Ministerstvo dopravy··3 min

Ministerstvo dopravy s Drážním úřadem spouští další průzkum mezi strojvedoucími

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy pomáhá řídit a organizovat dopravu v České republice. Ministerstvo dopravy je takzvaný ústřední orgán státní správy ve věcech dopravy. Odpovídá za tvorbu státní politiky v této oblasti a v rozsahu své působnosti i za její uskutečňování. V čele ministerstva je ministr dopravy, který je zároveň členem vlády.

Tisková zpráva

Ministerstvo dopravy a Drážní úřad dnes zahajují další dotazníkové šetření mezi strojvedoucími v české železniční dopravě. Navazuje tak na obdobný průzkum z roku 2022, který přinesl cenné poznatky využité pro zlepšení pracovních podmínek i při zavedení některých opatření pro zvýšení bezpečnosti železničního provozu.

Ministerstvo dopravy s Drážním úřadem spouští další průzkum mezi strojvedoucími

Díky aktuálnímu dotazníku chceme získat podrobnější pohled samotných strojvedoucích na oblasti, které zásadně ovlivňují jejich každodenní činnost – od pracovních podmínek a organizačních aspektů až po technické zázemí a komunikaci během výkonu služby. Právě osobní zkušenosti zaměstnanců v provozu představují nenahraditelný zdroj informací pro další zvyšování úrovně bezpečnosti i kvality pracovního prostředí.

„Dlouhodobě se snažíme do debat o bezpečnosti na železnici zapojovat přímo ty, kteří jsou klíčovou součástí železničního systému. Tento průzkum nám umožní slyšet názory strojvedoucích napříč dopravci a zamyslet se nad tím, co je možné dále systémově zlepšovat, jak zvyšovat bezpečnost, zlepšovat podmínky pro práci a omezovat zbytečnou byrokracii,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Dotazník je zcela anonymní, a jeho vyplnění zabere přibližně 15 minut. Strojvedoucí jej mohou vyplnit on-line prostřednictvím odkazu získaného od zaměstnavatelů, profesních organizací, na sociálních sítích či dalších komunikačních kanálech, a to nejpozději do 9. července 2025.

„Od začátku roku zaznamenáváme výrazný nárůst projetí návěsti Stůj. Proto považujeme za nezbytné hledat cesty, jak to zvrátit. Jedním z kroků je právě tento dotazník, který nám pomůže získat aktuální zpětnou vazbu od strojvedoucích. Jejich podněty a zkušenosti jsou pro nás klíčové při nastavování konkrétních a účinných opatření,“ říká ředitel Drážního úřadu Jiří Kolář.

V současnosti je v České republice zhruba devět tisíc držitelů licence strojvedoucího. Vzhledem k náročnosti a zodpovědnosti této profese je cílem průzkumu porozumět co nejlépe tomu, s čím se strojvedoucí při výkonu své práce potýkají, co je podporuje – a co naopak může představovat riziko, které je třeba řešit.

Zdroj: md.gov.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Nové jednodušší značení — od 1. 7. platí novela vyhlášky upravující pravidla provozu

Nové jednodušší značení — od 1. 7. platí novela vyhlášky upravující pravidla provozu

Náhradní trasy dálnic budou nově označené a přehlednější, zjednoduší se také značení slepých ulic či jednosměrek s povoleným protisměrným provozem cyklistů. Novela vyhlášky upravující pravidla provozu na pozemních komunikacích také snižuje počty směrových dopravních značek a upravuje značení nízkoemisních zón. Vyhláška je účinná k 1. červenci 2025.
| Ministerstvo dopravy
Nové jednodušší značení — od 1. 7. platí novela vyhlášky upravující pravidla provozu

Nové jednodušší značení — od 1. 7. platí novela vyhlášky upravující pravidla provozu

Náhradní trasy dálnic budou nově označené a přehlednější, zjednoduší se také značení slepých ulic či jednosměrek s povoleným protisměrným provozem cyklistů. Novela vyhlášky upravující pravidla provozu na pozemních komunikacích také snižuje počty směrových dopravních značek a upravuje značení nízkoemisních zón. Vyhláška je účinná k 1. červenci 2025.
| Ministerstvo dopravy
Nové jednodušší značení — od 1. 7. platí novela vyhlášky upravující pravidla provozu

Nové jednodušší značení — od 1. 7. platí novela vyhlášky upravující pravidla provozu

Náhradní trasy dálnic budou nově označené a přehlednější, zjednoduší se také značení slepých ulic či jednosměrek s povoleným protisměrným provozem cyklistů. Novela vyhlášky upravující pravidla provozu na pozemních komunikacích také snižuje počty směrových dopravních značek a upravuje značení nízkoemisních zón. Vyhláška je účinná k 1. červenci 2025.
| Ministerstvo dopravy
Nové jednodušší značení od 1.7. platí novela vyhlášky upravující pravidla provozu

Nové jednodušší značení od 1.7. platí novela vyhlášky upravující pravidla provozu

Náhradní trasy dálnic budou nově označené a přehlednější, zjednoduší se také značení slepých ulic či jednosměrek s povoleným protisměrným provozem cyklistů. Novela vyhlášky upravující pravidla provozu na pozemních komunikacích také snižuje počty směrových dopravních značek a upravuje značení nízkoemisních zón. Vyhláška je účinná k 1. červenci 2025.
| Ministerstvo dopravy
Nové jednodušší značení — od 1. 7. platí novela vyhlášky upravující pravidla provozu

Nové jednodušší značení — od 1. 7. platí novela vyhlášky upravující pravidla provozu

Náhradní trasy dálnic budou nově označené a přehlednější, zjednoduší se také značení slepých ulic či jednosměrek s povoleným protisměrným provozem cyklistů. Novela vyhlášky upravující pravidla provozu na pozemních komunikacích také snižuje počty směrových dopravních značek a upravuje značení nízkoemisních zón. Vyhláška je účinná k 1. červenci 2025.
| Ministerstvo dopravy
Nové jednodušší značení od 1.7. platí novela vyhlášky upravující pravidla provozu

Nové jednodušší značení od 1.7. platí novela vyhlášky upravující pravidla provozu

Náhradní trasy dálnic budou nově označené a přehlednější, zjednoduší se také značení slepých ulic či jednosměrek s povoleným protisměrným provozem cyklistů. Novela vyhlášky upravující pravidla provozu na pozemních komunikacích také snižuje počty směrových dopravních značek a upravuje značení nízkoemisních zón. Vyhláška je účinná k 1. červenci 2025.
| Ministerstvo dopravy