České dráhy··7 min

Nový jízdní řád 2025 v Moravskoslezském kraji

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

V neděli 15. prosince 2024 začne na železnici platit nový jízdní řád. V Moravskoslezském kraji bude zachován rozsah regionální dopravy na podobné úrovni jako v současném jízdním řádu. Hlavní novinkou, a to nejen na regionální, ale i na celorepublikové úrovni, bude nasazení čtyř nových elektrických jednotek RegioPanter dovybavených bateriemi. Tato výbava umožní zajistit přímé spojení z Ostravy do Studénky a dále po neelektrizované trati přes Štramberk až do Veřovic. Cestující budou moci využít také nová přímá spojení z Opavy přes Ostravu do Českého Těšína a přestupy odpadnou také u dalších vyhledávaných relací. Nový jízdní řád bude platit do 13. prosince 2025.

České dráhy budou v jízdním řádu 2024/2025 provozovat regionální dopravu v Moravskoslezském kraji na celkem 569 kilometrech železničních tratí s rozsahem 7,336 mil. vlakokilometrů. Rozsah tak bude v porovnání se současným jízdním řádem přibližně stejný. V regionu pojede denně v průměru 109 spěšných a 702 osobních vlaků.

V regionálních vlacích na území Moravskoslezského kraje bude při cestách v rámci kraje i nadále platit prioritní odbavení v tarifu ODIS. Zůstává také možnost využití Systému jednotného tarifu, tzv. OneTicket. Tarif ČD bude možné nadále využít pouze pro tzv. mezikrajské cesty, tedy pro cesty do ostatních krajů, a to i v případě využití dálkových i regionálních vlaků nebo jejich kombinace. Příkladem můžou být relace Opava – Praha, Frýdek-Místek – Olomouc, Třinec – Čadca apod.

Hlavní změny v jízdním řádu regionálních vlaků v Moravskoslezském kraji

Nasazení nových elektrických jednotek RegioPanter vybavených bateriemi z Ostravy střed přes Studénku do Veřovic a zavedení hodinového taktu přímých spěšných vlaků (linka S8, trať 271)

V regionální dopravě v Moravskoslezském kraji budou vůbec poprvé v České republice nasazené nové dvouvozové jednotky RegioPanter dovybavené bateriovými články. Tyto nové vlaky zásadně zvýší komfort cestování na lince S8 Ostrava – Studénka – Příbor – Kopřivnice – Štramberk – Veřovice. Čtyři nové nízkopodlažní jednotky zajistí kompletní pokrytí této linky. Současně dojde k rozšíření obsluhy letiště v Mošnově na přibližně dvouhodinový takt v letním období. Některé spěšné vlaky z Ostravy do Veřovic pojedou v přepravních sedlech a o víkendech přes zastávku Mošnov, Ostrava Airport.

Bateriový RegioPanter pro Moravskoslezský kraj

Prodloužení vybraných spěšných vlaků linky R61 Opava východ / Ostrava – Havířov – Český Těšín až do Návsí (tratě 321 a 316)

V přepravních špičkách pracovních dnů budou vybrané spěšné vlaky linky R61 prodloužené z Českého Těšína až do Návsí, resp. naopak a pojedou v časovém prokladu s hodinovým taktem osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a Návsí do Českého Těšína, Bohumína a Ostravy-Svinova. Vznikne tak přibližně 30minutový takt.

Propojení linek S1 Opava – Ostrava a S9 Ostrava – Havířov – Český Těšín denně (tratě 321 a 316)

Většina vlaků linek S1 Opava východ – Ostrava-Svinov a S9 Ostrava-Svinov – Havířov – Český Těšín nově pojede přímo, bez nutnosti přestupu ve stanici Ostrava-Svinov. Tyto spoje tak pojedou v relaci Opava východ – Český Těšín.

Více přímých vlaků ráno z Frenštátu pod Radhoštěm do Ostravy (trať 323)

V ranní přepravní špičce během pracovních dnů odpadnou u vybraných vlaků z Frenštátu pod Radhoštěm do Ostravy přestupy ve stanici Frýdlant nad Ostravicí.

Nové ranní rychlé spojení z Krnova přes Opavu do Ostravy a večer zpět (tratě 310 a 316)

V pracovní dny bude zavedeno nové rychlé spojení Krnova s Ostravou. Ráno bude zajištěn nový vlak v 5:02 z Krnova do Ostravy-Svinova (příj. v 5:53), večer pak nový spoj s odjezdem z Ostravy-Svinova ve 20:00 do Krnova (příj. 20:58).

Další změny na linkách ČD v Moravskoslezském kraji

Trať 322 Cieszyn – Český Těšín – Frýdek-Místek

Na této trati dojde v odpoledních hodinách ke sjednocení taktu. Vlaky pojedou denně ve stejných časových polohách (dosud jezdily v pracovní dny a o víkendech v jiných časech). Zároveň budou v pracovní dny zavedeny nové vlaky z Frýdku-Místku (14:37) do Hnojníku (14:59) a zpět z Hnojníku (15:03) do Frýdku-Místku (15:24).

Trať 323 Ostrava – Frýdlant nad Ostravicí – Frenštát pod Radhoštěm / Ostravice

Večerní spoj linky S6 s odjezdem z Ostravy hl.n. ve 21:20 do Frýdlantu nad Ostravicí (Os 3140) bude nově prodloužen až do stanice Frenštát pod Radhoštěm (příj. 22:39). Tím dojde ve večerních hodinách k zachování hodinového taktu.

Tratě 320 a 321 Ostrava – Havířov – Český Těšín – Třinec

V pracovní dny pojede první ranní spěšný vlak linky R61 (Sp 1602) nově již ze zastávky Třinec centrum (odj. v 04:01), dosud jezdil ze stanice Třinec. Tento spoj jede přes Havířov do Ostravy hl.n. (4:55), kde jsou přípoje na vlaky dálkové dopravy, zejména pak na SC 516 Pendolino (odj. 5:10) do Prahy hl.n. (8:24).

V souvislosti s modernizací stanice Havířov a přilehlého úseku do Albrechtic u Českého Těšína bude docházet k rozsáhlým výlukám. Kvůli těmto výlukám byly upraveny časové polohy osobních i spěšných vlaků na trati 321 z Ostravy-Svinova do Českého Těšína a přeneseně (vlivem zachování vzájemných přípojů ve stanici Ostrava-Kunčice) i osobní vlaky linky S6 z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm.

Trať 317 Opava východ – Kravaře ve Slezsku – Hlučín / Chuchelná

Po zářijových povodních, při kterých došlo k zásadnímu poškození tratě 317 z Opavy do Kravař ve Slezsku, bude Správa železnic v roce 2025 provádět opravu této tratě. Všechny vlaky Opava východ – Kravaře ve Slezsku – Hlučín / Chuchelná jsou proto až do odvolání nahrazeny autobusovou dopravou.

Obnova vozidlového parku ČD v Moravskoslezském kraji

Moravskoslezský kraj je vůbec prvním regionem v České republice, kde budou nasazena vozidla umožňující provoz jak v elektrické trakci, tak na baterie v neelektrizovaných úsecích. Čtyři dvouvozové RegioPantery doplněné o baterie budou vozit cestující na nové přímé lince z Ostravy přes Studénku do Veřovic. V polovině letošního roku zároveň České dráhy objednaly u výrobce Škoda Group 15 elektricko-bateriových vlaků, které v následujících letech umožní zavedení dalších přímých vlaků bez přestupu z krajské metropole Ostravy do nejrůznějších míst kraje, kam nevedou elektrizované tratě, jako jsou např. Krnov, Nový Jičín nebo Budišov nad Budišovkou.

Interiér nové duální elektricko-bateriové jednotky RegioPanter

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

Všechny Lišky už jsou na Plzeňsku. České dráhy dokončily dodávky nových motorových jednotek na západ Čech

Všechny Lišky už jsou na Plzeňsku. České dráhy dokončily dodávky nových motorových jednotek na západ Čech

Dodávka moderních motorových jednotek RegioFox do Plzeňského kraje je úspěšně dokončena. České dráhy v minulém týdnu převzaly poslední dvě jednotky z dodávky celkem 10 nových regionálních vlaků od výrobce PESA Bydgoszcz. Nyní převzaté jednotky doplní stávajících osm Lišek, které jezdí na západě Čech od léta roku 2024.
| České dráhy
150 mezistátních expresů Českých drah míří do 120 zahraničních destinací

150 mezistátních expresů Českých drah míří do 120 zahraničních destinací

České dráhy letos vypravují 148 mezistátních dálkových spojů a další 4 sezónní vlaky do Polska, které obsluhují 120 různých destinací v šesti evropských zemích: v Německu, Rakousku, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a ve Švýcarsku. Ročně využije mezistátní vlaky největšího českého dopravce více než 7 milionů cestujících.
| České dráhy
Výluka v úseku Lipník nad Bečvou - Hranice na Moravě omezí provoz vlaků ČD

Výluka v úseku Lipník nad Bečvou - Hranice na Moravě omezí provoz vlaků ČD

V letošním roce bude pokračovat z důvodu rekonstrukčních prací Správy železnic dlouhodobá výluka na trati číslo 280 (Olomouc hl.n. –) Přerov – Hranice na Moravě – Vsetín. Na dvě krátkodobé výluky, které ve stejném úseku probíhaly už ve druhé polovině ledna a na začátku února, naváže od 15. února v úseku Lipník nad Bečvou – Hranice na Moravě dlouhodobé omezení, které potrvá až do 13. prosince 2025.
| České dráhy
Želvy pomáhají s posunem vozidel v moravských depech

Želvy pomáhají s posunem vozidel v moravských depech

České dráhy nasadily koncem loňského roku na posun v dílnách a depech na Moravě trojici akumulátorových vozíků, kterým železničáři přezdívají želva nebo tank. Dálkově řízené vozíky slouží pro posun vagónů a ucelených jednotek v depech. Podstatně snižují náklady servisu a zvyšují efektivitu práce při manipulaci s vozidly při údržbě a opravách v dílenských halách Českých drah. Představují také bezemisní formu posunu, což oproti použití dieselových lokomotiv v uzavřených halách přispívá ke zlepšení pracovního prostředí.
| České dráhy
Další nové Lišky letos dorazí do Královéhradeckého a Středočeského kraje

Další nové Lišky letos dorazí do Královéhradeckého a Středočeského kraje

Invaze Lišek na tuzemské koleje bude pokračovat i v letošním roce. K loni dodaným 56 motorovým jednotkám řady 847 RegioFox, kterým se na železnici neřekne jinak než Liška, letos přibude dalších 21 jednotek, na které se mohou těšit především cestující v Královéhradeckém kraji a také v Praze a středních Čechách. Tam dorazí i další moderní motorové vozy RegioShuttle RS1 původem z Německa, které znají cestující pod názvem RegioSpider.
| České dráhy
Modernizace tratě změní jízdní řády vlaků mezi Prahou a Berounem

Modernizace tratě změní jízdní řády vlaků mezi Prahou a Berounem

Na hlavní trati Praha – Beroun modernizuje Správa železnic úsek z Karlštejna do Berouna a vlaky Českých drah v tomto úseku jezdí s omezeními podle výlukových jízdních řádů. V následujících týdnech budou jízdní řády upravené, a to mj. v souvislosti se souběžnými pracemi ve stanici Praha-Smíchov a v úseku Praha-Radotín – Dobřichovice. Vzhledem k poměrně velkým odchylkám od pravidelného jízdního řádu cestujícím doporučujeme, aby si před plánovanou cestou dopředu ověřili aktuální jízdní řád ve vyhledávačích spojení např. na stránkách www.cd.cz nebo v mobilní aplikaci Můj vlak.
| České dráhy
Loni jelo včas více vlaků, bylo jich přes 2 miliony

Loni jelo včas více vlaků, bylo jich přes 2 miliony

Přesnost vlaků loni mírně vzrostla. Načas podle obvyklých evropských měřítek jelo 87,6 % spojů Českých drah. Bylo to celkem 2 154 326 vlaků z více než 2,4 milionu sledovaných spojů. Statistika přesnosti vlaků Českých drah nepočítá jen s odjezdem z výchozí a příjezdem do cílové stanice, ale zpracovává i časy příjezdů a odjezdů ve většině stanic a zastávek na cestě. Za loňský rok statistici zpracovali přes 46,5 milionů údajů, což je v průměru skoro 20 časových údajů na jeden vlak.
| České dráhy
Loni více cestujících s handicapem i bezbariérových vlaků

Loni více cestujících s handicapem i bezbariérových vlaků

V roce 2024 přibylo bezbariérových spojů a vozidel Českých drah a cestovalo také více lidí s handicapem. Dopravce loni zajistil asistenci při 9 348 přepravách. Do provozu uvedl více než 110 dalších bezbariérových jednotek, z toho je víc jak 100 jednotek regionálních a přímo nízkopodlažních. Díky většímu počtu bezbariérových souprav se zvýšil počet spojů přístupných osobám na vozíku na 7 131. Symbolem bezbariérovosti je v jízdních řádech označeno už 8 z 10 vlaků Českých drah.
| České dráhy
Po zimní pauze znovu startuje fotbalová liga. Na stadiony se nejpohodlněji dostanete vlakem

Po zimní pauze znovu startuje fotbalová liga. Na stadiony se nejpohodlněji dostanete vlakem

Po zimní přestávce znovu vyběhnou o víkendu fotbalisté na prvoligové trávníky. Fanoušci, kteří se chystají své oblíbené týmy podpořit přímo na stadionech, mohou pro pohodlnou a rychlou cestu na zápas i ze zápasu zpět domů využít vlaky Českých drah.
| České dráhy
Fanshop Českých drah hlásí přes milion zákazníků za loňský rok. Nabídka zboží se dále rozšiřuje

Fanshop Českých drah hlásí přes milion zákazníků za loňský rok. Nabídka zboží se dále rozšiřuje

Psací potřeby, 3D magnetky, dřevěné modely vlaků nebo 3D USB disky. To patřilo mezi nejprodávanější zboží, které si zákazníci v loňském roce pořizovali na oficiálním Fanshopu Českých drah. Sortiment Fanshopu se průběžně rozšiřuje, novinkou jsou například osušky s drážní tématikou a funkční sportovní trička.
| České dráhy