vlaky. Naopak na zastávce Kladno-Vrapice budou zastavovat pouze dva vlaky ráno ve směru na Kladno a v opačném směru pouze dva vlaky odpoledne.

Na základě objednávky Středočeského kraje pojede v úseku Kladno-Ostrovec – Kladno a opačně o víkendech jeden pár vlaků navíc v poledním čase, ve 12:03 (Os 19859) s odjezdem z Kladna-Ostrovce jako přípoj k spěšnému vlaku do Prahy, naopak z Kladna bude odjíždět nový vlak v 11:45 (Os 19858) jako přípoj od spěšného vlaku z Prahy.

Trať 120 Praha – Rakovník

V Praze bude pokračovat přestavba stanice Praha-Bubny až do začátku srpna. Od 2. srpna 2025 by mělo dojít k obnovení provozu z Prahy-Dejvic až na Masarykovo nádraží a také k otevření nové zastávky Praha-Výstaviště, na nové zastávce budou zastavovat všechny vlaky kategorie Os. Z důvodu pokračující modernizace stanice Praha Masarykovo nádraží je možné, že budou muset některé vlaky ze / ve směru Kladno končit / začínat ve stanici Praha-Bubny. Prosíme cestující, aby sledovali aktuální informace v průběhu léta.

Trať 121 Hostivice – Podlešín

Na základě objednávky Středočeského kraje pojede v pracovní dny navíc ranní vlak z Prahy-Zličína přes Hostivici do Noutonic, kam přijede v 7:32 (Os 19746).

Trať 122 Praha – Hostivice – Rudná u Prahy

Vzhledem k setrvale špatnému technickému stavu výtoňského mostu a pokračující přestavbě stanice Praha-Smíchov budou i nadále téměř všechny vlaky Českých drah končit / vycházet ve stanici Praha-Smíchov. Výjimkami jsou pouze poslední noční pár vlaků půlnočního rozjezdu, ranní Cyklohráček z Prahy a večerní Cyklohráček zpět do Prahy, tyto vlaky pojedou z / na hlavní nádraží. I nadále mají všechny vlaky prodlouženou jízdní dobu kvůli průjezdu přes stanici dvojitou úvratí. Noční pár vlaků „půlnočního rozjezdu“ (Os 25963 a 25934) pojede v úseku Hostivice – Praha-Zličín – Praha hl.n. a zpět pouze do 1. srpna 2025, poté by měl být obnoven provoz na trati z Dejvic do Buben, kudy budou noční vlaky do / ze stanice Praha hl.n. přesměrovány.

Trať 161 Rakovník – Blatno u Jesenice – Chyše (– Bečov nad Teplou)

Na základě objednávky Středočeského a Karlovarského kraje pojede o víkendech navíc jeden pár odpoledních vlaků v úseku Žlutice – Blatno u Jesenice a opačně. Půjde o vlak s odjezdem ze Žlutic v 16:27 (vlak pokračuje až do Rakovníka) a v opačném směru o vlak s odjezdem v 16:47 z Blatna u Jesenice (jde o prodloužení vlaku z Rakovníka). Od začátku platnosti nového jízdního řádu bude zhruba polovina vlaků vedena částečně nízkopodlažní jednotkou Regionova, jedná se zejména o vlaky v úseku Rakovník – Blatno u Jesenice.

Trať 171 Praha – Beroun

Vzhledem k zavedení výhradního provozu pod systémem ETCS na trati 011 a současně také kvůli rozsáhlým stavebním pracím na trati Praha – Beroun s vlivem na jízdní doby již linka S7 nebude pokračovat ve špičkách pracovních dní skrz Prahu hl.n. na trať 011. Jinak je základní jízdní řád beze změn. V průběhu jeho platnosti ale bude docházet k četným změnám dočasného charakteru v závislosti na postupu stavebních prací a z nich plynoucích dopravních omezení.

Tratě 173 Praha – Rudná u Prahy – Beroun a 174 Beroun – Rakovník

Na tratích 173 a 174 budou nové jednotky ř. 847 RegioFox nasazeny již v plném provozu na všech vlacích.

Trať 204 Březnice – Rožmitál pod Třemšínem

Na základě objednávky Středočeského kraje pojedou na trati i nadále 4 páry výletních vlaků o víkendech a svátcích v období od konce dubna do konce září. První ranní pár vlaků nově pojede také v celém období jako ostatní vlaky.

Trať 212 Čerčany – Zruč nad Sázavou

Dochází ke změně v rozlomení vozebních ramen na relace Čerčany – Zruč nad Sázavou a Zruč nad Sázavou – Havlíčkův Brod. Vlaky končící / výchozí v zastávce Zruč n. S. zast., které dosud jezdily od / do Ledče, pojedou z / do Kutné Hory.

Trať 220 Benešov u Prahy – Tábor

V pracovní dny se rozšiřuje provoz spěšných vlaků. O víkendu budou zavedeny spoje z Prahy hl.n. v 8:16 do Tábora a v 17:06 v opačném směru z Tábora do Prahy. Kvůli těmto úpravám dochází ke změnám i u osobních vlaků, kdy se většinou trasy Olbramovice – Votice a Olbramovice – Tábor oproti stavu v současnosti časově prohodí. Většinou tak dojde k posunu o 60 minut.

Trať 221 Praha – Benešov u Prahy

Ve špičkách pracovních dní dochází k propojení vozebních ramen do relace Strančice – Praha hl.n. – Milovice, jinak jsou osobní vlaky prakticky beze změny. Dochází k rozšíření provozu spěšných vlaků (viz trati 220 a 223).

Trať 222 Benešov u Prahy – Vlašim

V pracovní dny okolo poledne je zaveden nový pár vlaků, díky kterému bude hodinový interval v pracovní dny zajištěn prakticky po celý den.

Trať 223 Benešov u Prahy – Olbramovice – Sedlčany

Na této trati dochází k rozšíření provozu spěšných vlaků Sázava. Nové vlaky odjíždějí v pracovní dny z Benešova v 5:40 do Tábora, v 7:38 do Votic, v 16:07 do Olbramovic, v 18:07 a 19:07 do Tábora a denně v 9:07 do Tábora. V opačném přijíždějí nové spěšné vlaky do Benešova v pracovní dny 5:48 z Tábora, v 8:48 z Votic, v 15:48 z Tábora, v 16:48 z Olbramovic, v 19:48 z Tábora a o víkendech a svátcích v 17:48 z Tábora.

Trať 230 Kolín – Havlíčkův Brod

Vzhledem ke stavebním pracím ve stanici Kolín dojde na této trati k několikaměsíčnímu omezení provozu. Přesný termín výluky bude zveřejněn po potvrzení ze strany Správy železnic. Během výluky nepojedou spěšné vlaky od Prahy v úseku mezi Kolínem a Kutnou Horou a zpět a také související osobní vlaky. Osobní vlaky budou po dobu těchto výluk z Kolína odjíždět dříve a přijíždět později. V dopoledním sedle budou zavedeny nové vlaky Kolín – Kutná Hora město pro zajištění přípojů od dálkové dopravy.

Trať 231 + 232 Praha – Lysá nad Labem – Nymburk – Kolín / Milovice

Na této trati dochází k zásadní změně koncepce regionální dopravy. Ve špičkách pracovních dní budou zavedeny spěšné vlaky Praha – Nymburk – Kolín a zpět v hodinovém intervalu, které budou mezi stanicemi Nymburk – Kolín zastavovat všude, zároveň v tomto úseku pojedou v časovém prokladu s osobními vlaky linky S2 Praha – Kolín. Ty budou současně doplněny dalšími osobními vlaky Praha – Nymburk, od nichž bude v Nymburce možnost přestupu do spěšného vlaku směr Kolín, obdobně i v opačném směru.

Vlaky od Milovic pojedou přímo do Prahy dvakrát za hodinu, z Prahy budou pokračovat do Strančic. V součtu tak v úseku Lysá nad Labem – Praha a zpět pojedou ve špičkách čtyři zastávkové spoje za hodinu v souhrnném intervalu cca 15 minut.

V sedlech a o víkendech zůstává zachován stávající koncept dopravy. Vzhledem k několikaměsíčním stavebním pracím ve stanici Kolín dojde k omezení provozu – opět budou projížděny zastávky Veltruby a Kolín-Zálabí, které budou obsluhovány NAD.

V letním období také bude třeba počítat s dočasným omezením provozu kvůli dokončení rekonstrukce trati mezi stanicemi Mstětice a Čelákovice.

Trať 235 Kutná Hora – Zruč nad Sázavou

V dopoledním sedle budou zavedeny nové vlaky Kolín – Kutná Hora město k zajištění přípojů od dálkové dopravy.

Na ostatních tratích ve Středočeském kraji nedochází k žádným podstatným změnám.

RegioFox

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

„Zelené“ bateriové vlaky zvýšily zájem o železnici, za čtvrt roku už obkroužily čtyřikrát zeměkouli

„Zelené“ bateriové vlaky zvýšily zájem o železnici, za čtvrt roku už obkroužily čtyřikrát zeměkouli

Čtyři bateriové vlaky RegioPanter najely v Moravskoslezském kraji dohromady už 170 tisíc kilometrů. V provozu jsou od poloviny prosince 2024 na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Nasazení vlaků s tímto alternativním pohonem umožnilo zavést přímé spojení bez přestupů, cestování je rychlejší a šetrnější k přírodě díky úspoře emisí CO2.
| České dráhy
České dráhy posílí dopravu na Pochod Praha – Prčice, nabídnou speciální celodenní jízdenku

České dráhy posílí dopravu na Pochod Praha – Prčice, nabídnou speciální celodenní jízdenku

V sobotu 17. května se koná již 58. ročník Pochodu Praha – Prčice. České dráhy i během tohoto ročníku výrazně posílí vlakovou dopravu do míst startů pochodu. Pro pochodníky vypraví speciální vlaky, posílí pravidelné dálkové i regionální spoje a zajistí mimořádná zastavení odpoledních dálkových vlaků v Heřmaničkách. Jízdní řády posilových vlaků se v tuto chvíli připravují a po přidělení kapacity dráhy budou zanesené do vyhledávačů spojení. České dráhy i letos nabídnou speciální „Celodenní jízdenku – region Středočeský / Prčice“ za 199 Kč, která bude platit v den pochodu ve 2. třídě všech vlaků ČD v širší oblasti Středočeského kraje. Nově ji účastníci pochodu budou moci využít i k jízdě do Milevska.
| České dráhy
Agentura Moody’s zlepšila výhled investičního ratingu Českých drah na pozitivní, ocenila jejich finanční stabilitu a posilování konkurenceschopnosti

Agentura Moody’s zlepšila výhled investičního ratingu Českých drah na pozitivní, ocenila jejich finanční stabilitu a posilování konkurenceschopnosti

Mezinárodní ratingová agentura Moody’s potvrdila rating Českých drah na úrovni Baa2 v investičním pásmu. Meziročně došlo ke zlepšení výhledu úvěrového hodnocení ze stabilního na pozitivní. Moody’s ocenila především silné a stabilní postavení společnosti na českém železničním trhu, finanční výkonnost, zvláště s přihlédnutím k rekordním investičním výdajům, které dopravce v posledních letech uskutečňuje, a také objem zajištěné likvidity na budoucí výdaje. České dráhy skončily již třetí rok po sobě v hospodářském zisku, Skupina ČD za rok 2024 zaznamenala zisk 1,3 miliardy korun.
| České dráhy
České dráhy získaly evropský certifikát ECM pro servis vlaků na dalších 5 let

České dráhy získaly evropský certifikát ECM pro servis vlaků na dalších 5 let

České dráhy obhájily evropské osvědčení ECM („entity in charge of maintenance“) v oblasti údržby drážních vozidel. Obnovené osvědčení obdržely České dráhy na 5 let a umožňuje jim zajišťovat údržbu lokomotiv, ucelených vlakových jednotek, osobních i nákladních vozů, traťových strojů, ale i vysokorychlostních vozidel vlastními silami.
| České dráhy
Vlakem do Německa na jaře a v létě: Sezónní pár vlaků EC z Prahy do Berlína a cestování jen s rezervacemi

Vlakem do Německa na jaře a v létě: Sezónní pár vlaků EC z Prahy do Berlína a cestování jen s rezervacemi

Cestující na dálkové lince spojující Prahu s Berlínem a dalšími městy v severním Německu čeká v letní sezóně několik změn. České dráhy společně se svým partnerským dopravcem Deutsche Bahn zajistí od 9. května do 15. září sezónní pár vlaků EC mezi českou a německou metropolí ve večerních a časně ranních hodinách. V souvislosti se zvýšenou poptávkou po cestách bude zároveň možné v období od 15. června do 31. srpna cestovat z ČR do Německa a zpět jen s rezervacemi, které budou ve všech prodejních kanálech ČD při současném nákupu s jízdenkami zdarma. Cestující by také neměli přehlédnout změny v jízdních řádech v souvislosti se stavebními pracemi na německé železniční infrastruktuře.
| České dráhy
Dopravce ČD Bus nakoupí desítky nových autobusů

Dopravce ČD Bus nakoupí desítky nových autobusů

ČD Bus, dceřiná firma Českých drah, rozšíří svůj vozidlový park o desítky nových autobusů. Společnost, která pro ČD zajišťuje náhradní autobusovou dopravu během výluk, aktuálně hledá dodavatele 122 vozidel. S jejich dodáním počítá dopravce v letech 2025 až 2028. Jedním z požadavků na nové autobusy je možnost jejich provozu na ekologické palivo HVO. V souvislosti s rozšířením vozidlové flotily firma chystá také vznik nových poboček.
| České dráhy
Skupina České dráhy loni hospodařila se ziskem 1,3 miliardy Kč

Skupina České dráhy loni hospodařila se ziskem 1,3 miliardy Kč

Konsolidovaný hospodářský výsledek Skupiny ČD před zdaněním dle Mezinárodních standardů účetního výkaznictví (IFRS) dosáhl v loňském roce 1,3 miliardy Kč. Samotné České dráhy vykázaly zisk 2,1 miliardy Kč. Růst zaznamenala osobní doprava, dařilo se navyšovat počty cestujících a pokračovala masivní obměna vozidlového parku, k jehož omlazení přispělo celkem 141 nových vozidel. Na více než miliardovém zisku měly podíly všechny společnosti Skupiny ČD, pouze nákladní doprava skončila v červených číslech.
| České dráhy
Instalace opakovačů mobilního signálu do railjetů je úspěšně dokončena. Na řadě jsou Pendolina

Instalace opakovačů mobilního signálu do railjetů je úspěšně dokončena. Na řadě jsou Pendolina

České dráhy dokončily instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do všech netrakčních jednotek railjet. Zástavbu dle uzavřené smlouvy zajistilo konsorcium firem ČD – Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. V rámci snahy o zlepšení služeb a kvality mobilního signálu na palubách vlaků bude pokračovat instalace 5G opakovačů v jednotkách Pendolino a InterPanter.
| České dráhy
V mobilní aplikaci Můj vlak si mohou zákazníci nově koupit i jízdenky Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (IDSOK)

V mobilní aplikaci Můj vlak si mohou zákazníci nově koupit i jízdenky Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (IDSOK)

České dráhy ve spolupráci s Olomouckým krajem zavádějí další nabídku do oblíbené mobilní aplikace Českých drah Můj vlak. V nové verzi aplikace je možné si od 28. dubna 2025 zakoupit vybrané jízdenky dalšího krajského integrovaného dopravního systému. Cestující si v aplikaci nově zakoupí jízdenky na všechny autobusy a spoje MHD zahrnuté do systému IDSOK. Cestující si tak snadno koupí jízdenku pro cestu vlakem i v kombinaci s návazným integrovaným autobusem, nejen po Olomouckém kraji, ale třeba i na druhý konec ČR.
| České dráhy
Na svátek zamilovaných výhodně vlakem. České dráhy nabízí speciální Májovou jízdenku

Na svátek zamilovaných výhodně vlakem. České dráhy nabízí speciální Májovou jízdenku

Tuhle jízdenku si zamilujete! Prvního května můžete ve dvou vyrazit vlakem po celém Česku díky Májové celodenní jízdence Českých drah, a to za velmi výhodnou cenu. Jízdenku pořídíte na e-shopu ČD a v aplikaci Můj vlak.
| České dráhy