Vodafone··5 min

Nadace Vodafone spouští kampaň za ukončení násilí na ženách a zdůrazňuje roli přátel a rodiny při podpoře obětí

Vodafone

Vodafone

Vodafone (zkratka angl. voice-data-fone) je druhý největší mobilní operátor na světě . Působí v 28 zemích pěti kontinentů. Aktuálně má skupina Vodafone 650 milionů zákazníků, při tržní hodnotě firmy 105,5 mld dolarů.

Tisková zpráva

Nadace Vodafone spouští novou kampaň na sociálních sítích s cílem zdůraznit zásadní roli rodiny a přátel při podpoře obětí domácího násilí. Kampaň cílí na ženy, které mohou potřebovat pomoc a směřuje je na webové stránky, aplikaci a widget Bright Sky. Ty nabízejí ověřené informace, kontakty na pomoc i praktické tipy, jak podpořit někoho blízkého.

Nadace Vodafone se už potřetí připojuje ke kampani OSN s názvem „16 dní aktivismu“ - globální iniciativě bojující proti genderově podmíněnému násilí, kterou vede generální tajemník OSN António Guterres. Kampaň začíná 25. listopadu na Mezinárodní den za odstranění násilí páchaného na ženách a končí 10. prosince na Den lidských práv.

Kampaň Nadace Vodafone poběží na sociálních sítích nejen v České republice, ale celkem ve 12 zemích, kde tato globální organizace působí, a to na platformách Facebook, Instagram, X, LinkedIn a případně TikTok.

Koncepce kampaně vychází z myšlenky, že kamarádky jsou si vzájemnou oporou v dobrých i těžkých časech. Jedna druhou podporuje v případě rozchodu s partnerem nebo při hledání práce, společně se radují z těhotenství. Ale co když jedna z nich žije v násilném partnerském vztahu? Dokázala by ji druhá správně podpořit i tehdy?

Kreativní zpracování zahrnuje upravené album fotografií z telefonu mladé ženy s obrázky momentů, kdy si s nejlepší kamarádkou vzájemně pomáhaly v průběhu let – od nástupu do školy až po společnou účast na festivalech, od pomoci při stěhování až po roli družičky na svatbě.

Během přehrávání fotografií se na obrazovce objeví znepokojující SMS zpráva právě od nejlepší kamarádky, která naznačuje, že možná právě teď potřebuje pomoc. Následuje slogan: „Byla jsi tu pro ni tehdy. Buď tu pro ni i teď. Zjisti, jak podpořit někoho blízkého uvězněného v násilném vztahu. Objev Bright Sky.“

Za kreativní částí stojí agentura The Elephant Room, která se ve své tvorbě zaměřuje na inkluzivní projekty se sociálním dopadem a v minulosti vytvářela kampaně třeba pro město Londýn, British Library, Arsenal, Adidas či Uber. Mediální agenturou pro digitální marketing je Count to Ten.

Naše reakce, když se nám někdo svěří, je klíčová. Možná je to vůbec poprvé, co to dotyčná někomu řekla, ale nejspíš to není poprvé, co něco takového zažívá. Možná ani neví, že zažívá domácí násilí, jen cítí, že je něco špatně. A právě rodina či přátelé mohou pomoci to pojmenovat a nasměrovat k odborné podpoře,“ vysvětluje Branislava Marvánová Vargová z organizace ROSA – centrum pro ženy, která je partnerem projektu Bright Sky v Česku.

Mnoho lidí neví, jak v takových situacích správně reagovat a někoho podpořit. Aplikace Bright Sky tady pomůže, je anonymní, nabízí rady, jak mohu pomoci, i širší kontext v podobě jednoduchých definic různých forem násilí. Tím pomáhá rozpoznat znaky násilí a podniknout smysluplné kroky k podpoře druhých,“ upřesňuje Zuzana Holá, ředitelka Nadace Vodafone.

Kromě aktivity Nadace Vodafone na sociálních sítích bude kampaň v Česku zahrnovat také informace o tom, jak mohou v tématu prevence domácího násilí pomoci zaměstnavatelé, a tedy kolegyně a kolegové v práci. Této problematice se věnuje Charta proti domácímu násilí. Vodafone Czech Republic zároveň aktuálně spouští interní průzkum o zkušenostech s násilím a pohledem na celou problematiku.

Kampaň Nadace Vodafone doplňuje téma letošní širší kampaně „16 dní“ OSN, kterým jeu pozornit na alarmující eskalaci násilí na ženách pod heslem „Každých 11 minut je zabita jedna žena“. #NoExcuse. Spojme se za ukončení násilí na ženách.

O projektu Bright Sky

Nadace Vodafone poprvé spustila Bright Sky v roce 2018 ve spolupráci s britskými organizacemi pomáhajícími obětem násilí Hestia a Hope After Harm (dříve Thames Valley Partnership). Dnes je aplikace dostupná ve 13 zemích světa ve 24 jazycích a má přes 1 milion stažení.

V Česku je aplikace dostupná od roku 2020. Odborným partnerem je ROSA – centrum pro ženy a partnery jsou Ministerstvo vnitra ČR a Policie ČR. Bright Sky si v Česku stáhlo už přes 15 000 lidí. Každý měsíc jde průměrně o 300 nových uživatelů a uživatelek. Nejpoužívanějšími funkcemi jsou Formy násilí, dotazník Jsem v ohrožení? a Odchod z násilného vztahu.

Bright Sky je dostupná jako webová stránka bright-sky.org nebo prostřednictvím aplikace, kterou lze stáhnout v App Store nebo na Google Play.

A tady se můžete podívat, jak vypadá video ke kampani.


Zdroj: www.vodafone.cz

Další články

Další články od Vodafone

Vodafone TV spouští jako první v České republice speciálně vytvořené filmové programy bez reklam v průběhu filmu

Vodafone TV spouští jako první v České republice speciálně vytvořené filmové programy bez reklam v průběhu filmu

Vodafone představuje novou éru televizního vysílání s důrazem na filmovou zábavu. Spouští tři nové filmové programy speciálně vytvořené pod značkou Vodafone, a to Vodafone Family, Vodafone Comedy a Vodafone CZ/SK. Jde o první brandované ryze filmové programy v České republice ve stylu kino projekce – tedy pouze krátká reklama na začátku filmu a potom už nerušené sledování. Navíc jsou dostupné v základní programové nabídce Vodafone TV a Vodafone TV+.
| Vodafone
Jak napsat životopis, který nás zaujme?

Jak napsat životopis, který nás zaujme?

Životopis, který nám pošlete, je jako vaše vizitka. Ve Vodafonu ji proto čteme pozorně. Samozřejmě od vás nečekáme žádná slohová cvičení. Hledáme spíš příběh, který dává (a bude dávat) smysl. A který zapadne do naší kultury. Na co tedy při jeho skládání dát důraz? A na co si naopak dát pozor?
| Vodafone
Naše síť běží s vámi. Vodafone je partnerem běžecké závodní série RunCzech

Naše síť běží s vámi. Vodafone je partnerem běžecké závodní série RunCzech

Každý rok se na běžeckých tratích potkávají tisíce lidí, kteří sdílejí energii, radost z pohybu, vzájemnou podporu a společný cíl. RunCzech tak pro nás představuje přirozené spojení sportu, lidí i technologií.
| Vodafone
Ohromný skok pro český internet: Vodafone přináší rychlost 2 Gb/s nejvíce domácnostem v Česku. A jen za 299 korun

Ohromný skok pro český internet: Vodafone přináší rychlost 2 Gb/s nejvíce domácnostem v Česku. A jen za 299 korun

Společnost Vodafone opět významně zrychlila svou pevnou síť a je tak nejdostupnějším poskytovatelem superrychlého internetu v České republice. Po modernizaci nyní nabízí rychlost stahování až 2 Gb/s v daných lokalitách a zároveň se prudce zrychlilo i nahrávání dat, upload narostl až 8krát. Všechny rychlosti, včetně té absolutně nejvyšší, lze přitom získat na první rok za pouhých 299 korun měsíčně. Navíc startují hned dvě kampaně.
| Vodafone
Víc než jen spolupráce: Vodafone představuje nový partnerský program pro obchodní partnery

Víc než jen spolupráce: Vodafone představuje nový partnerský program pro obchodní partnery

Vodafone představuje nový partnerský program, který má za cíl posunout spolupráci s obchodními partnery na další úroveň. Program přináší tři úrovně partnerství a nabízí sadu konkrétních výhod, které mají podpořit partnery a jejich obchodní týmy v dalším rozvoji profesionality a společně s Vodafonem růst.
| Vodafone
Zpomalení, které dává smysl. Vodafone se připojuje k Národnímu dni bez spěchu

Zpomalení, které dává smysl. Vodafone se připojuje k Národnímu dni bez spěchu

Zpomalení není slabost, je to zodpovědnost. Národní den bez spěchu, který letos připadá na 23. dubna, upozorňuje na rizika rychlé jízdy a vyzývá k symbolickému zpomalení. K iniciativě se letos znovu přidává i Vodafone, který připomíná, že bezpečnost je důležitější než stihnout všechno včas.
| Vodafone
Operátoři společně chrání zákazníky proti podvodným hovorům

Operátoři společně chrání zákazníky proti podvodným hovorům

Ochrana proti podvrženým hovorům, kdy volající falšuje čísla a vydává se za někoho jiného, je nově v Česku mnohem silnější. Proti takzvanému spoofingu vybudovali operátoři Vodafone, T-Mobile a O2 vzájemně propojené zabezpečení, které podvodníkům zabraňuje schovávat se za čísla jiných lidí nebo institucí, jako jsou banky a policie. Ochrana před spoofingem je pro zákazníky všech tří operátorů zdarma, ať už jde o mobilní čísla nebo pevné linky.
| Vodafone
Pomozte starým mobilem: v rámci nové kampaně Vodafone rozdá slevy za odevzdané nefunkční telefony

Pomozte starým mobilem: v rámci nové kampaně Vodafone rozdá slevy za odevzdané nefunkční telefony

U příležitosti Dne Země spustí Vodafone kampaň, která bude veřejnost vyzývat k recyklaci nefunkčních mobilů. Všichni, kteří odevzdají svůj starý přístroj, si kromě dobrého pocitu mohou odnést i slevu na nový mobil nebo chytrý lokátor Samsung Galaxy SmartTag2. Operátor navíc za každý vybraný kus přispěje Světovému fondu ochrany přírody (WWF) 27 korun.
| Vodafone
Z Prahy do Ostravy za 0,0000481667 minuty! Vodafone otestoval rychlost 400 gigabitů za sekundu včetně minimální latence

Z Prahy do Ostravy za 0,0000481667 minuty! Vodafone otestoval rychlost 400 gigabitů za sekundu včetně minimální latence

Na trase dlouhé 575 kilometrů, zahrnující regionální centra, Vodafone otestoval výkon i spolehlivost transportní DWDM technologie. Ta umožňuje přenos dat po optické síti extrémně vysokou rychlostí. Trasa začínala Prahou a přes Hradec Králové i Olomouc končila v Ostravě. Rychlost činila 400 gigabitů za sekundu a latence pouze 2,89 milisekundy mezi oběma koncovými body, což znamená z Prahy do Ostravy za 0,0000481667 minuty.
| Vodafone
Lidé z Vodafonu ve SMITIO TALK podcastu

Lidé z Vodafonu ve SMITIO TALK podcastu

Ve Vodafonu máme lidi, kteří opravdu rozumějí technologiím a umí je využít ve smysluplných projektech. Není tedy divu, že si je opakovaně zve Katka do svého podcastu SMITIO TALK, kde dostávají prostor profíci z IT a byznysu s reálnými zkušenostmi a jasným pohledem na věc.
| Vodafone