České dráhy··4 min

Na Českolipsku vyjedou o víkendu historické vlaky

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

Druhý říjnový víkend bude patřit v České Lípě železniční nostalgii. V sobotu i v neděli se budou konat jízdy parních vlaků a historických motoráčků a návštěvníci se budou moci těšit i na výstavu vozidel v českolipském depu. Součástí doprovodného programu bude také výstava modelového kolejiště, ukázky historických zbraní a uniforem a nebude chybět ani občerstvení.

Hlavní atrakcí budou během víkendu 12. a 13. října jízdy nostalgických vlaků s parní lokomotivou Zelený anton (486.007) a historického motorového vozu Modrý šíp (M 274.001). Tato vozidla provozuje Spolok Výhrevne Vrútky ze Slovenska.

Zelený anton

V sobotu 12. října se zájemci budou moci svézt parním vlakem z České Lípy přes Benešov nad Ploučnicí do Děčína a zpět. Jedna jízda se bude konat dopoledne, druhá odpoledne. Mezi nimi proběhne ještě jízda parního vlaku oběma směry mezi Českou Lípou a Mimoní. V neděli 13. října pojede parní vlak z České Lípy přes Nový Bor, Svor, Jedlovou a Rybniště do Rumburka a po půlhodinové přestávce pak bude pokračovat až do německého Ebersbachu. Stejnou trasou se cestující svezou i zpět.

Po oba víkendové dny se budou konat tři jízdy oběma směry historického motorového vozu Modrý šíp po trase Česká Lípa – Srní – Jestřebí – Staré Splavy – Doksy.

Po tzv. trianglu, který vede z českolipského hlavního nádraží přes Srní u České Lípy a Výhybnu Žizníkov zpět na stanici Česká Lípa hl.n., sveze zájemce v sobotu i neděli historický motorový vůz Hurvínek.

Kromě jízd parních a historických motorových vlaků bude pro návštěvníky připravený pestrý doprovodný program:

  • souběžné jízdy po tzv. falešné dvoukolejce,
  • výstava historických vozidel v depu,
  • točení vozidel na točně,
  • výstava hasičských vozidel (pouze v sobotu),
  • výstava obrazů se železniční tématikou (pouze v sobotu),
  • modelové kolejiště,
  • expozice se zabezpečovací technikou,
  • ukázka historických vojenských zbraní a uniforem,
  • stánky se železniční tématikou,
  • občerstvení.

Na místě bude na stánku ČD v prodeji pivní speciál "Šlechtična". Výtěžek z prodeje půjde na opravu parní lokomotivy 475.179, která je deponována právě v České Lípě. Taktéž bude k v prodeji nástěnný kalendář ČD Nostalgie s historickými vozidly. Výtěžek z jeho prodeje půjde taktéž na opravy historických vozidel.

Jízdné ve zvláštních vlacích

V mimořádných vlacích bude platit zvláštní jízdné

  • parní vlak Česká Lípa – Děčín nebo naopak: jednosměrné 300 Kč, děti 6 až 15 let 250 Kč,
  • parní vlak Česká Lípa – Mimoň: zpáteční 300 Kč, děti 6 až 15 let 250 Kč,
  • parní vlak Česká Lípa – Rumburk nebo naopak: jednosměrné 400 Kč, děti 6 až 15 let 300 Kč,
  • parní vlak Rumburk – Ebersbach: zpáteční 300 Kč, děti 6 až 15 let 250 Kč,
  • historický motorový vůz Modrý šíp z České Lípy do Doks nebo naopak: jednosměrné 150 Kč, děti 6 až 15 let 100 Kč,
  • historický motorový vůz Hurvínek po tzv. českolipském trianglu: jednotné jízdné pro celý okruh 100 Kč.

Podrobnosti o akci jsou na portálu Vlakem na výlet a webu www.cdnostalgie.cz.

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

Na palubách vlaků Českých drah bylo v roce 2024 nalezeno více než 19 tisíc zapomenutých předmětů

Na palubách vlaků Českých drah bylo v roce 2024 nalezeno více než 19 tisíc zapomenutých předmětů

Vysavač, velký nástěnný obraz nebo snowboard. I takové předměty cestující zapomněli v průběhu uplynulého roku ve vlacích Českých drah. Za celý rok 2024 bylo evidováno 19 090 nalezených předmětů. Celkem 9 378 věcí se podařilo vrátit majitelům, dalších více než 4 400 nalezených předmětů bylo dle zákona odevzdáno na úřad příslušné obce. České dráhy evidují všechny ztráty a nálezy na webu eztraty.cz.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
Stavba moderní opravárenské haly v Chebu pokračuje podle plánu

Stavba moderní opravárenské haly v Chebu pokračuje podle plánu

Výstavba nové opravárenské haly ve Středisku údržby Českých drah v Chebu pokračuje podle harmonogramu. Za necelých 9 měsíců stavebních prací se stavbařům podařilo provést demolici stávajících objektů, dokončit založení nové haly a administrativní budovy a vystavět ocelovou nosnou konstrukci haly včetně opláštění a střechy. Práce se nyní přesunou do interiéru 176 metrů dlouhé tříkolejné haly. Stavba by měla být dokončena a předána v polovině roku 2026. Moderní středisko údržby za více než 755 milionů Kč bez DPH bude poskytovat servis regionálním i dálkovým vlakům.
| České dráhy