BMW··9 min

Nové BMW R 12 G/S.

BMW

BMW

BMW (zkratka pro zvuk Bayerische Motoren Werke AG) je německý výrobce automobilů, motocyklů a pohonných jednotek. Hlavní sídlo společnosti je v Mnichově. BMW je mateřskou společností firem Mini a Rolls-Royce a v nedávné minulosti i bývalé skupiny Rover. V roce 2005 zaměstnával koncern přes 105 000 lidí. Modro-bílý vzor znaku firmy je stylizací roztočené vrtule v barvách bavorské vlajky a znamená symbol výroby leteckých motorů.

Tisková zpráva

„BMW Motorrad s novým BMW R 12 G/S přináší klasické enduro pro puristickou zábavu v terénu. Zkratka vypůjčená od legendárního R 80 G/S znamená Gelände/Straße (terén/silnice) a naznačuje, že nový člen řady BMW R 12 zvládá stejně dobře oboje. Víme, že na tento motocykl netrpělivě čeká řada fanoušků.“ Markus Lederer, šéf řady Boxer.

Nové BMW R 12 G/S: Klasický enduro design inspirovaný legendárním motocyklem BMW R 80 G/S. Ergonomie přizpůsobená pro ambiciózní jízdu v terénu.

BMW Motorrad a sportovní jízda v terénu. Tento úspěšný příběh motorsportu se line historií společnosti jako červená nit. Motor typu boxer s vysokým točivým momentem v kombinaci s pohonem zadního kola kardanem prokázal své schopnosti a odolnost vítězstvími v nespočtu soutěžích.

Nicméně teprve v roce 1980 BMW Motorrad přeneslo koncepci endura s motorem typu boxer do sériové výroby. Zrodil se model BMW R 80 G/S, sériově vyráběný terénní motocykl, jaký tu ještě nebyl. Byl ve stejné míře obdařen zkušenostmi z terénu, schopnostmi pro cestování a dynamickými vlastnostmi na silnici. Zkratka G/S (Gelände/Straße, což znamená terén/silnice) dokonale vystihovala všestranné vlastnosti tehdy nového motocyklu.

Pokud jde o výkonnost a její dokonalý přenos do současnosti s moderním designem a technologiemi, nové BMW R 12 G/S umně zachycuje ducha terénního endura s motorem typu boxer ve stylu modelu R 80 G/S, a to díky dlouhému zdvihu odpružení, kolům s drátěným výpletem a malou kompaktní kapotáží.

Tři různé varianty sedla, jisté enduro stupačky a zvýšená řídítka pro oddané dobrodruhy v terénu.

Nové BMW R 12 G/S je standardně dodáváno s plochým jednomístným sedlem (standardní výška sedla se 17“ zadním kolem: 860 mm/výška sedla s paketem Enduro Pro a 18“ zadním kolem: 875 mm). Je ploché a rovné, ideální pro enduro jízdu, a to i vestoje. Volitelný paket pro sedlo spolujezdce obsahuje dvoumístné sedlo pro dvě osoby (standardní výška sedla se 17“ zadním kolem: 860 mm/výška sedadla s paketem Enduro Pro a 18“ zadním kolem: 875 mm). Volitelné sedlo Rallye je o 20 mm vyšší (standardní výška sedla se 17“ zadním kolem: 880 mm/výška sedla s paketem Enduro Pro a 18“ zadním kolem: 895 mm). Nové R 12 G/S je standardně dodáváno se dvěma praktickými ocelovými oky na zadním rámu, která lze použít jako upevňovací body zavazadel.

Základní verze nového BMW R 12 G/S je vybavena např. stupačkami určenými především pro jízdu na silnici, ale díky jejich vroubkovanému profilu jsou vhodné i pro jízdu v terénu. V rámci paketu Enduro Pro je R 12 G/S vybaveno opěrkami nohou, enduro stupačkami, které díky zvětšené kontaktní ploše těla stupačky v kombinaci se třemi řadami hrotů poskytují potřebný grip pro jízdu v terénu.

Řídítka z hliníkové trubky dovolují další přizpůsobení ergonomie. Součástí volitelného paketu Enduro je jejich zvýšení o 20 mm.

Výkonný motor typu boxer doplněný výfukovým systémem s jednou koncovkou.

Od chvíle, kdy byl první motocykl BMW, BMW R 32, uveden v roce 1923 na trh, jsou motory BMW Motorrad typu boxer synonymem pro nezaměnitelný, originální a autentický design, plnou křivku točivého momentu a jedinečný charakteristický zvuk. Totéž platí i pro nové BMW R 12 G/S. Vzduchem a olejem chlazený motor typu boxer s vrtáním 101 mm a zdvihem 73 mm o objemu 1 170 cm3 je známý z mnoha motocyklů BMW. Dosahuje výkonu 80 kW (109 k) při 7000 1/min a maximálního točivého momentu 115 Nm při 6500 1/min. Vlevo vyvedený výfuk s vysoko umístěným tlumičem splňuje požadavky na klasické enduro.

Standardní jízdní režimy Rain, Road a Enduro a také dodatečný jízdní režim Enduro Pro jako součást paketu Enduro Pro. Dynamická kontrola trakce (DTC) a regulace točivého momentu motoru při zpomalení (MSR) v základní výbavě.

Nové BMW R 12 G/S je již ve standardním provedení vybaveno jízdními režimy Rain, Road a Enduro. Ve standardní výbavě rovněž nechybí Dynamická kontrola trakce (DTC), která při akceleraci zajišťuje vysokou úroveň bezpečnosti. Pro jízdu v terénu lze u nového BMW R 12 G/S systém DTC zcela vypnout. Navíc je 12 G/S ve standardní výbavě vybaveno regulací točivého momentu motoru při ubrání plynu (MSR).

Na přání je pro větší dynamiku, komfort a zrychlení téměř bez přerušení tahu motoru k dispozici výrobcem instalovaný Asistent řazení Pro s řazením nahoru i dolů bez nutnosti ovládání spojky.

Asistent řazení Pro, který je pro nové BMW R 12 G/S k dispozici jako výbava na přání, umožňuje řazení bez spojky téměř při jakémkoli zatížení a v jakýchkoli otáčkách. V porovnání s nožním řazením přináší zvýšenou dynamiku a komfort s extrémně krátkými časy řazení, které umožňují akceleraci s minimálním přerušením tahu motoru.

Jednodílný mostový prostorový rám z ocelových trubek s přišroubovanou zadní stavbou je ideálním základem pro motocykl typu enduro. Zpevněná hlava řízení pro dokonalou ergonomii pro jízdu v terénu a velký úhel řízení.

Základem nového BMW R 12 G/S je jednodílný trubkový mostový ocelový prostorový rám řady R 12. Zadní rám, rovněž vyrobený z ocelových trubek, je k hlavnímu rámu přišroubován. Hlava řízení je u nového BMW R 12 G/S o něco výš a více vpředu.

Standardně dodávané velké 21” přední kolo pro vynikající vlastnosti v terénu. Volitelný paket Enduro Pro s 18” místo 17” zadního kola pro maximální výkonnost v terénu.

Nové BMW R 12 G/S s drátěnými koly je plnohodnotné enduro. V souladu s tím je vpředu osazeno 21” kolem. Vzadu je standardně použito 17” kolo. 18” zadní kolo je pro ještě lepší schopnosti v terénu k dispozici jako součást paketu Enduro Pro.

Plně nastavitelná teleskopická přední vidlice upside-down a zadní kyvná vidlice Paralever se šikmo uloženým, rovněž plně nastavitelným zadním tlumičem, ve spojení s dlouhým zdvihem odpružení přinášejí vynikající schopnosti v terénu.

Kromě tuhého a pevného hlavního rámu jako základu je pro ambiciózní jízdu v terénu nezbytný dlouhý zdvih odpružení. U nového modelu R 12 G/S je přední kolo vedeno plně nastavitelnou teleskopickou vidlicí typu upside-down s průměrem 45 mm a velkorysým zdvihem 210 mm.

Stejně jako u ostatních modelů řady BMW R 12 je zadní kolo vedeno kyvným ramenem Paralever. Odpružení a tlumení zajišťuje šikmo uložená plně nastavitelná vzpěra se zdvihem 200 mm a progresivní pružinou.

Výkonný brzdový systém ve spojení s BMW Motorrad ABS Pro pro bezpečné brzdění dokonce i v zatáčkách.

Přední kolo nového R 12 G/S je vybaveno dvojicí brzdových kotoučů o průměru 310 mm se dvěma axiálně přišroubovanými dvoupístkovými plovoucími třmeny. Na zadním kole je použit jeden kotouč s průměrem 265 mm a dvoupístkový plovoucí brzdový třmen.

Nové R 12 G/S je již ve standardní výbavě vybaveno systémem BMW Motorrad ABS Pro (částečně integrálním). ABS Pro nabízí rovněž vyšší bezpečnost při brzdění v zatáčkách tím, že dovoluje v náklonu brzdit s asistencí ABS i v nájezdech do zatáčky.

Klasicky řešený, uprostřed umístěný kulatý přístroj a 12V zásuvka.

Nové BMW R 12 G/S je standardně vybaveno centrálně umístěným kulatým přístrojem a na pravé straně 12V zásuvkou pro nabíjení.

Výkonné LED světlomety ve standardní výbavě a světlomet Headlight Pro jako volitelná výbava.

Nové BMW R 12 G/S je ve standardní výbavě vybaveno kompaktním kulatým LED světlometem s průměrem 5 ¾“ a ikonickým světelným podpisem ve tvaru písmene X. Kromě toho směrovky a kontrolky nového R 12 G/S rovněž využívají LED techniku.

Ještě vyšší bezpečnost nabízí při jízdě v noci Adaptivní světlomet, který je součástí volitelné výbavy Headlight Pro.

Tři atraktivní barvy pro nové BMW R 12 G/S.

Základní verze BMW R 12 G/S.
Černá matná barva Night pro blatník předního kola/kapotáž/palivovou nádrž/kryt airboxu/zadní část.

Sedlo: černé.

Polep: kryt airboxu.

BMW R 12 G/S volitelná barva.

Bílá barva Light pro blatník předního kola/kapotáž/palivovou nádrž/kryt airboxu/zadní část.

Sedlo: červené.

Polep: chrániče vidlice/palivová nádrž/kapotáž/kryt airboxu.

BMW R 12 G/S Option 719 Aragonit.

Matný lak Sandrover/matně červená Racing Red/matně šedý metalický lak Mineral Grey pro palivovou nádrž/blatník předního kola/kapotáž/kryt airboxu/zadní část.

Sedlo: černé/Sandrover/červené.

Polep: chrániče vidlice/palivová nádrž/kapotáž.

Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Další články

Další články od BMW

WorldSBK v Mostě: Toprak Razgatlioglu (téměř) neporazitelný.

WorldSBK v Mostě: Toprak Razgatlioglu (téměř) neporazitelný.

Most. Pátý závod FIM Mistrovství světa superbiků – Superbike World Championship (WorldSBK) 2025 zavedl BMW Motorrad Motorsport a tým ROKiT BMW Motorrad WorldSBK do Mostu v České republice. Tam se úřadující mistr světa Toprak Razgatlioglu (TUR) na BMW M 1000 RR ukázal jako (téměř) neporazitelný. „El Turco“ byl nejrychlejší ve všech trénincích, zajistil si pole position, vyhrál první závod i Superpole, zajel nejrychlejší kolo ve všech třech závodech a stanovil nové rekordy okruhu. Ve druhém hlavním závodě to vypadalo, že zkompletuje hattrick, ale jen pár metrů před cílem ho předjel jeho dlouholetý rival Nicolò Bulega (ITA/Ducati) a Razgatlioglu se musel spokojit s druhým místem o pouhých 0,027 sekundy. Jeho týmový kolega Michael van der Mark (NED) měl v Mostě dvojnásobnou smůlu. V Superpole byl jedním z mnoha jezdců, kterým bylo nejrychlejší kolo zrušeno kvůli žluté vlajce, a tak startoval z 15. místa. Na začátku prvního závodu se bez vlastní viny zapletl do hromadné havárie a musel odstoupit. V neděli van der Mark dojel na 13. a 14. místě.
| BMW
V České republice bude od 12. května probíhat MINI Roadshow.

V České republice bude od 12. května probíhat MINI Roadshow.

Praha. Od 12. května do 7. června 2025 bude probíhat MINI Roadshow, která postupně projede přes všechny MINI Autorizované Dealery po celé České republice. Celkově takto MINI roadshow navštíví 5 lokací. Účast pro zákazníky je samozřejmě zdarma. Pro zájemce bude připraveno 8 vozů MINI v různých karosářských, výbavových či pohonných verzích. Největším lákadlem letošní roadshow je zcela nové MINI Cooper S Cabrio či nejvýkonnější verze plně elektrického MINI Countryman SE ALL4.
| BMW
Dvě nové vůně otevírají novou dimenzi zábavy.

Dvě nové vůně otevírají novou dimenzi zábavy.

Mnichov. Pro BMW je radost vyjádřením čisté radosti z jízdy a vědomého užívání si života. Radost je motivací i příslibem. Především je to ale silný pocit, který vytváří optimistický pohled na to, co nás čeká. Nyní lze tuto radost poprvé prožít i prostřednictvím čichu, a to díky dvěma novým vůním BMW AMBERNESS a BERGAMOOD.
| BMW
Nové BMW R 1300 RT.

Nové BMW R 1300 RT.

„S novým modelem BMW R 1300 RT jsme posunuli ikonu cestovních motocyklů BMW Motorrad na zcela novou úroveň. Působí odlehčeně, lépe se používá a současně je dynamičtější než kdykoli předtím. Díky zcela novému motoru, podvozku a aerodynamice nabízí jízdní zážitek, který splňuje nejvyšší požadavky v tomto segmentu, pokud jde o dynamiku, komfort a cestovní vlastnosti.“ Harald Spagl, projektový manažer BMW R 1300 RT.
| BMW
Nové BMW R 1300 RS.

Nové BMW R 1300 RS.

„S novým modelem BMW R 1300 RS jsme náš sportovní roadster s motorem boxer posunuli na zcela novou úroveň. Je důsledně navržen s ohledem na jízdní dynamiku a díky zcela přepracovanému motoru a podvozku přináší mnohem sportovnější zážitky než jeho předchůdce. Zároveň zůstává dokonalým společníkem pro pohodlné cestování a dlouhé trasy,“ Hauke Glässing, projektový manažer BMW R 1300 RS.
| BMW
Nový entry-level model: BMW M Motorsport představuje závodní BMW M2 Racing

Nový entry-level model: BMW M Motorsport představuje závodní BMW M2 Racing

Oschersleben. Od sezóny 2026 bude BMW M Motorsport nabízet soukromým zákaznickým týmům po celém světě nový základní závodní model – BMW M2 Racing. Jeho vývoj a testování vstupují letos do poslední fáze. Nové BMW M2 Racing bylo oficiálně představeno veřejnosti těsně před svým stupem na trh na úvodním závodě sezóny DTM v německém Oscherslebenu.
| BMW
BMW Česká republika bude letos již po jedenácté oficiálním vozem Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary.

BMW Česká republika bude letos již po jedenácté oficiálním vozem Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary.

Karlovy Vary. Již po jedenácté přiveze BMW Česká republika na 59. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary radost z jízdy. Téměř stovka vozů BMW různých modelových řad z vyšších segmentů bude k vidění a připravena vozit významné hosty a osobnosti tohoto svátku filmu, který se letos uskuteční od pátku 4. do soboty 12. července 2025.
| BMW
BMW bude letos již po jedenácté oficiálním vozem Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary.

BMW bude letos již po jedenácté oficiálním vozem Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary.

Karlovy Vary. Již po jedenácté přiveze BMW na 59. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary radost z jízdy. Téměř stovka vozů BMW různých modelových řad z vyšších segmentů bude k vidění a připravena vozit významné hosty a osobnosti tohoto svátku filmu, který se letos uskuteční od pátku 4. do soboty 12. července 2025.
| BMW
Partnerství BMW Group Česká republika a PGA National Czech Republic Oaks Prague pokračuje i pro rok 2025.

Partnerství BMW Group Česká republika a PGA National Czech Republic Oaks Prague pokračuje i pro rok 2025.

Praha. BMW Group Česká republika i v letošním roce pokračuje v partnerství s golfovým hřištěm PGA National Czech Republic Oaks Prague, které již popáté získalo ocenění nejlepší golfové hřiště ve světové soutěži World Golf Awards a je jediné s licencí PGA v České republice. Členové a jejich hosté si mohli během sobotního zahajovací turnaje 12. dubna vyzkoušet testovací jízdy s vozy BMW M3 Competition Touring, BMW M4 Competition Cabrio či BMW M5. Nechyběly ani další, staticky vystavené modely, jako BMW M440i, BMW 750e, BMW XM a zcela nové BMW M5 Touring.
| BMW
Test maximální vytrvalosti: MINI John Cooper Works a Bulldog Racing se opět zúčastní 24hodinového závodu na Nürburgringu.

Test maximální vytrvalosti: MINI John Cooper Works a Bulldog Racing se opět zúčastní 24hodinového závodu na Nürburgringu.

Mnichov. MINI John Cooper Works se opět zúčastní letošního 53. ročníku závodu 24 hodin na Nürburgringu. V loňském roce MINI s téměř sériovým vozem #317 MINI John Cooper Works Pro dosáhlo velkolepého triumfu ve třídě SP-3T. Takzvané „Zelené peklo“ se svými rychlými rovinkami, náročnými zatáčkami a výraznými výškovými změnami nabízí jednu z nejtěžších zkoušek ve světě motorsportu vůbec. Úspěšná spolupráce s týmem Bulldog Racing bude pokračovat i letos.
| BMW