Vodafone··5 min

Nadace Vodafone spouští kampaň za ukončení násilí na ženách a zdůrazňuje roli přátel a rodiny při podpoře obětí

Vodafone

Vodafone

Vodafone (zkratka angl. voice-data-fone) je druhý největší mobilní operátor na světě . Působí v 28 zemích pěti kontinentů. Aktuálně má skupina Vodafone 650 milionů zákazníků, při tržní hodnotě firmy 105,5 mld dolarů.

Tisková zpráva

Nadace Vodafone spouští novou kampaň na sociálních sítích s cílem zdůraznit zásadní roli rodiny a přátel při podpoře obětí domácího násilí. Kampaň cílí na ženy, které mohou potřebovat pomoc a směřuje je na webové stránky, aplikaci a widget Bright Sky. Ty nabízejí ověřené informace, kontakty na pomoc i praktické tipy, jak podpořit někoho blízkého.

Nadace Vodafone se už potřetí připojuje ke kampani OSN s názvem „16 dní aktivismu“ - globální iniciativě bojující proti genderově podmíněnému násilí, kterou vede generální tajemník OSN António Guterres. Kampaň začíná 25. listopadu na Mezinárodní den za odstranění násilí páchaného na ženách a končí 10. prosince na Den lidských práv.

Kampaň Nadace Vodafone poběží na sociálních sítích nejen v České republice, ale celkem ve 12 zemích, kde tato globální organizace působí, a to na platformách Facebook, Instagram, X, LinkedIn a případně TikTok.

Koncepce kampaně vychází z myšlenky, že kamarádky jsou si vzájemnou oporou v dobrých i těžkých časech. Jedna druhou podporuje v případě rozchodu s partnerem nebo při hledání práce, společně se radují z těhotenství. Ale co když jedna z nich žije v násilném partnerském vztahu? Dokázala by ji druhá správně podpořit i tehdy?

Kreativní zpracování zahrnuje upravené album fotografií z telefonu mladé ženy s obrázky momentů, kdy si s nejlepší kamarádkou vzájemně pomáhaly v průběhu let – od nástupu do školy až po společnou účast na festivalech, od pomoci při stěhování až po roli družičky na svatbě.

Během přehrávání fotografií se na obrazovce objeví znepokojující SMS zpráva právě od nejlepší kamarádky, která naznačuje, že možná právě teď potřebuje pomoc. Následuje slogan: „Byla jsi tu pro ni tehdy. Buď tu pro ni i teď. Zjisti, jak podpořit někoho blízkého uvězněného v násilném vztahu. Objev Bright Sky.“

Za kreativní částí stojí agentura The Elephant Room, která se ve své tvorbě zaměřuje na inkluzivní projekty se sociálním dopadem a v minulosti vytvářela kampaně třeba pro město Londýn, British Library, Arsenal, Adidas či Uber. Mediální agenturou pro digitální marketing je Count to Ten.

Naše reakce, když se nám někdo svěří, je klíčová. Možná je to vůbec poprvé, co to dotyčná někomu řekla, ale nejspíš to není poprvé, co něco takového zažívá. Možná ani neví, že zažívá domácí násilí, jen cítí, že je něco špatně. A právě rodina či přátelé mohou pomoci to pojmenovat a nasměrovat k odborné podpoře,“ vysvětluje Branislava Marvánová Vargová z organizace ROSA – centrum pro ženy, která je partnerem projektu Bright Sky v Česku.

Mnoho lidí neví, jak v takových situacích správně reagovat a někoho podpořit. Aplikace Bright Sky tady pomůže, je anonymní, nabízí rady, jak mohu pomoci, i širší kontext v podobě jednoduchých definic různých forem násilí. Tím pomáhá rozpoznat znaky násilí a podniknout smysluplné kroky k podpoře druhých,“ upřesňuje Zuzana Holá, ředitelka Nadace Vodafone.

Kromě aktivity Nadace Vodafone na sociálních sítích bude kampaň v Česku zahrnovat také informace o tom, jak mohou v tématu prevence domácího násilí pomoci zaměstnavatelé, a tedy kolegyně a kolegové v práci. Této problematice se věnuje Charta proti domácímu násilí. Vodafone Czech Republic zároveň aktuálně spouští interní průzkum o zkušenostech s násilím a pohledem na celou problematiku.

Kampaň Nadace Vodafone doplňuje téma letošní širší kampaně „16 dní“ OSN, kterým jeu pozornit na alarmující eskalaci násilí na ženách pod heslem „Každých 11 minut je zabita jedna žena“. #NoExcuse. Spojme se za ukončení násilí na ženách.

O projektu Bright Sky

Nadace Vodafone poprvé spustila Bright Sky v roce 2018 ve spolupráci s britskými organizacemi pomáhajícími obětem násilí Hestia a Hope After Harm (dříve Thames Valley Partnership). Dnes je aplikace dostupná ve 13 zemích světa ve 24 jazycích a má přes 1 milion stažení.

V Česku je aplikace dostupná od roku 2020. Odborným partnerem je ROSA – centrum pro ženy a partnery jsou Ministerstvo vnitra ČR a Policie ČR. Bright Sky si v Česku stáhlo už přes 15 000 lidí. Každý měsíc jde průměrně o 300 nových uživatelů a uživatelek. Nejpoužívanějšími funkcemi jsou Formy násilí, dotazník Jsem v ohrožení? a Odchod z násilného vztahu.

Bright Sky je dostupná jako webová stránka bright-sky.org nebo prostřednictvím aplikace, kterou lze stáhnout v App Store nebo na Google Play.

A tady se můžete podívat, jak vypadá video ke kampani.


Zdroj: www.vodafone.cz

Další články

Další články od Vodafone

Vodafone Business přináší AI parťáka pro firmy: Microsoft 365 Copilot pomůže s každodenní rutinou

Vodafone Business přináší AI parťáka pro firmy: Microsoft 365 Copilot pomůže s každodenní rutinou

Vodafone Business nabízí firmám AI parťáka Microsoft 365 Copilot, nástroj, který usnadňuje práci, zrychluje rozhodování a pomáhá s denní agendou. Firmy si mohou Microsoft 365 Copilot pořídit jako doplněk k vybraným licencím Microsoft 365 za 699 Kč měsíčně. Kromě toho Vodafone Business nabízí komplexní služby na míru pro nástroje Microsoft 365 a pomáhá firmám s jejich správným nasazením a efektivním využíváním. Například společnost Copy General Onsite Services využila managované služby od Vodafone Business k výběru nejvhodnější licence Microsoft 365, nasazení bezpečnostního řešení Microsoft Intune a zajištění odborné podpory.
| Vodafone
Vodafone podpořil rozšíření Kyberpohádek pro děti a nabízí výukový modul zaměřený na ochranu seniorů před podvody

Vodafone podpořil rozšíření Kyberpohádek pro děti a nabízí výukový modul zaměřený na ochranu seniorů před podvody

Při příležitosti Dne bezpečnějšího internetu, který letos připadá na 11. února a připomíná důležitost odpovědného pohybu v online prostředí, Vodafone posouvá dál dva nové vzdělávací projekty zaměřené na digitální bezpečnost. Podpořil doplnění dalších příběhů do knihy Kyberpohádek, která zábavnou formou učí předškoláky, jak se chovat na internetu. Nové příběhy doprovázejí ilustrace vytvořené umělou inteligencí. Nadace Vodafone zároveň v rámci projektu Digitální odysea přináší nový vzdělávací modul zaměřený na ochranu seniorů před podvody.
| Vodafone
Slevy až 40 procent na neomezené tarify. Vodafone odhalil svou Valentýnskou nabídku

Slevy až 40 procent na neomezené tarify. Vodafone odhalil svou Valentýnskou nabídku

Vodafone odhalil Valentýnskou nabídku, dominuje jí 40% sleva pro ty, kteří chtějí sobě a svému nejdražšímu protějšku dopřát některý z neomezených tarifů. Slevu ve stejné výši získají oba, a to napořád. Pro firemní klienty si operátor připravil motivační slevu ReSTARTuj podnikání ve výši 30 % na neomezené firemní tarify. Nezapomnělo se ani na nákup zařízení, až 14 700 Kč mohou například ušetřit ti, kteří si plánují koupit nový iPhone a jsou ochotni zároveň svůj starý iPhone odprodat.
| Vodafone
Změny ve vedení Vodafonu: Spotřebitelský segment řídí Doğu Kir, oblast práva a bezpečnosti přejde pod Vladimíru Chlandovou

Změny ve vedení Vodafonu: Spotřebitelský segment řídí Doğu Kir, oblast práva a bezpečnosti přejde pod Vladimíru Chlandovou

Vodafone oznamuje změny ve vedení společnosti. Na pozici viceprezidenta pro spotřebitelský segment nastoupil 1. února Doğu Kir, který nahradil dosavadní viceprezidentku Zohar Weitz. Ta přechází na stejnou pozici do Vodafonu Řecko. Viceprezidentkou pro právní záležitosti, řízení rizik a korporátní bezpečnost se od 1. dubna stane Vladimíra Chlandová.
| Vodafone
První na světě: Vodafone ve Velké Británii uskutečnil satelitní videohovor s využitím běžného mobilního telefonu

První na světě: Vodafone ve Velké Británii uskutečnil satelitní videohovor s využitím běžného mobilního telefonu

Rowan Chesmer, inženýr společnosti Vodafone, bude navždy tím, kdo uskutečnil historicky první satelitní videohovor z běžného mobilního telefonu. Z odlehlé oblasti ve Walesu bez pozemního mobilního pokrytí zavolal Margheritě Della Valle, generální ředitelce skupiny Vodafone Group. Úspěšný pilotní projekt otevírá cestu pro službu, která doplní stávající pozemní sítě a přinese pokrytí do oblastí, které dosud neměly mobilní připojení. Vodafone plánuje začít nabízet novou službu v Evropě komerčně na přelomu let 2025 a 2026.
| Vodafone
Loni Vodafone spustil přes sto nových 5G vysílačů, třeba pro nemocnici i zoo. Nejvíce mobilních dat se přeneslo při MS v hokeji

Loni Vodafone spustil přes sto nových 5G vysílačů, třeba pro nemocnici i zoo. Nejvíce mobilních dat se přeneslo při MS v hokeji

V dosahu mobilní 5G sítě od Vodafonu už je 96,67 % populace a loni se dostalo nového pokrytí třeba nemocnici v Kutné Hoře nebo zoologické zahradě ve Dvoře Králové nad Labem. Nejvíce z celého roku 2024 si lidé volali během povodní a vůbec nejvytíženější hodina z hlediska přenosu mobilních dat připadla na vítězné hokejové semifinále Čechů se Švédy během domácího šampionátu. Pokud jde o pevný internet, je Vodafone podle francouzské společnosti nPerf vítězem testu s nejlepším internetem v ČR za rok 2024.
| Vodafone
Známkování od AI bude spravedlivější, věří 53 % studentů. Podle nich málo učitelů umělé inteligenci rozumí a umí ji používat

Známkování od AI bude spravedlivější, věří 53 % studentů. Podle nich málo učitelů umělé inteligenci rozumí a umí ji používat

Devět z deseti mladých mezi 12 a 17 lety pracuje v Česku s nástroji umělé inteligence, ať už doma nebo ve škole. Neznamená to ale, že jsou žáci a studenti k AI bezmezně důvěřiví. Polarizující je třeba téma, jestli by AI nástroje měly být dostupné během zkoušek. To souvisí i s potřebou vzdělávání právě o samotných AI nástrojích, ovšem 76 % mladých vnímá, že na školách je málo učitelů, kteří AI rozumí a umí s ní při hodinách pracovat. Vyplývá to z rozsáhlému výzkumu společností Ipsos a Vodafone.
| Vodafone
Pojistka proti ztrácení věcí. Vodafone dává lokátory AirTag a Galaxy SmartTag2 za jedinou korunu k tarifům #jetovtobě pro mladé

Pojistka proti ztrácení věcí. Vodafone dává lokátory AirTag a Galaxy SmartTag2 za jedinou korunu k tarifům #jetovtobě pro mladé

Konec hledání třeba peněženky nebo klíčů, s lokátorem už se doma nezatoulají. Ten pomůže také při hledání ztraceného psa i ukradeného kola nebo zapomenutého batohu. Jde o malý „knoflík“ AirTag v případě zařízení pro systém iOS a Galaxy SmartTag2 u telefonů Samsung Galaxy. Lokalizační čipy nyní Vodafone dává za pouhou korunu k tarifům pro mladé #jetovtobě Super+ a #jetovtobě Premium 5G.
| Vodafone
Pojistka proti ztrácení věcí. Vodafone dává lokátory AirTag a Galaxy SmartTag2 za jedinou korunu k tarifům #jetovtobě pro mladé

Pojistka proti ztrácení věcí. Vodafone dává lokátory AirTag a Galaxy SmartTag2 za jedinou korunu k tarifům #jetovtobě pro mladé

Konec hledání třeba peněženky nebo klíčů, s lokátorem už se doma nezatoulají. Ten pomůže také při hledání ztraceného psa i ukradeného kola nebo zapomenutého batohu. Jde o malý „knoflík“ AirTag v případě zařízení pro systém iOS a Galaxy SmartTag2 u telefonů Samsung Galaxy. Lokalizační čipy nyní Vodafone dává za pouhou korunu k tarifům pro mladé #jetovtobě Super+ a #jetovtobě Premium 5G.
| Vodafone
Pojistka proti ztrácení věcí. Vodafone dává lokátory AirTag a Galaxy SmartTag2 za jedinou korunu k tarifům #jetovtobě pro mladé

Pojistka proti ztrácení věcí. Vodafone dává lokátory AirTag a Galaxy SmartTag2 za jedinou korunu k tarifům #jetovtobě pro mladé

Konec hledání třeba peněženky nebo klíčů, s lokátorem už se doma nezatoulají. Ten pomůže také při hledání ztraceného psa i ukradeného kola nebo zapomenutého batohu. Jde o malý „knoflík“ AirTag v případě zařízení pro systém iOS a Galaxy SmartTag2 u telefonů Samsung Galaxy. Lokalizační čipy nyní Vodafone dává za pouhou korunu k tarifům pro mladé #jetovtobě Super+ a #jetovtobě Premium 5G.
| Vodafone