Makro··6 min

Makro akademie i makro Chef’s dinner slaví 10 let

Makro

Makro

Makro (stylizováno makro) je řetězec velkoobchodních prodejen typu cash and carry. Držitelem značky makro je v kontinentální Evropě německá obchodní skupina Metro. V České republice makro provozuje 13 prodejen a je partnerem franšízového řetězce Můj obchod. V účetním roce 2020–2021 mělo makro v Česku tržby 26,220 mld. Kč, a bylo tak 8. největším obchodním řetězcem podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

Letošní říjen je v makro ve znamení oslav. Vedle oslav 60. výročí vzniku METRO AG a prvního úspěšného roku nového manažerského týmu ve vedení, si dnes společnost makro ČR a celá gastrokomunita připomíná 10 let Makro akademie a kulinářské akce roku Chefs dinner.

Před deseti lety, v říjnu 2014, rozhodlo makro ČR vybudovat v Praze ve Stodůlkách vzdělávací centrum pro profesionální gastronomii a maloobchod a na ploše 1200 m² nabídnout školící prostory, profesionální kuchyně i konferenční místnost. Projekt stál 80 miliónů korun a první zákazníky přivítalo “víceúčelové vzdělávací centrum pro profesionální gastronomii a maloobchod”. Už tehdy byla Makro akademie unikátním počinem ve střední Evropě: svým špičkovým vybavením, rozsahem a nabídkou. Nešlo jen o to, naučit kuchaře lépe vařit či je seznámit s novými kuchařskými metodami. Velký důraz Makro akademie od počátku kladla i na zbožíznalství, kvalitu surovin a kurzy o hospodaření a efektivitě provozu pro podnikatele v gastru. Již v prvním roce uspořádala Makro akademie více než 30 různých typů kurzů. Pro školní jídelny, nemocnice a závodní jídelny pak makro v akademii instalovalo unikátní modelovou kuchyni, kde je možné připravit až 300 porcí současně. Mezi prvními akcemi roku 2015 byl Kuchařský pětiboj studentů hotelových škol a učilišť z celé republiky či finále soutěže školních jídelen O nejlepší školní oběd.

„Za deset let prošlo Makro akademií několik desítek tisíc zákazníků z České republiky i Slovenska a spousta z nich svoje získané poznatky úspěšně implementovala do svého podnikání‘‘, uvedl Jiří Nehasil, generální ředitel makro ČR, který stál u zrodu tohoto projektu, na otázku, nač je nejvíc pyšný. Makro akademii spolupracuje i při vývoji produktů pro vlastní značky. Je také partnerem úspěšného projektu České Pole, které má za cíl vrátit kvalitní lokální produkty z českých polí do českých restaurací a kuchyní.

Po deseti letech je dnes Makro akademie pod vedením Jana Gavendy a jeho týmu nejen uznávaným špičkovým kulinářským pracovištěm, kde se potkávají ty nejmodernější trendy s tak zvanou best practice v oboru, ale pořádá inspirativní akce, nabízí odborné kurzy a vzdělává širokou gastroveřejnost.

„Jsem pyšný na to, že jsme společně Makro akademii otevřeli více lidem. Dříve působila trochu jako nedostupná pevnost, kde se tvoří pouze fine dinning. Dnes jsme nedílnou součástí rodiny makro a zákazníci nás aktivně poptávají, tvoříme společné akce, sami se hlásí na kurzy vaření. Prostě se naučili využívat Makro akademii jako své školící centrum‘‘, říká Jan Gavenda, který je manažerem Makro akademie 4 roky.

Hlavní tým kuchařů a ambasadorů Makro akademie tvoří vítězové českého kola a účastníci evropského finále Bocuse d'Or 2024 Dominik Unčovský a Lukáš Čarný a zkušená mistrová odborného výcviku v hotelu InterContinental Prague Jitka Ulihrachová, pro kterou je práce v gastronomii a školství posláním a která je s Makro akademií od jejího vzniku.

Jednou za rok se však Makro akademie přeci jen stane místem, kde se sjedou špičkoví kuchaři a gurmeti z celé země, aby se stali účastníky výjimečného gastronomického zážitku. To, když se pořádá Chefs dinner. Její jubilejní 10. ročník proběhl včera a na osm desítek hostů ochutnalo fantastické menu předních šéfkuchařů. A z čeho se vařilo? Z produktů iniciativy České Pole, z makro ryb a z masa vlastní výroby z Kozomína. Šest výjimečných kuchařů připravilo unikátní menu doplněné o nejkvalitnější vína. Hosté měli možnost nahlédnout i do kuchyně a vyslechnout si příběhy jídla, kuchařů a kulinářského umění. Šest chodů připravila šestice špičkových kuchařů: Josef Súkup, Dominik Unčovský & Lukáš Čarný, Zdeněk Pohlreich, Peter Duranský, Konstantin Filippou (2 michelinské hvězdy) a Daniele Combi. Párování celé večere se světovými víny zajistil someliér Jakub Přibyl.


Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii. Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/
Pro více informací kontaktujte:

Nikola Formanová
Vedoucí komunikace makro ČR tel.: +420 603 850 320 e-mail: [email protected] www.makro.cz www.facebook.com/makro.cz www.x.com/makrocr Tisková zpráva ke stažení

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro

Jarní Sbírka potravin prokázala, že Češi mají srdce na správném místě

Jarní Sbírka potravin prokázala, že Češi mají srdce na správném místě

Jarní kolo Sbírky potravin opět ukázalo, že Češi mají srdce na pravém místě. Darovali celkem 518 tun pomoci, z toho 464 tun potravin, což odpovídá 928 000 porcím jídla, a 54 tun hygienických potřeb. Klíčovým prvkem celé akce bylo nasazení více než 5 100 dobrovolníků v rekordním počtu obchodů – bez jejich pomoci by tato sbírka nemohla fungovat v takovém rozsahu.
| Makro
MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025, největší gastronomická událost v České republice, který se konal 4.–5. dubna, přilákal rekordních 16 000 návštěvníků. Na festivalu vystoupilo přes 200 odborníků a řečníků, zúčastnilo se ho více než 100 partnerů a vystavovatelů a rozdalo se desítky tisíc degustačních porcí. Vyprodané O2 universum se díky tomu na dva dny proměnilo ve středobod české i světové gastronomie.
| Makro
Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Na slavnostním zahájení 3. ročníku MAKRO Czech Gastro Festu, konaném v pražském O2 universu, byl dnes šéfkuchař Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii. Toto prestižní ocenění mu předal prezident festivalu a generální ředitel makro ČR, Jiří Nehasil, jako uznání za jeho mnohaletou práci v oblasti vzdělávání a propagace kvality české kuchyně napříč regiony České republiky.
| Makro
MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

Ve dnech 4. a 5. dubna 2025 se pražské O2 universum stane centrem kulinářského umění při třetím ročníku MAKRO Czech Gastro Festu 2025. Festival nabídne pestrý program pro profesionály i nadšence gastronomie, včetně kuchařských show, odborných diskusí a soutěží.
| Makro
Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Praha, 17. 3. – Makro ČR se v minulých dnech zúčastnilo největšího festivalu kariérních příležitostí v Praze. Na interaktivním stánku představilo svou employer branding strategii „m“, firemní kulturu, rozvojové příležitosti a závazek k diverzitě. Claim expozice „Berem vás takový, jaký jste“ podtrhl otevřenost vůči různorodým talentům a individuálním schopnostem.
| Makro
Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Největší gastronomická událost v České republice MAKRO Czech Gastro Fest letos vstupuje do svého třetího ročníku a přivádí do Prahy světovou špičku v oblasti gastronomie. 4. a 5. dubna 2025 se v pražském O2 universu uskuteční dvoudenní festival plný inspirace, jedinečných kulinářských show, odborných diskusí, prestižních soutěží a zážitků pro profesionály i širokou veřejnost. Hlavními ambasadory jsou: za profesionály v gastronomii Zdeněk Pohlreich, za amatérské kuchaře a milovníky dobrého jídla Karel Kovy Kovář.
| Makro
Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Přesně za měsíc, 4. a 5. dubna 2025, se v Pražském O2 universu uskuteční třetí ročník národního gastronomického festivalu MAKRO Czech Gastro Fest. Na ploše 13 000 m² ve čtyřech patrech O2 univerzum se představí třináct tematických sekcí, přes 100 vystavovatelů a více než 200 odborníků z oblasti gastronomie. Návštěvníci si vychutnají tisíce degustační porcí desítky kuchařských show, a mohou se zúčastnit odborných přednášek, diskusí, rozhovorů a interaktivních prezentací v sekci MAKRO FORUM.
| Makro
Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Jedenáctý ročník prestižní gastronomické události Chefs’ Dinner opět spojil špičkové české i zahraniční šéfkuchaře při výjimečné večeři, která představuje vrchol kulinářského umění. Tento unikátní koncept, který hostům umožňuje ochutnat šest chodů připravených šesticí talentovaných kuchařů, je exkluzivní akcí Makro akademie. Ta nedávno oslavila 10 let své existence a za tuto dobu významně přispěla k naplňování kréda makro ČR – vzdělávat, podporovat a posouvat českou gastronomii na světovou úroveň.
| Makro
Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Praha, 19. 2. – Společnost makro ČR spouští novou kampaň na podporu programu Chytrý kuchař, jehož cílem je usnadnit práci profesionálním kuchařům a provozovatelům restaurací v HoReCa segmentu. Makro ČR nabízí nově více než 1 200 položek, které pomáhají šetřit čas, energii a náklady, a přináší tak moderní řešení pro efektivní gastronomii.
| Makro
Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Praha, 13. 2. – Společnost makro ČR pokračuje v budování své značky jako atraktivního zaměstnavatele. Druhá fáze unikátní employee brandingové kampaně „m“ se právě spustila a nově cílí i na cílovou skupinu 18–45 ve vybraných regionech i prostřednictvím outdoorové reklamy. Kampaň, která byla v první fázi zaměřena na zaměstnance a jejich zapojení, nyní oslovuje potenciální uchazeče s jasnou a autentickou nabídkou pracovních příležitostí tím, že ukazuje makro jako silného, stabilního a atraktivního zaměstnavatele.
| Makro