Oddělení cestovního ruchu získalo 1. místo za mobilní aplikaci Baťův Zlín a Památník Tomáše Bati 3. místo za propagační tiskovinu. Zlato získala mobilní aplikace Baťův Zlín v kategorii Turistický produkt 2023–2025. Odborná porota ocenila zejména její inovativní pojetí a atraktivní propojení historie s moderními technologiemi.
Aplikace provází návštěvníky Zlínem po dvou tematických trasách a je dostupná zdarma v českém i anglickém jazyce, včetně audioverze. Zážitky obohacuje o interaktivní minihry a prvky rozšířené reality (AR). Uživatelé si například mohou „promluvit“ s Marií Baťovou či Janem Antonínem Baťou nebo být svědky přeletu legendárního letadla Junkers F 13ge nad Památníkem Tomáše Bati. Součástí oblíbené aplikace je také vědomostní kvíz, po jehož splnění čeká na účastníky odměna v Turistickém informačním centru na radnici. Novinkou je soutěž, kde vyhrává nejoriginálněji zachycený Tomáš Baťa ztvárněný v komiksové podobě.
„Aplikace není oblíbená jen u turistů, ale víme, že ji často využívají i místní obyvatelé, kteří díky ní objevují nové zajímavosti o našem městě. Její přínos tak vnímáme hned ze dvou úhlů – jako cenný nástroj pro turismus i jako vzdělávací platformu pro Zlíňany,“ uvedl primátor města Zlína Jiří Korec.
Není bez zajímavosti, že vývoj aplikace pokračuje a lidé se mohou brzy těšit na další novinky.
„Již brzy přibude třetí trasa – Naučná stezka Rytíře Miloše, která návštěvníky zavede do doby před érou Baťů a seznámí je s legendou o rytíři, jenž měl podle pověstí kdysi obývat hrad nad Zlínem“, dodala Eva Manišová, vedoucí oddělení cestovního ruchu zlínského magistrátu.
Bronz získal Památník Tomáše Bati v kategorii O turistickou informaci roku 2025 za jeho novou tiskovinu dostupnou v českém i anglickém jazyce. Porota ocenila přehlednost informací, grafický design i oživení výčtem zajímavostí z historie památky. Tiskovina je zájemcům k dispozici v Infopointu památníku, ale také v Turistickém informačním centru Zlín a na dalších kontaktních místech napříč Zlínskem.
„Pro Památník Tomáše Bati je to v oblasti marketingu již druhé ocenění v letošním roce. Mám radost, že se nám daří kvalitu komunikace držet na vysoké úrovni, které si všímají jak návštěvníci, tak odborná veřejnost. Těší mne, že památník přispívá k budování dobrého jména města Zlína nejen svou architekturou, ale i příkladem dobré praxe,“ uvedla Martina Hladíková, náměstkyně primátora města Zlína.
Zdroj: www.zlin.eu