České dráhy··3 min

Lokomotivy Českých drah jsou v čele vlaků od Dunaje po Balt a Severní moře

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

Nový jízdní řád od 15. prosince 2024 znamená velkou změnu v obězích lokomotiv v čele vlaků Českých drah. Letošní změny jsou díky náhradě dosluhujících lokomotiv moderními stroji Siemens Vectron a zavedením nových spojů Baltic express rozsáhlejší než v uplynulých letech.

„Také v jízdním řádu 2025 zůstáváme významným partnerem pro mezistátní dopravu a naše lokomotivy obslouží vlaky EuroCity od Budapešti a Lince na jihu po Varšavu, Hamburk, Kiel nebo Flensburg na severu Evropy. Denní běh našich Vectronů na mezistátních linkách bude v novém jízdním řádu dosahovat desítek tisíc kilometrů. Mezi rekordní výkony budou patřit jednodenní oběh na EC Berliner Praha – Hamburk – Praha s 1 340 kilometry nebo na EC Košičan Praha – Košice – Praha s 1 360 kilometry,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva Českých drah a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu.

Vectron s ComfortJetem

Lokomotivy Siemens Vectron obsazují skoro všechny mezistátní výkony Českých drah. Budou v čele vlaků Berliner do Berlína, Hamburku, Kielu a Flensburgu, Metropolitan do Budapešti, Košičan do Košic a vybraných spojů do polské Varšavy. Se změnou jízdního řádu končí provoz lokomotiv řady 151 na vlacích Ostravan z Prahy do Žiliny a řady 380 na spojích Metropolitan z Prahy do Budapešti. Zatímco první typ se přesunul už jen na trať z Prahy do Děčína, kde jsou denně nasazeny už jen dvě turnusové lokomotivy (doplňuje je tam ještě dosluhující řada 371), řada 380 v počtu 12 kusů obsluhuje linky Ex7 a R17 Jižní expres, Vltava, Lužnice a Silva Nortica z Prahy do Veselí nad Lužnicí, Českých Budějovic a do Lince. Řada 1216 ČD stále zajišťuje provoz mezistátních vlaků z Bohumína do Vídně.

Do Prahy přijedou polské, slovenské a rakouské lokomotivy

V jízdním řádu 2025 bude pokračovat spolupráce na provozu mezistátních vlaků se zahraničními dopravci, kteří dodají část lokomotiv pro tyto spoje. Nadále zůstávají v provozu lokomotivy řady 1216 Taurus na vlacích Railjet z Rakouska do Prahy / Berlína a EuroCity do Bohumína. Jejich provoz se rozšíří také o pár vlaků rj 284/285 Brněnský drak Bratislava – Praha – Bratislava. Slovenské dráhy ZSSK nasazují lokomotivy Vectron a řadu 361.1 na vlaky Slovakia, Ostravan a hlavně Valašský expres. Taurusy řady 1116 ÖBB budou nadále zajišťovat provoz spěšných vlaků Vltava Dunaj mezi Lincem a Českými Budějovicemi. Tradiční je provoz motorových lokomotiv řady 223 společnosti Die Länderbahn na spojích Bavorský expres z bavorského Schwandorfu až do Plzně.

Novinkou je návrat polských lokomotiv do Prahy. Společnost PKP Intercity zajistí vozbu všech nových vlaků Baltic express z Wrocławi přes Lichkov až do Prahy. Plánované je nasazení lokomotiv Vectron. Zahraniční vozidla na našem území provozovaná ve službách Českých drah patří také dalším partnerům. Vedle zmíněných společností jsou to také DB Regio, Koleje Śląskie, Die Länderbahn a Agilis.

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

České dráhy ve spolupráci s Deutsche Bahn a Dánskými státními drahami DSB nabídnou od května příštího roku novou přímou mezinárodní vlakovou linku Praha – Berlín – Hamburk – Kodaň. Celoročně budou v provozu dva páry vlaků denně, přes letní sezónu přibyde třetí pár. Cestující se mohou těšit na jízdu nejmodernější soupravou pro dálkovou dopravu ComfortJet. Cestovní doba mezi Prahou a Kodaní bude přibližně 11 hodin. Další zkrácení jízdní doby přinese v následujících letech dokončení podmořského Fehmarnského tunelu.
| České dráhy
ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

České dráhy ve spolupráci s Deutsche Bahn a Dánskými státními drahami DSB nabídnou od května příštího roku novou přímou mezinárodní vlakovou linku Praha – Berlín – Hamburk – Kodaň. Celoročně budou v provozu dva páry vlaků denně, přes letní sezónu přibyde třetí pár. Cestující se mohou těšit na jízdu nejmodernější soupravou pro dálkovou dopravu ComfortJet. Cestovní doba mezi Prahou a Kodaní bude přibližně 11 hodin. Další zkrácení jízdní doby přinese v následujících letech dokončení podmořského Fehmarnského tunelu.
| České dráhy
ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

České dráhy ve spolupráci s Deutsche Bahn a Dánskými státními drahami DSB nabídnou od května příštího roku novou přímou mezinárodní vlakovou linku Praha – Berlín – Hamburk – Kodaň. Celoročně budou v provozu dva páry vlaků denně, přes letní sezónu přibyde třetí pár. Cestující se mohou těšit na jízdu nejmodernější soupravou pro dálkovou dopravu ComfortJet. Cestovní doba mezi Prahou a Kodaní bude přibližně 11 hodin. Další zkrácení jízdní doby přinese v následujících letech dokončení podmořského Fehmarnského tunelu.
| České dráhy
Provoz vlaků mezi Olomoucí a Prostějovem omezí výluka

Provoz vlaků mezi Olomoucí a Prostějovem omezí výluka

Na více než měsíc omezí provoz vlaků na trati Olomouc – Nezamyslice modernizační práce Správy železnic. V termínu od 9. 7. do 18. 8. 2025 bude probíhat výluka v úseku Olomouc hl.n. – Prostějov hl.n. České dráhy proto zajistí za všechny vlaky v tomto úseku náhradní autobusy, které pojedou podle výlukového jízdního řádu.
| České dráhy
Provoz vlaků mezi Olomoucí a Prostějovem omezí výluka

Provoz vlaků mezi Olomoucí a Prostějovem omezí výluka

Na více než měsíc omezí provoz vlaků na trati Olomouc – Nezamyslice modernizační práce Správy železnic. V termínu od 9. 7. do 18. 8. 2025 bude probíhat výluka v úseku Olomouc hl.n. – Prostějov hl.n. České dráhy proto zajistí za všechny vlaky v tomto úseku náhradní autobusy, které pojedou podle výlukového jízdního řádu.
| České dráhy
Provoz vlaků mezi Olomoucí a Prostějovem omezí výluka

Provoz vlaků mezi Olomoucí a Prostějovem omezí výluka

Na více než měsíc omezí provoz vlaků na trati Olomouc – Nezamyslice modernizační práce Správy železnic. V termínu od 9. 7. do 18. 8. 2025 bude probíhat výluka v úseku Olomouc hl.n. – Prostějov hl.n. České dráhy proto zajistí za všechny vlaky v tomto úseku náhradní autobusy, které pojedou podle výlukového jízdního řádu.
| České dráhy
ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

České dráhy ve spolupráci s Deutsche Bahn a Dánskými státními drahami DSB nabídnou od května příštího roku novou přímou mezinárodní vlakovou linku Praha – Berlín – Hamburk – Kodaň. Celoročně budou v provozu dva páry vlaků denně, přes letní sezónu přibyde třetí pár. Cestující se mohou těšit na jízdu nejmodernější soupravou pro dálkovou dopravu ComfortJet. Cestovní doba mezi Prahou a Kodaní bude přibližně 11 hodin. Další zkrácení jízdní doby přinese v následujících letech dokončení podmořského Fehmarnského tunelu.
| České dráhy
ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

České dráhy ve spolupráci s Deutsche Bahn a Dánskými státními drahami DSB nabídnou od května příštího roku novou přímou mezinárodní vlakovou linku Praha – Berlín – Hamburk – Kodaň. Celoročně budou v provozu dva páry vlaků denně, přes letní sezónu přibyde třetí pár. Cestující se mohou těšit na jízdu nejmodernější soupravou pro dálkovou dopravu ComfortJet. Cestovní doba mezi Prahou a Kodaní bude přibližně 11 hodin. Další zkrácení jízdní doby přinese v následujících letech dokončení podmořského Fehmarnského tunelu.
| České dráhy
ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

České dráhy ve spolupráci s Deutsche Bahn a Dánskými státními drahami DSB nabídnou od května příštího roku novou přímou mezinárodní vlakovou linku Praha – Berlín – Hamburk – Kodaň. Celoročně budou v provozu dva páry vlaků denně, přes letní sezónu přibyde třetí pár. Cestující se mohou těšit na jízdu nejmodernější soupravou pro dálkovou dopravu ComfortJet. Cestovní doba mezi Prahou a Kodaní bude přibližně 11 hodin. Další zkrácení jízdní doby přinese v následujících letech dokončení podmořského Fehmarnského tunelu.
| České dráhy
Provoz vlaků mezi Olomoucí a Prostějovem omezí výluka

Provoz vlaků mezi Olomoucí a Prostějovem omezí výluka

Na více než měsíc omezí provoz vlaků na trati Olomouc – Nezamyslice modernizační práce Správy železnic. V termínu od 9. 7. do 18. 8. 2025 bude probíhat výluka v úseku Olomouc hl.n. – Prostějov hl.n. České dráhy proto zajistí za všechny vlaky v tomto úseku náhradní autobusy, které pojedou podle výlukového jízdního řádu.
| České dráhy