Datart··4 min

Netradiční platební metody táhnou. Počet nákupů s odloženou nebo rozloženou platbou u DATARTu v červenci meziročně stoupl o 150 %

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Proměňující se nákupní chování Čechů se promítá i do obliby různých platebních metod. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART tak výrazně roste popularita možnosti odložení nebo rozložení platby. Před začátkem prázdnin, v květnu a červnu, dosahovaly meziměsíční nárůsty nákupů využívajících jednu z těchto plateb téměř 90 %, v červenci pak vzrostl jejich počet meziročně o 150 %. Mezi tradičními platebními metodami dominují platby kartou, stále častěji je však čeští spotřebitelé provádí s pomocí mobilních zařízení.

V důsledku rozbouřené ekonomické situace posledních let se postupně proměňuje nákupní chování českých spotřebitelů. Změny se odráží i v oblibě jednotlivých platebních metod. Ke slovu se tak stále častěji dostávají alternativní platební služby. Nejvýrazněji podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART stoupá zájem zákazníků o možnost odložení platby či rozložení platby do několika měsíců – takzvané platby na třetiny. Od začátku roku roste počet nákupů využívajících službu Skip Pay nebo Twisto každý měsíc řádově o desítky procent. V květnu a červnu dokonce dosahovaly meziměsíční nárůsty téměř 90 %.

„Největší nárůst v oblibě mezi platebními metodami zaznamenáváme právě u takzvaných Buy Now, Pay Later (BNPL) plateb, které nabízíme formou odložených a rozložených plateb. Stále větší popularitě se tyto služby, kam spadá třeba platba na třetiny, těší zejména díky tomu, že spotřebitelům dopřávají poměrně velkou dávku flexibility. Platbu si tímto způsobem rozloží do několika měsíců a vyhnou se tomu, že by nenadálý výdaj v podobě rozbité pračky nebo lednice výrazněji zasáhl do jejich rodinného rozpočtu,“ vysvětluje Valdemar Schubert, Head of financial services and payments DATART.

Spotřebitele láká jednoduchost a pohodlí

Vedle vyšší finanční flexibility a stability tyto služby podle Valdemara Schuberta spotřebitele oslovují zejména svou jednoduchostí. Zákazník se u nich totiž zcela vyhne zdlouhavému vypisování osobních údajů a papírování. Během prvního nákupu na třetinu je ještě nezbytné ověření jeho identity pomocí Bank iD, v případě dalších nákupů už k ověření stačí jen aplikace poskytovatele služby.

„Zákazník si vybere zboží v hodnotě od 3 do 60 tisíc korun, během několika minut ověří svou identitu a ihned na prodejně nebo na e-shopu kartou zaplatí třetinu celkové ceny. Zbylé dvě části jsou mu z karty automaticky strženy po 30 a 60 dnech,“ říká Valdemar Schubert. Stejně rychlý je podle něj proces i v případě odložené platby, kdy má zákazník na zaplacení celé částky až 30 dnů.

Mobilní platby vládnou

Asi nikoho nepřekvapí, že čeští spotřebitelé při nákupu elektroniky nejčastěji využívají platbu kartou. Stále častěji tak ovšem podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART činí prostřednictvím mobilních zařízení. „Spotřebitelé si tuto formu platby oblíbili, protože je nejen bezpečná, ale také velmi rychlá. Telefon nebo chytré hodinky mají lidé neustále po ruce a na rozdíl od běžných palebních karet obvykle stačí jen přiložit k terminálu odemknuté zařízení. Není tak nutné zadávat PIN kód,“ popisuje Valdemar Schubert.

Nabídka platebních metod, ze kterých mohou zákazníci vybírat, se však podle něj neustále rozšiřuje. „V našich kamenných prodejnách i na e-shopu mohou zákazníci využít širokou paletu platebních metod. Naprostou samozřejmostí je platba v hotovosti, přímo debetními a kreditními kartami či zprostředkovaně pomocí Google Pay nebo Apple Pay. Rychlé a jednoduché platby však dnes umožňují i bankovní převody přes QR kód. Pro ty, kteří preferují zaplacení později či po částech, jsou pak k dispozici různé finanční služby, včetně klasických nákupů na splátky a moderních Buy Now, Pay Later produktů,“ shrnuje Valdemar Schubert.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

DATART znovu potvrzuje svou výjimečnost. Prodejce elektroniky získal prestižní ocenění Czech Superbrands 2025

DATART znovu potvrzuje svou výjimečnost. Prodejce elektroniky získal prestižní ocenění Czech Superbrands 2025

Maloobchodní prodejce elektroniky DATART opětovně získal prestižní ocenění Czech Superbrands 2025, které uděluje organizace Superbrands firmám, jimž se podařilo vybudovat silné a úspěšné značky. Tento titul je potvrzením kvalitní práce, kterou DATART vykonává nejen v oblasti prodeje elektroniky, ale také v oblasti zákaznické péče a inovací.
| Datart
Kingdom Come: Deliverance 2 nezaostává ani v prodejích fyzických kopií

Kingdom Come: Deliverance 2 nezaostává ani v prodejích fyzických kopií

Nová česká počítačová hra Kingdom Come: Deliverance 2 v prvních týdnech od svého uvedení překonává všechna očekávání. Maloobchodní prodejce DATART stihl v prvních dvou týdnech prodat vyšší stovky fyzických kopií hry, díky čemuž se u něj v tomto období stala vůbec nejprodávanějším herním titulem. Svými prodeji se dokonce může měřit s nejúspěšnějšími hrami posledních let, jako je například God of War Ragnarök.
| Datart
DATART OTEVÍRÁ REVOLUČNÍ PRODEJNU V BRNĚ

DATART OTEVÍRÁ REVOLUČNÍ PRODEJNU V BRNĚ

DATART, přední maloobchodní prodejce spotřební elektroniky, oficiálně otevírá ve čtvrtek 20. února svou novou vlajkovou prodejnu v obchodním centru Avion Shopping Park Brno. Moderní koncept prodejny představuje jedinečný prostor, kde se snoubí špičkové technologie, dokonalá přehlednost sortimentu a jedinečný zákaznický servis. Na ploše přesahující 1 500 m² se návštěvníci mohou těšit na široký výběr spotřební elektroniky, exkluzivní značkové výstavky a prvotřídní služby elektro specialistů.
| Datart
Kamenné prodejny jsou pro Čechy nenahraditelné. Při nákupech stále víc sahají po prémiových službách

Kamenné prodejny jsou pro Čechy nenahraditelné. Při nákupech stále víc sahají po prémiových službách

Online nakupování si v posledních letech získalo pevné místo v životech českých spotřebitelů. Ukazuje se však, že kamenné prodejny zůstávají nenahraditelným pilířem maloobchodního trhu, který propojuje svět online a offline nakupování. Potvrzuje to i maloobchodní prodejce elektra DATART, jehož prodejny v průběhu prosince navštívilo téměř 3,5 milionů zákazníků. Mezi zákazníky podle něj roste poptávka po prémiových službách, jako je montáž vestavných spotřebičů a infrasaun či instalace osvětlení, které usnadňují sžití s nově zakoupeným zbožím.
| Datart
Holicí strojky, sluchátka nebo kávovary? Zjistěte, co si dnes Češi nejčastěji dávají k Valentýnu

Holicí strojky, sluchátka nebo kávovary? Zjistěte, co si dnes Češi nejčastěji dávají k Valentýnu

Svátek zamilovaných se blíží a mnoho lidí přemýšlí, čím potěšit svou drahou polovičku. Trendy posledních let naznačují, že Češi namísto klasických dárků, jako jsou bonboniéry či plyšoví medvídci, dávají stále častěji přednost praktickým darům, které následně dělají radost každý den. Stále populárnější volbou je podle maloobchodního prodejce DATART drobná elektronika, která se stala alternativou k tradičním valentýnským překvapením. Zájem o ní v týdnu před Valentýnem stoupá řádově o desetinu.
| Datart
DATART je novým partnerem Českého hokeje

DATART je novým partnerem Českého hokeje

Společnost DATART, přední maloobchodní prodejce elektroniky, se stává oficiálním partnerem Českého hokeje. Součástí nově navázaného partnerství je podpora mužské reprezentace, ženského národního týmu a mládežnických výběrů do 18 a do 20 let. Zároveň se společnost zapojí i do projektu „Pojď hrát hokej“, který je zaměřen na ty nejmenší. DATART tak podtrhuje svou dlouhodobou strategii podpory sportu jako klíčového prvku české kultury, v níž hokej symbolizuje jednotu, týmového ducha a překonávání výzev.
| Datart
Češi si měří plnění novoročních předsevzetí. Prodeje chytrých hodinek v lednu stouply o 40 %

Češi si měří plnění novoročních předsevzetí. Prodeje chytrých hodinek v lednu stouply o 40 %

Po svátcích plných jídla a odpočinku přichází na začátku nového roku tradiční návrat k realitě a snaha věnovat se zdravějšímu životnímu stylu. Podle nákupních trendů zákazníků maloobchodního řetězce DATART využívají Češi při plnění svých novoročních předsevzetí stále častěji moderní technologie. Prodeje chytrých hodinek na začátku nového roku vzrostly oproti loňskému průměru o 40 %, přičemž během prvních dvou týdnů DATART prodal rekordních počet kusů.
| Datart
Technologie mění řízení procesů ve firmách

Technologie mění řízení procesů ve firmách

V současném podnikatelském prostředí jsou inovace klíčovým předpokladem úspěchu. Zavádění pokročilých IT řešení, která automatizují procesy, zajišťují jejich vysokou efektivitu a zlepšují transparentnost, je nezbytnou součástí strategického řízení firem. Digitalizace nejen optimalizuje interní operace, ale rovněž umožňuje flexibilitu a adaptabilitu na měnící se tržní podmínky. Společnost HP TRONIC, lídr v oblasti maloobchodu a distribuce spotřební elektroniky se značkami jako DATART a ETA, představuje inspirativní příklad úspěšné digitalizace, která výrazně zefektivnila správu interních procesů včetně HR a majetkového managementu.
| Datart
Vánoční nákupy elektroniky trhaly rekordy

Vánoční nákupy elektroniky trhaly rekordy

Češi si k Vánocům opět ve velkém nadělovali elektroniku. Potvrzují to statistiky maloobchodního prodejce elektroniky DATART, kterému se v závěru loňského roku dařilo. Prosincový vrchol sezóny přinesl meziroční růst tržeb o 15 %. Největší zájem letos Češi měli o mobilní telefony, sluchátka a chytré hodinky, které předvánočním prodejům tradičně dominují. Popularitě se těšily také tablety, notebooky či tyčové vysavače. Prodeje příslušenství, malých domácích spotřebičů a televizorů meziročně vzrostly o téměř 30 %.
| Datart
Volejbalová extraliga žen s novým titulárním partnerem. Evropský šampionát volejbalistek zná termíny utkání

Volejbalová extraliga žen s novým titulárním partnerem. Evropský šampionát volejbalistek zná termíny utkání

Spolupráce Českého volejbalového svazu a společnosti DATART se posunula na vyšší úroveň. DATART je novým generálním a titulárním partnerem extraligy žen, hlavním partnerem volejbalové reprezentace žen, partnerem beachvolejbalu, minivolejbalu a ankety Volejbalista roku. Brno bude v příštím roce hostit turnaj evropského šampionátu žen. Evropská konfederace CEV zveřejnila termíny a plán turnaje. Domácí reprezentantky otevřou EuroVolley 21. srpna 2026.
| Datart