Makro··6 min

Náborová kampaň „m“ slaví úspěch. Tým P&C společnosti makro ČR spouští druhou etapu

Makro

Makro

Makro (stylizováno makro) je řetězec velkoobchodních prodejen typu cash and carry. Držitelem značky makro je v kontinentální Evropě německá obchodní skupina Metro. V České republice makro provozuje 13 prodejen a je partnerem franšízového řetězce Můj obchod. V účetním roce 2020–2021 mělo makro v Česku tržby 26,220 mld. Kč, a bylo tak 8. největším obchodním řetězcem podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

V říjnu spustilo makro ČR další fázi employer brandingové kampaně „m“. Mezi její klíčová sdělení patří: „milujem“, „rostem“, „pomůžem“. Milujeme to, co děláme, pomůžeme si, když je třeba, a rosteme tím, že se učíme. Společně. To je totiž pro makro typické.

Makro už dnes není jen multikanálový velkoobchod. Je to společnost, která slaví úspěch mezi zaměstnanci, kandidáty i odbornou veřejností. Tři video spoty ukazují práci v makro na různých pozicích, vztahy mezi zaměstnanci a jsou okořeněny lehkým humorem. Tvářemi nové kampaně makro jsou samotní zaměstnanci společnosti.

Cílem letošní kampaně je zvýšit povědomí o firmě jako stabilním zaměstnavateli s atraktivní firemní kulturou. A oslovit talenty a motivované kandidáty po celé ČR.

„Práce v makro je podle výzkumu ve srovnání s konkurencí výjimečná a lepší v tom, že jsme v oboru jiní. Jako lídři velkoobchodního trhu považujeme zákazníky za opravdové partnery, pečujeme o ně a – na rozdíl od retailu – s nimi budujeme vztahy. To lidem v našich týmech umožňuje růst a profilovat se. Jsou odborníky ve své práci, kterou vnímají jako smysluplnou,“ uvádí Daniela Hrbková, členka představenstva a ředitelka oddělení People and Culture ve společnosti makro ČR a dodává: „Spokojení zaměstnanci jsou našimi nejlepšími ambasadory. Oni reálně vytvářejí firemní kulturu a dobré pracovní prostředí, za to jim patří dík.“ ​

Kampaň „m“ směřuje také dovnitř společnosti. Vedení chce posílit dobrý pocit zaměstnanců, připomenout atraktivní benefity a firemní kulturu a upevnit vztah a loajalitu vůči zaměstnavateli. Navíc se ukazuje, že řada kvalitních kandidátů přichází do firmy právě na doporučení stávajících zaměstnanců. Kampaň má i svůj racionální ekonomický důvod: cílem je úspora času a nákladů při náboru nových zaměstnanců a snížení fluktuace.

Současná podoba kampaně vychází nejen z tradičních korporátních hodnot METRO/makro, ale respektuje i český pracovní trh, který je dlouhodobě trhem s jednou z nejnižších nezaměstnaností. Oddělení P&C v makro ČR proto připravilo dlouhodobou kampaň založenou na hluboké znalosti priorit vlastních zaměstnanců, benefitů a českého trhu.

Přípravě dlouhodobé náborové kampaně „m“ předcházel na podzim 2023 detailní průzkum pro zjištění EVP (Employee Value Proposition), který definuje unikátní hodnotu, kterou přináší firma zaměstnancům. Více než stovka rozhovorů a workshopů se zaměstnanci makro ČR, uchazeči o práci a zástupci personálních agentur ukázala jedinečný soubor atributů a výhod makro ČR, které motivují stávající zaměstnance k loajalitě a nové uchazeče, aby se stali součástí týmu makro ČR. Zaměstnanci oceňují nejvíce smysluplnost práce, příležitosti k profesnímu růstu a dobré vztahy se zákazníky i v týmu. Nováčci se pro makro nejčastěji rozhodli na základě doporučení, dále silné značky, podmínek a benefitů, možností růstu a kvalitního náborového procesu.

Na základě analýzy toho, jaké klíčové body komunikovat a jak se na trhu práce prezentovat, vznikl návrh náborové kampaně, která dostala název „m“. Jejím cílem je ukázat makro v jiném světle než dosud. „Chtěli jsme vytvořit odlehčený a hravý vizuální styl, který bude jedinečný, takže každý pozná, že se jedná o makro. Zvolili jsme proto koncept „m“. A co si od toho slibujeme? Být více vidět na českém trhu práce jako atraktivní zaměstnavatel a mít díky tomu více kvalitních kandidátů. Pracujeme s tím, čeho si ceníme a co nás spojuje. V makro milujeme jídlo a to, co děláme. Když je to potřeba, pomůžeme si a díky tomu rosteme společně,“ říká Daniela Hrbková, členka představenstva a ředitelka People and Culture ve společnosti makro ČR.

Kampaň „m“ podporují nové kariérní webové stránky, jež reflektují inovovaný styl komunikace s uchazeči. Web zkustovmakro.cz přehledně ukazuje nejen volné pozice, ale také benefity a podmínky práce v makro. Více péče bude makro ČR věnovat jednotné komunikaci on-line i off-line. Nové spoty budou prezentovány na sociálních sítích, hudební platformě Spotify i v bannerové kampani. Následovat budou také billboardy a další veřejné prostory. Oslovit potenciální zaměstnance chce také na veletrzích a eventech.​​​​​​​​​​


Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

Pro více informací kontaktujte: Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 320

e-mail: [email protected]

Tisková zpráva ke stažení

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro

Stabilně výhodná cena: Klíč k dlouhodobé stabilitě a úspěchu pro zákazníky makro ČR

Stabilně výhodná cena: Klíč k dlouhodobé stabilitě a úspěchu pro zákazníky makro ČR

Velkoobchod makro ČR akceleruje v roce 2025 úspěšný program Stabilně výhodná cena. Program aktuálně zahrnuje více než 9 100 položek označených modrožlutou směrovkou a nabízí zákazníkům z gastronomie (HoReCa) i maloobchodu jistotu trvale výhodných cen bez nutnosti čekat na slevové akce. Ty zůstanou také součástí obchodní strategie makro ČR. Význam pro segment HoReCa a maloobchod „Našim zákazníkům, ať už jde o restaurace, jídelny, hotely nebo maloobchodní partnery, chceme nabídnout nejen výhodné ceny, ale i větší kontrolu nad jejich plánováním. Díky Stabilně výhodné ceně mohou lépe spravovat své zásoby, snižovat náklady a zaměřit se na růst svého byznysu. Skutečnost, že 98 % profesionálních zákazníků v programu pravidelně nakupuje a že 55 % jejich nákupního košíku tvoří produkty z tohoto programu, ukazuje, jak důležité je pro ně mít stabilitu v tak nepředvídatelné době,“ říká Jiří Nehasil. Klíčové výhody programu Stabilně výhodná cena: Předvídatelnost: Zákazníci se mohou spolehnout na stabilní ceny u základních produktů, jako je máslo, smetana nebo fritovací olej. Úspora času: Program eliminuje potřebu sledovat letáky a objíždět obchody kvůli slevám. Efektivní plánování: Možnost nakupovat podle aktuálních potřeb bez nutnosti předzásobování. Snadná orientace: Speciální modré cenovky a směrovky na prodejnách usnadňují rychlé nalezení zboží.​ Kombinace dlouhodobé stability a flexibility Makro ČR spojuje dva přístupy k cenové politice – Stabilně výhodnou cenu a slevové akce, aby uspokojilo různé potřeby svých zákazníků. Program Stabilně výhodná cena je navržen tak, aby zákazníkům poskytl předvídatelnost a stabilitu, což je klíčové zejména v segmentu gastronomie a maloobchodu. Zároveň krátkodobé slevové akce zůstávají součástí strategie jako nástroj pro podporu sezónního zboží a přilákání nových zákazníků. „Naší prioritou je nabídnout zákazníkům jistotu i flexibilitu. Stabilně výhodná cena je odpovědí na jejich potřebu dlouhodobé stability, zatímco slevové akce přinášejí dynamiku, která rozšiřuje sortiment a oslovuje nové zákazníky. Díky této strategii dokážeme reagovat na různé potřeby našich zákazníků a zůstat lídrem na trhu,“ vysvětluje Jiří Nehasil. Investice a výsledky programu Makro ČR v letech 2023 a 2024 investovalo do programu více než 400 milionů korun, což vedlo k poklesu podílu zboží v krátkodobých promočních akcích o 50 % ve srovnání s rokem 2022. Díky programu se více než 98 % profesionálních zákazníků HoReCa a maloobchodu pravidelně vrací pro klíčové produkty. „Naším cílem je pomoci zákazníkům zjednodušit podnikání. Stabilně výhodná cena jim dává jistotu, že kdykoli přijdou do makra, najdou klíčové produkty za výhodné ceny. To je v dnešní době, kdy čelíme neustálým cenovým výkyvům, neocenitelné,“ doplňuje Jiří Nehasil. Plán do budoucna Makro ČR plánuje v roce 2025 dále rozšiřovat portfolio produktů zařazených do programu a pokračovat v jeho propagaci jako hlavního pilíře své cenové strategie. Zákazníkům tak i nadále poskytne dlouhodobou stabilitu, úsporu času a lepší kontrolu nad jejich podnikáním.
| Makro
Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

Praha, 18. prosince – Velkoobchodní řetězec Makro ČR v rámci své tradiční iniciativy Strom splněných přání opět přinesl radost tisícům dětí a seniorů po celé České republice. Letošní ročník, již čtvrtý v pořadí, se uskutečnil ve všech 13 prodejnách makro ČR, kde zákazníci a zaměstnanci zakoupili a darovali na tisíc dárků pro dětské domovy, domovy pro seniory a zařízení pro osoby se zdravotním postižením.
| Makro
Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

MAKRO CZECH GASTRO FEST 2025, jeden z nejvýznamnějších gastronomických svátků v České republice, se uskuteční ve dnech 4. a 5. dubna 2025 v pražském O2 Universu. Pod heslem „Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením“ propojí tento třetí ročník špičky české gastronomie s inspirativními hosty ze zahraničí a přinese jedinečné kulinářské zážitky pro profesionály i širokou veřejnost. Hlavními ambasadory festivalu budou opět Zdeněk Pohlreich a Karel „Kovy“ Kovář. Kvalitu programu zaštítí Makro akademie a odborné asociace jako jsou Česká barmanská asociace, Česká Food Truck Asociace, Specialty Coffee Association, Státní zdravotní ústav a další.
| Makro
Zákazníci makro ČR díky konceptu Chytrý kuchař ušetří o Vánocích v kuchyni až 25 % času

Zákazníci makro ČR díky konceptu Chytrý kuchař ušetří o Vánocích v kuchyni až 25 % času

Společnost makro ČR si váží času svých zákazníků a přichází s praktickým řešením, jak usnadnit předvánoční přípravy. V rámci konceptu Chytrý kuchař letos nabídne již porcovaného čerstvého kapra v šesti úpravách, včetně speciálního prořezaného filetu. Společnost se zároveň rozhodla neprodávat živé kapry v kádích před prodejnami.
| Makro
Makro ČR mění otevírací dobu během vánočních svátků a pomáhá splnit vánoční přání

Makro ČR mění otevírací dobu během vánočních svátků a pomáhá splnit vánoční přání

Velkoobchod makro ČR upravuje otevírací dobu pro vánoční nákupy a zároveň prodlužuje svůj charitativní projekt Vánoční strom přání. Zákazníci tak mají dostatek času nakoupit dárky nejen pro své blízké, ale i pro děti z dětských domovů a seniory.
| Makro
Podzimní sbírka potravin v makro ČR vynesla úžasných 9,5 tuny potravin a drogistického zboží

Podzimní sbírka potravin v makro ČR vynesla úžasných 9,5 tuny potravin a drogistického zboží

Od 23. do 24. listopadu 2024 mohli zákazníci ve všech prodejnách makro ČR darovat základní trvanlivé potraviny a drogistické zboží v rámci celorepublikové Podzimní sbírky potravin. Za dva dny se díky neuvěřitelné podpoře našich zákazníků, zaměstnanců a dobrovolníků podařilo vybrat celkem 9,5 tuny toho nejpotřebnějšího.
| Makro
České pole navázalo partnerství se Zátiší Group, významným hráčem z oblasti HoReCa

České pole navázalo partnerství se Zátiší Group, významným hráčem z oblasti HoReCa

, významný hráč na poli gastronomie. Tento krok představuje průlomovou spolupráci mezi tradičními zemědělskými produkty a sektorem HoReCa (Hotely, Restaurace, Catering).
| Makro
Makro ČR obhájilo mezinárodní certifikaci potvrzující závazek k udržitelnosti. Mezinárodní certifikace dle Standardu ASC MSC Chain of Custody garantuje produkty ryb a mořských plodů z odpovědných zdrojů

Makro ČR obhájilo mezinárodní certifikaci potvrzující závazek k udržitelnosti. Mezinárodní certifikace dle Standardu ASC MSC Chain of Custody garantuje produkty ryb a mořských plodů z odpovědných zdrojů

Prestižní certifikace ASC a MSC jsou uznávané mezinárodní standardy zaměřené na udržitelné a odpovědné postupy v rybolovu a akvakultuře. Tyto certifikace potvrzují, že produkty pocházejí z udržitelných zdrojů a splňují přísná environmentální a sociální kritéria.
| Makro
Makro ČR plní vánoční přání dětem a seniorům a přináší radost do srdcí

Makro ČR plní vánoční přání dětem a seniorům a přináší radost do srdcí

Díky projektu Vánoční strom přání čekají tisíce dětí a seniorů na splnění svých vánočních snů.
| Makro
Budoucí naděje české gastronomie v makro ČR

Budoucí naděje české gastronomie v makro ČR

Produktový den pro více než sto studentů Hotelové školy Poděbrady uspořádalo dnes makro ČR v Praze ve Stodůlkách. Ti měli možnost ověřit si a získat odborné znalosti i praktické informace z oblasti zbožíznalství, kvality a zpracování surovin.
| Makro