České dráhy··6 min

Nový jízdní řád 2025 v Královéhradeckém kraji

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

V neděli 15. prosince 2024 začne platit nový jízdní řád pro rok 2025. V oblasti vozového parku bude jízdní řád 2025 v Královéhradeckém kraji přelomový – moderní elektrické jednotky RegioPanter zcela nahradí soupravy složené z lokomotiv a starších vozů. V motorové trakci se výrazně uplatní jednotky RegioFox. Celkem bude nasazeno 7 elektrických a po dokončení dodávky pro tento jízdní řád 16 motorových jednotek.

Regionální vlaky, objednané Královéhradeckým krajem, ujedou v období roku 2025 celkem 6,01 mil. vlakokilometrů, denně vlaky ujedou 16,5 tisíc kilometrů, což je denně zhruba stejný rozsah jako v roce 2024. Celkem bude v novém období zavedeno 630 tras regionálních vlaků. V pracovní den bude vypraveno 557 vlaků, v sobotu 431 a v neděli 428. Dále na území kraje denně pojede 33 dálkových vlaků na lince R10 Praha – Hradec Králové – Trutnov. Všechny dálkové i regionální vlaky ČD mohou používat také zákazníci integrovaných dopravních systémů VYDIS, IREDO a ve vyjmenovaných úsecích mezikrajských tratí rovněž tarifů středočeského a libereckého IDS PID a IDOL.

RegioFox Královéhradecký kraj

Hlavní změny v regionální dopravě Českých drah v Královéhradeckém kraji

  • Nasazení nových moderních vozdel RegoPanter a RegioFox na tratě 020, 021, 027, 028, 031, 032 a 040
  • Zlepšení večerní dopravy okolo Hradce Králové
  • Zlepšení školní dopravy z Broumova do Náchoda
  • Posílení rychlé dopravy z Chocně do Náchoda o jeden pár spěšných vlaků

Přehled změn v regionální dopravě Českých drah v Královéhradeckém kraji

Tratě 020, 021, 023, 026 a 027 (Velký Osek – Hradec Králové, Hradec Králové – Solnice / Letohrad, Doudleby n.O. – Rokytnice v O. h., Choceň – Náchod a Starkoč – Broumov)

  • Všechny osobní vlaky Hradec Králové – Chlumec n. C. budou vedeny moderní dvoudílnou elektrickou jednotkou řady 650 RegioPanter. Z důvodu začínající rekonstrukce stanice Hradec Králové hl.n. bude přerušeno přímé vedení osobních vlaků z Týniště n. O. do Chlumce n. C. (špičky pracovního dne).
  • Večerní návrat z kulturních a společenských akcí o víkendu umožní zavedení vlaku Os 5230 s odjezdem z Hradce Králové hl.n. ve 22:40 i v sobotu a neděli. Opačně pojede nově o víkendu vlak Os 5229 s odjezdem z Chlumce n. C. ve 20:45.Většina osobních vlaků Hradec Králové – Týniště n. O. bude vedena moderní třídílnou elektrickou jednotkou řady 640 RegioPanter.
  • Spěšný vlak Sp 1791 Hradec Králové – Týniště n. O. (odj. nyní ve 12:42) pojede o hodinu později ve vhodnějším čase z hlediska dopravy ze škol ve 13:44 (jako Sp 2015).
  • Letní víkendové posilové vlaky Sp 2011 (Hradec Králové hl.n. odj. 8:24) a Sp 2012 (Hradce Králové hl.n. příj. 17:33) budou nově prodlouženy z Litic n. O. do Letohradu.
  • Odpolední a večerní doprava na trati 023 Doudleby n. O. – Rokytnice v Orlických horách bude upravena tak, aby byla v pracovní dny rychlá návaznost ze směru Hradec Králové. Naopak o víkendu bude upřednostněn rychlý přestup z tratě 023 do krajského města.
  • Počet spěšných vlaků Choceň – Náchod bude navýšen o jeden pár s odjezdem z Chocně v 10:39 a z Náchoda v 10:21. V Chocni budou obdobně jako u dalších vlaků této linky návaznosti na dálkové vlaky směr Brno a Praha.
  • Na spěšné vlaky na trati 027 Starkoč – Broumov, které jsou vedeny z Hradce Králové formou přímých vozů, budou nasazeny moderní motorové jednotky ř. 847 Regiofox.
  • U spěšných vlaků Starkoč – Broumov, které navazují na rychlíky linky R10 Praha – Trutnov bude navýšena kapacita. Místo dvoudílných jednotek Regionova bude řazena trojdílná jednotka (51 míst navíc).
  • Školní vlak Os 5143 Meziměstí (odj. 6:40) – Náchod (příj. 7:20) bude nově výchozí již z Broumova (odj. 6:22). Naopak minimálně využívané vlaky Sp 2002 a Sp 2003 budou v úseku Meziměstí – Broumov a opačně zrušeny.
  • Vlak Os 5146 (odj. z Náchoda ve 22:21) pojede pouze v pátek, naopak pozdější vlak Os 5148 s odjezdem z Náchoda ve 23:01 pojede v úseku do Meziměstí denně, do Broumova v pracovní dny a sobotu.

Tratě 031 a 032 (Jaroměř – Pardubice, Hradec Králové – Trutnov – Svoboda nad Úpou)

  • Večerní dopravu z Hradce Králové do Jaroměře zlepší nový osobní vlak 5246 s odjezdem ve 20:35, s návazností od Pardubic.
  • Spěšný vlak Sp 1487 (Hradec Králové hl.n. odj. 21:35) a 1488 (Pardubice centrum odj. 22:05) pojede nově i v neděli.Osobní vlak Os 6229 (Hradec Králové hl.n. odj. 7:06) pojede denně (doposud jen víkendy) a zvýší tak kapacitu v ranní dopravní špičce.
  • Na spěšné vlaky (Pardubice) – Hradec Králové – Svoboda n. Ú. budou nasazeny moderní motorové jednotky ř. 847 RegioFox. V úseku Hradec Králové – Starkoč a zpět budou obvykle nasazena dvě vozidla (přímé vozy do Náchoda a Broumova).
  • Spěšný vlak Sp 1397 pojede denně až do Hradce Králové (příj. 20:58), kde bude návaznost do všech směrů. Nyní jezdil v úseku Jaroměř – Hradce Králové pouze v pátek a neděli, v úseku Trutnov – Jaroměř nejezdil v sobotu.
  • Víkendový spěšný vlak Sp 1380 z odjezdem z Hradce Králové hl.n. v 7:03 poveze přímé vozy do Broumova vždy (doposud jen v sobotu).
  • Osobní vlak Os 5102 bude veden v úseku Červený Kostelec (odj. 5:48) – Trutnov denně, tedy navíc v sobotu a neděli.Mezi Trutnovem a Svobodou n. Ú. budou vlaky s odjezdem z Trutnova v 9:43 a opačně ze Svobody n. Ú. v 10:01 vedeny pouze o víkendu.

Tratě 040, 041, 043, 044, 046 a 047 (Trutnov – Chlumec n. C., Hradec Králové – Turnov, Trutnov – Královec, Kunčice n. L. – Vrchlabí, Stará Paka – Lomnice n. P. a Trutnov hl.n. – Teplice n. M.)

  • Na všechny spěšné vlaky Trutnov – Chlumec n. C. – Kolín a na většinu osobních vlaků Stará Paka – Chlumec n. C. – Městec Králové budou nasazeny moderní motorové jednotky ř. 847 RegioFox.
  • Spěšný vlak Sp 1880, který jezdí v letní sezóně o víkendech z Chocně (odj. 8:39) do Teplic n. M. (příj. 10:12) bude nově prodloužen po trati 047 přes Adršpach až do Trutnova hl.n. (příj. 11:25). Opačně pojede ve stejném období Sp 1895 z Trutnova hl.n. (odj. 14:37) přes Adršpach do Teplic n. M. (příj. 15:40) a dále v současné trase do Chocně.
  • Zbývající vlaky „městské linky“ Trutnov – Trutnov střed – Libeč budou zrušeny z důvodu minimálního využití.

Na tratích 041, 044 a 046 nedochází k významnějším úpravám.

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

Na palubách vlaků Českých drah bylo v roce 2024 nalezeno více než 19 tisíc zapomenutých předmětů

Na palubách vlaků Českých drah bylo v roce 2024 nalezeno více než 19 tisíc zapomenutých předmětů

Vysavač, velký nástěnný obraz nebo snowboard. I takové předměty cestující zapomněli v průběhu uplynulého roku ve vlacích Českých drah. Za celý rok 2024 bylo evidováno 19 090 nalezených předmětů. Celkem 9 378 věcí se podařilo vrátit majitelům, dalších více než 4 400 nalezených předmětů bylo dle zákona odevzdáno na úřad příslušné obce. České dráhy evidují všechny ztráty a nálezy na webu eztraty.cz.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
Stavba moderní opravárenské haly v Chebu pokračuje podle plánu

Stavba moderní opravárenské haly v Chebu pokračuje podle plánu

Výstavba nové opravárenské haly ve Středisku údržby Českých drah v Chebu pokračuje podle harmonogramu. Za necelých 9 měsíců stavebních prací se stavbařům podařilo provést demolici stávajících objektů, dokončit založení nové haly a administrativní budovy a vystavět ocelovou nosnou konstrukci haly včetně opláštění a střechy. Práce se nyní přesunou do interiéru 176 metrů dlouhé tříkolejné haly. Stavba by měla být dokončena a předána v polovině roku 2026. Moderní středisko údržby za více než 755 milionů Kč bez DPH bude poskytovat servis regionálním i dálkovým vlakům.
| České dráhy