Makro··6 min

Makro akademie i makro Chef’s dinner slaví 10 let

Makro

Makro

Makro (stylizováno makro) je řetězec velkoobchodních prodejen typu cash and carry. Držitelem značky makro je v kontinentální Evropě německá obchodní skupina Metro. V České republice makro provozuje 13 prodejen a je partnerem franšízového řetězce Můj obchod. V účetním roce 2020–2021 mělo makro v Česku tržby 26,220 mld. Kč, a bylo tak 8. největším obchodním řetězcem podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

Letošní říjen je v makro ve znamení oslav. Vedle oslav 60. výročí vzniku METRO AG a prvního úspěšného roku nového manažerského týmu ve vedení, si dnes společnost makro ČR a celá gastrokomunita připomíná 10 let Makro akademie a kulinářské akce roku Chefs dinner.

Před deseti lety, v říjnu 2014, rozhodlo makro ČR vybudovat v Praze ve Stodůlkách vzdělávací centrum pro profesionální gastronomii a maloobchod a na ploše 1200 m² nabídnout školící prostory, profesionální kuchyně i konferenční místnost. Projekt stál 80 miliónů korun a první zákazníky přivítalo “víceúčelové vzdělávací centrum pro profesionální gastronomii a maloobchod”. Už tehdy byla Makro akademie unikátním počinem ve střední Evropě: svým špičkovým vybavením, rozsahem a nabídkou. Nešlo jen o to, naučit kuchaře lépe vařit či je seznámit s novými kuchařskými metodami. Velký důraz Makro akademie od počátku kladla i na zbožíznalství, kvalitu surovin a kurzy o hospodaření a efektivitě provozu pro podnikatele v gastru. Již v prvním roce uspořádala Makro akademie více než 30 různých typů kurzů. Pro školní jídelny, nemocnice a závodní jídelny pak makro v akademii instalovalo unikátní modelovou kuchyni, kde je možné připravit až 300 porcí současně. Mezi prvními akcemi roku 2015 byl Kuchařský pětiboj studentů hotelových škol a učilišť z celé republiky či finále soutěže školních jídelen O nejlepší školní oběd.

„Za deset let prošlo Makro akademií několik desítek tisíc zákazníků z České republiky i Slovenska a spousta z nich svoje získané poznatky úspěšně implementovala do svého podnikání‘‘, uvedl Jiří Nehasil, generální ředitel makro ČR, který stál u zrodu tohoto projektu, na otázku, nač je nejvíc pyšný. Makro akademii spolupracuje i při vývoji produktů pro vlastní značky. Je také partnerem úspěšného projektu České Pole, které má za cíl vrátit kvalitní lokální produkty z českých polí do českých restaurací a kuchyní.

Po deseti letech je dnes Makro akademie pod vedením Jana Gavendy a jeho týmu nejen uznávaným špičkovým kulinářským pracovištěm, kde se potkávají ty nejmodernější trendy s tak zvanou best practice v oboru, ale pořádá inspirativní akce, nabízí odborné kurzy a vzdělává širokou gastroveřejnost.

„Jsem pyšný na to, že jsme společně Makro akademii otevřeli více lidem. Dříve působila trochu jako nedostupná pevnost, kde se tvoří pouze fine dinning. Dnes jsme nedílnou součástí rodiny makro a zákazníci nás aktivně poptávají, tvoříme společné akce, sami se hlásí na kurzy vaření. Prostě se naučili využívat Makro akademii jako své školící centrum‘‘, říká Jan Gavenda, který je manažerem Makro akademie 4 roky.

Hlavní tým kuchařů a ambasadorů Makro akademie tvoří vítězové českého kola a účastníci evropského finále Bocuse d'Or 2024 Dominik Unčovský a Lukáš Čarný a zkušená mistrová odborného výcviku v hotelu InterContinental Prague Jitka Ulihrachová, pro kterou je práce v gastronomii a školství posláním a která je s Makro akademií od jejího vzniku.

Jednou za rok se však Makro akademie přeci jen stane místem, kde se sjedou špičkoví kuchaři a gurmeti z celé země, aby se stali účastníky výjimečného gastronomického zážitku. To, když se pořádá Chefs dinner. Její jubilejní 10. ročník proběhl včera a na osm desítek hostů ochutnalo fantastické menu předních šéfkuchařů. A z čeho se vařilo? Z produktů iniciativy České Pole, z makro ryb a z masa vlastní výroby z Kozomína. Šest výjimečných kuchařů připravilo unikátní menu doplněné o nejkvalitnější vína. Hosté měli možnost nahlédnout i do kuchyně a vyslechnout si příběhy jídla, kuchařů a kulinářského umění. Šest chodů připravila šestice špičkových kuchařů: Josef Súkup, Dominik Unčovský & Lukáš Čarný, Zdeněk Pohlreich, Peter Duranský, Konstantin Filippou (2 michelinské hvězdy) a Daniele Combi. Párování celé večere se světovými víny zajistil someliér Jakub Přibyl.


Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii. Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/
Pro více informací kontaktujte:

Nikola Formanová
Vedoucí komunikace makro ČR tel.: +420 603 850 320 e-mail: [email protected] www.makro.cz www.facebook.com/makro.cz www.x.com/makrocr Tisková zpráva ke stažení

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro

Stabilně výhodná cena: Klíč k dlouhodobé stabilitě a úspěchu pro zákazníky makro ČR

Stabilně výhodná cena: Klíč k dlouhodobé stabilitě a úspěchu pro zákazníky makro ČR

Velkoobchod makro ČR akceleruje v roce 2025 úspěšný program Stabilně výhodná cena. Program aktuálně zahrnuje více než 9 100 položek označených modrožlutou směrovkou a nabízí zákazníkům z gastronomie (HoReCa) i maloobchodu jistotu trvale výhodných cen bez nutnosti čekat na slevové akce. Ty zůstanou také součástí obchodní strategie makro ČR. Význam pro segment HoReCa a maloobchod „Našim zákazníkům, ať už jde o restaurace, jídelny, hotely nebo maloobchodní partnery, chceme nabídnout nejen výhodné ceny, ale i větší kontrolu nad jejich plánováním. Díky Stabilně výhodné ceně mohou lépe spravovat své zásoby, snižovat náklady a zaměřit se na růst svého byznysu. Skutečnost, že 98 % profesionálních zákazníků v programu pravidelně nakupuje a že 55 % jejich nákupního košíku tvoří produkty z tohoto programu, ukazuje, jak důležité je pro ně mít stabilitu v tak nepředvídatelné době,“ říká Jiří Nehasil. Klíčové výhody programu Stabilně výhodná cena: Předvídatelnost: Zákazníci se mohou spolehnout na stabilní ceny u základních produktů, jako je máslo, smetana nebo fritovací olej. Úspora času: Program eliminuje potřebu sledovat letáky a objíždět obchody kvůli slevám. Efektivní plánování: Možnost nakupovat podle aktuálních potřeb bez nutnosti předzásobování. Snadná orientace: Speciální modré cenovky a směrovky na prodejnách usnadňují rychlé nalezení zboží.​ Kombinace dlouhodobé stability a flexibility Makro ČR spojuje dva přístupy k cenové politice – Stabilně výhodnou cenu a slevové akce, aby uspokojilo různé potřeby svých zákazníků. Program Stabilně výhodná cena je navržen tak, aby zákazníkům poskytl předvídatelnost a stabilitu, což je klíčové zejména v segmentu gastronomie a maloobchodu. Zároveň krátkodobé slevové akce zůstávají součástí strategie jako nástroj pro podporu sezónního zboží a přilákání nových zákazníků. „Naší prioritou je nabídnout zákazníkům jistotu i flexibilitu. Stabilně výhodná cena je odpovědí na jejich potřebu dlouhodobé stability, zatímco slevové akce přinášejí dynamiku, která rozšiřuje sortiment a oslovuje nové zákazníky. Díky této strategii dokážeme reagovat na různé potřeby našich zákazníků a zůstat lídrem na trhu,“ vysvětluje Jiří Nehasil. Investice a výsledky programu Makro ČR v letech 2023 a 2024 investovalo do programu více než 400 milionů korun, což vedlo k poklesu podílu zboží v krátkodobých promočních akcích o 50 % ve srovnání s rokem 2022. Díky programu se více než 98 % profesionálních zákazníků HoReCa a maloobchodu pravidelně vrací pro klíčové produkty. „Naším cílem je pomoci zákazníkům zjednodušit podnikání. Stabilně výhodná cena jim dává jistotu, že kdykoli přijdou do makra, najdou klíčové produkty za výhodné ceny. To je v dnešní době, kdy čelíme neustálým cenovým výkyvům, neocenitelné,“ doplňuje Jiří Nehasil. Plán do budoucna Makro ČR plánuje v roce 2025 dále rozšiřovat portfolio produktů zařazených do programu a pokračovat v jeho propagaci jako hlavního pilíře své cenové strategie. Zákazníkům tak i nadále poskytne dlouhodobou stabilitu, úsporu času a lepší kontrolu nad jejich podnikáním.
| Makro
Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

Praha, 18. prosince – Velkoobchodní řetězec Makro ČR v rámci své tradiční iniciativy Strom splněných přání opět přinesl radost tisícům dětí a seniorů po celé České republice. Letošní ročník, již čtvrtý v pořadí, se uskutečnil ve všech 13 prodejnách makro ČR, kde zákazníci a zaměstnanci zakoupili a darovali na tisíc dárků pro dětské domovy, domovy pro seniory a zařízení pro osoby se zdravotním postižením.
| Makro
Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

MAKRO CZECH GASTRO FEST 2025, jeden z nejvýznamnějších gastronomických svátků v České republice, se uskuteční ve dnech 4. a 5. dubna 2025 v pražském O2 Universu. Pod heslem „Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením“ propojí tento třetí ročník špičky české gastronomie s inspirativními hosty ze zahraničí a přinese jedinečné kulinářské zážitky pro profesionály i širokou veřejnost. Hlavními ambasadory festivalu budou opět Zdeněk Pohlreich a Karel „Kovy“ Kovář. Kvalitu programu zaštítí Makro akademie a odborné asociace jako jsou Česká barmanská asociace, Česká Food Truck Asociace, Specialty Coffee Association, Státní zdravotní ústav a další.
| Makro
Zákazníci makro ČR díky konceptu Chytrý kuchař ušetří o Vánocích v kuchyni až 25 % času

Zákazníci makro ČR díky konceptu Chytrý kuchař ušetří o Vánocích v kuchyni až 25 % času

Společnost makro ČR si váží času svých zákazníků a přichází s praktickým řešením, jak usnadnit předvánoční přípravy. V rámci konceptu Chytrý kuchař letos nabídne již porcovaného čerstvého kapra v šesti úpravách, včetně speciálního prořezaného filetu. Společnost se zároveň rozhodla neprodávat živé kapry v kádích před prodejnami.
| Makro
Makro ČR mění otevírací dobu během vánočních svátků a pomáhá splnit vánoční přání

Makro ČR mění otevírací dobu během vánočních svátků a pomáhá splnit vánoční přání

Velkoobchod makro ČR upravuje otevírací dobu pro vánoční nákupy a zároveň prodlužuje svůj charitativní projekt Vánoční strom přání. Zákazníci tak mají dostatek času nakoupit dárky nejen pro své blízké, ale i pro děti z dětských domovů a seniory.
| Makro
Podzimní sbírka potravin v makro ČR vynesla úžasných 9,5 tuny potravin a drogistického zboží

Podzimní sbírka potravin v makro ČR vynesla úžasných 9,5 tuny potravin a drogistického zboží

Od 23. do 24. listopadu 2024 mohli zákazníci ve všech prodejnách makro ČR darovat základní trvanlivé potraviny a drogistické zboží v rámci celorepublikové Podzimní sbírky potravin. Za dva dny se díky neuvěřitelné podpoře našich zákazníků, zaměstnanců a dobrovolníků podařilo vybrat celkem 9,5 tuny toho nejpotřebnějšího.
| Makro
České pole navázalo partnerství se Zátiší Group, významným hráčem z oblasti HoReCa

České pole navázalo partnerství se Zátiší Group, významným hráčem z oblasti HoReCa

, významný hráč na poli gastronomie. Tento krok představuje průlomovou spolupráci mezi tradičními zemědělskými produkty a sektorem HoReCa (Hotely, Restaurace, Catering).
| Makro
Makro ČR obhájilo mezinárodní certifikaci potvrzující závazek k udržitelnosti. Mezinárodní certifikace dle Standardu ASC MSC Chain of Custody garantuje produkty ryb a mořských plodů z odpovědných zdrojů

Makro ČR obhájilo mezinárodní certifikaci potvrzující závazek k udržitelnosti. Mezinárodní certifikace dle Standardu ASC MSC Chain of Custody garantuje produkty ryb a mořských plodů z odpovědných zdrojů

Prestižní certifikace ASC a MSC jsou uznávané mezinárodní standardy zaměřené na udržitelné a odpovědné postupy v rybolovu a akvakultuře. Tyto certifikace potvrzují, že produkty pocházejí z udržitelných zdrojů a splňují přísná environmentální a sociální kritéria.
| Makro
Makro ČR plní vánoční přání dětem a seniorům a přináší radost do srdcí

Makro ČR plní vánoční přání dětem a seniorům a přináší radost do srdcí

Díky projektu Vánoční strom přání čekají tisíce dětí a seniorů na splnění svých vánočních snů.
| Makro
Budoucí naděje české gastronomie v makro ČR

Budoucí naděje české gastronomie v makro ČR

Produktový den pro více než sto studentů Hotelové školy Poděbrady uspořádalo dnes makro ČR v Praze ve Stodůlkách. Ti měli možnost ověřit si a získat odborné znalosti i praktické informace z oblasti zbožíznalství, kvality a zpracování surovin.
| Makro