Makro··4 min

Makro ČR spustilo inovativní marketingovou kampaň

Makro

Makro

Makro (stylizováno makro) je řetězec velkoobchodních prodejen typu cash and carry. Držitelem značky makro je v kontinentální Evropě německá obchodní skupina Metro. V České republice makro provozuje 13 prodejen a je partnerem franšízového řetězce Můj obchod. V účetním roce 2020–2021 mělo makro v Česku tržby 26,220 mld. Kč, a bylo tak 8. největším obchodním řetězcem podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

Velkoobchod makro ČR představil marketingovou kampaň, která využívá nejmodernější CGI technologii. Hlavním prvkem kampaně byla kinetická socha burgeru, která se stala hitem sociálních sítí. Instalace byla vytvořena ve spolupráci s kreativní agenturou Dentsu.

Kampaň byla na sociálních sítích spuštěna 29. července a mezi širokou veřejností vzbudila zájem díky unikátnímu a technologickému zpracování. Jejím cílem bylo upozornit na novinku letošní grilovací sezóny – burger Pepř a sůl, který díky svému jednoduchému složení probouzí v zákaznících kreativitu při vytváření vlastního burgeru.

Projekt se setkal s mimořádnou odezvou. Během jediného týdne od spuštění dosáhl téměř čtvrt milionu zhlédnutí na Instagramu a více jak 350 000 zobrazení na Facebooku. „Tento typ obsahu se ukazuje jako velmi efektivní, jelikož dosah podobných příspěvků se v průběhu času zvyšuje. Je to neobvyklé, protože u většiny příspěvků sledovanost po týdnu zpravidla klesá,“ komentuje Lenka Slezáková, Head of Marketing makro ČR.

„Pro jednu z prodejen makro ČR jsme vytvořili kinetickou sochu hamburgeru, kde každá vrstva představuje vybranou ingredienci. Rotace těchto vrstev demonstruje variabilitu a originalitu burgeru. Kompletní video, včetně produkce a 3D efektů, bylo realizováno s využitím pokročilé CGI technologie,“ vysvětluje Pavel Misar, Account Director Dentsu Creative.

Využití CGI technologie pro vytvoření virtuální prezentace burgeru je nejen marketingově inovativní, ale zdůrazňuje také závazek společnosti makro k udržitelnosti. Při tvorbě instalace nebyly totiž použity žádné fyzické materiály, a tím se významně snížila produkce odpadu.

Do budoucna plánuje makro ČR rozšířit kampaň o další prvek – filtr na Instagramu, který využívá technologii rozšířené reality (AR). Tento filtr umožní zákazníkům umístit virtuální burger do reálného prostředí za pomoci mobilního zařízení.


Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

Pro více informací kontaktujte

Pavla Pokorná

FleishmanHillard

tel.: +420 777 228 276

e-mail: [email protected]

Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 320

e-mail: [email protected]

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.x.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro

Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Největší gastronomická událost v České republice MAKRO Czech Gastro Fest letos vstupuje do svého třetího ročníku a přivádí do Prahy světovou špičku v oblasti gastronomie. 4. a 5. dubna 2025 se v pražském O2 universu uskuteční dvoudenní festival plný inspirace, jedinečných kulinářských show, odborných diskusí, prestižních soutěží a zážitků pro profesionály i širokou veřejnost. Hlavními ambasadory jsou: za profesionály v gastronomii Zdeněk Pohlreich, za amatérské kuchaře a milovníky dobrého jídla Karel Kovy Kovář.
| Makro
Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Přesně za měsíc, 4. a 5. dubna 2025, se v Pražském O2 universu uskuteční třetí ročník národního gastronomického festivalu MAKRO Czech Gastro Fest. Na ploše 13 000 m² ve čtyřech patrech O2 univerzum se představí třináct tematických sekcí, přes 100 vystavovatelů a více než 200 odborníků z oblasti gastronomie. Návštěvníci si vychutnají tisíce degustační porcí desítky kuchařských show, a mohou se zúčastnit odborných přednášek, diskusí, rozhovorů a interaktivních prezentací v sekci MAKRO FORUM.
| Makro
Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Jedenáctý ročník prestižní gastronomické události Chefs’ Dinner opět spojil špičkové české i zahraniční šéfkuchaře při výjimečné večeři, která představuje vrchol kulinářského umění. Tento unikátní koncept, který hostům umožňuje ochutnat šest chodů připravených šesticí talentovaných kuchařů, je exkluzivní akcí Makro akademie. Ta nedávno oslavila 10 let své existence a za tuto dobu významně přispěla k naplňování kréda makro ČR – vzdělávat, podporovat a posouvat českou gastronomii na světovou úroveň.
| Makro
Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Praha, 19. 2. – Společnost makro ČR spouští novou kampaň na podporu programu Chytrý kuchař, jehož cílem je usnadnit práci profesionálním kuchařům a provozovatelům restaurací v HoReCa segmentu. Makro ČR nabízí nově více než 1 200 položek, které pomáhají šetřit čas, energii a náklady, a přináší tak moderní řešení pro efektivní gastronomii.
| Makro
Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Praha, 13. 2. – Společnost makro ČR pokračuje v budování své značky jako atraktivního zaměstnavatele. Druhá fáze unikátní employee brandingové kampaně „m“ se právě spustila a nově cílí i na cílovou skupinu 18–45 ve vybraných regionech i prostřednictvím outdoorové reklamy. Kampaň, která byla v první fázi zaměřena na zaměstnance a jejich zapojení, nyní oslovuje potenciální uchazeče s jasnou a autentickou nabídkou pracovních příležitostí tím, že ukazuje makro jako silného, stabilního a atraktivního zaměstnavatele.
| Makro
Transparentní nákupy a kvalitní potraviny jsou klíčem ke zlepšení stravy v institucích

Transparentní nákupy a kvalitní potraviny jsou klíčem ke zlepšení stravy v institucích

Kvalita nemocničního stravování zásadně ovlivňuje proces léčby a rekonvalescence pacientů. Podobě tomu je i u škol a zařízení sociálních služeb. Jak ale zajistit, aby instituce nakupovaly čerstvé a kvalitní potraviny transparentně a efektivně? Odpověď přinesl odborný seminář v Brně, který se zaměřil na využívání dynamického nákupního systému (DNS) v souladu se zákonem č. 166/2023 Sb.
| Makro
METRO AG a EP Global Commerce GmbH oznámili dohodu o stažení METRO AG z burzy

METRO AG a EP Global Commerce GmbH oznámili dohodu o stažení METRO AG z burzy

Dne 5. února 2025 společnost METRO AG oficiálně oznámila, že METRO AG a EP Global Commerce GmbH ("EPGC"), která vlastní 49,99 % akcií METRO AG, podepsaly dohodu o stažení METRO AG z burzy.
| Makro
Do začátku MAKRO CZECH GASTRO FEST zbývají už jen dva měsíce

Do začátku MAKRO CZECH GASTRO FEST zbývají už jen dva měsíce

Největší gastronomická událost třetí ročník MAKRO CZECH GASTRO FEST 2025 se letos uskuteční pod heslem „Máme gastro v krvi. A to fest!“. Přesně za dva měsíce, v pátek a v sobou 4. a 5. dubna 2025 se v O2 universum v Praze sejdou ti nejlepší šéfkuchaři, baristé, barmani, cukráři a přední odborníci z oboru gastro, aby nabídli návštěvníkům kuchařské show, ochutnávky jídel zdarma, odborné diskuze i interaktivní prezentace. Po celé dva dny budou na festivalu i jeho hlavní dva ambasadoři: Zdeněk Pohlreich za odbornou veřejnost, a Karel Kovy Kovář, který se díky společném programu s makro ČR Cook like a Pro stal nadšeným amatérským kuchařem. Kvalitu programu zaštítí Makro akademie a odborné asociace jako Česká barmanská asociace, Česká Food Truck Asociace, Specialty Coffee Association a Státní zdravotní ústav.
| Makro
Makro ČR hlavním partnerem prvního českého gastronomického průvodce Gault&Millau

Makro ČR hlavním partnerem prvního českého gastronomického průvodce Gault&Millau

Česká gastronomie se dočkala svého prvního vydání prestižního průvodce Gault&Millau, který oceňuje nejlepší restaurace a šéfkuchaře. Na včerejším galavečeru bylo slavnostně pokřtěno jeho české vydání a vyhlášeny nejlepší podniky i kulinářské osobnosti. Do průvodce bylo zařazeno 270 nejlepších restaurací České republiky, 165 restaurací oceněných čepicemi a 141 populárních a trendy konceptů.
| Makro
Stabilně výhodná cena: Klíč k dlouhodobé stabilitě a úspěchu pro zákazníky makro ČR

Stabilně výhodná cena: Klíč k dlouhodobé stabilitě a úspěchu pro zákazníky makro ČR

Velkoobchod makro ČR akceleruje v roce 2025 úspěšný program Stabilně výhodná cena. Program aktuálně zahrnuje více než 9 100 položek označených modrožlutou směrovkou a nabízí zákazníkům z gastronomie (HoReCa) i maloobchodu jistotu trvale výhodných cen bez nutnosti čekat na slevové akce. Ty zůstanou také součástí obchodní strategie makro ČR. Význam pro segment HoReCa a maloobchod „Našim zákazníkům, ať už jde o restaurace, jídelny, hotely nebo maloobchodní partnery, chceme nabídnout nejen výhodné ceny, ale i větší kontrolu nad jejich plánováním. Díky Stabilně výhodné ceně mohou lépe spravovat své zásoby, snižovat náklady a zaměřit se na růst svého byznysu. Skutečnost, že 98 % profesionálních zákazníků v programu pravidelně nakupuje a že 55 % jejich nákupního košíku tvoří produkty z tohoto programu, ukazuje, jak důležité je pro ně mít stabilitu v tak nepředvídatelné době,“ říká Jiří Nehasil. Klíčové výhody programu Stabilně výhodná cena: Předvídatelnost: Zákazníci se mohou spolehnout na stabilní ceny u základních produktů, jako je máslo, smetana nebo fritovací olej. Úspora času: Program eliminuje potřebu sledovat letáky a objíždět obchody kvůli slevám. Efektivní plánování: Možnost nakupovat podle aktuálních potřeb bez nutnosti předzásobování. Snadná orientace: Speciální modré cenovky a směrovky na prodejnách usnadňují rychlé nalezení zboží.​ Kombinace dlouhodobé stability a flexibility Makro ČR spojuje dva přístupy k cenové politice – Stabilně výhodnou cenu a slevové akce, aby uspokojilo různé potřeby svých zákazníků. Program Stabilně výhodná cena je navržen tak, aby zákazníkům poskytl předvídatelnost a stabilitu, což je klíčové zejména v segmentu gastronomie a maloobchodu. Zároveň krátkodobé slevové akce zůstávají součástí strategie jako nástroj pro podporu sezónního zboží a přilákání nových zákazníků. „Naší prioritou je nabídnout zákazníkům jistotu i flexibilitu. Stabilně výhodná cena je odpovědí na jejich potřebu dlouhodobé stability, zatímco slevové akce přinášejí dynamiku, která rozšiřuje sortiment a oslovuje nové zákazníky. Díky této strategii dokážeme reagovat na různé potřeby našich zákazníků a zůstat lídrem na trhu,“ vysvětluje Jiří Nehasil. Investice a výsledky programu Makro ČR v letech 2023 a 2024 investovalo do programu více než 400 milionů korun, což vedlo k poklesu podílu zboží v krátkodobých promočních akcích o 50 % ve srovnání s rokem 2022. Díky programu se více než 98 % profesionálních zákazníků HoReCa a maloobchodu pravidelně vrací pro klíčové produkty. „Naším cílem je pomoci zákazníkům zjednodušit podnikání. Stabilně výhodná cena jim dává jistotu, že kdykoli přijdou do makra, najdou klíčové produkty za výhodné ceny. To je v dnešní době, kdy čelíme neustálým cenovým výkyvům, neocenitelné,“ doplňuje Jiří Nehasil. Plán do budoucna Makro ČR plánuje v roce 2025 dále rozšiřovat portfolio produktů zařazených do programu a pokračovat v jeho propagaci jako hlavního pilíře své cenové strategie. Zákazníkům tak i nadále poskytne dlouhodobou stabilitu, úsporu času a lepší kontrolu nad jejich podnikáním.
| Makro