Toyota··7 min

Nová Toyota Aygo X JBL Edition

Toyota

Toyota

Toyota je japonská automobilka, kterou založil v roce 1937 Kičiro Tojoda. Je největším výrobcem automobilů na světě a vyrábí jak osobní automobily, tak dodávky, nákladní auta, motory, autobusy, roboty a jiné. Je to zároveň osmá největší společnost světa. Firma sídlí ve městě Tojota v prefektuře Aiči. Pod křídla společnosti spadají i poměrně mladé automobilky Lexus a Scion.

Tisková zpráva
Nová Toyota Aygo X JBL Edition

Na přítomnost výkonného a dynamického prémiového audiosystému JBL v Toyotě Aygo X upozorňuje nová výrazná speciální edice s označením Aygo X JBL Edition. Při té příležitosti vznikl i speciální playlist „The Sound of Noise“, který je k dispozici na streamovacích platformách Spotify, Apple Music a Deezer.

Aygo X od svého uvedení na evropský trh v roce 2022 dokázalo ke značce přitáhnout nové zákazníky, kteří kladou důraz na styl. Model tak navázal na mladistvý a zábavný charakter, který láká uživatele modelu Aygo již bezmála dvě dekády, a přidal sebejistější polohu za volantem v kombinaci s prostorným interiérem.

Přechodem od hatchbacku ke crossoveru se evropským návrhářům nového Ayga X podařilo probudit jedinečné emoce. Obdobně si počínali zvukoví specialisté od JBL, kteří speciálně pro tento vůz navrhli prémiový audiosystém, volitelně nabízený pro verzi Executive, a nyní standardně dodávaný v nové speciální edici Aygo X JBL Edition.

Nová Toyota Aygo X JBL Edition

Požadavky na systém ozvučení se začaly formovat ještě během vývoje Ayga X za použití virtuálních modelů, které napomohly s výběrem nejvhodnějšího vybavení. Návrháři JBL se kromě kvality zvuku zaměřili i na nízkou hmotnost systému, aby pomohli snížit hmotnost vozidla, což se následně odráží ve spotřebě paliva a výfukových emisích.

Do návrhu dynamického audiosystému uzpůsobeného vlastnostem interiéru vozidla byly investovány stovky hodin pečlivé práce a přesného dolaďování. K vytvoření co nejširšího zvukového pole je klíčové rozmístění reproduktorů, v tomto případě dvou širokopásmových reproduktorů v předních dveřích v kombinaci s 25mm reproduktory zabudovanými do předních A-sloupků.

O hutné basy, živou odezvu reproduktorů a čistý dynamický zvuk se stará 200mm subwoofer v zadní části vozu – nezvykle velký na kompaktní vůz, jakým Aygo X je. Šestikanálový zesilovač o výkonu 300 W pod sedadlem spolujezdce použili specialisté JBL k jemnému odladění frekvencí, aby výsledné ozvučení v kvalitě koncertního sálu naplnilo očekávání vyznavačů všech hudebních žánrů.

Díky systému Toyota Smart Connect si řidič zároveň snadno vybere oblíbenou hudbu prostřednictvím kabelového nebo bezdrátového připojení chytrého telefonu přes Android Auto nebo Apple CarPlay s ovládáním na 9" dotykovém displeji o vysokém rozlišení.

Zatímco systém ozvučení stimuluje sluch posluchačů, exteriér nového nepřehlédnutelného Ayga X JBL Edition upoutá oko dvoubarevným lakováním v kombinaci odstínu Jasmine Silver a černé, postaveným na výrazném estetickém kontrastu, jenž je zde zvýrazněn ozdobnými prvky pod předním i zadním nárazníkem a na bocích vozu. Dvoubarevné lakování, použité i na zádi vozu, navazuje na podběhy předních kol k dosažení jedinečného charakteru, který je ještě zdůrazněn markantními 18" koly v kombinaci černé barvy a odstínu Dark Jasmine.

Aygo X JBL dále poukazuje na přítomnost prémiového audiosystému prostřednictvím jedinečných emblémů a vizuálních prvků uvnitř i zvenčí. Záď zkrášluje logo JBL, přičemž dekorativní prvky se opakují i na panelu zadního okna. V kompaktní a zároveň prostorné kabině zaujme barevně sladěné luxusní čalounění sedadel včetně loga JBL, aby si každý mohl vychutnat nejen pohodlné, ale i stylové prostředí.

Společně s novou edicí modelu se představuje i inovativní playlist „The Sound of Noise“

Použité zvuky představují stimulaci, uvolnění a informace. Trojice zvukových stop má zachytit výrazný charakter speciální edice spojující emoce a technologie do jediného moderního celku, jenž ideálně zapadá do rušného životního stylu obyvatel Evropy.

Playlist odrážející svěží a zábavnou image modelu Aygo X zahrnuje jízdu Berlínem – tato hravá kolekce zvuků byla vygenerována samotným vozidlem a zahrnuje i poučný rozhovor o technologii ozvučení.

Posluchači se ocitají přímo v srdci německého hlavního města a vydávají se na podnětnou zvukovou výpravu za volantem hbitého Ayga X JBL Edition, které se pyšní agilitou a polohou za volantem podporující řidičskou sebejistotu pro pohyb v městském prostředí. Mikrofon na palubě vozu zachytil nejrůznější zvukové kulisy za jízdy v různých částech města; výsledná stopa láká k dobrodružství a zároveň posluchače nechává uvolnit se při cestování městem bez zbytečného stresu. Mechanické zvuky se spojují s dopravními ruchy během jízdy Berlínem, kde jsou zvonky projíždějících kol a rozhovory lidí na chodnících pravidelně přerušovány hukotem okolní dopravy.

Uvolnění dokáže v posluchačích navodit zvuková stopa ASMR Textures, která se inspirovala fyzickými pocity označovanými jako ‚autonomní senzorická meridiánová reakce‘ – ty jsou zde evokovány prostřednictvím zvuků, často zcela všedních. Zvuky ASMR dovolují posluchači uvolnit se tím, že potlačují stres a shon všedního života – samotná koncepce si nachází stále více fanoušků, přičemž některé stopy si na streamovacích platformách poslechly i miliony uživatelů. Sedmiminutová stopa obsahuje nezvyklé uklidňující zvuky ASMR uvnitř i zvenčí Ayga X, které vznikly nahráváním fyzických dotyků různých materiálů přes ultra citlivé mikrofony během speciální akce v nahrávacím studiu. Takto získané zvuky byly následně namixovány a zpracovány s použitím různých efektů (např. ozvěn, zpoždění) k dosažení celostního zážitku a povzbuzení emocí.

Ke stimulaci myšlenek je určen šestiminutový rozhovor v kabině Ayga X JBL Edition. Rozhovor pojatý jako podcast uzavírá playlist a zprostředkuje fascinující vzhled do vývoje tohoto prémiového audiosystému, tvořícího součást standardní výbavy nové speciální edice. Tajemství úspěšného vývoje audiosystému odhaluje Kyle Concessi, Automotive Sound Owner společnosti JBL pro Ameriku a Evropu. Posluchači odhalují, jaké výzvy je nutné překonat k dosažení dynamického a čistého zvuku v rámci omezeného interiéru vozidla, jakož i řešení, která umožnila zprostředkovat široké spektrum kmitočtů v kompaktní (jakkoli prostorné) kabině Ayga X.

Playlist „The Sound of Noise“ se drží filozofie hladké konektivity a praktičnosti Ayga X, a je proto k dispozici i na streamovacích platformách Spotify, Apple Music a Deezer.

The Sound of Noise

Spotify

Deezer

Apple Music

Zdroj: www.toyotanews.eu

Další články

Další články od Toyota

Nová výbavová linie Tokyo Edition propůjčuje Toyotě C-HR ještě výraznější styl

Nová výbavová linie Tokyo Edition propůjčuje Toyotě C-HR ještě výraznější styl

Toyota C-HR udává trend a pro rok 2025 posouvá svůj odvážný design na novou úroveň prostřednictvím nové atraktivní výbavové linie Tokyo Edition, která těží ze široké škály mimořádně hospodárných elektrifikovaných pohonů.
| Toyota
Plug-in hybridní pohon je teď cenově ještě dostupnější. Seznamte se s modely Toyota C-HR, RAV4 a Prius v atraktivní akční nabídce

Plug-in hybridní pohon je teď cenově ještě dostupnější. Seznamte se s modely Toyota C-HR, RAV4 a Prius v atraktivní akční nabídce

Čeští řidiči teď mohou jezdit ještě úsporněji, aniž by přitom museli za modernější technologie výrazně připlácet. Plug-in hybridní pohon se teď u Toyoty cenově přibližuje k tradičnímu hybridu. Plug-in hybrid přitom kombinuje výhody hybridu a bateriového elektromobilu - lze ho nabíjet pro prodloužení dojezdu až 100 km čistě jen na elektřinu, ale po vybití funguje jako hybrid, který se nabíjí sám energií vznikající při brzdění.
| Toyota
Finanční služba Kinto One od Toyoty hlásí rekordní leden

Finanční služba Kinto One od Toyoty hlásí rekordní leden

Služba Kinto One, nabízející operativní leasing vozů Toyota a Lexus, uzavřela v lednu rekordních 230 nových smluv, což znamená nejsilnější měsíc v historii. Za celý rok 2024 bylo uzavřeno 1 860 smluv a zákazníkům bylo předáno 1 700 vozů.
| Toyota
Toyota v Evropě už prodala 6 milionů elektrifikovaných aut, strategie s více pohony se vyplácí

Toyota v Evropě už prodala 6 milionů elektrifikovaných aut, strategie s více pohony se vyplácí

Toyota Motor Europe (TME) na konci roku 2024 dosáhla významného milníku v podobě šesti milionů vozidel s elektrifikovaným pohonem prodaných v tomto regionu. Tento výsledek odráží úspěch multi-technologické strategie Toyoty.
| Toyota
Modelovou řadu Yaris Cross posílí vylepšená výbavová linie GR SPORT

Modelovou řadu Yaris Cross posílí vylepšená výbavová linie GR SPORT

Prodejně mimořádně úspěšná a zároveň oceňovaná řada Yaris Cross přichází v roce 2025 s vylepšenou výbavovou linií GR SPORT, která tomuto chytrému kompaktnímu SUV od Toyoty propůjčuje ještě více emocí a vzrušení ze světa motoristického sportu.
| Toyota
Vylepšená Toyota Prius modelového roku 2025 je hospodárnější a praktičtější

Vylepšená Toyota Prius modelového roku 2025 je hospodárnější a praktičtější

Modelové provedení kultovní Toyoty Prius pro rok 2025 představuje novou technologii sledování vymezené oblasti a modernizovanou standardní výbavu pro všechny verze tohoto plug-in hybridu.
| Toyota
Toyota dosáhla v roce 2024 nejvyšších evropských prodejů ve své historii

Toyota dosáhla v roce 2024 nejvyšších evropských prodejů ve své historii

Společnost Toyota Motor Europe (TME) v roce 2024 prodala 1 217 132 vozů značek Toyota a Lexus, což znamená meziroční nárůst prodejů o 4 % a překonání průměru evropského trhu. Podíl elektrifikovaných modelů TME vzrostl na 74 %.
| Toyota
Toyota je za rok 2024 jedničkou mezi importéry. Celkově jí patří druhá příčka na trhu

Toyota je za rok 2024 jedničkou mezi importéry. Celkově jí patří druhá příčka na trhu

Japonská automobilka Toyota prodala za celý rok 21 804 aut, což představuje nárůst o 10 procent. Celý trh přitom rostl okolo 3,8 procenta. Toto tempo pak Toyotě zajistilo posun ze čtvrté příčky až na celkové druhé místo v prodejích osobních a lehkých užitkových vozů. Díky tomu je absolutní jedničkou mezi importéry.
| Toyota
Začněte rok kreativně: Je tu 18. ročník mezinárodní výtvarné soutěže pro děti Toyota Dream Car

Začněte rok kreativně: Je tu 18. ročník mezinárodní výtvarné soutěže pro děti Toyota Dream Car

Od čtvrtka 2. ledna české zastoupení automobilky Toyota opět přijímá umělecká díla malých výtvarníků, kteří se chtějí zapojit do mezinárodní soutěže Dream Car Art Contest. Ta se letos koná už po osmnácté a opět dětem do 15 let nabízí možnost vyhrát zábavné a hodnotné ceny. Ti nejlepší z národního kola se navíc utkají i v celosvětovém finále.
| Toyota
Evropské prodeje Toyoty C-HR dosáhly jednoho milionu kusů

Evropské prodeje Toyoty C-HR dosáhly jednoho milionu kusů

Průkopnická Toyota C-HR koncem letošního roku dosáhne dalšího průlomu, kdy evropské prodeje překročí jeden milion prodaných vozů – C-HR tím stvrdí postavení bestselleru a ikonického modelu značky Toyota v rámci celého kontinentu.
| Toyota