Lidl··5 min

Lidl posiluje své závazky v oblasti klimatu: Čistá nula do roku 2050

Lidl

Lidl

Lidl je německý řetězec diskontních prodejen, který působí ve 30 zemích Evropy a ve Spojených státech amerických. Stejně jako Kaufland je Lidl součástí skupiny Schwarz-Gruppe, která je největší maloobchodní společností v Evropě.

Tisková zpráva

Společnost Lidl se na základě nových ambiciózních klimatických cílů v dodavatelském řetězci zavázala k uhlíkové neutralitě do roku 2050. V rámci své mezinárodní CSR strategie tak opět výrazně posiluje svůj závazek k odpovědnému podnikání a ochraně klimatu. Společnost Lidl již ve všech zemích zaznamenala ve srovnání s rokem 2019 výrazné snížení emisí skleníkových plynů o 52 %.

03.10.2024 | Praha

Klimatické závazky

Společnost Lidl, jeden z největších evropských maloobchodních prodejců potravin, se zavázala, že do roku 2050 dosáhne uhlíkové neutrality ve všech oblastech vlastního provozu i ve svých dodavatelských řetězcích. To znamená, že do roku 2050 přiblíží své emise skleníkových plynů co nejvíce nule. Cíl čisté nuly zahrnuje emise i tzv. Scope 3, tedy emise v předcházejícím a navazujícím hodnotovém řetězci společnosti Lidl. Zde vzniká více než 90 % celkových emisí společnosti.

Spojení sil ke snížení emisí

Aby společnost Lidl dosáhla nulových emisí, rozšiřuje svou klimatickou strategii o nové konkrétní cíle ve Scope 3: do roku 2034 chce snížit emise skleníkových plynů v zemědělství, lesnictví a dalším využití půdy o 42,4 % (tzv. FLAG „Forest, Land and Agriculture“ emise). Společnost Lidl se rovněž zavázala snížit ve stejném období emise v odvětví energie a průmyslu o 35 procent ("E+I emise"- ve všech případech ve srovnání s rokem 2022).

Za tímto účelem bude Lidl v budoucnu ještě úžeji spolupracovat se svými partnery a dodavateli. Společnost bude motivovat své největší dodavatele, kteří jsou zodpovědní za 75 % emisí souvisejících s výrobky, že do roku 2026 snížili své emise v souladu s iniciativou Science Based Targets Initiative (SBTi). SBTi je celosvětová iniciativa, která podporuje společnosti při stanovování vědecky podložených cílů snižování emisí skleníkových plynů v souladu s nejnovějšími vědeckými poznatky o klimatu. Společnost Lidl podporuje a umožňuje svým dodavatelům dosáhnout těchto cílů prostřednictvím vhodných opatření.

Již dosažené milníky strategie v oblasti klimatu

K dnešnímu dni již společnost Lidl ušetřila 52 % provozních emisí CO2 (Scope 1 a 2- stav v obchodním roce 2023 ve srovnání s rokem 2019) . Přispělo k tomu zejména využívání obnovitelných zdrojů energie: od 1. března 2022 používá společnost Lidl ve všech prodejnách, logistických centrech a kancelářských budovách 100 procent zelené elektřiny . Úspěšně byla zavedena i další opatření, jako např.

• Od roku 2022 odebíráme výhradně zelenou elektřinu – v našich prodejnách, logistických centrech a kancelářských budovách

• Rozšiřujeme e-mobilitu a dobíjecích stanice. Do konce příštího obchodního roku plánujeme vybudovat dobíjecí stanici u každé naší prodejny s více než 20 parkovacími místy.

• Rozšiřujeme počet fotovoltaických zařízení na střechách našich prodejen a skladů. Do konce obchodního roku 2025 bude fotovoltaické zařízení na nejméně 95 prodejnách.

• Rozšířili jsme počet vozů na alternativní pohony jak v naší transportní logistice, tak i ve flotile služebních vozů. Zaměstnancům nabízíme i služby sdílených vozů.

• Ovoce a zeleninu nedovážíme letecky.

„Společnost Lidl již v oblasti ochrany klimatu dosáhla významného pokroku. Chceme našim zákazníkům nabízet výrobky za dostupné ceny, které jsou v souladu s našimi klimatickými cíli," říká mluvčí společnosti Lidl Česká republika Eliška Froschová Stehlíková. „Změna klimatu je jednou z největších výzev naší doby. S ambiciózními cíli a rozhodnými kroky se v Lidlu ujímáme tohoto úkolu a přispíváme k jeho řešení."

Cíle založené na vědeckých poznatcích: oddanost vědě Společnosti skupiny Schwarz se připojily k iniciativě Science Based Targets již v roce 2020, aby pomohly splnit cíl Pařížské dohody o klimatu ve výši 1,5 stupně. Společnost Lidl v rámci klimatické strategie společností skupiny Schwarz formulovala vlastní klimatickou strategii s dalšími klimatickými cíli. Lidl přebírá odpovědnost a přispívá k dosažení pařížských cílů ochrany klimatu svou klimatickou ofenzivou v rámci své mezinárodní strategie CSR. Bližší informace naleznete na https://spolecnost.lidl.cz/odpovednost

Zdroj: spolecnost.lidl.cz

Další články

Další články od Lidl

Lidl Česká republika opět získal ocenění "Top Employer” a to už počtvrté za sebou

Lidl Česká republika opět získal ocenění "Top Employer” a to už počtvrté za sebou

Nezávislý "Top Employers Institute" každoročně certifikuje nejlepší zaměstnavatele na světě. Ocenění letos opět získal i Lidl Česká republika, a to již počtvrté za sebou. Společnost se tak řadí mezi nejlepší zaměstnavatele v zemi.
| Lidl
Společnosti Kaufland a Lidl podporují zálohování a budou na něj připraveny. Potvrdily to i výsledky pilotního projektu zpětného odběru nápojových PET lahví a plechovek

Společnosti Kaufland a Lidl podporují zálohování a budou na něj připraveny. Potvrdily to i výsledky pilotního projektu zpětného odběru nápojových PET lahví a plechovek

Při příležitosti návštěvy ministra životního prostředí Petra Hladíka ve společnostech Kaufland a Lidl byly představeny průběžné výsledky dvouletého pilotního projektu na zpětný odběr nápojových PET lahví a plechovek. Programy zaměřené na edukaci zákazníků a jejich zkušenosti se systémem se osvědčily. Probíhající přípravy na budoucí zálohový systém v ČR tak vychází jak z výsledků projektu, tak zkušeností obou obchodních řetězců se zálohováním v zahraničí.
| Lidl
Lidl otevírá první outletovou prodejnu v České republice

Lidl otevírá první outletovou prodejnu v České republice

Po úspěšném výprodeji spotřebního zboží, který se konal koncem roku v pražských Letňanech, nabízí Lidl zákazníkům další jedinečnou příležitost, jak si nakoupit za opravdu výhodné ceny. Ve čtvrtek 2. ledna otevírá historicky první outletovou prodejnu Lidl v České republice v Retail parku Štěrboholy, v ulici Kutnohorská.
| Lidl
Sbírka Srdce dětem v Lidlu letos pro nemocné děti v vynesla 38 000 000 Kč

Sbírka Srdce dětem v Lidlu letos pro nemocné děti v vynesla 38 000 000 Kč

I letos měli zákazníci Lidlu příležitost přispět na pomoc vážně nemocným dětem prostřednictvím charitativní sbírky Srdce dětem. Ta se ve spolupráci s obecně prospěšnou společností Život dětem konala ve všech prodejnách již počtrnácté. Kromě zakoupení dárcovské samolepky při nákupu letos zákazníci nově přispívali také zasláním virtuálního srdce přes aplikaci Lidl Plus. Za každé odeslané srdce přidal Lidl 1 Kč, finální částku ještě navýšil. Na pomoc dětem celkem poputuje 38 milionů Kč, za celou dobu fungování se podařilo vybrat již 364 milionů Kč.
| Lidl
Obří výprodej Lidlu v Letňanech. Slevy až desítky procent na oblíbené zboží!

Obří výprodej Lidlu v Letňanech. Slevy až desítky procent na oblíbené zboží!

Lidl ke konci roku uvolňuje místo ve skladech a přináší zákazníkům jedinečnou příležitost k výhodným nákupům ve velkém výprodeji, který proběhne ve dnech od 12. do 21. prosince v pražských Letňanech. Zákazníci se mohou těšit na široký výběr oblíbeného spotřebního zboží o desítky procent levněji. Přehledně uspořádané sektory s jednotnými cenami umožní snadný a rychlý výběr, ať už pro nákup vánočních dárků pro blízké, nebo pro radost sobě samým – vše za mimořádně výhodné ceny.
| Lidl
Za nákupy v Lidlu získáte exkluzivní kuchařku

Za nákupy v Lidlu získáte exkluzivní kuchařku

Vánoční svátky jsou za dveřmi a Lidl přináší pro své zákazníky jedinečnou příležitost. V rámci nového věrnostního programu mohou za své nákupy získat exkluzivní kuchařku „Když jídlo spojuje“, vytvořenou ve spolupráci se šéfkuchařem Romanem Paulusem. Akce startuje v pondělí 11. listopadu a potrvá až do 22. prosince, nebo vyčerpání zásob.
| Lidl
Lidl zahajuje sbírku Srdce dětem, která pomohla malé Nině a dalším vážně nemocným dětem

Lidl zahajuje sbírku Srdce dětem, která pomohla malé Nině a dalším vážně nemocným dětem

Lidl Česká republika již po čtrnácté spouští sbírku Srdce dětem, která bude probíhat od 4. do 17. listopadu ve všech prodejnách Lidlu, a následně také od 18. listopadu do 13. prosince prostřednictvím aplikace Lidl Plus. Kampaň, kterou Lidl pořádá ve spolupráci s organizací Život dětem, pomáhá dětem s vážnými onemocněními. Díky ojedinělé sbírce například získala rodina malé Niny, která se narodila s těžkou formou spinální svalové atrofie, prostředky na nákladnou genovou léčbu Zolgensma.
| Lidl
Lidl spouští employer brandingovou kampaň. Pracovní možnosti napříč Českou republikou

Lidl spouští employer brandingovou kampaň. Pracovní možnosti napříč Českou republikou

Společnost Lidl Česká republika spouští employer brandingovou kampaň „Příležitost pro každého“, která navazuje na úspěšnou produktovou kampaň „Lidl, Lidl, Lidl“. Ta měla za cíl ukázat zákazníkům, že právě Lidl je odpovědí na jejich potřeby a otázky. V rámci nové kampaně se společnost zaměřuje na široké spektrum lidí a představuje bohatou nabídku pracovních příležitostí napříč prodejnami, logistickými centry i administrativními pozicemi. Cílem je ukázat, že v Lidlu si každý může vybrat pozici, která odpovídá jeho potřebám, ať už jde o zkrácený úvazek, místo výkonu práce nebo možnosti kariérního růstu.
| Lidl
Lidl posiluje své závazky v oblasti klimatu: Čistá nula do roku 2050

Lidl posiluje své závazky v oblasti klimatu: Čistá nula do roku 2050

Společnost Lidl se na základě nových ambiciózních klimatických cílů v dodavatelském řetězci zavázala k uhlíkové neutralitě do roku 2050. V rámci své mezinárodní CSR strategie tak opět výrazně posiluje svůj závazek k odpovědnému podnikání a ochraně klimatu. Společnost Lidl již ve všech zemích zaznamenala ve srovnání s rokem 2019 výrazné snížení emisí skleníkových plynů o 52 %.
| Lidl
Plaťte s Lidl Pay a Visa kartou a vyhrajte až 120 000 Kč na nákupy v Lidlu

Plaťte s Lidl Pay a Visa kartou a vyhrajte až 120 000 Kč na nákupy v Lidlu

Lidl přináší jedinečnou šanci vyhrát velké ceny – při platbě kartou VISA uloženou v Lidl Pay mohou zákazníci vyhrát až 120 000 Kč na nákupy v prodejnách Lidl. Každý výherce obdrží 60 kupónů v hodnotě 2 000 Kč, které lze využít po celý rok. Zapojit se do soutěže je snadné! Stačí nakoupit za alespoň 350 Kč, naskenovat svou Lidl Plus kartu a sbírat známky. Jakmile nasbíráte 8 známek, automaticky se zařadíte do slosování o výhry.
| Lidl