BMW··9 min

Nové BMW R 12 G/S.

BMW

BMW

BMW (zkratka pro zvuk Bayerische Motoren Werke AG) je německý výrobce automobilů, motocyklů a pohonných jednotek. Hlavní sídlo společnosti je v Mnichově. BMW je mateřskou společností firem Mini a Rolls-Royce a v nedávné minulosti i bývalé skupiny Rover. V roce 2005 zaměstnával koncern přes 105 000 lidí. Modro-bílý vzor znaku firmy je stylizací roztočené vrtule v barvách bavorské vlajky a znamená symbol výroby leteckých motorů.

Tisková zpráva

„BMW Motorrad s novým BMW R 12 G/S přináší klasické enduro pro puristickou zábavu v terénu. Zkratka vypůjčená od legendárního R 80 G/S znamená Gelände/Straße (terén/silnice) a naznačuje, že nový člen řady BMW R 12 zvládá stejně dobře oboje. Víme, že na tento motocykl netrpělivě čeká řada fanoušků.“ Markus Lederer, šéf řady Boxer.

Nové BMW R 12 G/S: Klasický enduro design inspirovaný legendárním motocyklem BMW R 80 G/S. Ergonomie přizpůsobená pro ambiciózní jízdu v terénu.

BMW Motorrad a sportovní jízda v terénu. Tento úspěšný příběh motorsportu se line historií společnosti jako červená nit. Motor typu boxer s vysokým točivým momentem v kombinaci s pohonem zadního kola kardanem prokázal své schopnosti a odolnost vítězstvími v nespočtu soutěžích.

Nicméně teprve v roce 1980 BMW Motorrad přeneslo koncepci endura s motorem typu boxer do sériové výroby. Zrodil se model BMW R 80 G/S, sériově vyráběný terénní motocykl, jaký tu ještě nebyl. Byl ve stejné míře obdařen zkušenostmi z terénu, schopnostmi pro cestování a dynamickými vlastnostmi na silnici. Zkratka G/S (Gelände/Straße, což znamená terén/silnice) dokonale vystihovala všestranné vlastnosti tehdy nového motocyklu.

Pokud jde o výkonnost a její dokonalý přenos do současnosti s moderním designem a technologiemi, nové BMW R 12 G/S umně zachycuje ducha terénního endura s motorem typu boxer ve stylu modelu R 80 G/S, a to díky dlouhému zdvihu odpružení, kolům s drátěným výpletem a malou kompaktní kapotáží.

Tři různé varianty sedla, jisté enduro stupačky a zvýšená řídítka pro oddané dobrodruhy v terénu.

Nové BMW R 12 G/S je standardně dodáváno s plochým jednomístným sedlem (standardní výška sedla se 17“ zadním kolem: 860 mm/výška sedla s paketem Enduro Pro a 18“ zadním kolem: 875 mm). Je ploché a rovné, ideální pro enduro jízdu, a to i vestoje. Volitelný paket pro sedlo spolujezdce obsahuje dvoumístné sedlo pro dvě osoby (standardní výška sedla se 17“ zadním kolem: 860 mm/výška sedadla s paketem Enduro Pro a 18“ zadním kolem: 875 mm). Volitelné sedlo Rallye je o 20 mm vyšší (standardní výška sedla se 17“ zadním kolem: 880 mm/výška sedla s paketem Enduro Pro a 18“ zadním kolem: 895 mm). Nové R 12 G/S je standardně dodáváno se dvěma praktickými ocelovými oky na zadním rámu, která lze použít jako upevňovací body zavazadel.

Základní verze nového BMW R 12 G/S je vybavena např. stupačkami určenými především pro jízdu na silnici, ale díky jejich vroubkovanému profilu jsou vhodné i pro jízdu v terénu. V rámci paketu Enduro Pro je R 12 G/S vybaveno opěrkami nohou, enduro stupačkami, které díky zvětšené kontaktní ploše těla stupačky v kombinaci se třemi řadami hrotů poskytují potřebný grip pro jízdu v terénu.

Řídítka z hliníkové trubky dovolují další přizpůsobení ergonomie. Součástí volitelného paketu Enduro je jejich zvýšení o 20 mm.

Výkonný motor typu boxer doplněný výfukovým systémem s jednou koncovkou.

Od chvíle, kdy byl první motocykl BMW, BMW R 32, uveden v roce 1923 na trh, jsou motory BMW Motorrad typu boxer synonymem pro nezaměnitelný, originální a autentický design, plnou křivku točivého momentu a jedinečný charakteristický zvuk. Totéž platí i pro nové BMW R 12 G/S. Vzduchem a olejem chlazený motor typu boxer s vrtáním 101 mm a zdvihem 73 mm o objemu 1 170 cm3 je známý z mnoha motocyklů BMW. Dosahuje výkonu 80 kW (109 k) při 7000 1/min a maximálního točivého momentu 115 Nm při 6500 1/min. Vlevo vyvedený výfuk s vysoko umístěným tlumičem splňuje požadavky na klasické enduro.

Standardní jízdní režimy Rain, Road a Enduro a také dodatečný jízdní režim Enduro Pro jako součást paketu Enduro Pro. Dynamická kontrola trakce (DTC) a regulace točivého momentu motoru při zpomalení (MSR) v základní výbavě.

Nové BMW R 12 G/S je již ve standardním provedení vybaveno jízdními režimy Rain, Road a Enduro. Ve standardní výbavě rovněž nechybí Dynamická kontrola trakce (DTC), která při akceleraci zajišťuje vysokou úroveň bezpečnosti. Pro jízdu v terénu lze u nového BMW R 12 G/S systém DTC zcela vypnout. Navíc je 12 G/S ve standardní výbavě vybaveno regulací točivého momentu motoru při ubrání plynu (MSR).

Na přání je pro větší dynamiku, komfort a zrychlení téměř bez přerušení tahu motoru k dispozici výrobcem instalovaný Asistent řazení Pro s řazením nahoru i dolů bez nutnosti ovládání spojky.

Asistent řazení Pro, který je pro nové BMW R 12 G/S k dispozici jako výbava na přání, umožňuje řazení bez spojky téměř při jakémkoli zatížení a v jakýchkoli otáčkách. V porovnání s nožním řazením přináší zvýšenou dynamiku a komfort s extrémně krátkými časy řazení, které umožňují akceleraci s minimálním přerušením tahu motoru.

Jednodílný mostový prostorový rám z ocelových trubek s přišroubovanou zadní stavbou je ideálním základem pro motocykl typu enduro. Zpevněná hlava řízení pro dokonalou ergonomii pro jízdu v terénu a velký úhel řízení.

Základem nového BMW R 12 G/S je jednodílný trubkový mostový ocelový prostorový rám řady R 12. Zadní rám, rovněž vyrobený z ocelových trubek, je k hlavnímu rámu přišroubován. Hlava řízení je u nového BMW R 12 G/S o něco výš a více vpředu.

Standardně dodávané velké 21” přední kolo pro vynikající vlastnosti v terénu. Volitelný paket Enduro Pro s 18” místo 17” zadního kola pro maximální výkonnost v terénu.

Nové BMW R 12 G/S s drátěnými koly je plnohodnotné enduro. V souladu s tím je vpředu osazeno 21” kolem. Vzadu je standardně použito 17” kolo. 18” zadní kolo je pro ještě lepší schopnosti v terénu k dispozici jako součást paketu Enduro Pro.

Plně nastavitelná teleskopická přední vidlice upside-down a zadní kyvná vidlice Paralever se šikmo uloženým, rovněž plně nastavitelným zadním tlumičem, ve spojení s dlouhým zdvihem odpružení přinášejí vynikající schopnosti v terénu.

Kromě tuhého a pevného hlavního rámu jako základu je pro ambiciózní jízdu v terénu nezbytný dlouhý zdvih odpružení. U nového modelu R 12 G/S je přední kolo vedeno plně nastavitelnou teleskopickou vidlicí typu upside-down s průměrem 45 mm a velkorysým zdvihem 210 mm.

Stejně jako u ostatních modelů řady BMW R 12 je zadní kolo vedeno kyvným ramenem Paralever. Odpružení a tlumení zajišťuje šikmo uložená plně nastavitelná vzpěra se zdvihem 200 mm a progresivní pružinou.

Výkonný brzdový systém ve spojení s BMW Motorrad ABS Pro pro bezpečné brzdění dokonce i v zatáčkách.

Přední kolo nového R 12 G/S je vybaveno dvojicí brzdových kotoučů o průměru 310 mm se dvěma axiálně přišroubovanými dvoupístkovými plovoucími třmeny. Na zadním kole je použit jeden kotouč s průměrem 265 mm a dvoupístkový plovoucí brzdový třmen.

Nové R 12 G/S je již ve standardní výbavě vybaveno systémem BMW Motorrad ABS Pro (částečně integrálním). ABS Pro nabízí rovněž vyšší bezpečnost při brzdění v zatáčkách tím, že dovoluje v náklonu brzdit s asistencí ABS i v nájezdech do zatáčky.

Klasicky řešený, uprostřed umístěný kulatý přístroj a 12V zásuvka.

Nové BMW R 12 G/S je standardně vybaveno centrálně umístěným kulatým přístrojem a na pravé straně 12V zásuvkou pro nabíjení.

Výkonné LED světlomety ve standardní výbavě a světlomet Headlight Pro jako volitelná výbava.

Nové BMW R 12 G/S je ve standardní výbavě vybaveno kompaktním kulatým LED světlometem s průměrem 5 ¾“ a ikonickým světelným podpisem ve tvaru písmene X. Kromě toho směrovky a kontrolky nového R 12 G/S rovněž využívají LED techniku.

Ještě vyšší bezpečnost nabízí při jízdě v noci Adaptivní světlomet, který je součástí volitelné výbavy Headlight Pro.

Tři atraktivní barvy pro nové BMW R 12 G/S.

Základní verze BMW R 12 G/S.
Černá matná barva Night pro blatník předního kola/kapotáž/palivovou nádrž/kryt airboxu/zadní část.

Sedlo: černé.

Polep: kryt airboxu.

BMW R 12 G/S volitelná barva.

Bílá barva Light pro blatník předního kola/kapotáž/palivovou nádrž/kryt airboxu/zadní část.

Sedlo: červené.

Polep: chrániče vidlice/palivová nádrž/kapotáž/kryt airboxu.

BMW R 12 G/S Option 719 Aragonit.

Matný lak Sandrover/matně červená Racing Red/matně šedý metalický lak Mineral Grey pro palivovou nádrž/blatník předního kola/kapotáž/kryt airboxu/zadní část.

Sedlo: černé/Sandrover/červené.

Polep: chrániče vidlice/palivová nádrž/kapotáž.

Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Další články

Další články od BMW

Modernizace výrobního programu BMW Motorrad pro modelový rok 2026.

Modernizace výrobního programu BMW Motorrad pro modelový rok 2026.

Mnichov. V modelovém roce 2026 dojde ve výrobním programu BMW Motorrad k několika modernizacím a úpravám. Nové modely bude možné objednat u všech partnerů BMW Motorrad od srpna 2025.
| BMW
BMW M2 CS stanovilo nový rekord: 7:25,5 minuty na Nordschleife okruhu Nürburgring.

BMW M2 CS stanovilo nový rekord: 7:25,5 minuty na Nordschleife okruhu Nürburgring.

10,0 l/100 km; kombinované emise CO2: 226 g/km podle WLTP, třída CO2: G)* nastavilo 11. dubna 2025 nové měřítko na legendární Nordschleife okruhu Nürburgring. S vývojovým inženýrem BMW M Jörgem Weidingerem za volantem absolvoval tento vůz 20,823 km dlouhý okruh Nürburgring-Nordschleife za 7:25,5 minuty a překonal tak dosavadní nejlepší čas kompaktních vozů o osm sekund. Toto rekordní BMW M2 CS nejenže posouvá laťku v kategorii kompaktních vozů, ale také dále upevňuje reputaci BMW M jako výrobce vysokovýkonných vozů, které vynikají jak na silnici, tak na závodní dráze.
| BMW
BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

Nové BMW CE 04 – elektrický prémiový skútr ve svěžích barvách a s novou atraktivní volitelnou výbavou.
| BMW
BMW M2 CS stanovilo nový rekord: 7:25,5 minuty na Nordschleife okruhu Nürburgring.

BMW M2 CS stanovilo nový rekord: 7:25,5 minuty na Nordschleife okruhu Nürburgring.

10,0 l/100 km; kombinované emise CO2: 226 g/km podle WLTP, třída CO2: G)* nastavilo 11. dubna 2025 nové měřítko na legendární Nordschleife okruhu Nürburgring. S vývojovým inženýrem BMW M Jörgem Weidingerem za volantem absolvoval tento vůz 20,823 km dlouhý okruh Nürburgring-Nordschleife za 7:25,5 minuty a překonal tak dosavadní nejlepší čas kompaktních vozů o osm sekund. Toto rekordní BMW M2 CS nejenže posouvá laťku v kategorii kompaktních vozů, ale také dále upevňuje reputaci BMW M jako výrobce vysokovýkonných vozů, které vynikají jak na silnici, tak na závodní dráze.
| BMW
BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

Nové BMW CE 04 – elektrický prémiový skútr ve svěžích barvách a s novou atraktivní volitelnou výbavou.
| BMW
Modernizace výrobního programu BMW Motorrad pro modelový rok 2026.

Modernizace výrobního programu BMW Motorrad pro modelový rok 2026.

Mnichov. V modelovém roce 2026 dojde ve výrobním programu BMW Motorrad k několika modernizacím a úpravám. Nové modely bude možné objednat u všech partnerů BMW Motorrad od srpna 2025.
| BMW
BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

Nové BMW CE 04 – elektrický prémiový skútr ve svěžích barvách a s novou atraktivní volitelnou výbavou.
| BMW
BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

Nové BMW CE 04 – elektrický prémiový skútr ve svěžích barvách a s novou atraktivní volitelnou výbavou.
| BMW
BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

Nové BMW CE 04 – elektrický prémiový skútr ve svěžích barvách a s novou atraktivní volitelnou výbavou.
| BMW
Modernizace výrobního programu BMW Motorrad pro modelový rok 2026.

Modernizace výrobního programu BMW Motorrad pro modelový rok 2026.

Mnichov. V modelovém roce 2026 dojde ve výrobním programu BMW Motorrad k několika modernizacím a úpravám. Nové modely bude možné objednat u všech partnerů BMW Motorrad od srpna 2025.
| BMW