Makro··9 min

Největší gastronomický festival v Česku MAKRO CZECH GASTRO FEST navštívilo 15 000 lidí

Makro

Makro

Makro (stylizováno makro) je řetězec velkoobchodních prodejen typu cash and carry. Držitelem značky makro je v kontinentální Evropě německá obchodní skupina Metro. V České republice makro provozuje 13 prodejen a je partnerem franšízového řetězce Můj obchod. V účetním roce 2020–2021 mělo makro v Česku tržby 26,220 mld. Kč, a bylo tak 8. největším obchodním řetězcem podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

Druhý ročník MAKRO CZECH GASTRO FEST překonal očekávání. Celkem 15 000 návštěvníků, 200 řečníků, 90 vystavovatelů a přes 50 000 ochutnávek! To byl pátek 12. a sobota 13. dubna 2024 v pražském O2 universu. Nejen milovníci dobrého jídla a pití, ale také špičky české gastronomie, odborníci, dodavatelé, hoteliéři, kuchaři, cukráři, barmani, baristé a studenti zde mohli v rámci těchto dvou dnů aktivně diskutovat a zároveň ukázat a okusit, co je dnes v české gastronomii možné zažít a kam se posouvají trendy.

Návštěvníci ocenili bohatý program s účastí známých tváří české gastronomické scény, kuchařské a barmanské show, inspirativní workshopy, soutěže a odborné přednášky. Obrovský zájem byl samozřejmě i o ochutnávky. Například v sekci Fresh Market pod záštitou makro ČR, která svou rozlohou přes 2 400 metrů čtverečních zabírala celé spodní patro O2 universa, se u jednoho stánku spotřebovalo na čtyři tisíce chuck roll burgerů. Milovníci sladkého si zase počkali na signature dezert Vlada Ryasnyyho z malin a hořké čokolády, všech čtyři sta porcí bylo pryč během chviličky.

MAKRO CZECH GASTRO FEST oslovil i letos širokou skupinu návštěvníků z řad odborné i laické veřejnosti. Rádi bychom poděkovali všem, kdo na festival dorazili jako partneři či hosté. Díky jejich prezentacím, zkušenostem, dovednostem a nadšení se nám daří posouvat českou gastronomii na stále vyšší úroveň. Jsem pyšný na to, že jsme spolu vybudovali národní platformu, která bude i nadále prostorem pro setkávání, sdílení a vzájemnou podporu. Náš business je velmi kompetitivní. Tady ne. Tady společně ukazujeme, jak je naše česká gastronomie skvělá. Těším se na příští ročník!zhodnotil akci generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil.

Srdcem celého festivalu byla Makro Stage. Tady ti nejlepší šéfkuchaři připravovali při kuchařských show lahodné pokrmy, které jim při ochutnávkách doslova mizely před očima. A návštěvnicky velmi populární bylo také trimování velkého tuňáka. Na celém Fresh Marketu vládla díky kulinářským show, živým debatám a rozličným ochutnávkám, které se měnily stánek od stánku, skvělá atmosféra.

„Mám radost, že se podařilo navázat na úspěšný první ročník a v mnoha ohledech jej překonat. Je velice důležité, aby se tato ryze česká akce s podporou makro ČR dál rozvíjela a vytvářela povědomí o kvalitě produktů, bez kterých se moderní gastronomie nemůže obejít,“ říká Zdeněk Pohlreich a dodává, že jako hlavní trend vidí neustále se zlepšující kvalitu služeb a servisu a v menší míře i rozvíjení dietních preferencí.

Se značným ohlasem se setkala sekce Street food, ve které mohli návštěvníci ochutnat například mexické taco speciality od Radka Příhonského, americké BBQ od Take Eat EZ či autentický indický street food z food trucku Laziz.

„V Čechách máme několik street foodů, které jsou na světové úrovni. Používají kvalitní suroviny, využívají sezonní nabídku a akcentují obecné gastronomické trendy a necyklí se pouze ve street foodu. To považuji za nejdůležitější. Další správný trend, který pozoruji v českém street foodu, je příklon k zero waste a používání ekologických obalů. To je skvělé, a navíc celou nabídku najdeme v jednom oddělení v makru,“ říká Peter Szamuhel (Bucheck).

Velkou pozornost vzbudily na festivalu také oborové soutěže Czech Latte Art Championship a Barista Junior, jejichž finálová kola a slavnostní vyhlášení vítězů proběhly ve speciální kávové sekci pod záštitou Specialty Coffee Association ČR.

„Každoročně jsme svědky toho, jak se úroveň profesionálních soutěžících zvyšuje i ve srovnání s mezinárodními standardy,“ hodnotí Kristián Kříž ze Specialty Coffee Association a dodává: „I v soutěži Barista Junior mladí soutěžící překvapují svým profesionálním přístupem a kvalitou výkonů. Mladí Češi jsou otevření novinkám a rychle přijímají globální trendy v baristickém umění, včetně pití a přípravy výběrové kávy. Stále více se orientují na čistou kávu bez mléka, ať už jde o kávu filtrovanou, nebo espresso.“

Barovou sekci ovládla reálná atmosféra potemnělého baru podpořená rozmanitými mixology, talk show předních českých barmanů a skvělé drinky, např. signature drink Laurus Gimlet, a koktejly z makro značek, např. RIOBALDI nebo Basil & Pears by Frux.

„Mnoho kolegů z Čech a Slovenska pracuje v zahraničí a patří mezi ty, kdo trendy určují. Bohužel u nás pokulháváme v celkové osvětě koktejlové kultury. Nemyslím tím jen užívání alkoholu, ale historii, kreativitu, design, atmosféru, styl a estetiku, zkrátka gastronomickou kulturu. Proto díky za MAKRO CZECH GASTRO FEST,“ říká barman Jiří Němec a dodává, že uvítal velký zájem veřejnosti i studentů odborných škol o přednášky zaměřené na kulturu a trendy v barové sekci.

Sekce institucionálního stravování představila moderní pohled na školní či nemocniční stravování a ukázala, jak moc se jejich nabídka posouvá dopředu. Ve své kuchařské show nabídla nemocniční snídani, o kterou se postaral tým z kuchyně Nemocnice Na Homolce, a školní oběd pod taktovkou Kulinářského umění, které vytváří recepty pro školní jídelny tak, aby byly nutričně vyvážené a výborně chutnaly.

„Ohlasy byly pozitivní. Lidé byli překvapeni pestrostí a rozmanitostí surovin, které lze v institucionálním stravování využívat. Je škoda, že u veřejnosti nemá institucionální stravování valnou pověst. Jde o předsudek z minulosti. Jsme rádi, že jsme mohli na MAKRO CZECH GASTRO FEST připravit kvalitní jídlo, které chutnalo. Měníme tak názor veřejnosti na institucionální stravování a ukazujeme, že je možné nabídnout nutričně vysokou gastronomickou kvalitu,“ vysvětluje Alexandra Košťálová ze Státního zdravotního ústavu a dodává: „Důležité je, aby se změny děly realisticky a systematicky. Takové, které povedou ke zvýšení kvality celkově a trvale. Také je třeba dát jídelnám ve školách, nemocnicích a podobných zařízeních dlouhodobou metodickou podporu.“

Novinkou letošního ročníku MAKRO CZECH GASTRO FEST byla možnost zúčastnit se exkluzivních kulinářských kurzů MasterClass. Nejoblíbenější byla MasterClass sous-chefky michelinské restaurace Geranium Kristíny Nemčkové, která prozradila své způsoby využití tradičních českých surovin.

Sekce Gastrotek pak nabídla 15 přednášek a panelových diskusí pro odbornou veřejnost na téma vize lídrů české gastronomie a obchodu do roku 2030. Hovořilo se o ekonomických novinkách, gastro marketingu, o technologiích a umělé inteligenci v gastru, ale i o diverzitě a přístupu k lidem, kteří gastro business tvoří. Vítězové národního kola Bocuse d’Or Czech pak předvedli své kuchařské umění.

Virtuální nákupy do Sbírky potravin

S ohledem na termín konání festivalu se makro ČR rozhodlo poskytnout všem návštěvníkům možnost přispět přímo na festivalu do jarního kola národní Sbírky potravin. Spolu vybrali 33 druhů produktů ze sekce suchých potravin i hygienických potřeb, které mohli zákazníci virtuálně a bezhotovostně zakoupit přímo na stánku festivalu. Takto zakoupené produkty pak makro ČR v následujících dnech odvezlo spolu s ostatními dary o celkovém objemu 10 tun přímo do skladu potravinové banky.


Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů, nebo si je nechají doručit – vše pomocí digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/.

Pro více informací kontaktujte

Pavla Pokorná

FleishmanHillard

tel.: +420 777 228 276

e-mail: [email protected]

Nikola Formanová

vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 320

e-mail: [email protected]

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025, největší gastronomická událost v České republice, který se konal 4.–5. dubna, přilákal rekordních 16 000 návštěvníků. Na festivalu vystoupilo přes 200 odborníků a řečníků, zúčastnilo se ho více než 100 partnerů a vystavovatelů a rozdalo se desítky tisíc degustačních porcí. Vyprodané O2 universum se díky tomu na dva dny proměnilo ve středobod české i světové gastronomie.
| Makro
Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Na slavnostním zahájení 3. ročníku MAKRO Czech Gastro Festu, konaném v pražském O2 universu, byl dnes šéfkuchař Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii. Toto prestižní ocenění mu předal prezident festivalu a generální ředitel makro ČR, Jiří Nehasil, jako uznání za jeho mnohaletou práci v oblasti vzdělávání a propagace kvality české kuchyně napříč regiony České republiky.
| Makro
MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

Ve dnech 4. a 5. dubna 2025 se pražské O2 universum stane centrem kulinářského umění při třetím ročníku MAKRO Czech Gastro Festu 2025. Festival nabídne pestrý program pro profesionály i nadšence gastronomie, včetně kuchařských show, odborných diskusí a soutěží.
| Makro
Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Praha, 17. 3. – Makro ČR se v minulých dnech zúčastnilo největšího festivalu kariérních příležitostí v Praze. Na interaktivním stánku představilo svou employer branding strategii „m“, firemní kulturu, rozvojové příležitosti a závazek k diverzitě. Claim expozice „Berem vás takový, jaký jste“ podtrhl otevřenost vůči různorodým talentům a individuálním schopnostem.
| Makro
Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Největší gastronomická událost v České republice MAKRO Czech Gastro Fest letos vstupuje do svého třetího ročníku a přivádí do Prahy světovou špičku v oblasti gastronomie. 4. a 5. dubna 2025 se v pražském O2 universu uskuteční dvoudenní festival plný inspirace, jedinečných kulinářských show, odborných diskusí, prestižních soutěží a zážitků pro profesionály i širokou veřejnost. Hlavními ambasadory jsou: za profesionály v gastronomii Zdeněk Pohlreich, za amatérské kuchaře a milovníky dobrého jídla Karel Kovy Kovář.
| Makro
Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Přesně za měsíc, 4. a 5. dubna 2025, se v Pražském O2 universu uskuteční třetí ročník národního gastronomického festivalu MAKRO Czech Gastro Fest. Na ploše 13 000 m² ve čtyřech patrech O2 univerzum se představí třináct tematických sekcí, přes 100 vystavovatelů a více než 200 odborníků z oblasti gastronomie. Návštěvníci si vychutnají tisíce degustační porcí desítky kuchařských show, a mohou se zúčastnit odborných přednášek, diskusí, rozhovorů a interaktivních prezentací v sekci MAKRO FORUM.
| Makro
Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Jedenáctý ročník prestižní gastronomické události Chefs’ Dinner opět spojil špičkové české i zahraniční šéfkuchaře při výjimečné večeři, která představuje vrchol kulinářského umění. Tento unikátní koncept, který hostům umožňuje ochutnat šest chodů připravených šesticí talentovaných kuchařů, je exkluzivní akcí Makro akademie. Ta nedávno oslavila 10 let své existence a za tuto dobu významně přispěla k naplňování kréda makro ČR – vzdělávat, podporovat a posouvat českou gastronomii na světovou úroveň.
| Makro
Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Praha, 19. 2. – Společnost makro ČR spouští novou kampaň na podporu programu Chytrý kuchař, jehož cílem je usnadnit práci profesionálním kuchařům a provozovatelům restaurací v HoReCa segmentu. Makro ČR nabízí nově více než 1 200 položek, které pomáhají šetřit čas, energii a náklady, a přináší tak moderní řešení pro efektivní gastronomii.
| Makro
Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Praha, 13. 2. – Společnost makro ČR pokračuje v budování své značky jako atraktivního zaměstnavatele. Druhá fáze unikátní employee brandingové kampaně „m“ se právě spustila a nově cílí i na cílovou skupinu 18–45 ve vybraných regionech i prostřednictvím outdoorové reklamy. Kampaň, která byla v první fázi zaměřena na zaměstnance a jejich zapojení, nyní oslovuje potenciální uchazeče s jasnou a autentickou nabídkou pracovních příležitostí tím, že ukazuje makro jako silného, stabilního a atraktivního zaměstnavatele.
| Makro
Transparentní nákupy a kvalitní potraviny jsou klíčem ke zlepšení stravy v institucích

Transparentní nákupy a kvalitní potraviny jsou klíčem ke zlepšení stravy v institucích

Kvalita nemocničního stravování zásadně ovlivňuje proces léčby a rekonvalescence pacientů. Podobě tomu je i u škol a zařízení sociálních služeb. Jak ale zajistit, aby instituce nakupovaly čerstvé a kvalitní potraviny transparentně a efektivně? Odpověď přinesl odborný seminář v Brně, který se zaměřil na využívání dynamického nákupního systému (DNS) v souladu se zákonem č. 166/2023 Sb.
| Makro